Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-AaB 6/3

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Ja, en sejr til os (7-9-13) og uafgjort Efb - Vff og favorit sejre i de andre, så vil det se meget godt ud :)
    Ville kalde det mere som "håb på lys for enden af tunnelen" end "se meget godt ud"... ;-)
    Men helt enig: lad os bare hente de tre point - og hvis de andre spiller for os, jo bedre.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

Comment

Runden ligner meget den vi havde sidst... Og der fik EfB point mod Lyngby, FcN fik mod FcK, og Viborg mod FcM... Faktik kun SIF der ikke fik point...

... men mulighederne er der da bestemt for at hale ind, de andre hold er bare også ret gode til at få hentet point, så vi skal helst have alle 3...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Det vi skal passe på, er løbene fra andet geled. Det er de løb, der fungerer godt for AaB, så sent som lige nu imod Silkeborg.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Det vi skal passe på, er løbene fra andet geled. Det er de løb, der fungerer godt for AaB, så sent som lige nu imod Silkeborg.

MvH ChrisOB
          Silkeborg er godt nok også tandløse.., men jo AaB spiller ganske fint lige nu, ikke fantastiskt, men fint. Silkeborg med for fedtet tilgang til kampen. De kan bare spille en omgang Horsensbold. Forstår ikke hvorfor de ikke spiller deres chance..

Comment

Ham der Rasmus Thellufsen må de gerne lade blive i Aalborg mandag

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
              Ham der Rasmus Thellufsen må de gerne lade blive i Aalborg mandag
              Sammen med Sylvestr. 2 spillere, 2 kampe, 6 mål. Hattrick hver.

Godt de bruger deres mål nu, og gemmer dem væk når de kommer til Odense. Vi vinder 2-1.

Comment

Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                Silkeborg er godt nok også tandløse.., men jo AaB spiller ganske fint lige nu, ikke fantastiskt, men fint. Silkeborg med for fedtet tilgang til kampen. De kan bare spille en omgang Horsensbold. Forstår ikke hvorfor de ikke spiller deres chance..
                Når man kan vinde 5-0 på en dag, hvor man kun spiller "fint" og ikke fantastisk, så er det jo et testamente til, at vi vist ikke er bedre kørende end AaB for nuværende. Eller i det hele taget. Vi må håbe de bliver overmodige på mandag, og at vi ikke koldstarter, for så kan kampen være afgjort rimelig tidligt.

Det er som jeg sagde: De får en angriber, der glider flot ind og giver holdet selvtillid ved at være skarp så andre bliver skarpe.

Og så har de bare en mere velfungerende kultur, der kan introducere spillere fra deres ungdomsafdeling, der i sin tredje seniorkamp scorer 4 mål.

Vi får det mere end svært på mandag.

MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Når man kan vinde 5-0 på en dag, hvor man kun spiller "fint" og ikke fantastisk, så er det jo et testamente til, at vi vist ikke er bedre kørende end AaB for nuværende. Eller i det hele taget. Vi må håbe de bliver overmodige på mandag, og at vi ikke koldstarter, for så kan kampen være afgjort rimelig tidligt.

Det er som jeg sagde: De får en angriber, der glider flot ind og giver holdet selvtillid ved at være skarp så andre bliver skarpe.

Og så har de bare en mere velfungerende kultur, der kan introducere spillere fra deres ungdomsafdeling, der i sin tredje seniorkamp scorer 4 mål.

Vi får det mere end svært på mandag.

MvH ChrisOB
                  Helt enig i din analyse.

Men på den anden side; det er når jeg forventer mindst af OB og forventer mest af modstanderen, at vi har det med at overraske. Mandag må gerne være endnu en af de dage.

Jeg forventer også at vi kommer på alvorlig prøve. Bevægeligheden og positionsskiftene blandt AaB-spillerne kommer til at gøre ondt på et skrøbeligt forsvar (selvom de so far har gjort det glimrende). På midtbanen kommer de to centrale virkelig på styrkeprøve. Selvom Magnus Christensen er ung, har han vist glimrende takter, men jeg nu mest nervøs om JJT kan få spillet op på vanligt niveau med Würtz hængende i knæhaserne. Vores angreb venter jeg mig ikke meget af. Det er derimod vores kanter, som virkelig skal spille op til dans, hvis vi skal have chancen for at få point.

Vores (centrale) midtbane og hele forsvarskæden bliver virkelig sat på prøve her. Og jeg er endnu ikke overbevist om, at de har niveau til top 6. Ingen af dem faktisk.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                    Helt enig i din analyse.

Men på den anden side; det er når jeg forventer mindst af OB og forventer mest af modstanderen, at vi har det med at overraske. Mandag må gerne være endnu en af de dage.

Jeg forventer også at vi kommer på alvorlig prøve. Bevægeligheden og positionsskiftene blandt AaB-spillerne kommer til at gøre ondt på et skrøbeligt forsvar (selvom de so far har gjort det glimrende). På midtbanen kommer de to centrale virkelig på styrkeprøve. Selvom Magnus Christensen er ung, har han vist glimrende takter, men jeg nu mest nervøs om JJT kan få spillet op på vanligt niveau med Würtz hængende i knæhaserne. Vores angreb venter jeg mig ikke meget af. Det er derimod vores kanter, som virkelig skal spille op til dans, hvis vi skal have chancen for at få point.

Vores (centrale) midtbane og hele forsvarskæden bliver virkelig sat på prøve her. Og jeg er endnu ikke overbevist om, at de har niveau til top 6. Ingen af dem faktisk.
                    Ja man må da håbe at OB spillerne ikke selv læser med her:) Jeg er ikke et sekund i tvivl om at kampen på mandag ikke kommer til at minde om denne overhovedet! Faktisk er vi ikke blevet spillet under græstæppet af noget mandskab i denne sæson, og jeg ser ingen grund til at det skulle ske på mandag heller. Tvært imod forventer jeg en jævnbyrdig kamp, som naturligvis kan tippe begge veje. Vi skal bare sørge for at stemple ind fra første fløjt og undgå at give gaver væk, som i den første kamp mod AaB. Kan vi det, så tror jeg sågar på en sejr på mandag. At AaB slår et tandløst Silkeborgmandskab kan ligeså godt blive en sovepude for dem.

Comment

Ja man må da håbe at OB spillerne ikke selv læser med her:) Jeg er ikke et sekund i tvivl om at kampen på mandag ikke kommer til at minde om denne overhovedet! Faktisk er vi ikke blevet spillet under græstæppet af noget mandskab i denne sæson, og jeg ser ingen grund til at det skulle ske på mandag heller. Tvært imod forventer jeg en jævnbyrdig kamp, som naturligvis kan tippe begge veje. Vi skal bare sørge for at stemple ind fra første fløjt og undgå at give gaver væk, som i den første kamp mod AaB. Kan vi det, så tror jeg sågar på en sejr på mandag. At AaB slår et tandløst Silkeborgmandskab kan ligeså godt blive en sovepude for dem.
                      Vi blev da i den grad spillet ned under græstæppet i kampen i Parken. Og af Lyngby i en periode af kampen i Lyngby. Så selv om det er rigtigt, at vi ikke er blevet slagtet; så har der altså været kampe, hvor modstanderne kørte rundt med os.

Du er optimist, I get it; ;-) Det er ikke et spørgsmål om hvor vidt vi bliver spillet ned under græstæppet; det er et spørgsmål om vi møder en modstander med tilpas meget selvtillid til, at de kan score 2 mål og så vinde kampen på den facon. Det kan godt være Silkeborg var ualmindeligt ringe; men det er altså stadig en styrke at udnytte at modstanderne er ringe. Med et helt nyt offensivt set-up.

Så den sejr kan også blive et boost, lige så vel, som det kan blive en sovepude. Jeg tror stadig, at AaB har et bedre hold end vores. Selv om kampen nok bliver "jævnbyrdig".

MvH ChrisOB

Comment

Vi blev da i den grad spillet ned under græstæppet i kampen i Parken. Og af Lyngby i en periode af kampen i Lyngby. Så selv om det er rigtigt, at vi ikke er blevet slagtet; så har der altså været kampe, hvor modstanderne kørte rundt med os.

Du er optimist, I get it; ;-) Det er ikke et spørgsmål om hvor vidt vi bliver spillet ned under græstæppet; det er et spørgsmål om vi møder en modstander med tilpas meget selvtillid til, at de kan score 2 mål og så vinde kampen på den facon. Det kan godt være Silkeborg var ualmindeligt ringe; men det er altså stadig en styrke at udnytte at modstanderne er ringe. Med et helt nyt offensivt set-up.

Så den sejr kan også blive et boost, lige så vel, som det kan blive en sovepude. Jeg tror stadig, at AaB har et bedre hold end vores. Selv om kampen nok bliver "jævnbyrdig".

MvH ChrisOB
                        Vi havde bestemt heller ikke meget at gøre i kampen i Brøndby, der var vi godt nok de små... men okay det er så heller ikke det nemmeste sted at spille...

Jeg frygter kampen på Mandag, og tænker egentlig lidt at vi kun kan overraske... AaB må også være forholdsvis store favoritter...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Vi havde bestemt heller ikke meget at gøre i kampen i Brøndby, der var vi godt nok de små... men okay det er så heller ikke det nemmeste sted at spille...

Jeg frygter kampen på Mandag, og tænker egentlig lidt at vi kun kan overraske... AaB må også være forholdsvis store favoritter...
                          Ah ja, jeg glemte da lige kampen i Brøndby. Så har der været 3 hold, der har kørt rundt med os i denne sæson. Og måske også Randers i kampen i Randers. Lidt.

Så det er vist en sandhed med modifikationer, at "intet hold har kørt os ned under græstæppet". I beg to differ.

MvH ChrisOB

Comment

Det første kan jeg virkelig ikke tage højde for.

Jeg ved ikke hvilket kampbillede du mener jeg maler. Hvis det er et "worst case-scenario", så skal vi fejle på alle de parametre jeg lister op - det tror jeg heller ikke selv på. Men jeg mener bare, at AaB-holdet har nogle klare styrker på områder hvor jeg stadig er usikker vores robusthed.

AaB har beviseligt præsteret bedre end os indtil videre i denne sæson. Derfor min pessimisme. Selvom vi måske ikke har været spillet "under græstæppet" i så mange kampe (dog bl.a. FCK som ChrisOB nævner), så synes jeg omvendt heller ikke at vi har været synderligt overbevisende i resten. Snarere tværtimod.

Men ja. Selvfølgelig kan vi vinde, ligeså vel som vi kan tabe. Det kommer imø an på hvordan de nøgledueller jeg påpegede kommer til at falde ud. Jeg er pessimistisk, men ikke sortsynet.

Comment

Pokalkampen igår burde vække refleksion hos et par stykker, der har travlt med at tale AaB ned og OB op. Så fantastiske har vi altså heller ikke været, hvor imod AaB altså har virket imponerende gode, og særligt i offensiven virkelig skarpe. Et hold der scorer mange mål, er altid en farlig modstander, især når vi selv stadig har lidt svært ved det, selvom vi mod Randers lavede en sæsonrekord med hele tre mål i en kamp.

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                Pokalkampen igår burde vække refleksion hos et par stykker, der har travlt med at tale AaB ned og OB op. Så fantastiske har vi altså heller ikke været, hvor imod AaB altså har virket imponerende gode, og særligt i offensiven virkelig skarpe. Et hold der scorer mange mål, er altid en farlig modstander, især når vi selv stadig har lidt svært ved det, selvom vi mod Randers lavede en sæsonrekord med hele tre mål i en kamp.
                                Jeg tror, det mere har handlet om at tale OB op end det har handlet om at tale AaB ned.

Jeg kan godt forstå, at der er nogen, der har behov for at tale projektet op, når vi endelig begynder at vise tegn på noget, der ligner ægte fremskridt - men allerede efter sejren over Randers råbte jeg vagt i gevær, fordi jeg synes, der var nogen, der allerede begyndte at line sig op til at nærmest skulle kysse Kent og Jespers fødder, som undskyldning for at ha tvivlet på deres projekt. Synes også du hoppede lidt med på dén båd...

Jeg er enormt glad for det udtryk vi i det store hele har haft i de to første kampe, men der er nogen der, indtil vi får syn for sagen, burde få sig et realitetstjek. Det eneste, der er sket er, at vi er blevet sværere at slå. Intet andet.

Derfor har vi en chance på mandag. Selvfølgelig har vi det. Men AaB er da klare favoritter, både før og endnu mere efter pokalkampen igår. Fordi de ganske simpelt virker til, også før pokalkampen, til at være bedre kørende og er, nu hvor de har genfundet deres offensive mojo, bare et bedre hold end vores.

Vi er stadig den samme trup som i efteråret, så fremskridt er altid skrøbelige og derfor er kampen endnu en test.

De skal ud og lukke munden på os. Det gjorde de imod Randers. Men ikke mod Horsens. Fordi vi ikke vandt en kamp, hvor vi var klart bedst.

Så simpelt er dét.

MvH ChrisOB

Comment

Working...
                                X