Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    ...Hvilket ret beset definerer det meste af debatten, når det gælder fodbold. ;-)

    Jeg synes så ikke mit er hverken mere eller mindre "fortænkt", end det indlæg du så var "grundlæggende enig i" lidt længere oppe.

    MvH ChrisOB
    Det indlæg der var baseret på hvad der rent faktisk er sket, kontra dit indlæg, der gætter på hvad der ville være sket i et alternativt univers hvor Falk var blevet? Jo, en smule mere fortænkt... ,o)

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Ja det er min holdning at de sidste 3-5 % er skarpheden i at score mål. Den mangler..

      En Falk fra sæsonstart havde erstattet Jönsson på kant som gjort vi havde spillet 11 mod 11.. Han havde (som Chris skriver) været katalysatoren til at sætte det hele igang.. Vi har en super målmand nu og et lidt bedre forsvar.
      Men alt dette er jo bare gisninger. Ligesom dit er. Ingen grund til at være hånlig
      14 og 12 mål i sidste sæson kontra hvad, 1og 2 mål i indeværende sæson? Hvis din vurdering er at Ak og Fester kun mangler 3-5% i skarphed i forhold til sidste sæson, ja så har vi to en meget forskellig opfattelse, hvad de to har præsteret i indeværende sæson..

      Og!!! Falk stod for 9 assists, og de to producerede 26 mål. Hvorvidt alle 9 assists var servicering af lige præcis de to vides ikke, men er nok næppe tilfældet! Med andre ord har de to produceret mindst 17 mål, hvor Falk i bedste fald havde tredjesidste fod på, og nok også lidt flere, antaget at nogle af Falks assister udnyttet af andre end præcis de to. Falk var absolut en profil i ligaen, og det var de to også. Det var Pione Sisto også, det var spalvis og Thomsen også. Det var ...også..
      At han var en publikumsdarling er en ting, men derfor kan man da godt bruge en smule sund dømmekraft..
      Last edited by makitabel; 13-12-2016, 10:12.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
        14 og 12 mål i sidste sæson kontra hvad, 1og 2 mål i indeværende sæson? Hvis din vurdering er at Ak og Fester kun mangler 3-5% i skarphed i forhold til sidste sæson, ja så har vi to en meget forskellig opfattelse, hvad de to har præsteret i indeværende sæson..

        Og!!! Falk stod for 9 assists, og de to producerede 26 mål. Hvorvidt alle 9 assists var servicering af lige præcis de to vides ikke, men er nok næppe tilfældet! Med andre ord har de to produceret mindst 17 mål, hvor Falk i bedste fald havde tredjesidste fod på, og nok også lidt flere, antaget at nogle af Falks assister udnyttet af andre end præcis de to. Falk var absolut en profil i ligaen, og det var de to også. Det var Pione Sisto også, det var spalvis og Thomsen også. Det var ...også..
        At han var en publikumsdarling er en ting, men derfor kan man da godt bruge en smule sund dømmekraft..
        Det er nu 1 og 3. På lidt over 1/2 sæson. Og det med %'er er jo lidt søgt i diskutioner.
        Men kan hurtigt bedømme at du ikke er en jeg gider at bruge tid på at diskuttere med i en "What if" situation..
        Men ingen problem i at være uenig og debattere observationer og faktuelle ting.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Det indlæg der var baseret på hvad der rent faktisk er sket, kontra dit indlæg, der gætter på hvad der ville være sket i et alternativt univers hvor Falk var blevet? Jo, en smule mere fortænkt... ,o)

          Mvh

          MaxHH
          På ingen måder enig. Hans indlæg tager udgangspunkt i den samme hypotetiske grundtanke, som mit gør. I øvrigt handler mit indlæg mere om, hvis vi havde haft en stjerne mere end hvis det var Falk. Falk kunne det jo ikke blive, så skulle der være hentet en anden, som kunne ha skabt en situation, hvor de selvsamme spillere lige blomstrede mere op, end de har gjort i denne sæson, hvor de ikke har en stjerne at læne sig op ad.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
            14 og 12 mål i sidste sæson kontra hvad, 1og 2 mål i indeværende sæson? Hvis din vurdering er at Ak og Fester kun mangler 3-5% i skarphed i forhold til sidste sæson, ja så har vi to en meget forskellig opfattelse, hvad de to har præsteret i indeværende sæson..

            Og!!! Falk stod for 9 assists, og de to producerede 26 mål. Hvorvidt alle 9 assists var servicering af lige præcis de to vides ikke, men er nok næppe tilfældet! Med andre ord har de to produceret mindst 17 mål, hvor Falk i bedste fald havde tredjesidste fod på, og nok også lidt flere, antaget at nogle af Falks assister udnyttet af andre end præcis de to. Falk var absolut en profil i ligaen, og det var de to også. Det var Pione Sisto også, det var spalvis og Thomsen også. Det var ...også..
            At han var en publikumsdarling er en ting, men derfor kan man da godt bruge en smule sund dømmekraft..
            De to var profiler, fordi Falk var profil - Påstand.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
              Men var det ikke det Falk (antageligt) gjorde i sidste sæson? Og siger du at AK og Fester i år kun er 3-5% værre end de var sidste år?????

              Med alle spillende fuldstændig over evne i sidste sæson sluttede vi stadigvæk nummer 7 , SYV, SEVEN. Hvorledes vil du så forklare en endnu bedre placering i år med Falk p holdet??? Har han nu en Mosesstav med som ekstra lir???
              Der er ingen, der påstår, at vi med Falk f.eks var kommet i TOP-6. Påstanden er, at vi ikke havde været så dårlige, som vi er nu, hvor vi er, suverænt, det hold, der har scoret færrest mål.

              Og ja - en spiller med Falks kvaliteter har netop en "mosestav", fordi i fodbold skal der altså ikke meget til, før én spiller rent faktisk kan gå ind og gøre hele forskellen. Om du kan li det eller ej, synes det er latterligt (underforstået) eller ej.

              3-5 procent i forskel på skarphed fra starten af sæsonen kan hurtigt forplante sig som en psykisk blokering resten af sæsonen, når man fortsætter med at brænde chancer, man scorede på i sidste sæson. Dit problem er, at du tænker fodbold som en fuldstændigt lige og logisk ligning. Det er det ikke. Det ene øjeblik fra det andet kan man blive bedre, selv om f.eks har tabt 0-5.

              De bittesmå procenter i forskel imellem to spillere på nogelunde samme niveau kan gøre forskellen og skabe en kædereaktion; specielt når det gælder målscorere.

              Men jeg fornemmer, at vi begge er låst fast i vores måde at anskue fodbolden på; så kommer vi overhovedet videre?

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                De to var profiler, fordi Falk var profil - Påstand.

                MvH ChrisOB
                Enig i at han havde kæmpe indflydelse på at de var profiller. Udover assist og 3 fod m.m, var modstanderen tvungen til meget opmærksomhed omkring ham.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Min påstand er at Falks indvirkning, nærmest ved sin blotte tilstedeværelse netop forbedrede angribernes træfsikkerhed. I form af den selvtillid holdet fik ved at se Falk sætte 3 mand af alene ved sin førsteberøring, mærke hvordan modstanderne lige havde et ubevidst ekstra øje på Falk, så man lige fik det splitsekunds ekstra tid og plads til at sparke før målmanden kunne reagere, så boldene tidligere gik i mål og dermed kunne skabe en grundlæggende selvtillid.

                  Falk gjorde med sin blotte tilstedeværelse holdet bedre, hvilket gjorde angriberne bedre. Problemet ved det her hold er, at vi ikke har en eneste individualist, der gør holdet bedre. Og når det ikke sker, så bliver vores angribere heller ikke bedre.

                  Så bliver tryghedsnarkomanen AK, der oven i hatten vel sagtens stadig kæmper med en dårlig ryg, hvorfor han heller ikke TØR mere, ikke bedre.

                  Måske er Festers niveau bare for nedadgående? Måske har han brug for at spillerne omkring ham kan noget ekstraordinært? I Vestsjælland lukrerede han på Dennis Sørensens evne til at dirigere bolde videre og det nedfald, dét skabte. Med Falk - og en AK med psykisk overskud, lukrerede han på disses individuelle evner til både at sætte modstandere, skabe plads og usikkerhed. Nu? Der gider AK knap nok at løbe fremad.

                  Pointen er at fodboldhold har brug for katalysatore, spillere der nærmest med deres blotte tilstedeværelse, deres "aura" om man vil, får modstanderne lige til at bakke det ekstra, som de ikke behøves at gøre nu, og dermed skabe en kædereaktion, der skaber plads og mulighed for at skabe sin egen selvtillid i stedet for som nu, hvor man nærmest på skift kan se sine holdkammerater, nærmest kun med undtagelse af Grytebust, begå fejl, brænde chancer, løbe for lidt, kikse en tæmning, lave et for langt træk, etc.

                  Det er en selvforstærkende situation. Vi har brug for en katalysator, der betyder mere end bare rene tal. Vi har brug for en kreativ kraft, der har samme betydning som Grytes redninger eller El Maks tacklinger. Han er der bare ikke, hvorfor hele holdet lider under det.

                  En katalysator kan også bare være en anden angriber med en bedre træfsikkerhed end de angribere, vi har nu. Min påstand er, at hvis vi får en sådan, så vil vores to nuværende og enerådende første-angribere også genfinde deres træfsikkerhed.

                  Truppen skriger på en stjerne.

                  MvH ChrisOB
                  Måske er det fortænkt, men jeg er grundlæggende enig. Vi har helt klart savnet Falk i dette forår. Joan har overrasket positivt, men han er altså ikke tæt på Falks niveau.

                  Jeg synes sagtens man kan argumentere for, at selvom vi i denne sæson har været betydeligt dårligere end i sidste sæson (der taler tabellen jo sit tydelige sprog), så er der en god chance for, at det ville være gået den anden vej hvis Falk havde været på holdet.

                  Jeg synes flere eksperter (og JH/KN) overdriver når de tegner et billede af, at vi for det meste spiller godt, men bare skal score på chancerne. Selvfølgelig viser statistikkerne, at der er sandhed i, at vi har haft afslutninger og slet ikke har været skarpe nok til at ramme målet. Jeg tror dog de fleste, der har set vores kampe vil være enig i, at tilbagegangen i højere grad skyldes, at vi ikke skaber nok eller store nok chancer.

                  Vores problem er for mig helt tydeligt når vi er på sidste tredjedel af banen. Vi er simpelthen for nemme at lukke ned. Vi har ikke haft spillerne, der kunne skifte tempo og lave det uventede. Men også indlæg fra især backs har været håbløst ringe.

                  Det er præcis Falks evner vi har savnet. Især fordi jeg synes vi lige så tydeligt er blevet bedre i andre dele af spillet. Vi har fået bedre boldspillere i forsvaret som gør, at vi faktisk er blevet ret gode til at spille os ud af modstandernes pres og bygge spillet op. Spillerne magter konceptet bedre og flere har vænnet sig mere til det.

                  Det havde vi klart større problemer med i sidste sæson. Spillere som HJ og LN havde i den grad sine begrænsninger. Det gjorde, at Falk alt for ofte måtte trække (for langt) tilbage på banen og for sjældent modtog bolden hvor han er bedst: omkring modstandernes felt. Jeg kunne meget nemt forestille mig, at han havde lagt yderligere på sit spil (som han har gjort i FCK) hvis han havde spillet på vores hold i denne sæson.

                  Det kunne så have smittet af på andre spillere (angriberne), som jeg er enig i det gjorde i sidste sæson. Men vi er lidt ude i spekulationer som jeg egentlig ikke kan lide. Vi skal ikke løbe fra, at vi ganske enkelt ikke har været farlige nok.
                  Last edited by Agbre; 13-12-2016, 11:35.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                    Falk var absolut en profil i ligaen, og det var de to også. Det var Pione Sisto også, det var spalvis og Thomsen også. Det var ...også..
                    At han var en publikumsdarling er en ting, men derfor kan man da godt bruge en smule sund dømmekraft..
                    Er Midtjylland lige så gode nu, som da de havde Sisto (Og Sviatchenko)? Nej. Er AaB lige så gode nu, som de havde Spalvis og Nicolaj Thomsen? Nej. Altså kan man være fræk at konkludere, at da disse hold mistede deres katalysatorer, så blev de markant dårligere. Fodbold er en forunderlig størrelse.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Er Midtjylland lige så gode nu, som da de havde Sisto (Og Sviatchenko)? Nej. Er AaB lige så gode nu, som de havde Spalvis og Nicolaj Thomsen? Nej. Altså kan man være fræk at konkludere, at da disse hold mistede deres katalysatorer, så blev de markant dårligere. Fodbold er en forunderlig størrelse.

                      MvH ChrisOB
                      Nej det er de ikke! men de resterende er nøjagtig lige gode/dårlige som de hele tiden har været. Sisto er bare taget ud af ligningen, no more noless! Det svarer lidt til at du og jeg og Tiger Woods er på et golfhold, hvor "vi" gjorde det fantastiskt. Tiger Woods for tilbud andetsteds og efterfølgende dumper vi med et brag. Så vi er faldet i niveau uden vores mentor? NEJ, vi er præcis lige dårlige, som vi hele tiden har været. Hans bidrag er bare taget ud af ligningen! At man uanfægtet af andres gøren og laden kan præstere på to vidt forskellige niveauer er AaB for så vidt et pragteksempel på. Spalvis og især Thomsen var flyvende får vinterpausen, og AaB blev betragtet som en seriøs guldkandidat. Og det skabte røre i sportspressen, da en synligt irriteret Solbakken gik til modangreb mod medierne, som mente at spillede mere underholdende. Anyways, efter juleanden, var de to som forvandlede, de spillede kort sagt som en pose nødder. Ingen ydre eller indre påvirkninger, ingen Mosesstave og sort magi, før jul spillede på topniveau, efter jul spillede på bundniveau. Kan det mon tænkes at lignende tilstand er indtruffet hos Ak og Fester?? Og kan mon tænkes at deres manglende bidrag(26 mål divideret med to) 13 mål ville have placeret Ob anderledes i tabellen. Trækker du yderlige 5-6 foræringsmål fra i modsatte ende af banen, så lå med statsgaranti omtrent samme sted i tabellen, som vi gjorde med Falk. Falk er en fantastisk seværdig spiller at se i aktion ingen tvivl om det, men det mener jeg så også Joan er, du kan synes hvad du har lyst til. statistiskt set har Joan bidraget med omtrent samme Assists/mål og uden tvivl også asists til assists.
                      Last edited by makitabel; 13-12-2016, 14:16.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        Nej det er de ikke! men de resterende er nøjagtig lige gode/dårlige som de hele tiden har været. Sisto er bare taget ud af ligningen, no more noless! Det svarer lidt til at du og jeg og Tiger Woods er på et golfhold, hvor "vi" gjorde det fantastiskt. Tiger Woods for tilbud andetsteds og efterfølgende dumper vi med et brag. Så vi er faldet i niveau uden vores mentor? NEJ, vi er præcis lige dårlige, som vi hele tiden har været. Hans bidrag er bare taget ud af ligningen! At man uanfægtet af andres gøren og laden kan præstere på to vidt forskellige niveauer er AaB for så vidt et pragteksempel på. Spalvis og især Thomsen var flyvende får vinterpausen, og AaB blev betragtet som en seriøs guldkandidat. Og det skabte røre i sportspressen, da en synligt irriteret Solbakken gik til modangreb mod medierne, som mente at spillede mere underholdende. Anyways, efter juleanden, var de to som forvandlede, de spillede kort sagt som en pose nødder. Ingen ydre eller indre påvirkninger, ingen Mosesstave og sort magi, før jul spillede på topniveau, efter jul spillede på bundniveau. Kan det mon tænkes at lignende tilstand er indtruffet hos Ak og Fester?? Og kan mon tænkes at deres manglende bidrag(26 mål divideret med to) 13 mål ville have placeret Ob anderledes i tabellen. Trækker du yderlige 5-6 foræringsmål fra i modsatte ende af banen, så lå med statsgaranti omtrent samme sted i tabellen, som vi gjorde med Falk. Falk er en fantastisk seværdig spiller at se i aktion ingen tvivl om det, men det mener jeg så også Joan er, du kan synes hvad du har lyst til. statistiskt set har Joan bidraget med omtrent samme Assists/mål og uden tvivl også asists til assists.
                        Nej, du kan ikke sammenligne et hold i golf, det er i øvrigt sjældent der spilles på hold, med et hold i fodbold ... lidt overraskende at du gør det, fordi det antyder at du ikke ser forskellen ... som er åbenlys.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Enig
                          Men der har været mange angribere i truppen,f.eks lado,bodul,zohore , hvor falk var i truppen, der væltede målene heller ikke ind.
                          I mine øjne mangler vi den fysiske boks spiller ,ala zohore, Duncan, Brock Madsen.
                          Så mangler vi fart på toppen, vi har ingen ( måske festersen) som kan sætte en mand på fart

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                            Nej det er de ikke! men de resterende er nøjagtig lige gode/dårlige som de hele tiden har været. Sisto er bare taget ud af ligningen, no more noless! Det svarer lidt til at du og jeg og Tiger Woods er på et golfhold, hvor "vi" gjorde det fantastiskt. Tiger Woods for tilbud andetsteds og efterfølgende dumper vi med et brag. Så vi er faldet i niveau uden vores mentor? NEJ, vi er præcis lige dårlige, som vi hele tiden har været. Hans bidrag er bare taget ud af ligningen! At man uanfægtet af andres gøren og laden kan præstere på to vidt forskellige niveauer er AaB for så vidt et pragteksempel på. Spalvis og især Thomsen var flyvende får vinterpausen, og AaB blev betragtet som en seriøs guldkandidat. Og det skabte røre i sportspressen, da en synligt irriteret Solbakken gik til modangreb mod medierne, som mente at spillede mere underholdende. Anyways, efter juleanden, var de to som forvandlede, de spillede kort sagt som en pose nødder. Ingen ydre eller indre påvirkninger, ingen Mosesstave og sort magi, før jul spillede på topniveau, efter jul spillede på bundniveau. Kan det mon tænkes at lignende tilstand er indtruffet hos Ak og Fester?? Og kan mon tænkes at deres manglende bidrag(26 mål divideret med to) 13 mål ville have placeret Ob anderledes i tabellen. Trækker du yderlige 5-6 foræringsmål fra i modsatte ende af banen, så lå med statsgaranti omtrent samme sted i tabellen, som vi gjorde med Falk. Falk er en fantastisk seværdig spiller at se i aktion ingen tvivl om det, men det mener jeg så også Joan er, du kan synes hvad du har lyst til. statistiskt set har Joan bidraget med omtrent samme Assists/mål og uden tvivl også asists til assists.
                            Ud over en totalt malplaceret og meningsløs sammenligning imellem golf og fodbold, så skriver du godt fra dig, det må jeg give dig.

                            Men nu handler fodbold om tilstedeværelse Omø. Når katalysatoren enten selv har en lang down periode eller slet ikke er der, så kommer holdet til at lide under det.

                            Spalvis skrev under på en kontrakt med Sporting i vinterpausen og indrømmede selv, at det påvirkede ham mentalt. Så da målscoreren holdt op med at score mål blev AaB dårlige. Men de holdt ikke op med at score mål. De lå ikke sidst.

                            Så hvad er din pointe?

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Ud over en totalt malplaceret og meningsløs sammenligning imellem golf og fodbold, så skriver du godt fra dig, det må jeg give dig.

                              Men nu handler fodbold om tilstedeværelse Omø. Når katalysatoren enten selv har en lang down periode eller slet ikke er der, så kommer holdet til at lide under det.

                              Spalvis skrev under på en kontrakt med Sporting i vinterpausen og indrømmede selv, at det påvirkede ham mentalt. Så da målscoreren holdt op med at score mål blev AaB dårlige. Men de holdt ikke op med at score mål. De lå ikke sidst.

                              Så hvad er din pointe?

                              MvH ChrisOB
                              kortfattet?? At Ak og Fester ikke ville kunne ramme Himmelbjerget med en lægtehammer fra en meters afstand i indeværende sæson. Ganske som Spalvis og Thomsens transformation i AaB. Iøvrigt var Thomsen og ikke Spalvis Falkfiguren , the mighty catalyst i AaB, og han havde om nogen ALT at spille for, i sin higen after at komme til fransk fodbold! Hvem mener du så trak i woodoo-snorene i AaB? Hvem jinxede dem til ikke at præstere?? Enevoldsen leverede før som efter juleferien, var han immun overfor åndspåkaldelser? Indse nu bare at de to oppe foran har totalt underpræsteret i indeværende og toppræsteret i forrige, samt at den manglende måldifference i den grad er af betydning for forskellen i tabellen! Og lad mig da endelig huske at få med at deres stilleståen ligeledes har hæmmet den den OBspiller, der driver bolden frem i at finde ping pong mulighederne. Min påstand er at vi nogenlunde samme grad har befundet i gunstige positioner, altså i ligetil eller overtal, hvor manglende positionsløb fra vores to forreste har medført at det løber ud i sandet.
                              Last edited by makitabel; 13-12-2016, 16:31.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                                kortfattet?? At Ak og Fester ikke ville kunne ramme Himmelbjerget med en lægtehammer fra en meters afstand i indeværende sæson. Ganske som Spalvis og Thomsens transformation i AaB. Iøvrigt var Thomsen og ikke Spalvis Falkfiguren , the mighty catalyst i AaB, og han havde om nogen ALT at spille for, i sin higen after at komme til fransk fodbold! Hvem mener du så trak i woodoo-snorene i AaB? Hvem jinxede dem til ikke at præstere?? Enevoldsen leverede før som efter juleferien, var han immun overfor åndspåkaldelser? Indse nu bare at de to oppe foran har totalt underpræsteret i indeværende og toppræsteret i forrige, samt at den manglende måldifference i den grad er af betydning for forskellen i tabellen! Og lad mig da endelig huske at få med at deres stilleståen ligeledes har hæmmet den den OBspiller, der driver bolden frem i at finde ping pong mulighederne. Min påstand er at vi nogenlunde samme grad har befundet i gunstige positioner, altså i ligetil eller overtal, hvor manglende positionsløb fra vores to forreste har medført at det løber ud i sandet.
                                Ingen woodoo, keine hexerei. Bare formnedgang, som i mine briller de facto er at "miste" spilleren enten for bestandigt eller midlertidigt. AaB "mistede" Spalvis det øjeblik, han skrev under med Sporting. Væk var den arrogante skid, der tysede på modstandernes fans, når han overlegent satte boldene i mål. Væk var Enevoldsens yndlings legekammerat. Thomsen var også "væk" i og med hans skifte til Nantes i første omgang røg i vasken ved lægetjekket p.g.a hans ene øje. Et hold kan ikke leve med at profilerne pludselig har hovederne et andet sted.

                                Heller ikke vores. Hvis de havde haft deres legekammerat, eller én der lignede, eller for den sags skyld en konkurrent til at holde dem oppe på tæerne lige fra starten af sæsonen, i stedet for som nu at spille som en pose nødder og så stadig spille hver kamp, fordi alternativerne er ubrugelige, så tror jeg fuldt og fast på, at de havde kunnet ramme Himmelbjerget med den lægtehammer. Vi havde så stadig ikke kommet i top 6, fordi det ikke kun halter med angrebet, men med selve sammensætningen, men vi havde ikke været dårligst scorende og været næst sidst.

                                Woodooen består i en kædereaktion, som gode spillere efterlader sig, når deres bidrag har været katalysatoren for, at andre finder sit eget spil. Finder deres selvtillid og dertilhørende skarphed.

                                Selvfølgelig bygger jeg det på hypotetisk tro, men jeg synes nu den skulle komme an på en prøve. JH finder en stjerne og AKs ryg bliver helet. Hallelujah! Heureka! Nej. Bare de små elementer, der kan gøre hele forskellen, hvis det er de rigtige folk.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X