Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Ellers må jeg indrømme, at min syn på Jönsson har ændret sig en del. Han var frygtelig i efteråret, og da rygterne om Helsingborg kom i vinters, tænkte jeg også "sælg, sælg, sælg". Men jeg må så også konstatere, at han har lavet 7 mål i 15 kampe her i foråret som kant (i hvad der i udgangspunktet er en 4-4-2), hvilket er ganske imponerende. Synes også, at han tager større ansvar i det opbyggende spil. Jeg sidder også og tager mig til hovedet, når han trækker sig i duellerne, og synes, at det er vildt irriterende, når han laver sine forsvindingsnummer-kampe, men der bør måske også være plads til sådan en type på et hold, hvis han kan levere det målsnit - og vi ville måske også lægge en anelse mindre mærke til hans usynlige kampe, hvis der var lidt flere, der bød sig til (og også hvis man kunne slette efteråret fra hukommelsen). For 4 måneder siden havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg skulle sidde og tale Jönsson op, det skal jeg blankt erkende, og det ville stadig klæde ham at få bedre styr på de defensive pligter, men set over hele foråret, så har han vel været den største positive overraskelse sammen med Tingager. Tænker i hvert fald, at han havde fået en hel del mindre kritik, hvis han var startet sådan her i OB, men nu hænger efterårsspøgelset ved. Måske krævede det faktisk lidt tilvænning at skulle spille den kant fast, hvilket jo heller ikke er så mærkeligt.
(og så er jeg med på, at vi kun har mødt bundhold i foråret, men det er jo ligesom det vurderingsgrundlag den her latterlige struktur giver os)
(edit: det er tilsyneladende ingen OB spillere, der har fået registreret spilletid i kampen mod Randers på Superliga.dk)
Comment