Oprindeligt indsendt af allanribe
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Zenit - OB (05-02-2017)
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægOpstilling til i morgen
Sten Grytebust
Des Tver Ting JBL
CN Izu JJ Jønne
Joan AK
Ryan og KEP ikke klar til kamp. Fester er tilbage i fodboldstøvler og kan løbe ubesværetOB. På behørig afstand af egne ambitioner.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægAt JH stadig ikke har givet ham et bedre alternativ på venstrekanten og at andre står foran ham i angriberkøen?
Stadigvæk synes jeg at Barret/Jønne ser svagt ud rent defensivt:(
Comment
-
Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægAt JH stadig ikke har givet ham et bedre alternativ på venstrekanten og at andre står foran ham i angriberkøen?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægSikke dog en gang sludder .... der er masser af alternativer til jønsson på kanten. Vi har vel 4-5 mand der er bedre på den position. Men Kent er en gammel nar der ikke vil indse han tager fejl. Kent er godt i gang med at skrive sin fyreseddel.
Hverken Desler,Yao, Greve eller hvem der nu er prøvet... Dette er ikke det samme som at sige at han er god. For det har han på ingen måde været.
Jeg har selv været en af de største fortalere for at Jönsson må ind centralt og slås om pladserne..
Men lad os se om der ikke kommer en større rokering når Fester bliver klar samt hvis RJL nogensinde når at blive skadesfri
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlægSikke dog en gang sludder .... der er masser af alternativer til jønsson på kanten. Vi har vel 4-5 mand der er bedre på den position. Men Kent er en gammel nar der ikke vil indse han tager fejl. Kent er godt i gang med at skrive sin fyreseddel.
Indtil videre tæller jeg en mand, der har problemer med slutprodukuter, en mand, der både har haft en kæmpe down-periode siden skaden og som er bedst på den anden kant - en spiller der for et halvt år siden spillede U-19, og som er angriber - Vores fast højre kant - en ivrig, men ikke god nok spiller - og en venstre back.
Ikke de bedste alternativer - hvis du spørger mig. Så hvem mener du så med 4-5? Tæller du Casper Nielsen med nu? Eller er det Oliver Lund der pludselig er i spil til kanten? Eller Tingager? Eller Joao? Jeg kan ikke få øje på dine 4-5 alternativer - og det kan Kent heller ikke.
Og det er derfor han selvfølgelig vælger sit lille prestige-projekt - dumt ad helvede til; men der ER altså ikke nogen reelle alternativer. Med mindre JJ skal ud på kant - igen?
Så jeg siger et stort fedt "sludder" tilbage til dit indlæg - og prøv at se lidt mere nøgternt på den trup.
Kent Nielsen skal fyres - ikke fordi han har fået for lidt ud af truppen - men simpelthen fordi han har været med til at sammensætte den på helt horribel vis. End ikke den bedste træner, vi kan have råd til kan få ret meget ud af det hold eller Jönsson, fordi der simpelthen ikke er nok muligheder i den.
Du ville ikke få mere kreativitet ud af at erstatte Jönsson med nogen af dem, jeg har nævnt. Du vil kun få fart. Og iver. Vi kan så diskutere om det så er klogt at spille den form for fodbold, hvor kantspillerne skal trække ind og være med i spillet; det kan vi hurtigt blive enige om er en stor fejl; men det er på grænsen til uvidenhed, hvis man mener, at man så kan få mere ud af kantspillet ved at bruge alternativer, vi bare ikke har. Både generelt og den aktuelle form in mente.
4-5? Jeg må le. Der er ikke engang rigtigt ét - og det er derfor både Jesper Hansen og Kent Nielsen skal fyres. Fordi de ikke har hentet ind til at spille den form for fodbold de vil; og har da slet ikke sørget for bredde.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Spørgsmålet er så, hvis man stiller det op som et regnskab, hvor måldifferencen indgår som parameter. Hvor mange mål er Jønsson impliceret i i begge retninger? Det hjælper jo næppe for vores muligheder at få point, hvis man er med i opspillet til et mål for hver tre der ryger ind i modsatte ende, som direkte konsekvens af man er hovedskyldig i en åben motorvej til modstanderen! Så kunne et Bo Hendriksen-agtigt alternativ jo være at lukke siden helt ned. Det er så spørgsmålet om vi i truppen har spillere til det formål, sikkert heller ikke..
Comment
-
Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlægSpørgsmålet er så, hvis man stiller det op som et regnskab, hvor måldifferencen indgår som parameter. Hvor mange mål er Jønsson impliceret i i begge retninger? Det hjælper jo næppe for vores muligheder at få point, hvis man er med i opspillet til et mål for hver tre der ryger ind i modsatte ende, som direkte konsekvens af man er hovedskyldig i en åben motorvej til modstanderen! Så kunne et Bo Hendriksen-agtigt alternativ jo være at lukke siden helt ned. Det er så spørgsmålet om vi i truppen har spillere til det formål, sikkert heller ikke..
Meningen var at Izunna og El Mak skulle være den centrale konstellation - dem der skulle udgøre Risgård/Würtz for os, men den konstellation hang overhovedet ikke sammen med ambitionen om at styre spillet. Og da begge var og er mere opryddere end 8ere og playmakere, så kunne de hverken styre spillet eller finde ud af en vekselvirkning rent defensivt, fordi de begge ville være opryddere. Hvad var så alternativerne? Man brugte Azer, og det fungerede faktisk bedre, fordi rollefordelingen var bedre. Og Azer havde også en god statur. Problemet var det samlede niveau. Det var ikke højt nok.
Al ære og respekt for JJ - men han er ikke klar endnu til at blive et centralt led på et stabilt niveau. Han kan blive dét, men så skal det være i en konstellation, der gør ham til playmakeren, for fysisk bliver han aldrig på det niveau, hvor han er 8eren. Eller den dybe 6er for den sags skyld.
Med mindre Izunna genfinder den passion, han viste i Midtjylland, så bliver det ikke en succes med ham og JJ. Fordi i Kents system, falder 6eren ned og styrer opspillet. Det kan Izunna ikke. Skal JJ så falde dybt? Og gøre Izunna til 8eren? Det vil heller ikke komme til at fungere.
Hvad er Welbeck? Er han 8er eller 6er? Hvad er hans niveau egentligt? Passer han ind på et hold, der vil dominere spillet? Jeg tvivler på begge dele. Thrane? Er han virkelig så allround, at han er et brugbart alternativ på alle midtbane positioner? Nej.
Casper Nielsen aner vi ikke, hvor er. Han spiller helt tydeligt bedre på U21 landsholdet end han gjorde i Esbjerg. Det er det åbne spørgsmål, der sagtens kan falde ud til Kents fordel, men at påstå, at der, citat er "mål i ham" står lidt i kontrast til hans statistik for Esbjerg. Og er han ikke også ramt af nedturen i Esbjerg? Mentalt? Og så kommer han over i en anden trup med et samlet mentalt problem?
Sætter vi Jönsson af - hvilket jeg synes, man skal gøre, så er problemet, at der heller ikke er gode nok alternativer. Og de vil alle ikke passe godt ind i de tanker Kent gør sig omkring kantspillet. Om dem der trækker ind og gør sig selv og andre farlige, ikke ved dybdeløb og indlæg, men med boldbesidelse. Al ære og respekt til alternativerne - men boldbesidelse er ikke deres stærke side. Hvis vi nu skiftede til et fokus hvor kantspillerne var kantspillere, så kunne man så spørge sig selv om det ikke ville hjælpe - og få Jönsson permanent væk derfra.
Mit svar ville være et nej. Med forbehold. Jeg ser Casper Nielsen, Desler, Greve som dynamiske spillere, med udviklingsmuligheder. Ikke som spillere, der lige nu og her har muligheder for at blive dominerende spillere på et hold med mentale og gennemførte taktiske og sammenhængs mæssige problemer.
Jeg tvivler på deres aktuelle niveau. Både bundniveauet og deres mentale tilstand. Og om den centrale midtbane har niveauet eller sammenhængen til at gøre både holdet, midtbanen og holdet bedre.
Jeg forudsiger mange misforståelser imellem JJ og Izunna. Her kunne Jönsson så overraske ved at finde en fart og en kreativitet, han endnu ikke har vist skyggen af - men det sker nok ikke.
AK kan springe ud som en mand uden et selvtillids og ryg problem. Joan kunne blomstre som en hængende angriber - forudsat han har nogen, der løber dybt for ham.
Er det Casper Nielsen? Måske. Bliver det AK? Ja måske hvis han vitterligt er i form og ikke rygskadet. Er det Jönsson? Næppe. Kommer der dybdeløb fra midtbanen - Risgård style? Ha - nej.
Så jeg forudsiger adskillige "blindgyder" for vor ven Joan.
Og for vores spil. Måske vi da kan spille os pænt opad banen, men farlige bliver vi ikke så tit. Og der er intet alternativ til den stil.
Og selv hvis man skiftede stil tvivler jeg stadig på både niveauet og på den mentale tilstand.
Tiden vil vise, om jeg har ret i mine spekulationer, end sige bare en brøkdel af dem - men min intuition siger mig, at det gør jeg. Altså får ret.
Med mindre Izunna, AK og Jönsson finder gear, de ikke har vist. Med mindre Casper Nielsen kan mere end at rose sammenholdet.
Indtil da bliver det, desværre, mere af det samme.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægDin påstand er, at der er 4-5 mand bedre til den position? En ustabil Greve? Desler, der er bedre på den anden kant? Yao? Joan - der spiller højre kant? Thrane? Barret?
Indtil videre tæller jeg en mand, der har problemer med slutprodukuter, en mand, der både har haft en kæmpe down-periode siden skaden og som er bedst på den anden kant - en spiller der for et halvt år siden spillede U-19, og som er angriber - Vores fast højre kant - en ivrig, men ikke god nok spiller - og en venstre back.
Ikke de bedste alternativer - hvis du spørger mig. Så hvem mener du så med 4-5? Tæller du Casper Nielsen med nu? Eller er det Oliver Lund der pludselig er i spil til kanten? Eller Tingager? Eller Joao? Jeg kan ikke få øje på dine 4-5 alternativer - og det kan Kent heller ikke.
Og det er derfor han selvfølgelig vælger sit lille prestige-projekt - dumt ad helvede til; men der ER altså ikke nogen reelle alternativer. Med mindre JJ skal ud på kant - igen?
Så jeg siger et stort fedt "sludder" tilbage til dit indlæg - og prøv at se lidt mere nøgternt på den trup.
Kent Nielsen skal fyres - ikke fordi han har fået for lidt ud af truppen - men simpelthen fordi han har været med til at sammensætte den på helt horribel vis. End ikke den bedste træner, vi kan have råd til kan få ret meget ud af det hold eller Jönsson, fordi der simpelthen ikke er nok muligheder i den.
Du ville ikke få mere kreativitet ud af at erstatte Jönsson med nogen af dem, jeg har nævnt. Du vil kun få fart. Og iver. Vi kan så diskutere om det så er klogt at spille den form for fodbold, hvor kantspillerne skal trække ind og være med i spillet; det kan vi hurtigt blive enige om er en stor fejl; men det er på grænsen til uvidenhed, hvis man mener, at man så kan få mere ud af kantspillet ved at bruge alternativer, vi bare ikke har. Både generelt og den aktuelle form in mente.
4-5? Jeg må le. Der er ikke engang rigtigt ét - og det er derfor både Jesper Hansen og Kent Nielsen skal fyres. Fordi de ikke har hentet ind til at spille den form for fodbold de vil; og har da slet ikke sørget for bredde.
MvH ChrisOB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlægHåber godt nok vi taber. Ellers tror jeg vikommer til at se et tilbagelænet hold mod Viborg
Det er ikke bare urealistisk, det nærmer sig volapyk.
Jeg forstår godt behovet for at udtrykke sin skepsis og skrue forventningerne ned, men skal vi ikke prøve at holde det en anelse konstruktivt?Last edited by B(ob); 05-02-2017, 10:55.
Comment
Comment