Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - AAB 6-3/2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Ja nu har han fået et mesterskab på cv'et. Så kom hjem til Odense :p
    Kommer desværre nok ikke på tale mm at vi ser et salg af KEP,Tverskov eller Tingager

    Comment


      Det mest orgastiske ved Casper Nielsens mål var, at det var helt Søren Berg'sk.

      MvT
      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

      Comment


        Har Joan karantæne næste gang efter hans 5. Gule kort?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Har Joan karantæne næste gang efter hans 5. Gule kort?
          Nej. Af de startende var det kun Izunna, der ville få karantæne ved næste kort. De andre var KEP, Lund, AK og Welbeck der var i karantæne fare.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Hvis man skal være helt grov, så var det jo ikke spillemæssigt vores bedste kamp. Men hold da kæft en kontra!

            MvH ChrisOB
            Det synes jeg slet ikke er at være grov; det er meget præcist. Især de første 15 min af 2.halvleg var vi trykket ned, og generelt var AaB marginalt bedre i åbent spil, uden at nogen af holdene var specielt fantastiske. Vi smed for meget væk offensivt i den første time, men der var god tænding på, og god defensiv struktur. Efter 2-0 sidder vi på det og spiller godt, men først der.

            Den kæmpestore forskel er de afgørende individuelle aktioner, som lykkes. Casper Nielsens 1-0 mål havde vi aldrig fået i efteråret. Kombinationen med Fester bringer en stor mulighed, men der var det allerede sluttet, hvis det havde været i efteråret. Så havde han stoppet op og smidt bolden væk.
            Det at han 1) fortsætter sit direkte løb imod mål 2) først lykkes med noget heldig tunnel og 3) straks gør det rigtige - som de fleste angrebstrænere ville få lidt stiv pik over - nemlig hurtig tåfiler; det var præcist den slags, vi så alt, alt for lidt i efteråret. Spiller held ind? Ja, men held skal jo opsøges. Vi ser noget opportunisme nu, som i den grad har været savnet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Det synes jeg slet ikke er at være grov; det er meget præcist. Især de første 15 min af 2.halvleg var vi trykket ned, og generelt var AaB marginalt bedre i åbent spil, uden at nogen af holdene var specielt fantastiske. Vi smed for meget væk offensivt i den første time, men der var god tænding på, og god defensiv struktur. Efter 2-0 sidder vi på det og spiller godt, men først der.

              Den kæmpestore forskel er de afgørende individuelle aktioner, som lykkes. Casper Nielsens 1-0 mål havde vi aldrig fået i efteråret. Kombinationen med Fester bringer en stor mulighed, men der var det allerede sluttet, hvis det havde været i efteråret. Så havde han stoppet op og smidt bolden væk.
              Det at han 1) fortsætter sit direkte løb imod mål 2) først lykkes med noget heldig tunnel og 3) straks gør det rigtige - som de fleste angrebstrænere ville få lidt stiv pik over - nemlig hurtig tåfiler; det var præcist den slags, vi så alt, alt for lidt i efteråret. Spiller held ind? Ja, men held skal jo opsøges. Vi ser noget opportunisme nu, som i den grad har været savnet.
              Ja held skal i den grad opsøges. Det kræver så også man har de basale ting i orden: Velfungerende centerforsvar, velfungerende central midtbane, og at vi får det op at køre på det niveau, som vi har vist de 3 kampe her er jeg i den grad, glædeligt, overrasket over.

              Hvis man har basen kan man begynde at opsøge heldet. Tag det ekstra løb, stå de rigtige steder, have ro og tro til at holde modstandere væk og høvle bolden op under overlæggeren i nærmest direkte modsætning til efteråret, hvor man tøffede bolden direkte på målmanden.

              Jeg har før sagt, at man ikke bygger et hus på et fundament af kviste og grene, og de blokke vi har haft de 3 første kampe ligner grangiveligt den form for fundament, som vi har skreget på i så lang tid.

              Hvor ville det være den fedeste turnaround, hvis vi kunne fortsætte sådan og ikke "bare" være svære at slå.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Jeg noterede mig at Casper Nielsen blev skiftet ud efter en time. Sidder og ser genudsendelsen af kampen og noterer mig, at han fik et lille vrid i knæet kort forinden 2-0 målet. Grund til bekymring?

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Jeg køber også præmissen om, at det her ikke var noget højdepunkt rent spillemæssigt, ligesom jeg heller ikke synes, at det var i kampen mod Randers, hvor alle tre mål var flotte enkeltmandspræstationer. Dog synes jeg, at vi får sat nogle rigtigt fine ting op omkring vores tre sidste mål, hvor især Tverskov og Deslers aktioner ved 2-0 og Greves ved 3-0, fortjener stor ros.

                  Meget sigende for den måde vi skaber chancer på i 2. halvleg, og på sin vis også i 2. halvleg imod Randers, er at vi finder rummene langt nemmere og får gjort især Jönsson farlig, NÅR vi er foran. Det var vi immervæk ikke mange gange i efteråret, og derfor endte den samlede fortælling for mange af kampene jo ofte også med at blive en historie om en offensiv der ikke kunne åbne et dybt og kompakt forsvar op. Det er virkelig en verden til forskel for vores offensive folk, når de får lov at spille overfor hold der skal fremad banen.

                  Jeg tror og håber også på, at Kent og truppen fortsat har fokus på de underliggende parametre for vores præstationer, og ikke lader sig forblænde af, at vi skulle have fået hul på en målbyl. Sandheden er jo også, må vi indrømme, at vi hverken imod Randers eller AaB rigtigt formår at skabe nogle målchancer før vi kommer foran. Fælles for de to mål er så også, at det er to helt exceptionelle individuelle præstationer, og ikke er kommet via angreb, hvor vi får spillet os frem til store chancer eller via dødbolde f.eks. Vi kan for den sags skyld også tage Horsens-kampen med, hvor målet her kommer ud af en total tilfældighed og skidt aktion af Kryger. Vi fik os dog også spillet frem til nogle rigtigt fine chancer i 1. halvleg, i den kamp.

                  Sådan noget kan man selvsagt ikke budgettere med i længden, derfor er der stadig masser af arbejde ift. at få fundet angrebsåbningerne i fremadrettet. Nu har vi medgangen og selvtilliden i ryggen, lad os så håbe, at vi kan tage de næste skridt spillemæssigt. Jeg er slet ikke overbevist om, at vi har fundet nogen holdbar opskrift på at lave mål endnu, selvom at medierne og eksperter måtte fortælle os noget andet.
                  Last edited by Sheed; 07-03-2017, 00:59.

                  Comment


                    Jeg synes ikke du har skrevet noget der var helt forkert, Chris.
                    Og jeg mener stadig at Kent er den rigtige tror træner og at en sportsdirektør der ikke magter at finde en god angriber så holdet har 3 er en bytter.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Jeg noterede mig at Casper Nielsen blev skiftet ud efter en time. Sidder og ser genudsendelsen af kampen og noterer mig, at han fik et lille vrid i knæet kort forinden 2-0 målet. Grund til bekymring?

                      MvH ChrisOB
                      Det er hans lyske/hoftebøjer, der driller. Så knæet skal du umiddelbart ikke være bekymret for - det andet kan dog også være slemt nok. Det er et tilbagevendende problem, som de arbejder på at få bugt med

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Jeg noterede mig at Casper Nielsen blev skiftet ud efter en time. Sidder og ser genudsendelsen af kampen og noterer mig, at han fik et lille vrid i knæet kort forinden 2-0 målet. Grund til bekymring?

                        MvH ChrisOB
                        Han udtaler selv, at han lod sig udskifte, fordi lysken drillede lidt - en "gammel" skade, der lige lod sig mærke, og han ville ikke tage nogen chancer med risiko for at forværre det, han mærkede under kampen.
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          Lidt fra Jønsson.. I denne artikel står der også følgende citeret af KN

                          En spiller som Rasmus Jönsson spillede rigtig mange gode kampe i efteråret. Han er altid i top-3 over de spillere som løber mest, men offensive spillere bliver altid målt på mål og assist.

                          http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-maalscorer-jubler-over-maal-og-godt-spil/

                          Altså jeg ved ikke om vi alle herinde har set forkert rent spilmæssigt men det med løb vil jeg mene er faktuelt forkert. Også fordi han altid blev udskiftet efter 60 min i en konstant historisk ringe indsats

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Lidt fra Jønsson.. I denne artikel står der også følgende citeret af KN

                            En spiller som Rasmus Jönsson spillede rigtig mange gode kampe i efteråret. Han er altid i top-3 over de spillere som løber mest, men offensive spillere bliver altid målt på mål og assist.

                            http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-maalscorer-jubler-over-maal-og-godt-spil/

                            Altså jeg ved ikke om vi alle herinde har set forkert rent spilmæssigt men det med løb vil jeg mene er faktuelt forkert. Også fordi han altid blev udskiftet efter 60 min i en konstant historisk ringe indsats
                            Mener ikke vi har set forkert....Kent havde jo også i efteråret lidt svært ved at se at spillet ikke fungerede....det var "bare" uheld og manglende mål....
                            Men han har da ret i at spillerne bliver målt på slutproduktet....og det vil da være langt lettere at acceptere end skidt indsats fra en angriber hvis han i 89 min laver bare en afgørende aktion.
                            AK som eksempel lavede et par fine ting i går....og har en god assist......alligevel mangler der jo bare stadig noget - selv om både han og fester gør hvad de kan

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              Mener ikke vi har set forkert....Kent havde jo også i efteråret lidt svært ved at se at spillet ikke fungerede....det var "bare" uheld og manglende mål....
                              Men han har da ret i at spillerne bliver målt på slutproduktet....og det vil da være langt lettere at acceptere end skidt indsats fra en angriber hvis han i 89 min laver bare en afgørende aktion.
                              AK som eksempel lavede et par fine ting i går....og har en god assist......alligevel mangler der jo bare stadig noget - selv om både han og fester gør hvad de kan
                              Syntes faktisk at Festersen fungerede bedre i samspillet med de andre offensive end AK har gjort og laver også en glimrende assists til 1-0 som jeg ikke er sikker på AK ville have lavet

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Jeg køber også præmissen om, at det her ikke var noget højdepunkt rent spillemæssigt, ligesom jeg heller ikke synes, at det var i kampen mod Randers, hvor alle tre mål var flotte enkeltmandspræstationer. Dog synes jeg, at vi får sat nogle rigtigt fine ting op omkring vores tre sidste mål, hvor især Tverskov og Deslers aktioner ved 2-0 og Greves ved 3-0, fortjener stor ros.

                                Meget sigende for den måde vi skaber chancer på i 2. halvleg, og på sin vis også i 2. halvleg imod Randers, er at vi finder rummene langt nemmere og får gjort især Jönsson farlig, NÅR vi er foran. Det var vi immervæk ikke mange gange i efteråret, og derfor endte den samlede fortælling for mange af kampene jo ofte også med at blive en historie om en offensiv der ikke kunne åbne et dybt og kompakt forsvar op. Det er virkelig en verden til forskel for vores offensive folk, når de får lov at spille overfor hold der skal fremad banen.

                                Jeg tror og håber også på, at Kent og truppen fortsat har fokus på de underliggende parametre for vores præstationer, og ikke lader sig forblænde af, at vi skulle have fået hul på en målbyl. Sandheden er jo også, må vi indrømme, at vi hverken imod Randers eller AaB rigtigt formår at skabe nogle målchancer før vi kommer foran. Fælles for de to mål er så også, at det er to helt exceptionelle individuelle præstationer, og ikke er kommet via angreb, hvor vi får spillet os frem til store chancer eller via dødbolde f.eks. Vi kan for den sags skyld også tage Horsens-kampen med, hvor målet her kommer ud af en total tilfældighed og skidt aktion af Kryger. Vi fik os dog også spillet frem til nogle rigtigt fine chancer i 1. halvleg, i den kamp.

                                Sådan noget kan man selvsagt ikke budgettere med i længden, derfor er der stadig masser af arbejde ift. at få fundet angrebsåbningerne i fremadrettet. Nu har vi medgangen og selvtilliden i ryggen, lad os så håbe, at vi kan tage de næste skridt spillemæssigt. Jeg er slet ikke overbevist om, at vi har fundet nogen holdbar opskrift på at lave mål endnu, selvom at medierne og eksperter måtte fortælle os noget andet.
                                Jeg synes ikke, at det er helt fair at kritiserer os for ikke at skabe chancer i etableret spil. Vi skaber fire store chancer, som scorer på, men dertil skaber vi også spil med optakt til store chancer. Jeg tror, at det er fordi, vi i efteråret skabte lige så mange chancer, men scorerede ikke, men hvis man skaber 4+ 100%-chancer, så har man i mine øjne spillet en perfekt kamp, når man så samtidig står stærkt defensivt.

                                Jeg synes, at der er en snært af "Vi er liiidt heldige" men sådan ser jeg slet ikke kampen. Jeg synes, at vi har overhånden i kampen - AaB spiller lige derhen, hvor vi gerne vil have dem til, og så er det jo klart, at de ryger lige ind i kontra-kniven.

                                Comment

                                Working...
                                X