Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ryan Johnson Laursen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vi har haft en snak med Ryan Johnson Laursen (og lidt Marco Lund) om hans forlængelse med OB.

    http://obstruktion.dk/johnson-laurse...e-af-mig-selv/

    Comment


      https://www.fyens.dk/article_gallery/3363547

      Først tænkte jeg “hvem fanden er det”, nu tænker jeg mest at hvis det er et signal om at der skal flækkes igennem, så elsker jeg det

      meget fint portræt af Ryan på OB.dk i øvrigt.

      Comment


        Jeg tænder lige Ryan-tråden igen :)

        Jeg hører igen i denne i øvrigt fine podcast https://soundcloud.com/medianonu/ob-...sen-peter-brix , at Leif fra Fyens fortæller at JM skulle have udtalt at "Ryan og Barrett ikke kan dække op" og jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår hvis JM skulle have sammenlignet de to spilleres defensive kvaliteter. Ryan er stærk 1-1 i defensiven og det er egentlig bare at kigge på superstats hvis man er i tvivl om, hvor mange (få) gange modstanderne kommer igennem i hans side ifht venstre.

        Er der nogen, der kan fortælle, hvor JM har udtalt sig om de to spillere og sammenlignet deres defensive kvaliteter? Jeg ser Barrett som stærkere i det offensive småspil, men Ryan som en meget mere komplet back, der absolut er stærk defensivt.

        Hjælp - det MÅ være en Leif-blunder?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
          Jeg tænder lige Ryan-tråden igen :)

          Jeg hører igen i denne i øvrigt fine podcast https://soundcloud.com/medianonu/ob-...sen-peter-brix , at Leif fra Fyens fortæller at JM skulle have udtalt at "Ryan og Barrett ikke kan dække op" og jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår hvis JM skulle have sammenlignet de to spilleres defensive kvaliteter. Ryan er stærk 1-1 i defensiven og det er egentlig bare at kigge på superstats hvis man er i tvivl om, hvor mange (få) gange modstanderne kommer igennem i hans side ifht venstre.

          Er der nogen, der kan fortælle, hvor JM har udtalt sig om de to spillere og sammenlignet deres defensive kvaliteter? Jeg ser Barrett som stærkere i det offensive småspil, men Ryan som en meget mere komplet back, der absolut er stærk defensivt.

          Hjælp - det MÅ være en Leif-blunder?
          Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg må erklære mig enig i at begge backs har deres kvaliteter offensivt og mangler defensivt. Det er hårdt at sige de ikke kan dække op, men ryan koster første mål imod fcn, fordi han bliver snøret i en duel han undervurderer. Imod Randers redder Oliver hans røv, hvor han står og snork sover imens Conboy. Imod Brøndby vil jeg ikke sige at han er decideret skyld i nogen mål, men begge Kamils mål kommer efter rimelig nemt gennemspil i vores højreside. Jeg er vild med Ryans, fordi han er så giftig fremadrettet, men defensivt har han i mine øjne ligeså store mangler som Barrett.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg må erklære mig enig i at begge backs har deres kvaliteter offensivt og mangler defensivt. Det er hårdt at sige de ikke kan dække op, men ryan koster første mål imod fcn, fordi han bliver snøret i en duel han undervurderer. Imod Randers redder Oliver hans røv, hvor han står og snork sover imens Conboy. Imod Brøndby vil jeg ikke sige at han er decideret skyld i nogen mål, men begge Kamils mål kommer efter rimelig nemt gennemspil i vores højreside. Jeg er vild med Ryans, fordi han er så giftig fremadrettet, men defensivt har han i mine øjne ligeså store mangler som Barrett.
            Er fuldstændig enig.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Spøjst, at man kan se så forskelligt på sagerne. Jeg ser en treback-kæde, der ofte står og putter sig centralt og lader begge backs stå alene med 1-2 mand alt for ofte. Det betyder at backen skal dække et større område end muligt, og den centrale forsvarsspiller bag backs SKAL redde deres røv - selvom det ville have været langt mere effektivt at CFs agerede umiddelbar back-up som man oftest ser i systemet med tre CF'ere. Jeg så tværtimod Ryan redde Ramons røv i Farum, hvor han løber en modstander op, og får blokeret en afslutning i sidste øjeblik?

              Men se på modstandernes indlæg og gennembrud i de to sider - der er himmelvid forskel på, hvor mange gange vi slipper spillere igennem i højre og venstre.

              Fx er Ryan med afstand den, der vinder flest tacklinger i OB og vinder flest dueller langs jorden efter Janus, http://www.superliga.dk/performance-...liga-2019-2020 - man kan også konstatere at der i sidste sæson er stort set dobbelt så mange afleveringer i vores felt fra venstre ifht højre, men det kan man ikke linke til.

              Jeg tror vi ser fodbold forskelligt :)

              Side note: RJL er ifølge samme stats så også den, der har løbet flest meter, har de fleste sprinter (i begge retninger), og løber flest meter i høj fart (i begge retninger), men det beviser ikke meget ifht effektiviteten - kun noget om fysisk form.
              Last edited by Jonss; 23-08-2019, 14:05.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                Spøjst, at man kan se så forskelligt på sagerne. Jeg ser en treback-kæde, der ofte står og putter sig centralt og lader begge backs stå alene med 1-2 mand alt for ofte. Det betyder at backen skal dække et større område end muligt, og den centrale forsvarsspiller bag backs SKAL redde deres røv - selvom det ville have været langt mere effektivt at CFs agerede umiddelbar back-up som man oftest ser i systemet med tre CF'ere. Jeg så tværtimod Ryan redde Ramons røv i Farum, hvor han løber en modstander op, og får blokeret en afslutning i sidste øjeblik?

                Men se på modstandernes indlæg og gennembrud i de to sider - der er himmelvid forskel på, hvor mange gange vi slipper spillere igennem i højre og venstre.

                Fx er Ryan med afstand den, der vinder flest tacklinger i OB og vinder flest dueller langs jorden efter Janus, http://www.superliga.dk/performance-...liga-2019-2020 - man kan også konstatere at der i sidste sæson er stort set dobbelt så mange afleveringer i vores felt fra venstre ifht højre, men det kan man ikke linke til.

                Jeg tror vi ser fodbold forskelligt :)

                Side note: RJL er ifølge samme stats så også den, der har løbet flest meter, har de fleste sprinter (i begge retninger), og løber flest meter i høj fart (i begge retninger), men det beviser ikke meget ifht effektiviteten - kun noget om fysisk form.
                Jeg har ikke en stærk holdning her, men blot en tanke: Der er vel forskel på at kunne "finde ud af at dække op" og så at kunne stoppe sin mand/vinde dueller i sin side. Altså, det er vel netop først og fremmest på indlæg fra modsatte side, at backen skal dække op/markere sin mand.

                Comment


                  Helt enig. Jeg ser blot ikke vores backs opdækningsproblemer i etableret spil som et isoleret resultat af deres evner - det ligner en udfordring med organisationen og/eller tre CF's der søger sikkerheden og holder sig centralt - og ofte helt inde under mål i dybt forsvar.

                  Vundne dueller, blokeringer, tacklinger osv ér dog en indikator af defensiv styrke :)

                  Comment


                    Er der et sted man kan se statistik på spillernes forskellige dueller på banen sammenlignet med resten af Superligaen. Mener jeg har set det et sted men er ikke helt sikker. Kunne være spændende, hvis man kunne måle det op imod andre spillere på samme pladser, for at der kommer noget sagligt diskussion over det...
                    Last edited by JonasPiet; 25-04-2020, 08:41.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af JonasPiet Se indlæg
                      Er der et sted man kan se statistik på spillernes forskellige dueller på banen sammenlignet med resten af Superligaen. Mener jeg har set det et sted men er ikke helt sikker. Kunne være spændende, hvis man kunne måle det op imod andre spillere på samme pladser, for at der kommer noget sagligt diskussion over det...
                      Så skal det være performance center på Superliga.dk. Det er det tætteste du kommer tror jeg.

                      Comment


                        Yes - det var den jeg linkede til..

                        http://www.superliga.dk/performance-...liga-2019-2020

                        Comment


                          Ikke godt :-(


                          @OBstruktionDK
                          23 min
                          Ryan bliver ikke klar lige med det samme.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Ikke godt :-(


                            @OBstruktionDK
                            23 min
                            Ryan bliver ikke klar lige med det samme.
                            Forventet desværre

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Forventet desværre
                              Så er det godt der er kvalitet i vores bredde
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Ikke godt :-(


                                @OBstruktionDK
                                23 min
                                Ryan bliver ikke klar lige med det samme.
                                2-3 uger klarer vi nok. 2-3 måneder vil eddermame være kritisk.

                                Comment

                                Working...
                                X