Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - AAB 6-3/2017

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

[QUOTE=fmprOB;113503]Syntes faktisk at Festersen fungerede bedre i samspillet med de andre offensive end AK har gjort og laver også en glimrende assists til 1-0 som jeg ikke er sikker på AK ville have lavet[/QUOTE] Det synes jeg er en lidt mærkelig kommentar. Det er selvfølgelig hypotetisk, men f.eks. AK's assist til 4-0 målet er da på mange måder sværere/bedre. Det er et mindre område, han har at ramme, og han tempererer den bold til Joan helt perfekt.

Overordnet synes jeg, at vores angribere bidrog rigtigt positivt i går. Synes godt, at man kunne se, at Fester ikke var helt i kampform, men han har en fod med i 1-0 målet, og han tager også det rigtige løb og får taget opmærksomhed ved 2-0 målet, så Joan får en let kasse. Ak kommer også ind og bidrager fint, og som nævnt ovenfor, så synes jeg, at det er en rigtig fin assist, han får lavet til Joans 4-0 mål. Havde selvfølgelig været optimalt, hvis de også havde fået hul på målbylden, men jeg synes, at de linker rigtigt fint op med de andre i går

Comment

Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
      Jeg synes ikke, at det er helt fair at kritiserer os for ikke at skabe chancer i etableret spil. Vi skaber fire store chancer, som scorer på, men dertil skaber vi også spil med optakt til store chancer. Jeg tror, at det er fordi, vi i efteråret skabte lige så mange chancer, men scorerede ikke, men hvis man skaber 4+ 100%-chancer, så har man i mine øjne spillet en perfekt kamp, når man så samtidig står stærkt defensivt.

Jeg synes, at der er en snært af "Vi er liiidt heldige" men sådan ser jeg slet ikke kampen. Jeg synes, at vi har overhånden i kampen - AaB spiller lige derhen, hvor vi gerne vil have dem til, og så er det jo klart, at de ryger lige ind i kontra-kniven.
      Syntes også at var det bedst spillende hold hele kampen igennem. I starten af kampen havde Aab dog et par gode angreb, ligesom os. der manglede kvalitet i nogle af vores afleveringer, men det blev bedre og bedre efterhånden som kampen skred frem. En meget fortjent sejr.

Der er masser der kan forbedres. Er sikker på det vil blive det, et fantastisk udgangspunkt når man har 2 stor sejrer ud af 3 - mod hold der ligger langt fra en i tabellen. Samt en uafgjort svipser hvor spillet også var til sejren men måtte nøjes en uafgjort.

Festersen fik ikke scoret igår, men syntes han udstrålede gejst og tro på det, modsat hvad man har set ham i tidligere kampe, og han var en værdifuld spiller, målene fra hans side skal nok komme.

Comment

[QUOTE=Limefrugten;113505]
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Syntes faktisk at Festersen fungerede bedre i samspillet med de andre offensive end AK har gjort og laver også en glimrende assists til 1-0 som jeg ikke er sikker på AK ville have lavet[/QUOTE] Det synes jeg er en lidt mærkelig kommentar. Det er selvfølgelig hypotetisk, men f.eks. AK's assist til 4-0 målet er da på mange måder sværere/bedre. Det er et mindre område, han har at ramme, og han tempererer den bold til Joan helt perfekt.

Overordnet synes jeg, at vores angribere bidrog rigtigt positivt i går. Synes godt, at man kunne se, at Fester ikke var helt i kampform, men han har en fod med i 1-0 målet, og han tager også det rigtige løb og får taget opmærksomhed ved 2-0 målet, så Joan får en let kasse. Ak kommer også ind og bidrager fint, og som nævnt ovenfor, så synes jeg, at det er en rigtig fin assist, han får lavet til Joans 4-0 mål. Havde selvfølgelig været optimalt, hvis de også havde fået hul på målbylden, men jeg synes, at de linker rigtigt fint op med de andre i går
        Jeg tror også selv de er klar over, at de mangler målene, og at man som angriber til syvende og sidst bliver vurderet derefter. Det er, sådan groft sagt, det eneste der giver angribere rigtig selvtillid. Ikke løb, man som minimum forlanger af dem eller assists. Nej mål.

At vi uden scoringer fra dem har lavet 7 points og 8 mål i 3 kampe, er jo bare fedt, og de faldt ikke igennem rent spillemæssigt imod AaB - men uden mål så er de stadig i voldsomt underskud og må betegnes som holdets svageste led, når alle de andre kæder præsterer på deres felt.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

[QUOTE=Limefrugten;113505]
          Syntes faktisk at Festersen fungerede bedre i samspillet med de andre offensive end AK har gjort og laver også en glimrende assists til 1-0 som jeg ikke er sikker på AK ville have lavet[/QUOTE] Det synes jeg er en lidt mærkelig kommentar. Det er selvfølgelig hypotetisk, men f.eks. AK's assist til 4-0 målet er da på mange måder sværere/bedre. Det er et mindre område, han har at ramme, og han tempererer den bold til Joan helt perfekt.

Det skulle være langt fra første gang at du syntes det modsatte end mig så det lever jeg nok med.. Jeg vurderer bare at Festersen måske passer bedre ind i det nye omstillingsspil end AK..
          Og AK laver en flot assist ja. Til 4-0. Den skal han have

Comment

Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
            Jeg synes ikke, at det er helt fair at kritiserer os for ikke at skabe chancer i etableret spil. Vi skaber fire store chancer, som scorer på, men dertil skaber vi også spil med optakt til store chancer. Jeg tror, at det er fordi, vi i efteråret skabte lige så mange chancer, men scorerede ikke, men hvis man skaber 4+ 100%-chancer, så har man i mine øjne spillet en perfekt kamp, når man så samtidig står stærkt defensivt.

Jeg synes, at der er en snært af "Vi er liiidt heldige" men sådan ser jeg slet ikke kampen. Jeg synes, at vi har overhånden i kampen - AaB spiller lige derhen, hvor vi gerne vil have dem til, og så er det jo klart, at de ryger lige ind i kontra-kniven.
            Men du forholder dig ikke rigtigt til min præmis?

Min præmis er, at vi hverken i kampen mod Randers eller AaB får skabt reelle chancer, før scoringer kommer lidt ud af ingenting. Det synes jeg også, at man er nødt til at forholde sig til, inden man lader sig forblænde af pludselig medgang. At vi så derefter får skabt nogle gode chancer i går, og indkasserer på stort set dem alle sammen, er selvfølgelig rigtigt positivt, men jeg har svært ved ikke også at læse det som et resultat af et kampbillede, hvor modstanderen tvinger sig selv frem og giver masser af plads den anden vej.

Der er i den grad en snært af, at vi har været lidt heldige, fra min side af, og jeg synes man stikker sig selv blår i øjnene, hvis man påstår det modsatte. Fælles for 1-0 målet mod både Randers og AaB og 2-0 målet der ligeledes punkterer begge hold, er jo at de ejendommeligt nok kommer i vores nok dårligste perioder i de 4. halvlege. Det vidner selvfølgelig om noget kvalitet, at du kan slå til med den kynisme i sådan nogle situationer, men kigger du på, hvad vi hidtil har bedrevet i sæsonen, kan vi ikke regne med at fastholde den kynisme, ligesom vi absolut ikke kan regne med, at vi kan få sådan nogle fantastiske aktioner fra CN og Edmundsson til at skære den gordiske knude over, hver gang.
            Last edited by Sheed; 07-03-2017, 10:20.

Comment

Hvis de gode takter fortsætter, bliver det et luksusproblem i angrebet til sommer, når Helenius kommer. Joan er jo fremragende som hængende angriber og meget, meget målfarlig. Festersen kan godt gå hen og blive vores "Peter Graulund" som kaptajn og indpisker. Omvendt fylder Helenius noget mere og er mere boksangriber. Umiddelbart har jeg svært ved at se AK som starter, men det er som sagt et luksusproblem. Den slags problemer SKAL man have, hvis man vil være med om de europæiske pladser.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

[QUOTE=fmprOB;113512]
                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

Det skulle være langt fra første gang at du syntes det modsatte end mig så det lever jeg nok med.. Jeg vurderer bare at Festersen måske passer bedre ind i det nye omstillingsspil end AK..
                Og AK laver en flot assist ja. Til 4-0. Den skal han have
                Jeg anfægtede ikke, at du synes, at Fester passede bedre med de andre. Men hvorfor skulle Ak ikke have kunne lave Festersens assist?

Comment

[QUOTE=Limefrugten;113521]
                  Jeg anfægtede ikke, at du synes, at Fester passede bedre med de andre. Men hvorfor skulle Ak ikke have kunne lave Festersens assist?
                  Den 1. Berøring han laver ser jeg sjældent AK lave. Og så er AK stationær inde på midten hvor Fester her havde bevæget sig ud i siden..
                  Men det er bare min mening. Den er jo ikke en 5 øre mere værd end din og alle andres :)

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                    Hvis de gode takter fortsætter, bliver det et luksusproblem i angrebet til sommer, når Helenius kommer. Joan er jo fremragende som hængende angriber og meget, meget målfarlig. Festersen kan godt gå hen og blive vores "Peter Graulund" som kaptajn og indpisker. Omvendt fylder Helenius noget mere og er mere boksangriber. Umiddelbart har jeg svært ved at se AK som starter, men det er som sagt et luksusproblem. Den slags problemer SKAL man have, hvis man vil være med om de europæiske pladser.
                    Fuldstændig enig. Et kommende tophold skal have 4 angribere i truppen når man spiller 4-4-2.. Ser ingen problemer i det andet end en utilfreds spiller i ny og næ..

Comment

Godt nok ikke meget at Joan jubler når han scorer

Comment

Han træner måske hårdere på at score end fancy jubelscener, modsat nogle andre;) (ikke møntet på specifik spiller). En snert af "åh, så var mit bidrag altså ikke sværere" i hans manglende scoringsjubel kan også have en kysende effekt på modstanderen.

Comment

Som nogen nævnte på AaB's forum, så har vi klaret os virkelig godt, efter KEP blev skadet / røg på bænken. Kent er jo ikke dum, så KEP kommer næppe til at spille, så længe det går så godt, som det gør nu. Men jeg tror i den grad, at KEP var med til at ødelægge holdet. Det var helt vildt, så mange fejl han lavede. Han var alt andet end en leder på banen.

KEP er en fornuftig, men meget dyr reserve - og han bør slet ikke beholde anførerbindet i næste sæson. Jeg håber lidt, at vi kan komme af med ham, men han har desværre en både dyr og lang kontrakt.
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Ellers enig med ChrisOB angående vores angribere. Det er at de selv laver en kasse, og sidenhen en stime, som virkelig kan rykke OB et niveau højere op. Men de bidrager bedre end set længe, så mon ikke forløsningen kommer snart? Ellers havde Fester nu to pæne muligheder i 1.halvleg. Den ene efter hjørne, hvor den plumper ud til Joan igen, som spiller fladt bagud, og derefter kommer et fint indspil til Fester, som drejer rundt om sig selv og skyder. Han havde god tid der, og burde nok fået mere ud af den. Den anden efter raid fra Desler, hvor han header/løfter over to modstandere, og der afsluttes, hvor Fester forsøger at dirigere den ind ved nærmeste. I kampen mod Horsens sendte Joan både AK og Fester afsted i situationer hvor en udfordring nærmest var gratis/shot to nothing, men de gik begge ned i tempo og mistede bolden. Så de sprudler ikke ligefrem heller, men scoring ville løse op for meget!

Comment

Godt nok ikke meget at Joan jubler når han scorer
                              Jeg er pjattet med hans "Who...me?....jeg gør bare mit job attitude...."
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                              2025 stadig med armene over kors

Comment

Men stærk start af jönsson og edmundson i foråret 4 og 3 kasser

Comment

Working...
                                X