Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Du siger, at i to ud af fire sæsoner under Jesper Hansen er vi blevet dårligere. Men i de sidste par år er det blevet lidt bedre. Men er de andre klubber ikke gået tilsvarende frem eller endda lagt yderligere afstand til os? Under Jesper Hansen hvilke klubber har vi så overhalet niveaumæssigt? Jeg kan slet ikke se, at vi indhenter de andre klubber, vi står højest i stampe eller bliver sat længere tilbage. Jeg kan ikke se, at vejen til europæiske kampe skulle være blevet kortere under Jesper Hansen, tværtimod. Det skal da lige skyldes den nye struktur..
    Jeg har ikke skrevet at vi er i nogle sæsoner er blevet dårligere under JH. Jeg har heller ikke sagt at andre ikke er gået frem.

    Fra 2011 til 2013-2014 er vel den ultimative nedtrur for os efter den sidste sølvmedalje. Vi kender alle hsitorien og har nok forskellige syn på den, men overordnet er vi nok enige. Man svang øksen over den sportslige ledelse og, selv i dag, virkede det ikke til at der var en egentlig plan, selvom vi pludselig stod med en masse meget talentfulde unge spillere efter forholdsvist kort tid (Fal, Emil, Kadrii, Høegh etc). De ændringer man ville var simpelhen ikke planlagt ordenligt, hvis man spørger mig og dermed sejlede vi videre - eller vi synkede vel nærmest. PH kommer til og giver vel lidt tro på tingene, det samme gjorde Troels for nogle, og i momenter så vi lidt, men mest af alt sejlede vi stadig.

    Så kom Jesper til; Til en rodebutik uden lige. Jeg er ret sikker på at han også har nævnt det siden, og mener også Ove nævnte det mens han var her. Det er ikke bare noget man vender, og det er det, som jeg ser det, at Jesper brugte de 2 første år på, for derefter at skulle begynde den opbygning som vi er i nu. Når jeg vurdere Jesper så synes jeg også at det var tosset at han/klubben ikke har meldt ordenligt ud med hvad fanden der skete, men kunne/kan man bare gøre det. Ville fans, sponsore og pressen har accepteret at OB som klub køber og lejer spillere der slet ikke er gode nok, bare for at holde skruen i vandet og få bare lidt styr på økonomien og kulturen? Jeg er ikke sikker på at jeg ville have accepteret det og det tænker jeg heller ikke sponsorene ville. Igen så siger jeg ikke at Jesper er verdens bedste sportsdirektør, eller sågar Danmarks bedste, men han har fået en opgave og jeg mener at første del er løst - Økonomien. Siden Kents ansættelse er det det sportslige man mest arbejder med - Tænker jeg og det ved vi godt alle at det er ikke bare lige noget man gør. Man kan så være uenig i de handler jesper så laver, men helt skidt har det ikke været, selvom alt langtfra er godt.

    Jeg ved hvad jeg skal svare til hvem vi har indhentet eller overhalet, når det kommer til andre klubber. Men sikkert er det at vi er blevet hægtet solidt af i forhold til BIF og FCM. Om andre ligefrem har distangseret os, eller vi har inhentet dem er vel svært at sige, udover at jeg mener at tabellen efter en sæson aldrig lyver. men så er der det med nuancer eller hvad vi nu skal kalde dem. Men jeg vil da gerne prøve at sætte det op med diverse hold.

    FCN: Mestre i 2012 (tror jeg det var) og de gjorde det flot. Sæsonen efter i Ch.l. var for mig rigtig sjovt at følge. De kæmpede. Det var en super insats og resultaterne fortæller ikke hele historien om det lille hold, der kæmpede fantastisk mod giganterne. FCN er underholdenede, men er de så meget bedre end os - Numer 6,9 og 5 i de seneste sæsoner og vi har ikke tabt til dem i de seneste 7 opgør. Er de så meget bedre?

    Sdrjydske: De kæmper og figther. De har for deres standard og historik gjort det godt, men målsætningen i denne sæson er en 10 plads. 10,10,2,6 er deres seneste placeringer. Flot med den sølvmedalje, men de er i hvert fald på vej ned igen. De har haft overtaget imod os i de seneste 2 sæsoner, men pt er de så så meget bedre end os. Nej det mener jeg ikke. Kan de slå os sagtens, men vi kan også slå dem. De har i hvert fald ikke kørt os agter ud og jeg tænker at det bliver hverdag for dem igen nu.

    Silkeborg: Lidt et elevator hold, det gør dem dog ikke dårlige. Vi fik stryg af dem i foråret og de havde da fortjent bedre, specielt i den sidste kamp. Men vi slog dem sammenlagt og de var jo også heldige mod os tidligere i sæsonen. Er de bedre end os. Nej det mener jeg ikke. Vi har et ok tag på dem, men skal da tage dem alvorligt.

    AAB: er de bedre end os? I tabellen ja. trods vi var foran dem i sidste sæson, men har de sat os siden mesterskabet eller har vi halet ind på dem. Jeg mener vi er halet ind på dem, men de har handlet flot til denne sæson, så måske de er os overlegen igen. Vi må se.

    GF: Mere elevatror hold end Silkeborg efterhånden, men der er fremgang at spore. Men er de bedre end os? Nej det er i de ikke. Hverken i tabellen eller indbyrdes igennem pænt langtid nu. De er som os en sovende gigant, men også kun det.

    Horsens og Hobro: Vi er bedre end dem på alle måder. Men de har/havde noget fight som vi ofte mangler i en eller anden grad. Men det er ikke klubber der er foran os.

    Helsingør: Uden for bedømmelse, men jeg glæder mig til at se dem i Superligaen.

    Lyngby og Randers: er pt bedre end os. Det siger tabellen og resultaterne i hvert fald, men vi er på ingen måde kørt agter ud af dem og det er vel som os også hold der skal ud og bevise sig i denne sæson. Kan Lyngby holde ved - Ja måske. Kan Randers rejse sig og med det de har mistet. Jeg tror det ikke.

    Jeg mener vores placering i sidste sæson var passende i forhold til vores hold, og som andre hold der brugere unge spillere, så udvikler vores sig også. Hvem ender bedre end de andre. Det kan ingen af os spå om. Men jeg mener at vi er på rette vej, selvom jeg også gerne vil højre op i tabellen, og have et par seriøse forstærkninger. Men generelt set er jeg tilfreds med det vi har, trods en rimelig tynd bænk. Men de spillere kan vel udvikle sig som alle andre.

    Er vi kommet tættere på Europa efter Jesper er kommet til. Ja det er vi, men vi er stadig et stykke fra at komme det, og der mangler vi også en del for at nå hen endnu. Ny struktur eller ej. Det har vi pt ikke truppen til så på den måde er det ok, men det skal blive rart at se de kampe igen på et tidspunkt. Jeg ser da gerne at det snart sker igen, menjeg tror ikke det sker om tidligst 2-3 sæsoner.
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
      Ah lige frem faktum. JH er bestemt ikke gud og han har heller ikke gjort alt som han skulle, men når vi kigger på tilpasning af økonomien og det han overtog, så er der trods alt fremgang at spore i de seneste to sæsoner, ud af hans fire. Vi er bestemt ikke der hvor jeg håbede vi ville være nu, men kontra da han tog over så mener jeg at vi har rykket os - ikke nok, men fremgang det har der altså været.
      mener det helt store problem - ud over jeg ikke mener han er god nok - er at JH ikke får meldt mere klart og realistisk ud.

      - Jeg mener en klub af OBs størrelse hører til i top 6 og ALTID bør have det som målsæstning (det er ikke alt for store krav at stille i min bog) MEN jeg vil ikke bare tales efter munden, og ser langt hellere at man går ud og melder noget der er realistisk at opnå - frem for at stikke os blår i øjnene.
      Meld ærligt ud at man er i en opbygningsfase - og handl så ind efter det - og bring flere unge op - hvis det er strategien.
      - Det virker på mig bare ikke som om der er en strategi - andet end man håber det lykkedes.....det er for passivt.
      Vil man tale om top 6 så kræver det også at man følger op på det - stiller med en trup hvor det er rimeligt realistisk at vi kan hive den hjem, og det mener jeg ikke er det vi ser fra ham nu - på trods af der er meldt ud at der skulle være penge at hente for.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
        ...

        FCN: Mestre i 2012 (tror jeg det var) og de gjorde det flot. Sæsonen efter i Ch.l. var for mig rigtig sjovt at følge. De kæmpede. Det var en super insats og resultaterne fortæller ikke hele historien om det lille hold, der kæmpede fantastisk mod giganterne. FCN er underholdenede, men er de så meget bedre end os - Numer 6,9 og 5 i de seneste sæsoner og vi har ikke tabt til dem i de seneste 7 opgør. Er de så meget bedre?

        ...
        kommer an på hvilke parametre man kigger på - men i OB forsøger man at bringe flere unge ind (og vel forhåbenligt også sælge dem) - På det punkt er FCN umanerligt langt foran os.

        De har et klart koncept - ved hvad de vil og bliver ved med at finde unge interessante spillere (bedre scouting end os) - for så at sælge dem for ret pæne beløb, senest ingvartsen og lige om lidt ryger lobotka....

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          kommer an på hvilke parametre man kigger på - men i OB forsøger man at bringe flere unge ind (og vel forhåbenligt også sælge dem) - På det punkt er FCN umanerligt langt foran os.

          De har et klart koncept - ved hvad de vil og bliver ved med at finde unge interessante spillere (bedre scouting end os) - for så at sælge dem for ret pæne beløb, senest ingvartsen og lige om lidt ryger lobotka....
          hvornår har vi sidst fundet et talent som har kunnet indbringe et anstændigt beløb , er det Zohore som kommer tættest på ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Er der nogle rygter?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
              Er der nogle rygter?
              Nope. JH har i kontinuitetens navn lukket vinduet. ��
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                hvornår har vi sidst fundet et talent som har kunnet indbringe et anstændigt beløb , er det Zohore som kommer tættest på ?
                tja - kan vel ikke sige vi "fandt" ham.....men jo han er vel det sidste sådan nogenlunde salg - men jo ikke i nærheden af dem fcn præstere pt

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                  Nope. JH har i kontinuitetens navn lukket vinduet. ��
                  Falliterklæring........... den interesse det skaber gør jo, at OB kun skal spille om mandagen fremover for tomme tribuner.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    mener det helt store problem - ud over jeg ikke mener han er god nok - er at JH ikke får meldt mere klart og realistisk ud.
                    Det er jeg enig i. jeg kunne så godt forstå det, lidt, da økonomien skulle tilpasses. Men som eksempelvis i dette vindue, hvor han godt nok siger at der ikke skal ske meget, men at der er midler og jeg mener også han sagde at vi skulle forstærke os. Jeg forstå ham ikke i denne situation. Så på sådanne områder er vi i hvert fald enige.
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      kommer an på hvilke parametre man kigger på - men i OB forsøger man at bringe flere unge ind (og vel forhåbenligt også sælge dem) - På det punkt er FCN umanerligt langt foran os.

                      De har et klart koncept - ved hvad de vil og bliver ved med at finde unge interessante spillere (bedre scouting end os) - for så at sælge dem for ret pæne beløb, senest ingvartsen og lige om lidt ryger lobotka....
                      Jamen du har helt ret - igen. Men som hold generelt er de ikke, men deres koncept gør selvfølgelig også at der vil være store udsving, da det 99% af gangene er helt unge der bliver kørt ind.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                        Falliterklæring........... den interesse det skaber gør jo, at OB kun skal spille om mandagen fremover for tomme tribuner.
                        Det har han så ikke helt officielt. Men det er hvad jeg får ud af læse hans skriv i kampprogrammet på OB.dk.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                          Det er jeg enig i. jeg kunne så godt forstå det, lidt, da økonomien skulle tilpasses. Men som eksempelvis i dette vindue, hvor han godt nok siger at der ikke skal ske meget, men at der er midler og jeg mener også han sagde at vi skulle forstærke os. Jeg forstå ham ikke i denne situation. Så på sådanne områder er vi i hvert fald enige.
                          du taler om økonomi jeg tænker, at JH er en dyr mand vi har et skidt hold bl.a. pga hans dårlige køb vi får mindre indtægter fordi placeringen ikke udløser så meget vi får mindre sponsor aftaler men værst vi har tabt en generation af fans som ikke er opdraget til at komme på stadion, holde med OB og være stolt over holdet der koster oå den lange bane og det kan kun vendes med en ny plan uden JH. NT skal indse, at hans hobby koster penge, beløbet er nok næsten det samme om vi har et lortehold som nu, eller hvis vi får tilsat en stjerne i hver kæde. Priserne på spillere stiger, så vi kunne også få fortetning på den front med en bedre strategi og ikke mindst en kompetent direktør til at bringe strategien ud i virkeligheden

                          Comment


                            Så har vi nok ikke været interesseret

                            http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/a...aar-i-esbjerg/

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              du taler om økonomi jeg tænker, at JH er en dyr mand vi har et skidt hold bl.a. pga hans dårlige køb vi får mindre indtægter fordi placeringen ikke udløser så meget vi får mindre sponsor aftaler men værst vi har tabt en generation af fans som ikke er opdraget til at komme på stadion, holde med OB og være stolt over holdet der koster oå den lange bane og det kan kun vendes med en ny plan uden JH. NT skal indse, at hans hobby koster penge, beløbet er nok næsten det samme om vi har et lortehold som nu, eller hvis vi får tilsat en stjerne i hver kæde. Priserne på spillere stiger, så vi kunne også få fortetning på den front med en bedre strategi og ikke mindst en kompetent direktør til at bringe strategien ud i virkeligheden
                              Tilskuer tallet er kraftigt nedaf gående i hele Superligaen, og vi har kun i korte perioder været en tilskuer magnet, som jeg husker det. Så jeg mener ikke at det 'bare' er Jesper det står og falder med. Thorborg har også smidt mange penge i klubben gennem de år han har været her, rigtig mange penge. Men jeg så då oså gerne at han smed endnu flere.
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                Hvad med at styrke os på venstrebacken med ham der den talentfulde Chris Sørensen:)

                                Nogen der ser Danmark spille star sixes mod Brasilien på viaplay? Pænt imponerende hvad Chris Sørensen, Tøfting og co gør ved Juninho, Rivaldo og co:)

                                Comment

                                Working...
                                X