Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue: Januar 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Apropos at vi angiveligt får i omegnen af 2 mio for El Makrini, der har præsteret på ret højt niveau i 1,5 år, så blegner salget godt nok lidt i forhold til, at Hjulsager sælges for 8 mio med 6mdr til udløb, og FCK får angiveligt 4 mio for en eller anden 16-årig med kontraktudløb til sommer også?

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...undesliga-klub

    Det virker godt nok vildt for mig?
    Værdi bliver jo udregnet på mange parametre. Alder, kontraktudløb, antal point pr. spillet kamp, Landskampe osv. Så kan det godt være at El Makrini isoleret set har været god for os, men det er bare ikke noget, som højner hans værdi - desværre. Læs eventuelt denne artikel, så tror jeg at du bliver mindre overrasket over hvorfor, at El Makrini ikke kostede ret meget:

    http://www.football-observatory.com/...es/mr/mr16/en/

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Tror ikke vi henter nogen transferfrie. Tror tilgangen af Helenius til sommer "ødelægger" det og så tror jeg, at Jesper og Kent tror på, at nu er der en vis kontinuitet og vi rykker lidt sammen i bussen og så går det alt sammen......JEG har ikke sagt det bliver bedre, tror bare det er det Jesper og Kent tænker.
      Det bliver nok svært med en transferfri, så skal man give ham et 1/2 år, indtil Helenius kommer.

      Ved ikke om vi har angrebstalenter, der kan rykkes op hvis det kniber, angrebstalentet Mads Raben som vi gav superliga debut som 17 årig er skiftet til Middelfart.

      Vi må håbe at Festersen AK begynder at præsterer igen, at JJT indimellem kan lave et perlemål som i slutningen af sæsonen, at KN træner erfaring og tidligere meritter, begynder at virke i OB.

      Det er ikke umuligt at vi klarer os rimeligt her i foråret, men vi er særdeles sårbare.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
        Apropos at vi angiveligt får i omegnen af 2 mio for El Makrini, der har præsteret på ret højt niveau i 1,5 år, så blegner salget godt nok lidt i forhold til, at Hjulsager sælges for 8 mio med 6mdr til udløb, og FCK får angiveligt 4 mio for en eller anden 16-årig med kontraktudløb til sommer også?

        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...undesliga-klub

        Det virker godt nok vildt for mig?
        Hvor har du Makrini prisen fra?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
          Ved ikke om vi har angrebstalenter, der kan rykkes op hvis det kniber, angrebstalentet Mads Raben som vi gav superliga debut som 17 årig er skiftet til Middelfart.
          Vi har allerede rykket weber op og udstyret ham med en kontrakt, hvilket gør ham til erstatningen af Thomas Mikkelsen. Ligeledes er Yao brugt som angriber og det er nok også en position vi skal forvente at han kommer til at spille i år. Ser gode muligheder i ham og tror han kan udvikle rigtig godt! Desværre er det bare noget generelt pislort at det ikke er på et tidspunkt hvor vi præstere, hvilket ville have gjort hans chancer for gennebrud langt større!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
            Det bliver nok svært med en transferfri, så skal man give ham et 1/2 år, indtil Helenius kommer.

            Ved ikke om vi har angrebstalenter, der kan rykkes op hvis det kniber, angrebstalentet Mads Raben som vi gav superliga debut som 17 årig er skiftet til Middelfart.

            Vi må håbe at Festersen AK begynder at præsterer igen, at JJT indimellem kan lave et perlemål som i slutningen af sæsonen, at KN træner erfaring og tidligere meritter, begynder at virke i OB.

            Det er ikke umuligt at vi klarer os rimeligt her i foråret, men vi er særdeles sårbare.
            Skal finde en der skal vise sig frem/holde sig varm men ikke vil noget langt ... kunne så blive en over niveau ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Det der bekymrer mig mest er, at jeg ikke ser nogen linje i vores transferstrategi. Jeg tænker, at da man startede på en frisk efter LO og Kim Brink burde have været mere grundig en en strategi, der hed "Fynsk identitet krydret med international klasse" (ca.) Man kunne jo skue lidt til Hoffenheim, Arsenal, Ajax eller RB Leipzig, hvor jeg så vidt jeg ved har været nogle faste dogmer for hvilke spillere, som man henter eller forlænger med.

              Man kunne fx sige:

              1) Fynske spillere der spillere i Danmark eller ligaer på højere niveau er altid aktuelle uanset alder.

              2) Vi henter kun spillere under 25 år, som er ikke-skandinaviske, hvis de skal købes fri. De skal have spillet fast den seneste sæson. Tilbydes max en 3-årig kontrakt

              3) Skandinaviske spillere må max være 27 år, hvor de skal minimum have spillet fast inden for det seneste halve år. De skal have erfaring på u-landshold eller A-landshold. Tilbydes max en 4-kontrakt

              3) Transferfrie spillere må max være 30 år, og hvis de er ældre end det, så skal de have erfaring på landsholdsniveau, der enten svarer til det danske eller højere - de tilbydes ikke mere end en 2-årig kontrakt.

              4) Det er legitimt at hente unge udviklingsspillere, som ikke har præsteret på højeste niveau, men så skal de også have spillet fast på et givent ungdomshold eller eventuelt en række på niveau under Danmark. Disse spillere må ikke være over 20 år. Spillerne tilbydes 1,5 til 2-årig kontrakter med option på forlængelse.

              Det er selvfølgelig bare noget jeg hurtigt lige har strikket sammen, men det ville for mig som fan være nemmere at forholde sig til et transfervindue, hvor man vidste hvad klubben ville, og hvorfor man ikke henter spillere. Lige nu, så ser jeg ingen klar retning i vores transferstrategi. For mig er det tydeligste mønster, at de spillere vi henter gerne vil spille noget possesion-fodbold, hvor de langt hen ad vejen køber Kent Nielsens ideer.

              Overordnet set, så virker det som om at OB er inde i en stor legitimitetskrise. Klubben er konstant i konflikt med sine fans grundet manglende resultater og retning. Alle de "sammenstød" som er mellem klubben og fans bliver aldrig løst, og skællet mellem klub og fans bliver bare større, hvis man ikke er villig til at indgå "kompromisser"/ eller løsninger. Vi befinder os i to forskellige "verdener", hvor klubben tænker på at få resultater med et minimum af et budget, mens vi fans ønsker spillere, der udviser respekt og vilje for klubben. Hvordan skal vi nogensinde kunne gå i samme retning, når de verdenssyn vi betragter OB ud fra er vidt forskellige?

              Fodfodklubber er selvfølgelig notoriske kendt for at komme i clinch med sine fans, men det handler måske mere om dialog. Afstemning om hvad klubben forventer, og hvad vi fans forventer. Fx i casen med Rasmus Falk, hvorfor meldte man ikke bare ud med det samme, at Rasmus Falk ikke ønsker at forlænge. Han havde jo aldrig for alvor intention om at forlænge, men Jesper Hansen blev ved med at trække smerten i langdrag - det var jo et plaster, der var flere måneder om at blive revet af - så er det jo klart, at der bliver skabt rygter og historier, som ender med at svække Jesper Hansen legitimitet frem for at lade "vreden" gå over på markedskrafterne.
              Last edited by NicolaiN; 01-02-2017, 11:01.

              Comment


                Ligesom man har forsøgt at sælge den som om Ryan ikke har været skadet efter træningskampen...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Att: Nikolai...
                  Meget enig, jeg efterlyser også en rød tråd i projektet...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Ligesom man har forsøgt at sælge den som om Ryan ikke har været skadet efter træningskampen...
                    Ja ja. Han var bestemt ikke skadet. Det må være den nye defension af en fiber.. Ligesom at AK havde bedst af at blive hjemme og træne.. Han har garanteret bøvl med ryggen igen.. Røgslør og løgne

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Ja ja. Han var bestemt ikke skadet. Det må være den nye defension af en fiber.. Ligesom at AK havde bedst af at blive hjemme og træne.. Han har garanteret bøvl med ryggen igen.. Røgslør og løgne
                      Ååh, det må du ikke sige. Håber dælme ikke det var derfor...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Ååh, det må du ikke sige. Håber dælme ikke det var derfor...
                        "Det er bedre at vi lader ham blive hjemme og træne end at give ham 30 min" citat Kent

                        Hvorfor skulle vores 1.angriber ellers starte ude og kun få 30 min mod Helsingborg?

                        Comment


                          Det er i sig selv ikke usædvanligt, at det koger herinde, når det (igen igen) går skidt på fodbold- og transferfronten i OB. Det forholdsvis nye og interessante er, at folk er næsten lige så skuffede og vrede på Facebook. Jeg har været imponeret over, hvor mange ja-hatte der var på OB's facebookside, men nu er folk virkelig også begyndt at blive sure derinde.

                          Ledelsen er så langt væk fra fanmiljøet og dets temperatur, at den åbenbart ikke fatter, hvor meget de ødelægger. Først og fremmest skuffer Jesper Hansen os igen, fordi han henter spillere til positioner, hvor vi egentlig er okay besat. Alle kunne se, at vi skulle bruge en fløj eller/og angriber. I stedet kommer der en back og en central midtbane (som vi har overflod af). Samtidig sælger han så lige vores anker på den defensive midtbane og forsvarer det med, at vi har mange andre muligheder centralt på banen.

                          Alt dette burde være nok, men så er der også hele signalværdien i Jesper Hansens arbejde, som går igen hvert transfervindue. Hvad får Jesper Hansen rent kommunikationsmæssigt ud af at gå ud og lukke vinduet seks timer før deadline? Én ting er selvfølgelig, at han ikke vil handle mere, men det får da fans til at undre sig, når sportsdirektøren holder tidligt fri på en af årets vigtigste dage.

                          Sådan er det hele tiden med OB. Ingen i ledelsen fatter at kommunikere med klubbens fans. Det er formentlig først i dag, at nogen opdager, hvordan temperaturen er herinde på Facebook. Derefter bliver der skrevet en artikel med Jesper Hansen, der fortæller lidt om dit og dat, gentager at der er stor tillid til truppen og at vi selvfølgelig holder øje, hvis der skulle dukke noget op.

                          OB's ledelse de seneste år er et mønstereksempel på, hvordan man skubber en yderst aktiv og engageret fanbase fuldstændig væk fra sig. Fanaktiviteterne, som vi oplevede i årene 2003 til 2012, er vi kommet uhyggeligt langt væk fra, og det vil tage mange år at genopbygge igen, desværre.

                          Desværre forstår bestyrelsen ikke, hvad der er ødelagt. Derfor er jeg bange for, at vi snart bliver et hold i 1. Division. Derfor er jeg bange for, at OB bliver det nye Vejle. En hæderkronet klub, som engang var noget, men som nu er elevatorhold uden nogle visioner for fremtiden.
                          Last edited by StateTrooper; 01-02-2017, 11:17.
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                            Det er i sig selv ikke usædvanligt, at det koger herinde, når det (igen igen) går skidt på fodbold- og transferfonden i OB. Det forholdsvis nye og interessante er, at folk er næsten lige så skuffede og vrede på Facebook. Jeg har været imponeret over, hvor mange ja-hatte der var på OB's facebookside, men nu er folk virkelig også begyndt at blive sure derinde.

                            Ledelsen er så langt væk fra fanmiljøet og dets temperatur, at den åbenbart ikke fatter, hvor meget de ødelægger. Først og fremmest skuffer Jesper Hansen os igen, fordi han henter spillere til positioner, hvor vi egentlig er okay besat. Alle kunne se, at vi skulle bruge en fløj eller/og angriber. I stedet kommer der en back og en central midtbane (som vi har overflod af). Samtidig sælger han så lige vores anker på den defensive midtbane og forsvarer det med, at vi har mange andre muligheder centralt på banen.

                            Alt dette burde være nok, men så er der også hele signalværdien i Jesper Hansens arbejde, som går igen hvert transfervindue. Hvad får Jesper Hansen rent kommunikationsmæssigt ud af at gå ud og lukke vinduet seks timer før deadline? Én ting er selvfølgelig, at han ikke vil handle mere, men det får da fans til at undre sig, når sportsdirektøren holder tidligt fri på en af årets vigtigste dage.

                            Sådan er det hele tiden med OB. Ingen i ledelsen fatter at kommunikere med klubbens fans. Det er formentlig først i dag, at nogen opdager, hvordan temperaturen er herinde på Facebook. Derefter bliver der skrevet en artikel med Jesper Hansen, der fortæller lidt om dit og dat, gentager at der er stor tillid til truppen og at vi selvfølgelig holder øje, hvis der skulle dukke noget op.

                            OB's ledelse de seneste år er et mønstereksempel på, hvordan man skubber en yderst aktiv og engageret fanbase fuldstændig væk fra sig. Fanaktiviteterne, som vi oplevede i årene 2003 til 2012, er vi kommet uhyggeligt langt væk fra, og det vil tage mange år at genopbygge igen, desværre.

                            Desværre forstår bestyrelsen ikke, hvad der er ødelagt. Derfor er jeg bange for, at vi snart bliver et hold i 1. Division. Derfor er jeg bange for, at OB bliver det nye Vejle. En hæderkronet klub, som engang var noget, men som nu er elevatorhold uden nogle visioner for fremtiden.

                            Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Fuldstændig. Der skal nok komme et sløret og løgnagtigt interview idag eller i morgen hvor JH på livet løs forklarer hvor tilfreds han er med truppen... Jeg fucking brækker mig af den sportsamatør

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ja ja. Han var bestemt ikke skadet. Det må være den nye defension af en fiber.. Ligesom at AK havde bedst af at blive hjemme og træne.. Han har garanteret bøvl med ryggen igen.. Røgslør og løgne
                              Og Fester kommer MÅSKE til Spanien lørdag (Kent i det mærkelige gå-interview på fyens.dk).
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Fuldstændig. Der skal nok komme et sløret og løgnagtigt interview idag eller i morgen hvor JH på livet løs forklarer hvor tilfreds han er med truppen... Jeg fucking brækker mig af den sportsamatør
                                Sport Fyn skal stille det oplagte spørgsmål: Hvorfor skal vi tro på dig denne gang?
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X