Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ari Skulason

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Bedste kamp af skula under dette EM. Og egentlig ikke ufortjent. Ja England havde bolden meget men Island kom frem til en del gode muligheder udover målene plus lukkede rigtig godt af

    Comment


      Fodbold er jo fantastisk når sådan noget her kan lade sig gøre. Flot defensiv indsats af Ari, de kommer sgu ikke forbi ret meget i dag. Afleveringsspillet er som vi kender det, men han står godt på banen og holder fokus hele vejen. Ved ikke om han får solgt sig selv specielt, men solide backs kan alle vel bruge

      Comment


        Ikke hver dag vi finder en OB spiller i en EM kvartfinale men historien er jo god! Tillykke Ari og Tillykke Island !

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Fodbold er jo fantastisk når sådan noget her kan lade sig gøre. Flot defensiv indsats af Ari, de kommer sgu ikke forbi ret meget i dag. Afleveringsspillet er som vi kender det, men han står godt på banen og holder fokus hele vejen. Ved ikke om han får solgt sig selv specielt, men solide backs kan alle vel bruge
          "Solide backs" - som 1/4-final-deltager tilhører Ari ja nu mere eller mindre til de bedste 8 europæiske vb ' s. Hehe. ;-)
          Last edited by andlox; 27-06-2016, 23:03.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Var der ikke en der påstod at Ari ikke var god nok til en EM turnering? Nu er Island i 1/4 finalen. Så jo, han er god nok.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Var der ikke en der påstod at Ari ikke var god nok til en EM turnering? Nu er Island i 1/4 finalen. Så jo, han er god nok.
              Et hold består aldrig af 11 spillere der er lige gode og sjældent af 11 spillere der er gode nok til det holdet vil, men derfor kan HOLDET samlet set godt være godt nok.
              I islands tilfælde handler det dog mest om fight og meget lidt om andet.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Skulason skal have en rigtig Island hyldest når sæsonen starter. UH klap UH klap UH klap! :D

                Comment


                  Tillykke til Skula og Island. Det var en helt fin kamp de fik spillet. Modstanden lod noget tilbage at ønske, men hvis ikke Island kæmpede og stod godt havde de nok ikke vundet. Respekt herfra. Skula skal da hyldes når han vender hjem.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Et hold består aldrig af 11 spillere der er lige gode og sjældent af 11 spillere der er gode nok til det holdet vil, men derfor kan HOLDET samlet set godt være godt nok.
                    I islands tilfælde handler det dog mest om fight og meget lidt om andet.
                    Jeg er enig i at fight er en vigtig del af Islands succes, men jeg vil godt lige smide en masse kredit til deres træner Lagerbäck som virkelig har formået at få det optimale ud af sit spillermateriale. Taktisk er holdet jo ekstremt afklaret og ja, så hjælper det naturligvis når alle mand giver sig 100%. Det er noget alle hold kan lære af og bør have dyb respekt for. Men nej fight alene gør det ikke, der kræves en stram taktisk diciplin og det har Island også.

                    Comment


                      Blind høne kan også finde korn ;) Stor respekt til Skulason og resten af Islands landshold. Jeg håber dog stadig han bliver solgt, da han ikke har kunnet overbevise mig om sine kvaliteter de seneste tre år.

                      Nok OT, men nøj hvor er jeg træt af såkaldte eksperters (vores landstrænerassistent fx) snak før kampen om at "England fortjener at vinde fordi de har et bedre hold". Fodbold handler om resultaterne, punktum. Og så er det meget udansk ikke at holde med underdogs, synes jeg.
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                        Jeg er enig i at fight er en vigtig del af Islands succes, men jeg vil godt lige smide en masse kredit til deres træner Lagerbäck som virkelig har formået at få det optimale ud af sit spillermateriale. Taktisk er holdet jo ekstremt afklaret og ja, så hjælper det naturligvis når alle mand giver sig 100%. Det er noget alle hold kan lære af og bør have dyb respekt for. Men nej fight alene gør det ikke, der kræves en stram taktisk diciplin og det har Island også.
                        Helt enig.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Ja, Island's sejr over England kastede så lige yderligere omkring 100.000 af sig (til OB, som kompensation fra UEFA)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Et hold består aldrig af 11 spillere der er lige gode og sjældent af 11 spillere der er gode nok til det holdet vil, men derfor kan HOLDET samlet set godt være godt nok.
                            I islands tilfælde handler det dog mest om fight og meget lidt om andet.
                            Godt nok en unuanceret analyse af Islands succes - det handler om meget andet end blot fight. Kultur, sammensætning af holdet, og ikke mindst et gennemført koncept og en plan med hvad man gør både med og uden bolden.

                            Island var heldige mod Portugal og til dels mod Østrig. Men i går var de der bedste hold på banen og Skula spillede sin bedste kamp i slutrunden.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              Godt nok en unuanceret analyse af Islands succes - det handler om meget andet end blot fight. Kultur, sammensætning af holdet, og ikke mindst et gennemført koncept og en plan med hvad man gør både med og uden bolden.

                              Island var heldige mod Portugal og til dels mod Østrig. Men i går var de der bedste hold på banen og Skula spillede sin bedste kamp i slutrunden.
                              Naturligvis handler det OGSÅ om at følge konceptet, som består af at forsvare sig og lange indkast.
                              Jeg ysnes det er vildt fedt at de har klaret sig så godt, i forhold til deres indbyggertal og det er sjovt at se dem kaste sig ned i alt ... men fodboldmæssigt er det meget meget magert og ikke specielt inspirerende.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Naturligvis handler det OGSÅ om at følge konceptet, som består af at forsvare sig og lange indkast.
                                Jeg ysnes det er vildt fedt at de har klaret sig så godt, i forhold til deres indbyggertal og det er sjovt at se dem kaste sig ned i alt ... men fodboldmæssigt er det meget meget magert og ikke specielt inspirerende.
                                Jeg synes netop, det er mega inspirerende, for det giver håb for de spillere, der ikke lige er verdensstjerner. Island viser vejen. Viser at med vilje og mod og ikke mindst gejst, kan man komme rigtigt, rigtigt langt - både i fodbold og i livet generelt.
                                Mvh Kent

                                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                                Comment

                                Working...
                                X