Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
    Jeg er nu selv lige så gammel i gårde som Chuck. Og jeg kender altså mange som ikke kommer her længere, enten fordi de vurdere forum som dødt eller som fyldt med galde - som regel en kombination. At du er træt af at høre om det, kan jeg ikke rigtig gøre noget ved.
    Det er fordi de er nogle sarte pussies... ;-)

    Kom ind og giv modspil - eller skyldes det i virkeligheden ikke, at der ikke er noget reelt positivt at skrive om, så man bruger "æv de andre er dumme" undskyldningen som et belejligt skalkeskjul?

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Der er meget negativt herinde, og senest har jeg også bidraget til det, fordi jeg blev edderspændt over ikke at se nogen spillemæssig fremgang i det offensive.

      Det er mængden og længden af negative indlæg, der kan være lidt trættende, men sådan er et debatforum for fans nu en gang, når det ikke kører på banen. Og det har det ikke gjort i lang tid, primært fordi man har været igennem et laaangt og hårdt skifte nedad økonomisk, hvor der har været famlet efter en ny sportlig strategi.

      Jeg kan godt forstå, at det må være irriterende for de folk, der til daglig skal forsøge at løfte tingene, at de konstant skal konfronteres med negative udsagn. Det bedste råd man vel kan give må være, at de skal lukke ørerne for det meste og fokusere.

      Comment


        On topic: Vi har i hvert fald et tydeligt problem i midterforsvaret nu med Tverskovs skade. Den mest oplagte løsning ville i min optik være at tage en af vores egne unge ind, men åbenbart mangler vi oplagte kandidater? Hvis det er sådan, så kunne leje af en Alexander Munksgaard fra FCM være en løsning - han gjorde det fint i Lyngby og FCM har et større overskudslager, hvor de skal have nogen ud. Aner ikke om det kan lade sig gøre, men vi er sårbare i defensiven pt, og der er rød lampe ved i hvert fald Ryan. (Munksgaard er HB, men har været brugt på stort set alle forsvarspladser).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Der er meget negativt herinde, og senest har jeg også bidraget til det, fordi jeg blev edderspændt over ikke at se nogen spillemæssig fremgang i det offensive.

          Det er mængden og længden af negative indlæg, der kan være lidt trættende, men sådan er et debatforum for fans nu en gang, når det ikke kører på banen. Og det har det ikke gjort i lang tid, primært fordi man har været igennem et laaangt og hårdt skifte nedad økonomisk, hvor der har været famlet efter en ny sportlig strategi.

          Jeg kan godt forstå, at det må være irriterende for de folk, der til daglig skal forsøge at løfte tingene, at de konstant skal konfronteres med negative udsagn. Det bedste råd man vel kan give må være, at de skal lukke ørerne for det meste og fokusere.
          Eller poste alt det positive de oplever og opfatter.. ligesom vi andre poster det "negative".. så burde det da udligne hinanden tilsidst..

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            On topic: Vi har i hvert fald et tydeligt problem i midterforsvaret nu med Tverskovs skade. Den mest oplagte løsning ville i min optik være at tage en af vores egne unge ind, men åbenbart mangler vi oplagte kandidater? Hvis det er sådan, så kunne leje af en Alexander Munksgaard fra FCM være en løsning - han gjorde det fint i Lyngby og FCM har et større overskudslager, hvor de skal have nogen ud. Aner ikke om det kan lade sig gøre, men vi er sårbare i defensiven pt, og der er rød lampe ved i hvert fald Ryan. (Munksgaard er HB, men har været brugt på stort set alle forsvarspladser).
            Er vi ikke kun i problemer de næste 2 kampe? Så burde han være klar igen og kan indgå i truppen efter landskampspausen..
            En risiko ja. Men tror den er kalkuleret.. Så hellere en VB eller en midtbanespiller blive hentet

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

              Jeg kan godt forstå, at det må være irriterende for de folk, der til daglig skal forsøge at løfte tingene, at de konstant skal konfronteres med negative udsagn. Det bedste råd man vel kan give må være, at de skal lukke ørerne for det meste og fokusere.
              Jeg synes, at det bedste råd til de folk må være at prøve at delagtigegøre offentligheden og især os fans i, hvilken retning klubben er på vej i og hvad vi kan forvente i der skal ske i de kommende år. En stor del af kritikken går jo også på den uvished og det hemmelighedskræmmeri der omgærer klubben, især når det kommer til det strategimæssige.

              Ofte strander en diskussion jo på, at der er divergerende opfattelser af, hvilken økonomisk virkelighed OB befinder sig i, og selvom det selvfølgelig aldrig kan afdækkes helt i offentligheden, kunne OB gøre sig selv en stor tjeneste ved i det mindste bare at forventningsafstemme, om det er SønderjyskE, AGF eller FCM vi skal sammenligne os selv med økonomisk og udviklingsmæssigt de kommende 5 år. Har OB en ambition om at øge det sportslige budget de kommende år, har de en ambition om, at man kontinuerligt skal kæmpe med om Europa og medaljer, eller er topmålet inden for de sportslige forudsætninger, at vi bliver en klub der kontinuerligt ligger sig i feltet 5-7, og tager den Europa-plads og medalje det kan give, når man rammer en opturssæson i ny og næ.

              Vi aner det jo reelt ikke, og det synes jeg for egen regning er pisse frustrende, og derfor er det heller ikke overraskende, at folk ofte bliver uenige om, i hvilken retning udviklingen går, og om det går stærkt nok, hvis de læser to ret forskellige strategier ind i de ting der foregår.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                At OB konsekvent bokser under egen vægtklasse, ikke lever op til egne målsætninger, og at man generelt fra ejeres og ledelsens side ikke italesætter, hvor klubben er på vej hen, og hvad man gerne vil med den, kan dem der lukker "galde" ud jo heller ikke rigtigt gøre noget ved, men der bliver i det mindste gjort et forsøg i kraft af, at man stiller nogle kritiske spørgsmål til offentlig skue.

                Jeg er så af den mening, at det er ret vigtigt, at der er nogle med en kritisk røst der italesætter de klare mangler de synes klubben udviser, hvis OB skal fortsætte med at være relevant og interessant, for de positive røster er ikke bare "forsvundet" fra forum, de er efterhånden også forduftet fra medierne og fra dem der er reelle og ikke bare overfladiske betragtere af klubben.
                Det savner jeg også. Det kan godt være, at vi griner af AGF målsætninger og fejlslagne forsøg, men det gør trods alt noget og melder ud. Når det ikke lykkedes, så er Århus Stiftstidende efter dem. Vores lokale sprøjte tør ikke, fordi de stadig gerne vil have adgang til spillere, træner mv. Desværre syntes jeg også Stemmer fra Ådalen også er lidt for pæne. Især det afsnit hvor Jesper Hansen får lov til at fortælle hvor dygtig han er - sat lidt på spidsen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Der er meget negativt herinde, og senest har jeg også bidraget til det, fordi jeg blev edderspændt over ikke at se nogen spillemæssig fremgang i det offensive.

                  Det er mængden og længden af negative indlæg, der kan være lidt trættende, men sådan er et debatforum for fans nu en gang, når det ikke kører på banen. Og det har det ikke gjort i lang tid, primært fordi man har været igennem et laaangt og hårdt skifte nedad økonomisk, hvor der har været famlet efter en ny sportlig strategi.

                  Jeg kan godt forstå, at det må være irriterende for de folk, der til daglig skal forsøge at løfte tingene, at de konstant skal konfronteres med negative udsagn. Det bedste råd man vel kan give må være, at de skal lukke ørerne for det meste og fokusere.

                  Kan man argumentere for at de negative udsagn er direkte forkerte , at de negative forudsigelser ikke holder stik ?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Der er meget negativt herinde, og senest har jeg også bidraget til det, fordi jeg blev edderspændt over ikke at se nogen spillemæssig fremgang i det offensive.

                    Det er mængden og længden af negative indlæg, der kan være lidt trættende, men sådan er et debatforum for fans nu en gang, når det ikke kører på banen. Og det har det ikke gjort i lang tid, primært fordi man har været igennem et laaangt og hårdt skifte nedad økonomisk, hvor der har været famlet efter en ny sportlig strategi.

                    Jeg kan godt forstå, at det må være irriterende for de folk, der til daglig skal forsøge at løfte tingene, at de konstant skal konfronteres med negative udsagn. Det bedste råd man vel kan give må være, at de skal lukke ørerne for det meste og fokusere.
                    Hvis de lukker af for "det meste" så vil de jo bare gentage de samme fejl... ;-)

                    Du snakker om man har falmet efter en sportslig strategi - men lige nu eksisterer der en klar sportslig strategi, der er ikke blevet "famlet" de sidste 3 år - der har været klare og utvetydige valg af både sportsligt setup, spillestil og rekruttering - og det er den, der bliver opponeret imod.

                    Så når du "bidrager" til "negativiteten" så giver du blot udtryk for, at der er noget, du synes ikke kører, som det skal - du er ikke negativ for negativitetens skyld.

                    Det er jo det folk, der bliver væk, fejlagtigt tror. Enten det, eller også er de nogle sarte pussies, der bruger "æv de andre er dumme" som et belejligt skalkeskjul for, at der reelt ikke er noget positivt at skrive om... ;-)

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Hvis de lukker af for "det meste" så vil de jo bare gentage de samme fejl... ;-)

                      Du snakker om man har falmet efter en sportslig strategi - men lige nu eksisterer der en klar sportslig strategi, der er ikke blevet "famlet" de sidste 3 år - der har været klare og utvetydige valg af både sportsligt setup, spillestil og rekruttering - og det er den, der bliver opponeret imod.

                      Så når du "bidrager" til "negativiteten" så giver du blot udtryk for, at der er noget, du synes ikke kører, som det skal - du er ikke negativ for negativitetens skyld.

                      Det er jo det folk, der bliver væk, fejlagtigt tror. Enten det, eller også er de nogle sarte pussies, der bruger "æv de andre er dumme" som et belejligt skalkeskjul for, at der reelt ikke er noget positivt at skrive om... ;-)

                      MvH ChrisOB

                      OK, enig i det fremhævede. Det mener jeg så burde være et klart fremskridt i forhold til tidligere. Dér er jeg så kommet alvorligt i tvivl. Det er ikke pointhøsten pt, men vores enorme problemer med at skabe noget offensivt, som virkelig er bekymrende.
                      Så der er spørgsmålstegn ved strategien og spillestilen, klart ja. Og der er grund til at være kritisk, klart ja.

                      Men udover det, så er der fan-forventningerne til OB. Her mener jeg stadigvæk, at der er en del fans med urealistiske forventninger om topplaceringer og sjove kampe i Europa. Vi er slet ikke der økonomisk, hvor man kan forvente at være med, hvor det er rigtigt sjovt. Vi ligger i et tæt felt, hvor 2-4 mio's forskel på et årligt budget ikke er specielt afgørende. Vi burde blive mellem 4-8, hvis man kigger på økonomi - og stort set aldrig have en chance for top-3.

                      Jeg synes fortsat, at de to ting ofte bliver blandet sammen; altså forventningerne til at OB skal være med, hvor det er sjovt og spille europæisk bold (som jeg så synes er urealistiske) kontra forventningerne til vores reelle, nuværende ståsted (hvor jeg også er blevet kritisk).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        OK, enig i det fremhævede. Det mener jeg så burde være et klart fremskridt i forhold til tidligere. Dér er jeg så kommet alvorligt i tvivl. Det er ikke pointhøsten pt, men vores enorme problemer med at skabe noget offensivt, som virkelig er bekymrende.
                        Så der er spørgsmålstegn ved strategien og spillestilen, klart ja. Og der er grund til at være kritisk, klart ja.

                        Men udover det, så er der fan-forventningerne til OB. Her mener jeg stadigvæk, at der er en del fans med urealistiske forventninger om topplaceringer og sjove kampe i Europa. Vi er slet ikke der økonomisk, hvor man kan forvente at være med, hvor det er rigtigt sjovt. Vi ligger i et tæt felt, hvor 2-4 mio's forskel på et årligt budget ikke er specielt afgørende. Vi burde blive mellem 4-8, hvis man kigger på økonomi - og stort set aldrig have en chance for top-3.

                        Jeg synes fortsat, at de to ting ofte bliver blandet sammen; altså forventningerne til at OB skal være med, hvor det er sjovt og spille europæisk bold (som jeg så synes er urealistiske) kontra forventningerne til vores reelle, nuværende ståsted (hvor jeg også er blevet kritisk).
                        Vi skal have ambitioner om at spille med om, hvor det er sjovt - det du gør, det er at lade som om, at det p.g.a økonomi alene er urealistisk - og det er jeg og andre ikke enig i. Hvis man tager de rigtige valg, så kan man godt skabe en situation, hvor man, også lige så hurtigt, som du gerne vil, kommer til at spille med i den sjove ende. Specielt når der indiskutabelt er økonomi og potentiale til en bedre økonomi, hvis man vel at mærke tager de rigtige valg, i OB og til at få indfriet det potentiale.

                        Vi har altid en chance for top-3, hvis man på regelmæssigt basis tager flere gode beslutninger end dårlige. Vi snakker ikke om at være i TOP-3 hvert eneste år, som var hovedpunktet i "2 Mesterskaber inden 2015" planen fra det hedengangne OSE-projekt, vi snakker om at skabe en situation, hvor vores midterholdsbudget er godt nok til at skabe en situation, hvor vi kan udfordre, i ny og næ - så vi på længere sigt, ligesom AaB, f.eks, rammer en guldåre en enkelt sæson for så derefter konsolidere os igen, fordi vi ikke har de økonomiske muskler til at holde på de profiler, der evt kan få os derop.

                        Det er ikke fanforventningerne der er for høje; man skal have forventninger om at der bliver arbejdet efter det mål, når man bor i landets tredjestørste by - problemet er dem, der skal leve op til de forventninger. De skal være gode nok - de skal have en klar og bedre plan. Det er ikke tilhængernes forventninger, der spænder ben for OB - det er kvaliteten af det arbejde, som de folk, der sidder på nøglepositionerne, udfører, der gør det.

                        Ja, per nuværende er det urealistisk med med europæisk bold. Men folk bliver sgu ikke væk fra stadion, fordi vi ikke spiller europæisk. De bliver væk, fordi holdet slet og ret spiller dræbende kedsommelig fodbold.

                        Så jeg kan virkelig ikke se, hvorfor fanforventningerne skal blandes i denne diskussion - det er som at ride en gammel kæphest, uden at nogen har bedt dig om at gøre det.

                        Jeg er ikke vred, fordi vi ikke spiller europæisk. Jeg er vred, fordi vi spiller kedeligt, og fordi LEDELSEN har et forfejlet og urealistisk blik på både trup, rekruttering og spillestil.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Jeg synes, at det bedste råd til de folk må være at prøve at delagtigegøre offentligheden og især os fans i, hvilken retning klubben er på vej i og hvad vi kan forvente i der skal ske i de kommende år. En stor del af kritikken går jo også på den uvished og det hemmelighedskræmmeri der omgærer klubben, især når det kommer til det strategimæssige.

                          Ofte strander en diskussion jo på, at der er divergerende opfattelser af, hvilken økonomisk virkelighed OB befinder sig i, og selvom det selvfølgelig aldrig kan afdækkes helt i offentligheden, kunne OB gøre sig selv en stor tjeneste ved i det mindste bare at forventningsafstemme, om det er SønderjyskE, AGF eller FCM vi skal sammenligne os selv med økonomisk og udviklingsmæssigt de kommende 5 år. Har OB en ambition om at øge det sportslige budget de kommende år, har de en ambition om, at man kontinuerligt skal kæmpe med om Europa og medaljer, eller er topmålet inden for de sportslige forudsætninger, at vi bliver en klub der kontinuerligt ligger sig i feltet 5-7, og tager den Europa-plads og medalje det kan give, når man rammer en opturssæson i ny og næ.

                          Vi aner det jo reelt ikke, og det synes jeg for egen regning er pisse frustrende, og derfor er det heller ikke overraskende, at folk ofte bliver uenige om, i hvilken retning udviklingen går, og om det går stærkt nok, hvis de læser to ret forskellige strategier ind i de ting der foregår.
                          'Hemmelighedskræmmeriet' eller de standard-meldinger om top-6, som ledelsen poster ud, tager jeg som et udtryk for lavere forventninger. Du har en klar pointe - som jeg er 100% enig i - at det ikke bliver sagt højt og tydeligt fra den øverste top, og det skaber et negativt tryk. Om det er sponsorerne eller fans eller begge - eller noget andet - man er bange for, ved jeg ikke; men det er en tåbelig strategi, som jeg ser det. Man nægter at se i øjnene, at der er en gammel regning fra de glade år, som man skylder at forklare fans noget om.

                          Økonomien er også mørklagt, ja; men når man kigger på vores ageren på spillermarkedet gennem de seneste 5-6 år, så giver det et relativt klart billede af en klub i et midterfelt med AGF, Randers, AaB og FCN (som jeg altid undres over - hvad filan koster deres unge spillere? De burde have et budget som Hobro!, men deres scoutingapparat er måske dyrt) med Sønderjyske ikke så langt efter længere (ved de har skruet op de seneste år). Stort set alle de nævnte klubber har også meldt top-6 ud som deres målsætning; så på den front er OB jo ikke en 'ambitiøs klub' længere. Det mener jeg er ret tydeligt.
                          Det er AGF, Randers, AaB, FCN og Sønderjyske vi skal måle os med - FCM har sandsynligvis næsten dobbelt så stort et budget som os, selv om det ligner, at de er ved at skære lidt pt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Vi skal have ambitioner om at spille med om, hvor det er sjovt - det du gør, det er at lade som om, at det p.g.a økonomi alene er urealistisk - og det er jeg og andre ikke enig i. Hvis man tager de rigtige valg, så kan man godt skabe en situation, hvor man, også lige så hurtigt, som du gerne vil, kommer til at spille med i den sjove ende. Specielt når der indiskutabelt er økonomi og potentiale til en bedre økonomi, hvis man vel at mærke tager de rigtige valg, i OB og til at få indfriet det potentiale.

                            MvH ChrisOB
                            Det kan godt være, at du og mange mener, at OB 'skal' eller 'bør' have ambitioner om mere end top-6 - den holdning også udtrykt af Peter Brix i den sidste 'Stemmer fra Ådalen'. Jeg siger bare, at det er ret tydeligt for mig, at OB ikke har de ambitioner eller midler pt. Det ligner langt mere, at investorerne forlanger, at der skal præsteres top-6 indenfor de rammer, som er der nu, og det bliver en kamp i sig selv.

                            Så der er dine forventninger - og der er mange fans, som er med dig der, tror jeg - ude af trit med klubbens forventninger. Og det er noget skidt. Klubben har som sagt en regning i form af at gøre det her tydeligt, som ligger ubetalt. Hvis man gik ud og sagde tingene, som de er, så tror jeg, der ville komme en skuffet, negativ reaktion. Men samtidigt ville man også trække en streg i sandet og blive mere troværdig.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Det kan godt være, at du og mange mener, at OB 'skal' eller 'bør' have ambitioner om mere end top-6 - den holdning også udtrykt af Peter Brix i den sidste 'Stemmer fra Ådalen'. Jeg siger bare, at det er ret tydeligt for mig, at OB ikke har de ambitioner eller midler pt. Det ligner langt mere, at investorerne forlanger, at der skal præsteres top-6 indenfor de rammer, som er der nu, og det bliver en kamp i sig selv.

                              Så der er dine forventninger - og der er mange fans, som er med dig der, tror jeg - ude af trit med klubbens forventninger. Og det er noget skidt. Klubben har som sagt en regning i form af at gøre det her tydeligt, som ligger ubetalt. Hvis man gik ud og sagde tingene, som de er, så tror jeg, der ville komme en skuffet, negativ reaktion. Men samtidigt ville man også trække en streg i sandet og blive mere troværdig.
                              Lige dér er de kravlet op i så stort et træ, at hvis de kom ned fra det, så ville dét afsløre deres totale mangel på troværdighed mere end noget som helst andet.

                              Mine forventninger om at man har ambitioner om at komme op i toppen har intet at gøre med, hvad mine realistiske forventninger siger mig. Problemet er, at ledelsen tror, at de kan komme i top 6 og "derop ad" på discount og "kontinuitets"-billetten, og det er derfor, de skoses.

                              De HAR de ambitioner - og de HAR de midler. De har bare ikke valgt den rigtige approach eller de rigtige folk.

                              Rammerne er lagt - og de er stramme - men det er så dér de folk skal få mere ud af de samme penge. Og det gør de bare ikke, fordi de har valgt ikke at gøre det - eller slet og ret ikke har evnerne eller netværket til at gøre det.

                              Det er stadig forbløffende for mig, at du hele tiden bliver ved med at spille et "for højt forventningspres" kort som om, at det er kardinalpunktet i forhold til at kunne indfri de ambitioner.

                              For mig er det ren halmstrå-gribning.

                              MvH ChrisOB
                              Last edited by ChrisOB; 16-08-2017, 13:23.
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Lige dér er de kravlet op i så stort et træ, at hvis de kom ned fra det, så ville dét afsløre deres totale mangel på troværdighed mere end noget som helst andet.

                                Mine forventninger om at man har ambitioner om at komme op i toppen har intet at gøre med, hvad mine realistiske forventninger siger mig. Problemet er, at ledelsen tror, at de kan komme i top 6 og "derop ad" på discount og "kontinuitets"-billetten, og det er derfor, de skoses.

                                De HAR de ambitioner - og de HAR de midler. De har bare ikke valgt den rigtige approach eller de rigtige folk.

                                Rammerne er lagt - og de er stramme - men det er så dér de folk skal få mere ud af de samme penge. Og det gør de bare ikke, fordi de har valgt ikke at gøre det - eller slet og ret ikke har evnerne eller netværket til at gøre det.

                                Det er stadig forbløffende for mig, at du hele tiden bliver ved med at spille et "for højt forventningspres" kort som om, at det er kardinalpunktet i forhold til at kunne indfri de ambitioner.

                                For mig er det ren halmstrå-gribning.

                                MvH ChrisOB
                                Halmstrå-hvadfornoget? Er det mig eller klubben, der griber, og hvad skulle jeg gribe efter?

                                Du skriver, at du håber på noget, som du ikke tror vil ske. Jeg håber også på fred i verden inden kl 20 i aften, men jeg mener det ville være lidt urimeligt at blive sur, hvis det ikke sker. Så der er altså 'håb' og 'realistiske forventninger'. Der er de to ting, som jeg mener ofte bliver blandet sammen. Hvis håbet om toppen er stærkt, så betyder det, at hvis vi f.eks. bliver nr. 4 eller 5 i ligaen, så er det jo nærmest lige meget. Det ville være en "Øv-Kay", "godkendt" præstation, men ikke noget der rigtigt fik dit eller f.eks. Peter Brix's pis i kog. Og så er det altså op ad bakke at opbygge noget mere, hvis en 4./5.plads i vores nuværende situation bare er sådan lidt lunken la-la. Hvis man ikke kan fejre de små sejre, hvordan kan man så håbe på de store? Det er det, jeg mener med urealistiske forventninger, som jeg ser som ufrugtbare - skuffelsen er uundgåelig og nærmest en selvopfyldende profeti, selv når det går godt efter omstændighederne.

                                Så skriver du om 'discount' - det kan jeg kun forstå på den led, at der skal bruges flere penge. Senere skriver du så, at ambitioner bør kunne opnås indenfor de samme rammer. Hvad mener du? Skal der bruges flere penge eller ej?

                                Alt det her har for mig ikke så meget at gøre med de spillemæssige problemer, som vi ser pt. De hænger sammen med en spillestil, som efterhånden er så meget på plads, som man kan forlange. Men selv hvis den fungerede, så ville en 4./5.plads stadigvæk være en god præstation over sæsonen i min bog. Hvis 4./5.plads ikke er godt nok, så kan du næsten med statsgaranti sætte en masse skuffelse i banken allerede nu.

                                Comment

                                Working...
                                X