Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er ikke totalt adskilt fra kommunen, da de har en stemme i sagen ... altså de kan udtale sig om hvad de gerne ser og mon ikke der bliver lyttet til det?

    "Kommunen kan tage initiativ til en ny fredning, og kommunen kan nedlægge et foreløbigt 1-årigt forbud mod anvendelse af en ejendom eller forhold, der strider mod en påtænkt fredning.
    I forbindelse med nye fredningssager skal kommunen udtale sig om budgetoverslag for fredningsforslaget samt vurdere om fredningsforslag, som indeholder naturgenopretning, kan anbefales.

    Kommunen kan desuden fremsætte udtalelse om verserende fredningssager eller ansøgninger om dispensationer fra en fredning. Kommunen afholder en mindre del af de fredningserstatninger, som tilkendes ved en ny fredning - normalt 25 % af erstatningen.".

    Dog tror jeg ikke at OB får særbehandling, i positiv retning, pt.
    Men at de har mulighed for at komme med en udtalelse i forbindelse med sagen er jo umiddelbart ikke den store indvirkning.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Så offensivt er det jo heller ikke. Man har jo meldt ud, at man gerne vil blive i Ådalen, men har jo stadig de forbehold, at det ikke er gået igennem endnu, og der bliver jo ikke meldt særligt konkret ud. Man vil helst blive i Ådalen, og det bliver fedt. Punktum.

      Nu har vi som tilsukere sukket sådan efter nyt, og vi får så den luns, som de kan gå ud med for nuværende. Det indebærer selvfølgelig den risiko, at man ser dum ud, hvis tilladelserne ikke går igennem, men som du rigtigt nok skriver, så har man nok en pæn ide om, hvad vej det går med det. Der har jo nok været gang i noget dialog, hvilket gør processen nemmere for alle parter.
      Er “En perle af et nyt superliga anlæg” ikke en offensiv umdelding?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Men at de har mulighed for at komme med en udtalelse i forbindelse med sagen er jo umiddelbart ikke den store indvirkning.
        Jo, fordi det vedrører den kommune ... så det vil logisk nok bære stor vægt.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Er “En perle af et nyt superliga anlæg” ikke en offensiv umdelding?
          Men så skærer også lidt belejligt i citatet, som lyder: "Når projektet forhåbentligt er kommet igennem, bliver det en perle af et superliga-anlæg"

          Giver dig ret i, at det er offensivt ift. ambitionsniveauet på anlægget, men det var ikke det, jeg så som diskussionens kerne. Det var i hvert fald ikke det Entusiastens skød efter i det indlæg, som du svarede på. Det gik mere på stadiet i projektet, og da synes jeg da stadig, at der er lagt de nødvendige forbehold ind i udtalelserne.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Men så skærer også lidt belejligt i citatet, som lyder: "Når projektet forhåbentligt er kommet igennem, bliver det en perle af et superliga-anlæg"

            Giver dig ret i, at det er offensivt ift. ambitionsniveauet på anlægget, men det var ikke det, jeg så som diskussionens kerne. Det var i hvert fald ikke det Entusiastens skød efter i det indlæg, som du svarede på. Det gik mere på stadiet i projektet, og da synes jeg da stadig, at der er lagt de nødvendige forbehold ind i udtalelserne.
            fair nok. Og det er også den rigtige måde at gøre tingene på at de hele tiden nævner de tilladelser der skal gå igennem først

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Jo, fordi det vedrører den kommune ... så det vil logisk nok bære stor vægt.
              Ved simpelthen ikke nok om fredningsnævn til at kunne sige noget, men de har muligheden for at kommentere på det. Så først skal de vælge at komme med en udtalelse, derudover skal nævnet så overveje hvor meget vægt de tillægger den udtalelse. Det virker ikke som super stor magt, men kan sagtens være i realiteten at nævnet følger 100% af de udtalelser kommuner kommer med.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Ved simpelthen ikke nok om fredningsnævn til at kunne sige noget, men de har muligheden for at kommentere på det. Så først skal de vælge at komme med en udtalelse, derudover skal nævnet så overveje hvor meget vægt de tillægger den udtalelse. Det virker ikke som super stor magt, men kan sagtens være i realiteten at nævnet følger 100% af de udtalelser kommuner kommer med.
                Hvis der er tale om en dispensationsansøgning, så er det kommunen, der afgør det - men udfra fredningsnævnets regler.

                I ældre fredninger er der ikke altid klare retningslinjer, som jeg kan læse deres hjemmeside: så må "fredningsformålet fortolkes og vurderes" http://fredningsnaevn.dk/ansoeg-om-dispensation/

                Det kan altså ligne, at det er op til Odense Kommune at 'fortolke og vurdere' om evt. nye bygninger er i strid med fredning, men det er bare et gæt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Hvis der er tale om en dispensationsansøgning, så er det kommunen, der afgør det - men udfra fredningsnævnets regler.

                  I ældre fredninger er der ikke altid klare retningslinjer, som jeg kan læse deres hjemmeside: så må "fredningsformålet fortolkes og vurderes" http://fredningsnaevn.dk/ansoeg-om-dispensation/

                  Det kan altså ligne, at det er op til Odense Kommune at 'fortolke og vurdere' om evt. nye bygninger er i strid med fredning, men det er bare et gæt.
                  Ja, okay så bliver det jo først noget gøgl hvis kommunen skal beslutte det. Men håber da at OB har haft noget juridisk/ekspert viden inde over så det bliver en mindre forhindring.

                  Comment


                    Må indrømme at jeg er meget spændt på hvor vi ender henne - på alle måder ��

                    Det være sig design, placering, størrelse, inventar/faciliteter, process etc.

                    Har helt lyst til at melde mig som frivillig på projektet, om end det nok ville kræve nogle flere timer i døgnet ��

                    Ny træner, spillere etc er sammenlignet med nyt klubhus meget midlertidige personer/investeringer.

                    Dette er en langtids-investering, så håber godt nok ikke, at man nogle steder springer over, hvor gærdet er lavest, så vel som at man tænker energibesparelse og miljø ind i det.

                    måske et sjovt projekt for BetterHome ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                      Må indrømme at jeg er meget spændt på hvor vi ender henne - på alle måder ��

                      Det være sig design, placering, størrelse, inventar/faciliteter, process etc.

                      Har helt lyst til at melde mig som frivillig på projektet, om end det nok ville kræve nogle flere timer i døgnet ��

                      Ny træner, spillere etc er sammenlignet med nyt klubhus meget midlertidige personer/investeringer.

                      Dette er en langtids-investering, så håber godt nok ikke, at man nogle steder springer over, hvor gærdet er lavest, så vel som at man tænker energibesparelse og miljø ind i det.

                      måske et sjovt projekt for BetterHome ...
                      Tror du virkelig at dette facilitetsprojekt kommer til at søge efter frivillige?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Tror du virkelig at dette facilitetsprojekt kommer til at søge efter frivillige?
                        Chuck har bare svært ved at sidde stille :-)

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Tror du virkelig at dette facilitetsprojekt kommer til at søge efter frivillige?
                          Overhovedet ikke, men sprang gerne på som gratis rådgiver på de områder hvor jeg har kompetencer ;-)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                            Chuck har bare svært ved at sidde stille :-)
                            Det er du ganske rigtigt ikke den første som siger :P

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                              Chuck har bare svært ved at sidde stille :-)
                              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                              Overhovedet ikke, men sprang gerne på som gratis rådgiver på de områder hvor jeg har kompetencer ;-)
                              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                              Det er du ganske rigtigt ikke den første som siger :P

                              Comment


                                Egentlig nogle der ved hvordan der står til med de nye træninga faciliteter osv

                                Comment

                                Working...
                                X