Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vi skynder os at reklamere for den seneste udsendelse:
    https://soundcloud.com/obstemmer/pan...ust-det-gra-ob

    I ugens udgave af Stemme Fra Ådalen taler panelet om Odense Boldklub's nederlag til FC Midtjylland og ser frem mod den vigtige kamp i Haderslev. Desuden sættes der fokus på OB's position som en grå mus i Superliga.dk dansk fodbold og udfordringen med at tænde gnisten hos det fynske folk.


    I studiet er Simon Voetmann, Rasmus Parsum, Mads Thyrsted og Martin Davidsen.
    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
      Vi skynder os at reklamere for den seneste udsendelse:
      https://soundcloud.com/obstemmer/pan...ust-det-gra-ob

      I ugens udgave af Stemme Fra Ådalen taler panelet om Odense Boldklub's nederlag til FC Midtjylland og ser frem mod den vigtige kamp i Haderslev. Desuden sættes der fokus på OB's position som en grå mus i Superliga.dk dansk fodbold og udfordringen med at tænde gnisten hos det fynske folk.


      I studiet er Simon Voetmann, Rasmus Parsum, Mads Thyrsted og Martin Davidsen.
      Det var endnu en fornøjelse at lytte til. Super fint at hive mere neutrale øjne ind også.
      Jeg synes måske, at den gode Simon var lidt hård ved forum i forbindelse med sin tommelfinger op. Ja, der bliver kommenteret på brugere, men i forhold til antallet af indlæg, så synes jeg det er ret sjældent. Og det generelle niveau er højt, synes jeg. Normalt burde debatterne herinde jo forlængst være endt i en kamp om, hvem af modparten, der var mest nazist.

      Der er klart brugere, hvis indlæg jeg læser grundigere end andres, men jeg synes faktisk for 99 % vedkommende, at "personangrebene" går efter mandens bold; altså i høj grad forholder sig til det problem folk har med det, der er skrevet, fremfor brugeren i sig selv.
      Det skrevet selvom jeg i høj grad ikke har synderligt lyst til at deltage i de fleste af debatterne for tiden, men det er ikke pga. frygt for personangreb - det er fordi jeg ikke orker det. Jeg holder mig til U-holdene pt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
        Det var endnu en fornøjelse at lytte til. Super fint at hive mere neutrale øjne ind også.
        Jeg synes måske, at den gode Simon var lidt hård ved forum i forbindelse med sin tommelfinger op. Ja, der bliver kommenteret på brugere, men i forhold til antallet af indlæg, så synes jeg det er ret sjældent. Og det generelle niveau er højt, synes jeg. Normalt burde debatterne herinde jo forlængst være endt i en kamp om, hvem af modparten, der var mest nazist.

        Der er klart brugere, hvis indlæg jeg læser grundigere end andres, men jeg synes faktisk for 99 % vedkommende, at "personangrebene" går efter mandens bold; altså i høj grad forholder sig til det problem folk har med det, der er skrevet, fremfor brugeren i sig selv.
        Det skrevet selvom jeg i høj grad ikke har synderligt lyst til at deltage i de fleste af debatterne for tiden, men det er ikke pga. frygt for personangreb - det er fordi jeg ikke orker det. Jeg holder mig til U-holdene pt.
        Enig mht Simon

        Han får ugens finger herfra

        Comment


          Simon er tydeligvis blevet afskrækket fra forum, og har måske ramt en dag eller to, hvor visse personer har haft deres udbrud. Jeg er heller ikke enig med ham, men der er selvfølgelig perioder, hvor tonen og respekten for andres meninger og holdninger lige går et trin ned af skalaen, men som det nævnes - 99% procent af indholdet her på forum ville jeg faktisk betegne som værende rigtig godt, og med den omgangstone som Simon synes er så godt ved twitter.

          Igen et rigtig godt afsnit. Jeg elsker at høre på Rasmus. Jeg synes virkelig han siger nogle gode ting, har en rigtig god indsigt i både vores historie, fanscenen, og generelt europæisk fodbold. Han klæder altid programmet.

          Måske i skulle overveje at rykke optagelsen af jeres næste udsendelse til fredag d. 1. - Så i måske kunne være så heldige at få Jesper Hansen ind i programmet, og give hans besyv med transfervinduet, og hvorfor de har gjort som de har gjort, eller nærmere, ikke gjort.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
            Vi skynder os at reklamere for den seneste udsendelse:
            https://soundcloud.com/obstemmer/pan...ust-det-gra-ob

            I ugens udgave af Stemme Fra Ådalen taler panelet om Odense Boldklub's nederlag til FC Midtjylland og ser frem mod den vigtige kamp i Haderslev. Desuden sættes der fokus på OB's position som en grå mus i Superliga.dk dansk fodbold og udfordringen med at tænde gnisten hos det fynske folk.


            I studiet er Simon Voetmann, Rasmus Parsum, Mads Thyrsted og Martin Davidsen.
            Jeg synes Simon har ret og jeg har selv nævnt det et par gange før i tiden, men det er nu engang sådan at de der råber mest og poster mest er dem der har tetten. Det er ikke et fænomen forbeholdt dette forum, sådan er det bare generelt, og det må man jo så leve med eller lade være.
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Endnu et godt program. Parsum er en herlig gæst. Jeg bed mærke i snakken om Øens Hold og hvad man (ikke) gør for at skabe opbakning på skoler og i små fodboldklubber. Jeg tror nemt man kunne skabe nogle flere unge fans ved at besøge hele Fyn. Med al den fritid fodboldspillere har til rådighed burde det altså være muligt at nå hele vejen rundt.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                Underligt at lange ud efter forum bare fordi man er tyndhudet og ikke kan tåle en åben debat om noget. Twitter er kønsløst og kedeligt i min verden, men jeg respekterer da, at nogen foretrækker det medium. Men at ham der dimsen, som jeg har glemt navnet på, opfordrer til at gå over på Twitter, er jo bare dumt. Vi har et af de mest aktive fora i DK, og hvis ikke vi var her, ville den sidste rest af hjerteblod i OB sq blive pisset ud i Ådalen med resterne af Cocio og Red Bull. Fair nok at du bliver tøsefornærmet, fordi nogen går i rette med dine holdninger, men så drop forum i stedet for at prøve at tale det ned i en podcast.
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Underligt at lange ud efter forum bare fordi man er tyndhudet og ikke kan tåle en åben debat om noget. Twitter er kønsløst og kedeligt i min verden, men jeg respekterer da, at nogen foretrækker det medium. Men at ham der dimsen, som jeg har glemt navnet på, opfordrer til at gå over på Twitter, er jo bare dumt. Vi har et af de mest aktive fora i DK, og hvis ikke vi var her, ville den sidste rest af hjerteblod i OB sq blive pisset ud i Ådalen med resterne af Cocio og Red Bull. Fair nok at du bliver tøsefornærmet, fordi nogen går i rette med dine holdninger, men så drop forum i stedet for at prøve at tale det ned i en podcast.
                  Hold dog op. Læs hvad du selv skriver. Det er da at tale ned om noget.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                    Hold dog op. Læs hvad du selv skriver. Det er da at tale ned om noget.
                    Hvordan?
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                      Hvordan?
                      Fordi man er 'tyndhudet' og bliver 'tøsefornærmet'. Ikke slemme ord på nogen måde, men i sammenhæng med at Simon snakker om tonen på forum i Stemmerne, så blive dit altså at tale ned til ham. Det han sagde, overordnet set, som jeg husker det, er at man skulle tale OB i stedet for at debatere fordi tonen dermed bliver en anden. Det kan man synes om hvad man vil, men det har da intet med at være tøsefornærmet eller andet. Han har en anden holdning til tonen herinde end eksempelvis du og det er der vel ikke noget galt i? Jeg synes for øvrigt at Simon har ret. Tonen på twitter er en helt anden og jeg ser brugere der kan være sindssygt hårde herinde, være væsentlig mere blide på twitter - Dog uden at det bliver direkte sukker sødt.

                      Jeg siger ikke at vi ikke også skal kunne gå til den i debatterne herinde, men alt med måde og det skal i hvert fald være tilladt at have en anden holdning uden at der oftest skal være en lille sviner med. Skriv du er uenig og hvorfor, men jeg synes på ingen måde at han lød tøsefornærmet da det blev sagt. Synes du oprigtigt det?
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                        Fordi man er 'tyndhudet' og bliver 'tøsefornærmet'. Ikke slemme ord på nogen måde, men i sammenhæng med at Simon snakker om tonen på forum i Stemmerne, så blive dit altså at tale ned til ham. Det han sagde, overordnet set, som jeg husker det, er at man skulle tale OB i stedet for at debatere fordi tonen dermed bliver en anden. Det kan man synes om hvad man vil, men det har da intet med at være tøsefornærmet eller andet. Han har en anden holdning til tonen herinde end eksempelvis du og det er der vel ikke noget galt i? Jeg synes for øvrigt at Simon har ret. Tonen på twitter er en helt anden og jeg ser brugere der kan være sindssygt hårde herinde, være væsentlig mere blide på twitter - Dog uden at det bliver direkte sukker sødt.

                        Jeg siger ikke at vi ikke også skal kunne gå til den i debatterne herinde, men alt med måde og det skal i hvert fald være tilladt at have en anden holdning uden at der oftest skal være en lille sviner med. Skriv du er uenig og hvorfor, men jeg synes på ingen måde at han lød tøsefornærmet da det blev sagt. Synes du oprigtigt det?
                        Man kan fint søge væk, hvis man vil stryge hinanden med hårene - men så kommer man aldrig ind til kernen - nemlig at kalde en spade for en spade og uden omsvøb identificere hvem, der er ansvarlig for, at vi er de grå mus og at den tilstand på ingen måde blive forbedret.

                        Hvofor skal man være "blid"? Hvorfor er det forkert at være "hård"? Hvorfor er det forkert at kalde nogen tyndhudede, når det er dét, de er? Man up. Og hyggesnak I bare på Twitter. Imens kommer de rigtige analyser herinde. Og i en tone, der er bedre end længe.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                          Underligt at lange ud efter forum bare fordi man er tyndhudet og ikke kan tåle en åben debat om noget. Twitter er kønsløst og kedeligt i min verden, men jeg respekterer da, at nogen foretrækker det medium. Men at ham der dimsen, som jeg har glemt navnet på, opfordrer til at gå over på Twitter, er jo bare dumt. Vi har et af de mest aktive fora i DK, og hvis ikke vi var her, ville den sidste rest af hjerteblod i OB sq blive pisset ud i Ådalen med resterne af Cocio og Red Bull. Fair nok at du bliver tøsefornærmet, fordi nogen går i rette med dine holdninger, men så drop forum i stedet for at prøve at tale det ned i en podcast.
                          Slap nu af, Kong Hans. Det er de fans, der står på stadion og støtter holdet i tykt og tyndt, som er klubbens hjerteblod. Det er klubfolkene, der ordner stævner, træner U-hold, kridter baner op, osv.
                          Jeg synes, det er direkte usmageligt, at du lige rykker det her forum over de folk og deres indsats. En klub som OB lever naturligvis også af, at folk snakker om den - bl.a. som vi gør her. Men 'sidste rest af hjerteblod' ligefrem? Der gik der for meget drama queen i det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Slap nu af, Kong Hans. Det er de fans, der står på stadion og støtter holdet i tykt og tyndt, som er klubbens hjerteblod. Det er klubfolkene, der ordner stævner, træner U-hold, kridter baner op, osv.
                            Jeg synes, det er direkte usmageligt, at du lige rykker det her forum over de folk og deres indsats. En klub som OB lever naturligvis også af, at folk snakker om den - bl.a. som vi gør her. Men 'sidste rest af hjerteblod' ligefrem? Der gik der for meget drama queen i det.
                            Der har du helt ret. Det er fint at have et aktivt Forum men det er en helt anden ting at støtte holdet på stadion eller arbejde praktisk for klubben. Om vi diskuterer, brokker, analyserer, skænder, osv herinde, det gør vi ja for os selv. For vores egen passion og det er også helt o.k.. Men at vurdere det som OB's sidste håb, det er ... hmmm ... mærkeligt.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Man kan fint søge væk, hvis man vil stryge hinanden med hårene - men så kommer man aldrig ind til kernen - nemlig at kalde en spade for en spade og uden omsvøb identificere hvem, der er ansvarlig for, at vi er de grå mus og at den tilstand på ingen måde blive forbedret.

                              Hvofor skal man være "blid"? Hvorfor er det forkert at være "hård"? Hvorfor er det forkert at kalde nogen tyndhudede, når det er dét, de er? Man up. Og hyggesnak I bare på Twitter. Imens kommer de rigtige analyser herinde. Og i en tone, der er bedre end længe.

                              MvH ChrisOB
                              Men behøves man at være tyndhudet eller ville kun stryge andre med hårene fordi man gerne vil have en lidt anden tone? Jeg har ikke noget imod at man er hård, overhovedet ikke, men jeg tænker at det kan man være på mange måder. Tonene har været langt hårde. Det kan vi sagtens være enige om, men uden at det skal blive suppe steg og is kunne det godt blive lidt bedre stadigvæk, men den kamp vil jeg hellere undgå at vi lander i noget som vi har været før. Men at man bare skal fise af eller lignende er jo.....

                              Vi er trods alt så få her efterhånden, så hvorfor ikke lade alle være en del af det. Jeg synes da at både du og Trooper skal blive her trods det at vi udtrykker os forskelligt og valget er så heller ikke mit. Det skal der vel være plads til?
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                                Men behøves man at være tyndhudet eller ville kun stryge andre med hårene fordi man gerne vil have en lidt anden tone? Jeg har ikke noget imod at man er hård, overhovedet ikke, men jeg tænker at det kan man være på mange måder. Tonene har været langt hårde. Det kan vi sagtens være enige om, men uden at det skal blive suppe steg og is kunne det godt blive lidt bedre stadigvæk, men den kamp vil jeg hellere undgå at vi lander i noget som vi har været før. Men at man bare skal fise af eller lignende er jo.....

                                Vi er trods alt så få her efterhånden, så hvorfor ikke lade alle være en del af det. Jeg synes da at både du og Trooper skal blive her trods det at vi udtrykker os forskelligt og valget er så heller ikke mit. Det skal der vel være plads til?
                                Det er ikke mig, der bliver væk... jeg har hele tiden ment, der skal være plads til alle. Det er ikke mig, der har besluttet at forum ikke er værd at bruge tid på, det er udelukkende folks eget valg. Og det har jeg så en mening om og du (og Simon) lige så; Jeg synes selvsagt ikke, at det er så slemt, som I vil gøre det til, og da slet ikke nu, altså aktuelt. Ligesom jeg mener at mange af dem, der bliver væk selv har deltaget i provokation og personangreb, hvilket i mine øjne får kritikken af forum til at virke noget fordomsfuld og hul.

                                Hvis man vil ændre på tingene så skal man ikke bare blive væk, så skal man udfordre. Både tone og indhold og sandheden er, at det er lige så meget indhold, som det er tone, der får folk til at vælge den "nemme" udvej. Og så bliver det en omgang strygen hinanden med hårene.

                                Der forskel på at kalde en bestemt mening for idiotisk og så kalde en person for en idiot. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så har der været langt mere af det første, som ikke er et personangreb, end der har været noget af det andet. Både bagudrettet og aktuelt.

                                Hvis man ikke kan tåle at ens mening bliver kaldt idiotisk, både rent korporligt og retorisk, så er det efter mine begreber mere dem, der har et problem end omvendt. For så er man sgu lige ud sagt tyndhudet.

                                Og så kan man for min skyld bare dangere den af på Twitter. Men min opfordring er den samme: Kom og udfordre os i stedet for at opfordre til boykot - så har man ligesom selv indikeret hvad man mener er "bedst".

                                Og det synes jeg er synd og uretfærdigt overfor hvordan niveauet og tonen rent faktisk er - generelt.

                                Kom ind i kampen.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X