Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    [QUOTE=claudes1;124831]Jeg synes egentligt også, at jeg har givet modspil - så længe jeg gad.

    Hey - det med "sarte pussies" blev skrevet med et glimt i øjet. ;-)

    For det første - så har du ikke altid givet lige så intelligente modspil, end det her. Det er derfor du og jeg endte i flere mundhuggerier, fordi du, ud fra din passion også smed den gode tone overbord - ligesom mange andre såkaldte positive gør. Ting som "I sidder bag en skærm - kom på stadion og støt" og "Er du ikke træt af at brække dig ud over forum" og utallige andre små stikpiller, som både jeg og utallige andre med en negativ udgangsvinkel er støt på.

    Det er ganske givet muligt, at du har en solid pointe, hvad angår diskursen - men det er forkert, at vi vil bestemme diskursen. Vi udstikker vores retning - og har også argumenteret godt for den, synes jeg, synes du; men alligevel er det endt i mudderkastning, som de negative ikke alene er ansvarlige for. Der skal to til en tango - også til at bestemme debattens retning. Derfor nytter det ikke at lade vores "bræk" stå alene - og det er det, der sker, når folk bare bliver væk - og ikke som du giver "os" det helt rette modspil, som du gør her.

    Jeg debatterer ud fra min passion; og det gør alle andre også - men jeg synes altså der er kommet så mange veltænkte og velargumenterede indlæg på dette forum efter de såkaldte "positive", dem som skriver "Er du ikke træt af at brække dig ud over forum" (Og dem som i sin tid kom med voldstrusler over PM til undertegnede)-crowden eksisterer - og du var selv, i det store hele, én af dem, forsvandt. Du mistede din tålmodighed med mig - og det er det samme, der sker for mig, når jeg ser alle de "Nu polerer jeg lige lorten"-indlæg, som dukker frem. Jeg ser dem som en provokation, fordi det er bare at sætte sig ned og polere en lort. Man kan så være uenig i hvor stor lorten er; men i det store hele er der en lort; og ja; vi kører stærkt på. Fordi det ligger os stærkt på sinde. Jeg bliver f.eks meget provokeret af en brugers "JH har lige så stor indflydelse på, hvad der sker i OB, som han har på tidevandet", som der dukkede frem den anden dag. Det er jo en lodret løgn.

    Jeg har personligt givet KEP høje karakterer for hans to sidste præstationer - men hvad vil du have mig til at sige? At man så bare skal glemme både, hvad der gik forud, og hvad der rent faktisk skete i hele den kamp, jeg tog til Århus for at sidde og se?

    Nogle gange er der også nogen, der tror tingene lige nu kører, som det gjorde på det gamle forum eller for bare et par år siden. Det synes jeg ikke, at det gør. Jeg synes tværtimod, der er kommet meget bedre tone folk imellem - Okay givet, de fleste, der er tilbage er nogen, der er enige med hinanden; men det kan lade sig gøre at lægge en dæmper på en ophedet diskussion, som det f.eks lykkedes for mig og driflin (til sidst) her på forum (ja er det ikke den samme tråd?)

    Der er mange fordomme, der kører rundt om forums tilstand - men det er rigtigt, at der er en stærk negativ diskurs. Men den bestemmes også af dem, der vælger at deltage. Og deltage på et stadie, hvor man ikke selv begynder at anvende de samme nedladende metoder, som man selv mener den anden side er storforbruger af.

    Jeg er ikke dum - jeg er godt klar over, at min måde er provokerende for mange - men jeg kan sagtens tales ned - jeg kan sagtens appeases; jeg er lydhør overfor gode argumenter.

    Men jeg bøjer mig ikke i forhold til min overordnede mening: At skuden ER ved at synke; og at det, ja, i det store hele er ret omsonst at fokusere på de små positive ting.

    For jo, KEP KAN kage rundt på søndag, og så er det ret ligegyldigt, at han har spillet sine to, ja jeg ville skrive "formodentlig", men hell, det HAR været hans to klart bedst indsatser i den stribede trøje. Problemet er bare, at det BLIVER overskygget af holdets og klubbens generelle tilstand.

    Du har pinpointet det - ja, jeg vil til de to er væk fra min klub - hårdnakket argumentere for, hvor ødelæggende de er for klubben. Og hvis folk ikke kan tåle at se den slags diskurser; så by all means - bliv væk. Men så er man altså sart - så har man givet op - så har man ikke som du - vovet dig ud igen og leveret ét af de bedste og mest velargumenterede indlæg, du overhovedet har præsteret. Èt der ikke lugter af, hvor meget foragt, du har for min personlige "nuance-foragt". Èt der lugter af, at det ligger dig på sinde, hvordan det her forum kommer til at køre - ét der anerkender, hvor meget niveauet rent faktisk har løftet sig - og hvor bedre det ville være, hvis flere så ud over deres egne fordomme om forums tilstand - og begyndte selv at få en bastant tilgang til egne argumenter - og dermed vende diskursen; så denne gamle tosse måske kan styre sit temperament.

    Det er dét, jeg mener med mit provokerende indlæg - at man bruger "æv de andre er dumme" som en undskyldning. For hvis man virkelig ønskede en positiv diskurs, så kan man også få den - hvis man deltager. I stedet sidder man og spiller "sart pussy". Jeg har så yderligere provokeret ved at skrive, at det hele bare er et skalkeskjul for, at der i virkeligheden ikke er noget reelt positivt at skrive om.

    Så er det nemmere at kalde forum negativt og så hænge fast i at jeg per definition ER nedladende (hele tiden) - at man bliver mødt med en byge af nedladenhed (Hvilket man godt kan) og ikke ret meget andet.

    Det passer jo ikke.

    Diskussionen kan sagtens drejes i endnu en retning - end bare de to, som du nævner.

    Det er fantastisk, vi har så dygtig en målmand - men hvor er det bare en skandale, at resten af holdet er så dårligt sat sammen, at vores målmand er tvunget til den slags redninger. Jeg tillod mig at lave en, synes jeg, meget vigtig rettelse: Lige nu spiller vi ringe - men vi er ikke ringe. Vi er bare dårligt sat sammen. Både trupmæssigt og taktisk. Det betyder, at vi kan komme til at SPILLE ringe, men vi ER ikke ringe. Det du skriver er en belejlig omskrivning af den generelle mening, så den lige er en tand værre, end jeg synes egentlig kommer til udtryk.

    Det hele betyder, at vi kan sætte de to udsagn sammen i alle eksempler:

    Og ja - det er nemmere at skrive noget negativt for mig, end det er at skrive noget positivt. Men you better believe it, at jeg godt kan være positiv - og fokusere på det positive - når tingene kører i den rigtige retning. Og det har den altså ikke gjort siden OSE's indtog, upåagtet de 3 sølvmedaljer. Hell, det er p.g.a, i det store hele, de sølvmedaljer, at vi står i den situation, som vi står i nu, hvor vi har en ledelse, der vil erstatte OB's kultur med AaB's; ligesom de forsøgte at erstatte den med FCK's i sin tid.

    Og det ligger mig frygteligt meget på sinde. Og den eneste måde at mit crap forbliver uimodsagt - det er at folk bliver væk. Kom ind og giv mig modspil - som du har gjort her - på en ikke nedladende facon - med fuld forståelse for temperament og overordnede "ret" til at være negativ.

    Jeg har forklaret flere gange, hvorfor det er godt at være negativ - når det vel at mærke sker udenfor stadions "4 vægge". Man SKAL diskutere, hvad der kan gøres bedre. Man SKAL diskutere OG konstatere, hvad der kan gøres bedre.

    Og det kan jeg så gøre - uden at det betyder noget for min "deltagelse" i samtlige af OB's kampe (navnlig på hjemmebane) Jeg er indædt modstander af OSE - jeg mener det bør opløses straks - og de to herrer, der står for den sportslige udvikling skal lige så sparkes væk. Men ikke før, at vi har en anden plan klar. Så nej, de skal ikke væk lige nu. Det ville også være ødelæggende for OB. Men væk skal de - og sorry - de små positive ting betyder i den henseende jack shit. Og sorry, again - det vil min argumentation fortsat STINKE af.

    Men det er ikke det samme som, at jeg ikke kan swayes. Problemet er bare, at der er folk, der allerede har besluttet sig for, at jeg er dum - at dette forum er dumt. Til det kan jeg kun omskrive, hvad jeg allerede har skrevet: Kom ind i kampen - udfordre mig - udfordre dette forum - bring diskursen over på "jeres" side. Ellers, sorry to say, stiller jeg spørgsmålstegn ved jeres reelle passion for denne klub. Hvis I mener, at jeg og andre er destruktive - så kæmp imod os. Men forvent at nedladenhed bliver besvaret med nedladenhed.

    And oh yes, - det er I, de, lige så skyldige i, som de mener, vi er. Sarte pussies... ;-)

    MvH ChrisOB
    Last edited by ChrisOB; 17-08-2017, 21:25.
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
      Undskyld mit indlæg om Raffa, det har intet på sig. Jeg kunne bare ikke lade være.
      Men ham den anden havde jo hørt det samme! I believe his name was... øf? ;-)

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Men ham den anden havde jo hørt det samme! I believe his name was... øf? ;-)

        MvH ChrisOB
        Han har før haft ret i noget.. Men i dette tilfælde virker det suspekt og eventyrligt tilfældigt

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Men ham den anden havde jo hørt det samme! I believe his name was... øf? ;-)

          MvH ChrisOB
          Hvis du mener Amphibia, så tror jeg ikke, han svarede på Raffa, men på FCM-rygte generelt. Og Amphibia er der vist ikke meget øf over.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Hvis du mener Amphibia, så tror jeg ikke, han svarede på Raffa, men på FCM-rygte generelt. Og Amphibia er der vist ikke meget øf over.
            Det får vi så se.

            Det kan være, at Jesper Hansen bare spiste middag med Steinlein - fordi Steinlein er så nuser... ;-)

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Hvis du mener Amphibia, så tror jeg ikke, han svarede på Raffa, men på FCM-rygte generelt. Og Amphibia er der vist ikke meget øf over.
              Han bekræftede et møde mellem JH og Steinlein. Som så var opdigtigt fra en poster som burde stenes offentligt
              Men mener heller ikke der er noget øf over Amphibia

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Han bekræftede et møde mellem JH og Steinlein. Som så var opdigtigt fra en poster som burde stenes offentligt
                Men mener heller ikke der er noget øf over Amphibia
                Ah, ser hvad du mener. Vi får se.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Ah, ser hvad du mener. Vi får se.
                  Ja han ville prøve at finde ud af noget mere i weekenden. Så vi må se om der dukker noget konkret op..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Ja han ville prøve at finde ud af noget mere i weekenden. Så vi må se om der dukker noget konkret op..
                    Min kilde/kammerat melder INTET omkring hvad mødet drejede sig om. Jeg ved bare de har holdt et møde i løbet af ugen. Jeg lover jer at jeg ved mere lørdag aften/nat. Det er selvfølgelig kun interessant hvis de har snakket transfers.

                    Og nej! Der er sku ikke meget "ØF" over mig. Jeg er ikke ude på at narre nogle, og har kun kaldt transfers der er blevet til noget. Thomas Dalgaard, Jeppe Tverskov og Thomas Mikkelsen. Min kilde har en position der gør at han ikke ved alt, så det er desværre ikke alle kommende transfers jeg kan forudse
                    “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
                    Lou Holtz

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                      Min kilde/kammerat melder INTET omkring hvad mødet drejede sig om. Jeg ved bare de har holdt et møde i løbet af ugen. Jeg lover jer at jeg ved mere lørdag aften/nat. Det er selvfølgelig kun interessant hvis de har snakket transfers.

                      Og nej! Der er sku ikke meget "ØF" over mig. Jeg er ikke ude på at narre nogle, og har kun kaldt transfers der er blevet til noget. Thomas Dalgaard, Jeppe Tverskov og Thomas Mikkelsen. Min kilde har en position der gør at han ikke ved alt, så det er desværre ikke alle kommende transfers jeg kan forudse

                      Comment


                        Jeg vil gerne slå fast, at dette på ingen måde er noget rygte, det er kun oppe i mit hoved, den her kører. Det er dog noget, jeg frygter meget, kommer til at ske, inden transfervinduet lukker.

                        http://obstruktion.dk/kabalen-der-bare-ikke-maa-gaa-op/

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                          Jeg vil gerne slå fast, at dette på ingen måde er noget rygte, det er kun oppe i mit hoved, den her kører. Det er dog noget, jeg frygter meget, kommer til at ske, inden transfervinduet lukker.

                          http://obstruktion.dk/kabalen-der-bare-ikke-maa-gaa-op/
                          Jeg tænkte akkurat samme tanke i går. Den er desværre forfærdeligt oplagt den kabale. Hvis vi for det første sælger Gryte til Bundby, og for det andet erstatter ham med skrald fra AaB, så jeg begynder jeg at tage violin-timer, så jeg kan spille på mit håndled med et barberblad.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                            Jeg vil gerne slå fast, at dette på ingen måde er noget rygte, det er kun oppe i mit hoved, den her kører. Det er dog noget, jeg frygter meget, kommer til at ske, inden transfervinduet lukker.

                            http://obstruktion.dk/kabalen-der-bare-ikke-maa-gaa-op/
                            Kunne vel også være, at det var årsagen til at JH mødes med FCM. Nemlig at købe Falkesgård retur, han har jo bevist sit værd, og kender også holdet. Det er ihvertfald et ønske herfra ifht Nicolai Larsen..

                            Comment


                              Hold da kæft. Det er en kabale jeg ikke lige havde set blevet lagt, gode observationer af jer alle.

                              Godt bud med mødet mellem JH/CS. At det kunne være mhbp. at købe Falkesgaard tilbage, og sende Grytebust mod Brøndby, som med al sandsynlighed sælger Rønnow nu når de ikke skal spille EL - eller med mindre de går 100% efter det medterskab, nu når FCK har en mindre godt år.

                              Nicolai Larsen fra Aab ville også være et godt bud på en erstatning. Desværre

                              Alt i alt, så er Grytebust vores eneste salgsemne, så hvorfor skulle han ikke ryge nu her? Jeg frygter det, og tror faktisk det kommer til at ske.

                              Jeg frygter også lidt for at vi henter en Thomas Enevoldsen. Han er kontraktfri, og finder han ikke noget spændende i udlandet, så kommer han da sikkert hjem til Kent, altså os.. Nej tak! Endnu en over the hill spiller.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                                Jeg vil gerne slå fast, at dette på ingen måde er noget rygte, det er kun oppe i mit hoved, den her kører. Det er dog noget, jeg frygter meget, kommer til at ske, inden transfervinduet lukker.

                                http://obstruktion.dk/kabalen-der-bare-ikke-maa-gaa-op/
                                Det må ikke ske. Det er to gange lort. En ting er der kan komme et bud på Gryte og vi på en eller anden vis skal acceptere, men synes Nicolai Larsen er noget af det mest overvurderede i suppen, han må for guds skyld ikke blive erstatningen.

                                Comment

                                Working...
                                X