Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt EfB-OB 8/5

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
    Jeg kan sådan set godt forstå, hvad du mener, men jeg synes bare ofte det der med "ild i øjnene" og at udstråle vildskab bliver ophøjet til noget, det ikke er, hvilket også medfører, at ekstremt begrænsede spillere som Martin Spelmann får langt mere ros, end de i mine øjne fortjener.

Jönsson har indiskutabelt defensive svagheder, men personligt oplever jeg ham slet ikke som doven eller ugidelig, men derimod uskolet defensivt, idet han jo - som du selv er inde på - kun har spillet fast på kanten i halvandet års tid. Så vidt jeg husker, nævnte Kent Nielsen i sit interview med Mediano, at Jönsson er en af de offensivspillere i ligaen, der løber mest. Jeg ved ikke, om den statistik nogensinde er blevet efterprøvet, men det kunne da i hvert fald være interessant at få med. Jeg er med på, at han ikke smider sig ned i glidende tacklinger eller går ind i hovedstødsdueller for fuld kraft, men det kan man jo sige om mange offensivspillere, og jeg vil i hvert fald blive imponeret, hvis vi er i stand til at hente en spiller, der gør det, samtidig med at han bidrager med mål og boldsikkerhed.

I virkeligheden kan der nok drages paralleller mellem den her diskussion og den kultur- og identitetsdebat, der er kommet så meget fokus på internt i klubben i løbet af de seneste måneder. Som det flere gange er blevet påpeget, har OB jo historisk set i sine succesfulde perioder været kendetegnet ved et meget fysisk, robust og løbestærkt udtryk, og det er nok en del af forklaringen på, at så mange fans har det svært med en type som Jönsson, mens Casper Nielsen blev en favorit mere eller mindre fra dag ét. Det synes jeg faktisk er ret interessant og noget, der gerne må opdyrkes og rettes fokus mod internt i klubben.
    Det skal bare helst ikke betyde, at vurderingen af vores spillere bliver alt for usaglig og unuanceret, og det synes jeg, den gør, når det påstås, at Jönsson er dårlig i 99 % af tiden. Jeg mener i øvrigt det samme gør sig gældende, når Casper Nielsen efter næsten hver kamp fremhæves som en af vores bedste, selv om han - i hvert fald for mig at se - ofte har meget svært ved at gøre både sig selv og sine medspillere farlige.
    Vi er enige meget langt hen ad vejen. Han er den spiller, der har løbet 17. mest af alle i Superligaen. Eneste OB'er, der ligger over ham, er Tverskov på 13. pladsen (ifølge Superliga.dk). Det er jo ganske fornuftigt (det er selvfølgelig også et udtryk for, at han har spillet rigtigt meget)
    Man kan bare ikke tage væk, at som fan brænder man for logoet, og man har i en eller anden udstrækning en forventning om, at spillerne gør det samme, ligemeget hvad deres faktiske motivation så måtte være. Derfor bliver en spiller, der udstråler ugidelighed (især i dårlige perioder), en oplagt skydeskive for kritik. Og det er også (tildels) berettiget. Det mindste man kan forlange er, at spilleren giver sig 100%, og det udstråler han altså ikke!! Det gælder også i alle andre klubber, selvom det kan være mere udtalt i en klub som OB, hvor det fysiske historisk har været i højsædet.

Vil vove at påstå, at det er lidt det samme med AK. Han er også en af de angribere, der løber mest pr. kamp i ligaen (i hvert fald sidst jeg kiggede på det), men alligevel så er folk efter ham for, at han er doven. Det er han ikke, men han har sommetider sin attitude lidt imod sig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Vi er enige meget langt hen ad vejen. Han er den spiller, der har løbet 17. mest af alle i Superligaen. Eneste OB'er, der ligger over ham, er Tverskov på 13. pladsen (ifølge Superliga.dk). Det er jo ganske fornuftigt (det er selvfølgelig også et udtryk for, at han har spillet rigtigt meget)
      Man kan bare ikke tage væk, at som fan brænder man for logoet, og man har i en eller anden udstrækning en forventning om, at spillerne gør det samme, ligemeget hvad deres faktiske motivation så måtte være. Derfor bliver en spiller, der udstråler ugidelighed (især i dårlige perioder), en oplagt skydeskive for kritik. Og det er også (tildels) berettiget. Det mindste man kan forlange er, at spilleren giver sig 100%, og det udstråler han altså ikke!! Det gælder også i alle andre klubber, selvom det kan være mere udtalt i en klub som OB, hvor det fysiske historisk har været i højsædet.

Vil vove at påstå, at det er lidt det samme med AK. Han er også en af de angribere, der løber mest pr. kamp i ligaen (i hvert fald sidst jeg kiggede på det), men alligevel så er folk efter ham for, at han er doven. Det er han ikke, men han har sommetider sin attitude lidt imod sig.
      Jeg anerkender helt sikkert, at attitude og udstråling er betydningsfulde faktorer for fans - det er det også for mig. Min pointe er blot, at det ikke skal udgøre hele vurderingen af en spiller, og det synes jeg ofte det gør i Jönssons tilfælde. Kritikken af hans indsats i efteråret var langt hen ad vejen berettiget, men set fra mit synspunkt bliver hans præstationer vurderet for hårdt, fordi han er blevet stemplet som en doven spiller. Men du har ret i, at vi overordnet set er rimeligt enige.

Det er selvfølgelig rigtigt, at fight og løbevillighed er noget, der kræves i alle klubber, og måske overvurderer jeg OBs historie og identitet i det henseende. Jeg noterer mig blot, at Casper Nielsen ikke just var nogen fanfavorit i Esbjerg. Det kan der selvfølgelig være mange grunde til, men at dømme ud fra flere kommentarer fra diverse fanfora, anerkendte de hans fighteregenskaber - de værdsatte dem bare ikke, fordi de så ham som en for begrænset spiller.
      SLO

Comment

Er der pladser tilbage i de forskellige busture?
        siden 1887

Comment

Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
          Er der pladser tilbage i de forskellige busture?
          Prøv marco1887 eller skriv i away tråden

Comment

Ryan J Laursen skulle starte inde på HB i morgen

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Ryan J Laursen skulle starte inde på HB i morgen
              Fornuftigt

Comment

Fester og Gryte ude af truppen til i morgen

http://www.ob.dk/artikel/truppen-mod-esbjerg-27226.aspx

Comment

Gætter på følgende til i morgen

Falkesgaard
                  Ryan KEP Ting JBL
                  Des Izu JJ Jønne
                  AK Joan

Comment

Fester og Gryte ude af truppen til i morgen

http://www.ob.dk/artikel/truppen-mod-esbjerg-27226.aspx
                    Ind med Yao i starteren og lad AK indskifte.

Falkesgaard
                    Ryan Tingager Tverskov JBL
                    Casper Izunna JJT Greve
                    Joan Yao

Comment

Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                      Ind med Yao i starteren og lad AK indskifte.

Falkesgaard
                      Ryan Tingager Tverskov JBL
                      Casper Izunna JJT Greve
                      Joan Yao
                      Ville jeg også hellere se. Men tror ikke på det..

Og mon ikke at man smider Desler på kanten da Casper kun har trænet delvist igennem ugen og sparer ham til de kommende kampe. Måske giver ham 10-20 min hvis det passer

Comment

Gætter på følgende til i morgen

Falkesgaard
                        Ryan KEP Ting JBL
                        Des Izu JJ Jønne
                        AK Joan
                        Ifølge Fyens starter Greve i stedet for Desler, som spares. Ellers rammer du plet. Det ville i mine øjne også være helt håbløst ikke at give Greve endnu en chance.
                        SLO

Comment

Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                          Ifølge Fyens starter Greve i stedet for Desler, som spares. Ellers rammer du plet. Det ville i mine øjne også være helt håbløst ikke at give Greve endnu en chance.
                          Jammen det lyder da også fornuftigt. Desler lever af sin energi og tager ikke skade af at lade batterierne op..
                          KEP ligner en der skal være fast i midtforsvaret og Tverskov skal vel snart blive lidt bekymret

Comment

Jammen det lyder da også fornuftigt. Desler lever af sin energi og tager ikke skade af at lade batterierne op..
                            KEP ligner en der skal være fast i midtforsvaret og Tverskov skal vel snart blive lidt bekymret
                            Det er helt håbløst. KEP har spillet én god kamp for OB, Tverskov har spillet én dårlig (groft sagt). Tverskov er langt bedre end KEP, og har fremtiden foran sig.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Tverskov er formodentlig ikke mere end et gult kort til Izunna væk fra at komme tilbage i startopstillingen. Men ja, KEP ser bestemt ud til at være foran ham i køen til pladsen ved siden af Tingager.
                              SLO

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Det er helt håbløst. KEP har spillet én god kamp for OB, Tverskov har spillet én dårlig (groft sagt). Tverskov er langt bedre end KEP, og har fremtiden foran sig.
                                Jammen det kan vi da ikke blive uenige om. Jeg nævner bare hvordan jeg opfatter situationen pt omkring midterforsvaret..
                                Men dejligt at der endelig er en reel konkurrence om pladserne i midterforsvaret

Comment

Working...
                                X