Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Der har været meldt om stor interesse - også fra udlandet, så billig er han nok heller ikke.

    Hvis jeg kun måtte vælge en forstærkning mere, så skulle det være til kanten. Vi har 0 spillere i truppen, der har bevist, at de kan levere på et stabilt højt niveau på kanten. 0!
    Vores kanter er ganske vist noget tyndt besat, og der er ingen der har bevist sig fuldstændigt endnu. Jeg synes dog at Greve har taget nogen gode skridt i den rigtige retning de seneste kampe. Desler er jo også en stærk kant, men det ligner jo at han er vores hb, så der tror jeg kant"problemer" er størst
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Der har været meldt om stor interesse - også fra udlandet, så billig er han nok heller ikke.

      Hvis jeg kun måtte vælge en forstærkning mere, så skulle det være til kanten. Vi har 0 spillere i truppen, der har bevist, at de kan levere på et stabilt højt niveau på kanten. 0!
      Der er jeg fuldt ud på linje med dig. Det er essentielt at finde en dygtig kant når vi igennem en hel sæson kun har spillet gode kampe når Falk har været flyvende og han så ikke er der mere. Jeg undervurdere bestemt ikke behovet for en 8'er, men kanten er vigtigst, og køber ikke Jønsson skulle være løsningen med hans skadeshistorik uanset om han er udset til en plads derude eller ej

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Vores kanter er ganske vist noget tyndt besat, og der er ingen der har bevist sig fuldstændigt endnu. Jeg synes dog at Greve har taget nogen gode skridt i den rigtige retning de seneste kampe. Desler er jo også en stærk kant, men det ligner jo at han er vores hb, så der tror jeg kant"problemer" er størst
        Det er heller ikke fordi, jeg afskriver Greve, men det er trods alt en spiller, der er blevet holdt på bænken af Ari, og som kun har spillet 90 min to gange i år (måske nogensinde??), så der er også grænser for, hvor meget man kan lægge over på hans skuldre.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Antalsmæssigt er vi på 24 spillere (med Thomas Mikkelsen), og der givetvis allerede brugt nogle lønkroner på at trække på KEP, Jönsson og Tverskov til (Randers slap ham næppe helt uden kamp?) - Perreira ved jeg ikke helt med(?)

          En 8'er mangler vi vel kun, hvis man allerede har dødsdømt Izunna/El Mak aksen. Det har ikke fungeret optimalt her i foråret, men det er nok ikke 2 gratis spillere; og der kan være både økonomisk og sportslig grund til at ville satse på det. Alternativt har vi nu JJT og Jönsson, der begge kan tage en central plads med fokus på det offensive.
          Er det optimalt? Nok ikke - men der er måske ikke råd til bare at hælde én af de to på porten og købe nyt stort ind.

          Med Jönsson som angrebsmulighed - og Yao som potentiel back-up (+Greve, Joan); så er det måske heller ikke her, behovet er størst. Jo, vi kunne godt bruge et stort brød som back-up; men måske kan vi lige så godt smide Tingager i feltet, fremfor partout at skulle have en ny Henrik Toft. Er det optimalt? Nok ikke, men vi har måske ikke råd til optimalt.

          Jeg synes mere, at vi savner en regulær kantspiller med en vis gennembrudsstyrke - enten via fart eller stærk mand-mand. Når Rasmus Falk eller Desler ikke har shinet, så har vi været for nemme at lukke ned på kanterne. Da vi heller ikke slår mange indlæg, så bliver spillet nemt klumpet sammen til ping-pong kombinationer på meget små områder. Hvis det er for ensidigt det, vi kommer med, så bliver vi alt for nemme at lukke ned i etablerede angreb.

          Jeg tror også, at der kommer én spiller mere. Men det bliver måske kun én, og spørgsmålet er, hvor meget kvalitet, der er råd til.
          Antalsmæssigt er vi måske på plads....men der mangler altså noget kvalitet. Om der så er råd til det....tja det er vel ret beset ikke os der skal tage os af det. Lige nu vil jeg mene der er åbent for at fantasere en smule - det er vel også det et transfer vindue er til for....og så kan vi blive rigtigt skuffede når realiteterne rammer os i hovedet.
          men helt grundlæggende så er der meldt ud at målet er top 6......med den nuværende trup vil jeg ikke mene vi er i nærheden af at være sikre på den.....men er top 6 muligt.....ja da - men der bliver hårs kamp om den.
          håber på et par kvalitets signinger så muligheden bliver noget større.

          Comment


            Der skal altså en offensivspiller med kvaliteter a la Falk til før vi har en chance for top 6. Ellers skal Kent Nielsen og co. øve sig meget i sommerferien.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              Antalsmæssigt er vi måske på plads....men der mangler altså noget kvalitet. Om der så er råd til det....tja det er vel ret beset ikke os der skal tage os af det. Lige nu vil jeg mene der er åbent for at fantasere en smule - det er vel også det et transfer vindue er til for....og så kan vi blive rigtigt skuffede når realiteterne rammer os i hovedet.
              men helt grundlæggende så er der meldt ud at målet er top 6......med den nuværende trup vil jeg ikke mene vi er i nærheden af at være sikre på den.....men er top 6 muligt.....ja da - men der bliver hårs kamp om den.
              håber på et par kvalitets signinger så muligheden bliver noget større.
              Jeg er enig i, at der mangler kvalitet - hvis altså forventningen er at vi suser direkte i top-6 uden problemer. (hvilket reelt ville sige, at vi er med i medaljekampen). Som truppen er nu (altså 30.6), så er top 6 ikke urealistisk, men dælme heller ikke hverken oplagt eller nemt. Der skal øves meget, som Fyensland skriver.

              Det med at blive rigtigt skuffede; det er vi jo gode til herinde. Det er fans nok generelt:-) Jeg peger bare på 24 spillere og siger, at realiteterne i ret stort omfang har ramt os i hovedet. Der er handlet ind. Jeg tror ikke på, at der kommer ret meget mere, end der allerede er kommet til. Så jeg tror, at skuffelsen kan starte allerede nu

              Comment


                Tror taktikken denne sommer(udover selvfølgelig at finde de rigtige spillere) først og fremmest er at undgå tidligere scenarier, hvor vi enten har stået i små/store desperate situationer fordi vi ventede, eller som vi så sidste sommer, hvordan det kan ende når skader rammer i de første runder, uden vi er klar på at den slags ting rent faktisk sker...

                Og så er det samtidig et klart signal, vi vil være klar fra start, der skal ikke gå 8-9 runder før vi er ved at være på plads, og vi skal ikke gå i det meste af transfer vinduet og blive den lille i forhandlinger, fordi vi død og pine mangler den ene og den anden, desperationen maser sig på, og vi så ender med den tredje...

                ... men der til vil jeg også tilføje, at hvis truppen er ved at være der nu, og der er ro på bagsmækken, ja så skal den/de spillere der evt. måtte blive tilføjet yderligere også være af en vis kvalitet, og det skal give mening... jeg tænker selvfølgelig først og fremmest på en evt. kantspiller, det ville ikke gøre noget med sådan en, selvom vi set på antal kan præstere en slat af dem. Den 8'er inde på midten tror jeg ikke på kommer... ikke at det ikke ville give mening, men jeg tror ikke vi kigger så meget den vej. Muligvis til vinter hvis Izu stadig halter...

                Der er en del "måske" og "muligvis" omkring mange pladser, fordi den ene og den anden kan spille den og den position, så egentlig mangler vi ikke rigtig noget i antal... men der er stadig efterladt plads til alligevel at håbe på lidt mere, gerne kvalitet... men den kan vi forhåbentlig finde i ro og mag nu...

                Kunne man i øvrigt forestille sig at Kent ville smide JBL op på kanten..? Det er jo sket før, og med ok resultat... og han er jo i hvert fald ikke en træner der er bange for den slags...
                Last edited by Kaspernon; 01-06-2016, 00:17.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Det er heller ikke fordi, jeg afskriver Greve, men det er trods alt en spiller, der er blevet holdt på bænken af Ari, og som kun har spillet 90 min to gange i år (måske nogensinde??), så der er også grænser for, hvor meget man kan lægge over på hans skuldre.
                  Du har ret, men på et tidspunkt skal talentet have den nødvendige tid. Ari vender ganske vist tilbage, men jeg tror mest hans kant position har været et udtryk for at opstillingen har skulle beskytte forsvaret. Det problem tror jeg løser sig selv når KEP, Tverskov (Tingager) og tildels Perira lander i klubben, så har vi spilstærke cf'ere med Izu og ElMak til at fordele spillet. Ari, tror jeg går en svær efterårssæson i møde, og Greve kan stå snublende nær en startplads hvis han viser samme engagement som hanhar gjort de seneste kampe
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    WHAT!!!!! Vi vandt godt nok sidste kamp efter at være bagud med 0-2 men havde altså tabt tre kampe lige før det, heraf den første til et stensikkert nedrykningshold ....

                    "Det giver os ro, at truppen er så stærk"

                    Der er rotter på loftet ...

                    Vi har to gode angribere, en god midtbanespillere og en god keeper.

                    Backs... Ahr .. Rimelige måske ..
                    CB .. På papiret ok men begge nye i truppen ... Det er den ene back formentligt også og han har ikke spillet længe ..
                    Kanter ... Ahr... Rimelige ...
                    OCM ... Ahr...
                    Så kan køb jo alligevel ikke hjælpe på humøret hos dig, når man per definition allerede er lidt problematisk når man er ny i truppen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Jeg er enig i, at der mangler kvalitet - hvis altså forventningen er at vi suser direkte i top-6 uden problemer. (hvilket reelt ville sige, at vi er med i medaljekampen). Som truppen er nu (altså 30.6), så er top 6 ikke urealistisk, men dælme heller ikke hverken oplagt eller nemt. Der skal øves meget, som Fyensland skriver.

                      Det med at blive rigtigt skuffede; det er vi jo gode til herinde. Det er fans nok generelt:-) Jeg peger bare på 24 spillere og siger, at realiteterne i ret stort omfang har ramt os i hovedet. Der er handlet ind. Jeg tror ikke på, at der kommer ret meget mere, end der allerede er kommet til. Så jeg tror, at skuffelsen kan starte allerede nu
                      Det ville være fedt hvis én med tid og ldit mere indsigt end mig i at vurdere/gætte lønkroner i OB opstillede en oversigt over sparede lønkroner med de afgange der har været. I min optik må det være rigtig mange penge der er sparet i forhold til de nye lønudgifter der allerede er blevet "genbesat".

                      Ergo burde der være plads til indkøb (hvis jeg vurderer rigtigt - JH har jo sagt at der nu er råd til at geninvestere lønkroner, hvilket ikke tidligere har været muligt, fordi omkostningerne skulle nedbringes) - JH skal jo sige hvad han gør - vi har jo set det samme scenarie hvert år. "Vi er tilfredse med truppen, men der kan sagtens ske noget." Det har jo ikke netydet at intet er sket. Det er JHs taktik for ikke at virke desperat og dermed presse pris og løn op for nye tilgange.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Jeg er enig i, at der mangler kvalitet - hvis altså forventningen er at vi suser direkte i top-6 uden problemer. (hvilket reelt ville sige, at vi er med i medaljekampen). Som truppen er nu (altså 30.6), så er top 6 ikke urealistisk, men dælme heller ikke hverken oplagt eller nemt. Der skal øves meget, som Fyensland skriver.

                        Det med at blive rigtigt skuffede; det er vi jo gode til herinde. Det er fans nok generelt:-) Jeg peger bare på 24 spillere og siger, at realiteterne i ret stort omfang har ramt os i hovedet. Der er handlet ind. Jeg tror ikke på, at der kommer ret meget mere, end der allerede er kommet til. Så jeg tror, at skuffelsen kan starte allerede nu
                        Det er for tidligt....stop så du ødelægger transfer vinduet! 😉
                        Men ellers er vi ret enige....der lomme næppe til at ske det store nu og top 6 kan nå meeeeen sikkert bliver det sgu langt fra med nuværende trup.
                        En kvalitetssigning til at erstatte falk og den erstatning af zohore vi aldrig fik....ville hjælpe gevaldigt.
                        Og der er da også noget rart i at det ikke er 10 til og afgange JH skal hen og lande

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Hvad forventer du at OB kan anno 2016/2017?
                          - drømmer du dig tilbage til de 'gode gamle dage' med syg, syg økonomi, hvor indtægter og udgifter var helt ude af kontakt med hinanden og ungdomsarbejde var nedprioriteret?
                          - du siger, vi har 4 "gode" spillere. Jeg ser dem som topspillere i superligaen. Sønderjyske har lige fået sølvmedaljer uden at have spillere på det niveau; men de har et godt hold, hvilket løfter de enkelte spillere. FCK har økonomien til at købe sig til succés; FCM har netværket til det; vi har ingen af delene, og jeg ser det som helt urealistisk, at vi skulle kunne have råd til en start-11er af topspillere. Skal vi slutspil, så skal vi lykkes med noget af det, som Sønderjyske lykkes med; den anden vej er lukket.
                          Jeg ved ikke hvad vi kan men målet er at komme i top6 og det tror jeg bliver en udfordring med den nuværende trup.
                          Målmanden er i top hvis han fortsætter på dette niveau. Makrini er blandt de bedre å pladsen men er han helt ærligt blandt de bedste?
                          Angriberne er gode men knapt i top 5 på scoringer og ikke i top15 på assists.
                          Det er Falk til gengæld (nr.3) og ham mister vi. I øvrigt sammen med hele vores tekniske og fremadrettede spil.
                          Kigger vi på SDR som model for hvad vi skal er der vist lang vej for at få et hold spillet sammen ...
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Så kan køb jo alligevel ikke hjælpe på humøret hos dig, når man per definition allerede er lidt problematisk når man er ny i truppen
                            Det er ikke problematisk men det er en ret ukendt faktor - vi havde vel alle forventet os mere af Izunna f.eks.
                            Vil gerne se et par træningskampe mod ordentlige modstandere med de konstallationer før jeg tær kigge fremad..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Du har ret, men på et tidspunkt skal talentet have den nødvendige tid. Ari vender ganske vist tilbage, men jeg tror mest hans kant position har været et udtryk for at opstillingen har skulle beskytte forsvaret. Det problem tror jeg løser sig selv når KEP, Tverskov (Tingager) og tildels Perira lander i klubben, så har vi spilstærke cf'ere med Izu og ElMak til at fordele spillet. Ari, tror jeg går en svær efterårssæson i møde, og Greve kan stå snublende nær en startplads hvis han viser samme engagement som hanhar gjort de seneste kampe
                              Jeg tror du misforstår mig lidt, for jeg tror egentligt, at vi er helt enige. Det er ikke fordi jeg synes, at Greve skal rådne op på bænken. Min pointe er bare, at det er lidt skræmmende, hvis han er vores bedste og mest rutinerede kantspiller, og at det er et for stort ansvar at lægge på hans skuldre, hvis det er ham, der skal bære holdet offensivt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Kunne man i øvrigt forestille sig at Kent ville smide JBL op på kanten..? Det er jo sket før, og med ok resultat... og han er jo i hvert fald ikke en træner der er bange for den slags...
                                Tror man kan forestille sig de fleste ting mht. placering af spillere, men jeg tror nu ikke, at det kommer til at ske. JBL har spillet et OK forår defensivt, men det har godt nok knebet gevaldigt fremad banen. Bortset fra en assist mod SønderjyskE, så har han stort set intet vist på modstandernes halvdel, selvom han kommer i nogle fine situationer. Ikke lige det vi har brug for på kanten, tænker jeg

                                Comment

                                Working...
                                X