Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB- HB Køge testkamp torsdag d. 16-02-07

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
    Han kæmpede altid 110% uanset hvilken kamp det var.

    @Lennon Definer mange mål? Han havde et glimrende snit, men mest af alt - Så husker jeg HHA for ofte at være matchvinder. Når han scorede, så afgjorde det ofte kampene. Han var meget kampafgørende, og hans indsats var altid god, selv på hans sidste dag. En rigtig fighter, en god fyr, og et forbillede for alle spillere i vores klub.

    Jeg husker tydeligt det du påpeger, men det er ikke alle af den holdning. Vi var forkælet, og set i bakspejlet væmmes jeg ved nogle af de ord som blev brugt om bl.a. HHA, Chris og Anders Møller. Kæmpe klubikoner, og sådan huskes de også i dag, selvom de fik nogle hårde ord med deres afsked.

    Et lille plaster på såret til Chris, som fik en plads OB's 125års hold.

    Men HHA er laaaaaaaaaangt bedre end Jønne. Hvor mange mål har Jønne scoret for os.. 2? Og hans indsats er altid lad og ikke eksisterende. Jeg væmmes ved ham på kanten, men jeg er tilbøjelig til at give ham chancen på toppen i mangel på bedre alternativer.
    Jeg havde ellers svoret, at jeg ikke ville gå ind i ENDNU en H.H.A diskussion, men jeg vil stadig indskyde, at der er stadig nogen, der totalt overvurderer hans betydning - og stirrer sig blinde i mål - og ignorerer de ret så mange dårlige kampe, han spillede, FØR han så dukkede op og scorede et mål. Og hvordan han blev kastet rundt på pladser, han overhovedet ikke kunne spille (hvis man så isoleret på det), nærmest bare for at undgå at sætte ham af. Jeg er enig i, at han var et forbillede, og et ikon i nyere OB-historie, men jeg fortryder, til dato, stadig ikke ret meget af det, jeg sagde og skrev dengang om ham, ligesom jeg heller ikke fortryder det, jeg skriver nu.

    P.S. Jeg rejste mig op og hyldede ham, da han kom tilbage på stadion, af samme grunde som nogen skriver her - men jeg er på ingen måder enig i, at vi var "forkælet" - Det siger I kun, fordi der nu, er nogen der er dårligere. De fik præcis de ord, som de fortjente - i den tid - i den sammenhæng.

    Og så er det sidste ord sagt for mig i denne sag.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg havde ellers svoret, at jeg ikke ville gå ind i ENDNU en H.H.A diskussion, men jeg vil stadig indskyde, at der er stadig nogen, der totalt overvurderer hans betydning - og stirrer sig blinde i mål - og ignorerer de ret så mange dårlige kampe, han spillede, FØR han så dukkede op og scorede et mål. Og hvordan han blev kastet rundt på pladser, han overhovedet ikke kunne spille (hvis man så isoleret på det), nærmest bare for at undgå at sætte ham af. Jeg er enig i, at han var et forbillede, og et ikon i nyere OB-historie, men jeg fortryder, til dato, stadig ikke ret meget af det, jeg sagde og skrev dengang om ham, ligesom jeg heller ikke fortryder det, jeg skriver nu.

      P.S. Jeg rejste mig op og hyldede ham, da han kom tilbage på stadion, af samme grunde som nogen skriver her - men jeg er på ingen måder enig i, at vi var "forkælet" - Det siger I kun, fordi der nu, er nogen der er dårligere. De fik præcis de ord, som de fortjente - i den tid - i den sammenhæng.

      Og så er det sidste ord sagt for mig i denne sag.

      MvH ChrisOB
      Det behøver man jo hellere ikke at diskutere. Du har din holdning, og jeg har min. Det er der jo intet i vejen med. Jeg respektere at nogen havde den følelse med ham, men jeg kan personligt bare ikke sætte mig ind i det, men jeg er forstående overfor at mange elskede hans spil, og mange afskyede det også.. i visse omfang.

      Jeg synes HHA er en kæmpe spiller i vores historie, og jeg synes han var en god spiller. Alle dage. Hans evner var begrænset, men han er et perfekt eksempel på hvad fight kan gøre for en spiller.

      ..Og så får kærligheden jo bare et nyk op for hans mål mod Villarreal. Dejlig aften. :-)
      Last edited by Matti1887; 16-02-2017, 20:54.

      Comment


        I skal ikke besudle HHA's ære! Jo længere tid der går siden han stoppede, jo mere savner jeg hans korte ærmer i frostvejr og 100% fight i hver kamp. Det slår mig når jeg kigger på dagens holdkort hvor få spillere jeg egentlig føler den der mærkelige samhørighed med, som helst skal være mellem fan og klub.
        OB: Danske mestre i 2075/6

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Det behøver man jo hellere ikke at diskutere. Du har din holdning, og jeg har min. Det er der jo intet i vejen med. Jeg respektere at nogen havde den følelse med ham, men jeg kan personligt bare ikke sætte mig ind i det, men jeg er forstående overfor at mange elskede hans spil, og mange afskyede det også.. i visse omfang.

          Jeg synes HHA er en kæmpe spiller i vores historie, og jeg synes han var en god spiller. Alle dage. Hans evner var begrænset, men han er et perfekt eksempel på hvad fight kan gøre for en spiller, og han var altid farlig på dødbolde.

          Og så får kærligheden jo bare et nyk op for hans mål mod Villarreal. Dejlig aften. :-)
          Det sidste kan vi godt blive enige om - personligt husker jeg også hans mål i Athen, som jeg ikke så, da jeg havde travlt med at undgå kasteskyts fra tilskuerpladserne på Det Olympiske Stadion. (Hvor jeg i øvrigt havde mit signerede H.H.A billede med mig - ligesom det OB-halstørklæde jeg går rundt med til daglig er et H.H.A halstørklæde. Nu bullshit. H.H.A billedet hænger stadig på opslagstavlen derhjemme)

          Omvendt så føles kampen imod Villareal, så stor en aften, det så var og er stadig er, for mig som en kamp med et sminket lig (os). I modsætning til nu; hvor de fleste ser et lig rende rundt, undtagen ledelsen.. ;-)

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Det sidste kan vi godt blive enige om - personligt husker jeg også hans mål i Athen, som jeg ikke så, da jeg havde travlt med at undgå kasteskyts fra tilskuerpladserne på Det Olympiske Stadion. (Hvor jeg i øvrigt havde mit signerede H.H.A billede med mig - ligesom det OB-halstørklæde jeg går rundt med til daglig er et H.H.A halstørklæde. Nu bullshit. H.H.A billedet hænger stadig på opslagstavlen derhjemme)

            Omvendt så føles kampen imod Villareal, så stor en aften, det så var og er stadig er, for mig som en kamp med et sminket lig (os). I modsætning til nu; hvor de fleste ser et lig rende rundt, undtagen ledelsen.. ;-)

            MvH ChrisOB
            Respekt for at du tog turen til Grækenland. En oplevelse jeg gerne selv ville have haft. Men ja.. Drømmehug af HHA!! Og Utakas vanvittige assist til Ruuds perfekte mål. Det er lige hårrejsende hver gang jeg tænker på det.

            Hvor mange OB'ere var egentlig i Athen? I har vel ikke været meget mere end en håndfuld?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
              Respekt for at du tog turen til Grækenland. En oplevelse jeg gerne selv ville have haft. Men ja.. Drømmehug af HHA!! Og Utakas vanvittige assist til Ruuds perfekte mål. Det er lige hårrejsende hver gang jeg tænker på det.

              Hvor mange OB'ere var egentlig i Athen? I har vel ikke været meget mere end en håndfuld?
              Der var flere "udlandsdanskere", end der var OB-fans. Jeg talte det til en 8 stykker, hvoraf jeg havde min OB-trøje på. Lige foran mig (og to andre) sad Rasmus Falk, Daniel Høegh og Rurik Gislason. (De forsvandt så i pausen)

              Det var én af de mere specielle oplevelser i mit liv. Det var vanvittigt varmt og fugtigt; og jeg havde en længere samtale med en dansker, der var guide på Cypern. Men det gik først helt amok, da H.H.A scorede. Der fløj mønter, kopper og alt muligt ned oven fra og fra siden, og vi måtte "kravle" op ad. Her stod jeg så, på den ene side af et midlertidigt hegn, der var sat op imellem stadionafsnittene og så en middelalderende græker, der lavede "jeg skærer halsen over på dig"-bevægelsen med fingeren; mens han råbte, hvad jeg formoder var "Jeg dræber dig, din hore-unge". Vi blev bedt om at sidde tilbage efter kampen var færdig, fordi vi skulle ha politi-eskorte væk fra stadion, mens vi sad og så på, at de rabiate fans nede i den anden ende brændte sæder af og kastede de brændende sæder efter brandfolkene, der forsøgte at komme ind og slukke brandene.

              Så var vi ligesom kommet syd på. Jeg fik øjenkontakt med Bashkim, da han løb ud til siden og smed trøjen for at juble over sit mål.

              En anden mindeværdig tur, var turen til Enschede, hvor vi sportede vores H.H.A-masker. Selv om vi syntes, han skulle sættes af, så var han et idol. For ingen anden kunne få så meget, ud af så lidt. ;-)

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Der var flere "udlandsdanskere", end der var OB-fans. Jeg talte det til en 8 stykker, hvoraf jeg havde min OB-trøje på. Lige foran mig (og to andre) sad Rasmus Falk, Daniel Høegh og Rurik Gislason. (De forsvandt så i pausen)

                Det var én af de mere specielle oplevelser i mit liv. Det var vanvittigt varmt og fugtigt; og jeg havde en længere samtale med en dansker, der var guide på Cypern. Men det gik først helt amok, da H.H.A scorede. Der fløj mønter, kopper og alt muligt ned oven fra og fra siden, og vi måtte "kravle" op ad. Her stod jeg så, på den ene side af et midlertidigt hegn, der var sat op imellem stadionafsnittene og så en middelalderende græker, der lavede "jeg skærer halsen over på dig"-bevægelsen med fingeren; mens han råbte, hvad jeg formoder var "Jeg dræber dig, din hore-unge". Vi blev bedt om at sidde tilbage efter kampen var færdig, fordi vi skulle ha politi-eskorte væk fra stadion, mens vi sad og så på, at de rabiate fans nede i den anden ende brændte sæder af og kastede de brændende sæder efter brandfolkene, der forsøgte at komme ind og slukke brandene.

                Så var vi ligesom kommet syd på. Jeg fik øjenkontakt med Bashkim, da han løb ud til siden og smed trøjen for at juble over sit mål.

                En anden mindeværdig tur, var turen til Enschede, hvor vi sportede vores H.H.A-masker. Selv om vi syntes, han skulle sættes af, så var han et idol. For ingen anden kunne få så meget, ud af så lidt. ;-)

                MvH ChrisOB
                Vanvittig historie! Jeg formoder du/i kom godt ud af stadion? De er simpelthen sindssyge dernede, og deres historie taler for sig selv.. Men dagen derpå og efter havde jeg ikke indtrykket af at deres fans var gået amok, og i nærmest fik dødstrusler. Det var dog ubehageligt, men jeg tænker også du er skarp nok til, at du på forhånd vidste at det med stor sandsynlighed kunne gå hen og blive en anelse ubehageligt. :-)

                Husker også tydeligt Bashkims mål og jubelscene, hvor man tydeligt kan aflæse hans sprog da han hopper over banneret "Fucking psykopat maan!". Og jeg formoder det er lige deromkring at du får øjenkontakt med ham. :-D

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                  Vanvittig historie! Jeg formoder du/i kom godt ud af stadion? De er simpelthen sindssyge dernede, og deres historie taler for sig selv.. Men dagen derpå og efter havde jeg ikke indtrykket af at deres fans var gået amok, og i nærmest fik dødstrusler. Det var dog ubehageligt, men jeg tænker også du er skarp nok til, at du på forhånd vidste at det med stor sandsynlighed kunne gå hen og blive en anelse ubehageligt. :-)

                  Husker også tydeligt Bashkims mål og jubelscene, hvor man tydeligt kan aflæse hans sprog da han hopper over banneret "Fucking psykopat maan!". Og jeg formoder det er lige deromkring at du får øjenkontakt med ham. :-D
                  Jep. ;-)

                  Kan huske, at vi kørte med én af de busser, som OB havde skaffet, (Rami dirigerede det hele) og så blev jeg, og mine to brødre, sat af på den centrale plads Syntagma-pladsen lige foran parlamentsbygningen, og så skulle vi så ellers selv finde hjem til vores hotel. (Vi havde taget vores OB-trøjer af i en fart, hvis vi nu stødte på nogen Panathinaikos-fans)

                  Hvad jeg hørte fra nogle OB-fans, vi mødte på pladsen dagen efter, var at der var nogen, der havde fået trusler og tæv på en bar med en anden central plads i byen.

                  Det anden fedeste ved den tur var, da vi sad og drak øl ved foden af Akropolis; og kunne se, på livescore, Brøndby vinde 4-2 i deres europæiske kamp - og så ryge ud på regelen om udebanemål. Good times ;-)

                  Vi var der en hel uge - midt imens der var "våbenhvile" imellem demonstranterne og politiet. Det var midt i den græske gældskrise, og dagen efter vi var taget hjem, så var der voldsorgie på den metro-station, som vi havde brugt hver dag.

                  Så jeg har mange minder fra dengang. Det virker bare så længe siden...

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Nedslående. Det må være det ord der dækker den kan jeg så i dag mest.

                    Hvor det var noget lettere at hæfte sig ved lyspunkterne imod hold som Zenit og Plzen, hvor vi selvsagt var oppe imod en modstander af en anden kaliber, er det godt nok svært ikke at være sortseer efter dagens kamp. At tænke sig, at vi for godt et år siden, gik ind til foråret på en 7. plads, og i en af opstartskampene i Køge, udspiller dem og slår dem 3-0, bl.a. på et Izunna langskudsmål, til at vi står her nu fire dage før forårsstart, ét point fra sidstepladsen, og taber 2-3 til Køge i en kamp, hvor vi på ingen parametre viser, at vi skulle være et bedre hold. Det er sgu en sørgelig udvikling.

                    1. halvleg stiller vi op således.

                    Gryte
                    Desler KEP Tingager JBL
                    CN JJT Izu Jönne
                    AK Edmun

                    Det var på alle måder en total genudsendelse af det vi så i store dele af efteråret. Vi evner slet ikke at spille os frem til noget reelt farligt i etableret angrebsspil. Den eneste nævneværdige chance, kommer i forbindelse med et hjørnespark fra CN, der bliver afvist i første omgang, hvorefter han kommer på bolden før Køge spilleren, får lagt den fladt ind fra siden, og efter lidt klumpspil får Edmundsson afsluttet udmærket fladt, som Køge-keeperen dog kan parere rimeligt sikkert væk.

                    Målet er der ikke så meget at sige til. En Tingager-fejl som vi har set før. Han er for længe om at tage en beslutning med bolden, og ender med at få Bah helt op i snotten og taber så bolden til ham, hvorefter Bah tager den direkte vej mod målet og smadrer den ind uden chance for Gryte.

                    Derudover blev vores midterforsvar ikke testet meget. Tingager havde et andet rigtigt sløjt boldtab, hvor han forsøger sig med et commandoraid op gennem midten, og ender med at snuble, tabe bolden, forære en omstilling væk og være alt for langsom om at komme op igen og tilbage. KEP gjorde mest væsen af sig verbalt, og spillede sådan set fejlfrit, dog uden at blive prøvet nævneværdigt, af en Køge-offensiv der hovedsagligt lukrerede på vores blundere.

                    I det etablerede angrebsspil leder vi fortsat febrilsk efter mellemrumsspillet og formår slet ikke at få nogle spillere retvendt med bolden centralt direkte imod deres felt. Det bliver konstant bolde op på især AK, der modtager den med ryggen til mål og en lun overfrakke, eller vores backs der kommer igennem over kanterne, men sjældent i særligt fordelagtige positioner. Alt det opspil vi havde i første halvleg der bare havde en snært af farlighed, kom via vores højreside, hvor CN og Desler udviste en udmærket indbyrdes forståelse. CN kom dog aldrig rigtigt i nogle farlige positioner med bolden, og Desler fik som sædvanligt stort set ikke noget ud af det, når han kom på siden af forsvaret.

                    Vores venstre side var totalt impotent offensivt. Jeg kan stort set ikke huske en Jönsson-aktion i den her kamp, han deltog nærmest ikke i den. JBL kom i to situationer i nogle gode løb i ryggen på deres højre back Gjøg, først på en rigtigt god aflevering fra Izunna, hvor JBL afslutter et par meter forbi fra en spids vinkel, og siden på en fin aflevering fra JJT, hvor han JBL dog ikke rigtigt får gjort det færdigt. Derudover kom der absolut intet fra den venstre side. På midtbanen var JJT klart bedste mand igen, omend han to gange mister bolden centralt på en mand der kommer i ryggen på ham, som jeg desværre synes vi ser for ofte. Det er dog ham der konstant prøver at finde pasningslinjerne fremad i banen, og selvom det ofte ikke lykkes, bliver han ved med at prøve og får sat nogle farlige ting i gang, og meget af kommunikationen fra Køge-træneren Lehm, og mellem deres defensive spillere, handlede også om JJT. Izunna havde førnævnte gode aflevering til JBL, men spillede derudover en total alibi kamp, hvor han ikke får sat sig igennem overhovedet. Han var klart den Kent fik råbt mest efter i dag. JJT var klart bedre i duelspillet og genpresset, hvor Izunna nærmest konsekvent kommer for sent. Derudover har han to dumme boldtab, hvor alt spillet ellers er foran ham, men hvor vi får to omstillinger imod os, og den ene giver en pæn chance til Stückler.

                    Vores angribere gjorde ikke meget væsen af sig. De havde begge en god attitude og havde egentlig ikke den store spildprocent, de fik bare sjældent noget godt at arbejde med. Det var tydeligt, at Edmundsson især skulle forsøge at true bagrummet og komme på siden af forsvaret, men det lykkedes aldrig rigtigt at få gjort ham farlig.

                    2. halvleg stillede vi således op.

                    Falke
                    RJL Lund Joao Buus
                    Thrane Tverskov Welbeck Greve
                    Fester Yao

                    Vi kommer helt skidt ud til den 2. halvleg, og det kulminerer efter et par minutter, hvor Lund laver en af sine klassiske vurderingsfejl, og lader Stückler kommer helt frit igennen, hvor han kan lægge den på tværs til Rochester, der kan smide den i et tomt bur.

                    Herefter kommer vi lidt bedre med, og får reduceret i en situation, hvor Buus og Greve får skabt lidt plads på kanten. Greve får taget bolden med ind i feltet, hvor der kommer en Køge-spiller moslende i ryggen på ham, som godt kunne ligne lidt et straffe. Greve får dog delvist ude af balance skovlet bolden op i luften, og rammer Yao der kan sætte den ind på låget via stolpen.

                    Ikke engang 10 minutter efter, er den gal igen, hvor vi taber et par dueller centralt, og Køge slår en bold direkte ned gennem midten af forsvaret, hvor Pereira ikke følger godt nok med Lee Rochester, der smider den sikkert over i det lange hjørne, uden Falkesgaard kunne gøre noget ved det.

                    Vi får så pyntet på det til 2-3, igen med et rigtigt fint opspil omkring Greve og Buus, hvor Greve efter noget småspil, får fundet Buus i et løb bagom forsvaret, der slår en intelligent flad aflevering skråt tilbage i feltet, hvor både Fester og Yao får fikseret forsvaret ved at søge bolden og lade den gå, hvorefter Thrane så kan komme fra andet geled og sparke den sikkert ind, meget lig den måde han scorede på i Silkeborg faktisk.

                    4 minutter før tid, toppes dagen så af med et hjørnespark, hvor Lund forsøger at saksesparke til bolden i tæt trafik, og muligvis kommer til at ramme en Køge-spiller en lille smule, som til gengæld gjorde et godt forsøg på at bringe sig i spil til en Oscar-statuette om ti dage. Gelb/Rot og tak for i dag til Lund.

                    Spillemæssigt var 2. halvleg en smule bedre end 1., på trods af at HB Køge kun lavede nogle enkelte udskiftninger. Det skyldes i allerhøjeste grad de indbyrdes relationer Greve og Buus havde i venstresiden. Greve var rigtigt god til at trække backen væk og skabe plads for Buus og til at agere bandespiller, når det var nødvendigt. Han gjorde det også rigtigt fint som en lidt mere spilstyrende type, da han trak lidt ned og modtog bolden, og forsøgte at slå nogle direkte pasninger fremad, som lykkedes nogle gange. Jeg vil godt nok føle mig skuffet, hvis jeg var Greve og blev bedt om at starte fra bænken på mandag. Buus var også en rigtigt god oplevelse. Han var super pågående offensivt og aggressiv i sit genpres. Han havde nogle tvivlsomme aktioner teknisk, og er måske ikke så sikker på bolden, men han forsøgte konstant og træf nogle intelligente beslutninger rent offensivt, som ved hans assist til 2-3 målet.

                    På den modsatte back, var jeg mildest talt skuffet. Ligeså impotent som venstresiden var det i 1. halvleg, ligeså impotent var højresiden i 2. halvleg. RJL kom stort set ikke med i nogle aktioner rent offensivt, og de få jeg husker var blottet for slutprodukt offensivt. Om det var den manglende indbyrdes forståelse med Thrane, der også var totalt usynlig bortset fra målet, eller om han bare ikke ville det nok og ikke placerede sig intelligent nok, har jeg svært ved at komme med en bedømmelse af, men jeg kan dårligt forestille mig, at han starter inde på mandag i stedet for Desler, som bare viste langt mere vilje og gåpåmod.

                    Centralt på midten, blev det ikke bedre. Welbeck spillede totalt anonymt, bortset for tre frispark, hvor han kom for sent. Tverskov fik drevet bolden fremad nogle gange, men fik aldrig gjort det farligt. Som samlet enhed synes jeg de tabte centralt på midten, bl.a. ifm. 1-3 målet, hvor de ikke får sat sig igennem i duel- og 2. boldsspillet.

                    I angrebet var Festersen meget anonym og for mig en stor skuffelse. Jeg havde forventet, at han ville gå forrest og forsøge at blive mere direkte imod mål, men i stedet foregik langt de fleste af hans aktioner med ryggen til og langt væk fra mål. Eksponent for det direkte spil, er Yao til gengæld og det klædte holdet i 2. halvleg. Han er med i begge mål, det første som målscorer selvsagt, og det andet laver han virkelig en intelligent aktion og springer over bolden, hvor han ellers godt kunne have afsluttet med venstre, for at lade den gå til Thrane i en bedre position. Derudover havde han også et par gode aktioner, hvor han kommer på siden af forsvaret og forsøger at udforde direkte og én mod én. Det foregår meget med skyklapper på, og når han indgår i kombinationsspillet er det med en del fejl, men hans direkte og opportunistiske spil, klæder det her hold i perioder.

                    Det var mine beretninger fra en dag, der absolut ikke gjorde mig til større optimist frem mod foråret. Skulle vi ramle ind i Køge i nedrykningsplayoff, vil jeg være meget ængstelig. De har i den grad farten, opportunismen og kynismen til at kunne gøre ondt på os.

                    Gud nåde og trøste os, det får vi brug for de næste 3-4 måneder.
                    Tak for det fine referat selvom det jo er deprimerende læsning meget af det. Jeg håber på denne startopstilling imod Randers:

                    Gryte
                    Desler, KEP, Tingager, JBL
                    CN, Tverskov, JJT, Greve
                    AK, Edmundson

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                      Han kæmpede altid 110% uanset hvilken kamp det var.

                      @Lennon Definer mange mål? Han havde et glimrende snit, men mest af alt - Så husker jeg HHA for ofte at være matchvinder. Når han scorede, så afgjorde det ofte kampene. Han var meget kampafgørende, og hans indsats var altid god, selv på hans sidste dag. En rigtig fighter, en god fyr, og et forbillede for alle spillere i vores klub.

                      Jeg husker tydeligt det du påpeger, men det er ikke alle af den holdning. Vi var forkælet, og set i bakspejlet væmmes jeg ved nogle af de ord som blev brugt om bl.a. HHA, Chris og Anders Møller. Kæmpe klubikoner, og sådan huskes de også i dag, selvom de fik nogle hårde ord med deres afsked.

                      Et lille plaster på såret til Chris, som fik en plads OB's 125års hold.

                      Men HHA er laaaaaaaaaangt bedre end Jønne. Hvor mange mål har Jønne scoret for os.. 2? Og hans indsats er altid lad og ikke eksisterende. Jeg væmmes ved ham på kanten, men jeg er tilbøjelig til at give ham chancen på toppen i mangel på bedre alternativer.
                      Magter ikke lige en HHA diskussion. Mener han er debateret og det var ikke min pointe. Hans primære force var fight og mål. I perioder med knap så mange mål fik man så fight. Dermed lade jeg HHA ligge for nu.

                      Min pointe var mere en frustration over at have en eller flere spillere i truppen, der er på holdkortet lige meget hvad de foretager sig. Som jeg f.eks. frygter vi nu kommer til at se med jønsson

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                        Tak for det fine referat selvom det jo er deprimerende læsning meget af det. Jeg håber på denne startopstilling imod Randers:

                        Gryte
                        Desler, KEP, Tingager, JBL
                        CN, Tverskov, JJT, Greve
                        AK, Edmundson
                        Frygter vi har brug for en ny træner før der er slut med Jønnes spadsereture på vk... :-(
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Der er noget jeg ikke forstår på den måde trænere ser spillere i dag. Det handler både om de spillere der er på Superliganiveau, samt de spillere som de etablerede klubber satser på i ungdomrækkerne. For klubberne handler det mere om at finde spillere der kan trille bolden rundt, og drible rundt om sig selv 100 gange uden at komme ud af flækken, fremfor at bruge spillere der er kampafgørende og kan vinde kampe.

                          Jeg har en ven, hvis søn er den bedste spiller jeg har set i dén årgang - og hans eneste ønske var at spille for hans hjerteklub i Danmark. Han var til prøvetræning i klubben, men fik beskeden, at han ikke havde de kvaliteter de søgte. Tro mig, han er en af de bedste spillere i årgangen i Danmark - og ham kunne de ikke bruge!? Heldigvis kontaktede en anden "stor" dansk klub dem i det sekund de trådte ind af døren derhjemme. Det viser sig, at være meget bedre end den første "store" klub de var til prøvetræning i, og de giver også førstnævnte klub røvfuld hver gang - og han overstråler alle, og bliver tit kåret som den bedste spiller til stævnerne de deltager i.

                          Hvad vil jeg så sige med dét, og hvordan vil jeg relatere det til OB og andre Superligaklubber? Jo, jeg mener ikke, at alle Superligaklubber stiller med de spillere der er bedst, og bedst kan skabe de kampafgørende situationer der skal til for at vinde kampe - sådan ser jeg det også ret tydeligt i OB. Eksemplet over dem alle er Greve. Måske ikke verdens mest sexede, tekniske og finurlige spiller - men han er kampafgørende og fremtvinger nogle gode situationer. Man kan også vende den om, og tænke hvem der bedst kan holde 0'et i forsvaret.

                          Jeg giver Morten Olsen og DBU skylden for alle de år han var landstræner med deres fucking røde tråd, som alle klubber i Danmark skulle følge - han valgte gentagne gange spille som passede ind i hans kram, fremfor spillere som kunne vinde kampe.
                          Last edited by Københavnstinker; 16-02-2017, 22:18.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Der er noget jeg ikke forstår på den måde trænere ser spillere i dag. Det handler både om de spillere der er på Superliganiveau, samt de spillere som de etablerede klubber satser på i ungdomrækkerne. For klubberne handler det mere om at finde spillere der kan trille bolden rundt, og drible rundt om sig selv 100 gange uden at komme ud af flækken, fremfor at bruge spillere der er kampafgørende og kan vinde kampe.

                            Jeg har en ven, hvis søn er den bedste spiller jeg har set i dén årgang - og hans eneste ønske var at spille for hans hjerteklub i Danmark. Han var til prøvetræning i klubben, men fik beskeden, at han ikke havde de kvaliteter de søgte. Tro mig, han er en af de bedste spillere i årgangen i Danmark - og ham kunne de ikke bruge!? Heldigvis kontaktede en anden "stor" dansk klub dem i det sekund de trådte ind af døren derhjemme. Det viser sig, at være meget bedre end den første "store" klub de var til prøvetræning i, og de giver også førstnævnte klub røvfuld hver gang - og han overstråler alle, og bliver tit kåret som den bedste spiller til stævnerne de deltager i.

                            Hvad vil jeg så sige med dét, og hvordan vil jeg relatere det til OB og andre Superligaklubber? Jo, jeg mener ikke, at alle Superligaklubber stiller med de spillere der er bedst, og bedst kan skabe de kampafgørende situationer der skal til for at vinde kampe - sådan ser jeg det også ret tydeligt i OB. Eksemplet over dem alle er Greve. Måske ikke verdens mest sexede, tekniske og finurlige spiller - men han er kampafgørende og fremtvinger nogle gode situationer. Man kan også vende den om, og tænke hvem der bedst kan holde 0'et i forsvaret.

                            Jeg giver Morten Olsen og DBU skylden for alle de år han var landstræner med deres fucking røde tråd, som alle klubber i Danmark skulle følge - han valgte gentagne gange spille som passede ind i hans kram, fremfor spillere som kunne vinde kampe.
                            Ikke for at "pisse på din sukkermad", men siden hvornår har Greve været "kampafgørende" for OB? Jeg vil nu snarre mene, at han netop mangler at blive kampafgørende, fordi viljen (og faktisk også lidt evnerne) mangler ikke.

                            Det er jeg godt nok ikke enig i. Jeg har faktisk været ret irriterret over at Greve har manglet "slutprodukt"; i form af bedre afslutninger, flere mål, flere assists.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Ikke for at "pisse på din sukkermad", men siden hvornår har Greve været "kampafgørende" for OB? Jeg vil nu snarre mene, at han netop mangler at blive kampafgørende, fordi viljen (og faktisk også lidt evnerne) mangler ikke.

                              Det er jeg godt nok ikke enig i. Jeg har faktisk været ret irriterret over at Greve har manglet "slutprodukt"; i form af bedre afslutninger, flere mål, flere assists.

                              MvH ChrisOB
                              Jeg kan da huske at han har lavet et mål ;)

                              Ja, måske var Greve et halvdårligt eksempel. Men jeg har en meget klar fornemmelse af, at der tit tænkes mere i possesion-procenter end resultater - og jeg er ved at brække mig over det. Jeg har set nok til Kent Nielsen til, at jeg ikke er udpræget fan af måden han spiller fodbold på, og udtager spillere. Men jeg er fuldstændig med på, at der mangler kvalitet over hele linien i OB - både ledelse, spillere og trænere.
                              Last edited by Københavnstinker; 16-02-2017, 22:33.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                                Jeg kan da huske at han har lavet et mål ;)

                                Ja, måske var Greve et halvdårligt eksempel. Men jeg har en meget klar fornemmelse af, at der tit tænkes mere i possesion-procenter end resultater - og jeg er ved at brække mig over det. Jeg har set nok til Kent Nielsen til, at jeg ikke er udpræget fan af måden han spiller fodbold på, og udtager spillere. Men jeg er fuldstændig med på, at der mangler kvalitet over hele linien i OB - både ledelse, spillere og trænere.
                                Jeg er mest fan af den måde, der vinder fodboldkampe. ;-) Du behøves ikke at sælge dine påstande til mig - jeg er helt enig i dem. ;-)

                                Greve er et eksempel på en spiller jeg 120.000 gange hellere så lykkes end én eller anden anonym svensker, der indtil nu, end ikke ville være målfarlig i en miniput-kamp.

                                Men at kalde Greve "kampafgørende" var nok lige at strække den. Jeg mener nu, at Greves form er LAAAAAANGT bedre end Jönsson, så al almindelig fodboldlogik burde sige, at Greve starter inde på mandag. Men jeg har også én eller anden fornemmelse for, at den stædige Kent Nielsen pinedød vil have sine små "projekter" til at lykkes - så selvfølgelig spiller KEP. Selvfølgelig spiller Izunna. Selvfølgelig spiller Jönsson. Selv om de to sidstnævnte var pivhamrende ringe imod Køge i dag. Som i pinligt pivhamrende ringe. Sløve, langsomme i tanke og handling, elendig boldomgang - og for Jönssons vedkommende: Ugidelig attitude.

                                Det er lige før, at jeg savner Emil Larsen, så grelt var og er det. Problemet er bare, at jeg også tvivler på at alternativerne vil kunne gøre en forskel. Har dog større fidus til Greve nu; og så vil jeg, igen, faktisk hellere se en OB'er PRØVE, men intet udrette, end at se et eller andet langlemmet svensker-eksperiment, som det er kun Kent Nielsen, der kan se meningen i. (Og hans chef også)

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X