Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs DNA...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
    Kunne man ikke forstille sig et træner team bestående af Bo Henriksen og Schjønberg?
    Det kunne jeg ... meget, meget godt. Men frygter det bliver ikke mere end en ønskeseddel...
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
      Kunne man ikke forstille sig et træner team bestående af Bo Henriksen og Schjønberg?
      Det ville være fantastisk. De kunne skabe en god vinderkultur tror jeg. Det er personer med ild i øjnene, og de er ikke bange for at sige deres mening. Jeg synes det kunne være spændende.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Det ville være fantastisk. De kunne skabe en god vinderkultur tror jeg. Det er personer med ild i øjnene, og de er ikke bange for at sige deres mening. Jeg synes det kunne være spændende.
        Har du undersøgt hvordan Schjønberg har klaret det som træner, eller er det nok at han har "ild i øjnene" og tacklede hårdt da han var spiller?
        Hvis man skal tro wiki, så kan det næsten ikke være værre ...
        https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schj%C3%B8nberg

        Jeg kan efterhånden fornemme at den her modstand mod spillestilen, i høj grad drejer sig om hvilken spillestil man foretrækker ... tager jeg fejl?
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Vi har mange spillere i den nuværende trup som passer ind i OB dna'en, mange af dem er bare ikke dygtige nok :-)
          Tverskov og Makrini er krigere som passer perfekt ind blandt de historiske spillere som passer ind i truppen.

          Med undtagelse af Jönsson som har leveret nogle fornærmende indsatser, så kan jeg se meget af det i beskriver i de fleste af vores spillere, men evnerne følger bare ikke med, i hvert fald ikke lige pt :-)

          Comment


            #20
            DNA? Det er jo sindssygt mange ting og ikke bare et spørgsmål om spillere og spillestil hvis i spørger mig. Jeg tænker at vores DNA er en kombination af mange ting. Spillerne - Lars Høgh selvfølgelig. Leon Hansen. Johnny Hansen. Folkene bag holdet - Plambech, Uffe og Roald. En no-shit attitude på banen når der blev gået til stålet. Stadion var en fæstning og sidst vi var nede i næstbedste række mødte vi Brøndby i pokalen. Vi tabte 3:1 efter forlænget men de var ved at skide i bukserne over at have trukket os. Ådalen, det gamle lort, er også en del af vores DNA og jeg kan stadig mærke det når jeg står der. Vi fans er en del af DNAet. Det er helheden og det er også i helheden at vi mangler noget både her og der.
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Har du undersøgt hvordan Schjønberg har klaret det som træner, eller er det nok at han har "ild i øjnene" og tacklede hårdt da han var spiller?
              Hvis man skal tro wiki, så kan det næsten ikke være værre ...
              https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schj%C3%B8nberg

              Jeg kan efterhånden fornemme at den her modstand mod spillestilen, i høj grad drejer sig om hvilken spillestil man foretrækker ... tager jeg fejl?
              Gider du ikke godt stoppe det vrøvl, og lad være med, at skyde folk alt muligt i skoene, som du selv opfinder? Hvis det handlede om præferencer, var det jo det jeg og andre havde skrevet, altså noget i retning af: "Jeg foretrækker OB spiller på den og den måde". Det ser du ingen steder, ingen dokumentation for, ingen fakta.

              Som tråden her og andre steder jo netop påpeger, er det en diskussion af, hvad der er OBs historie og kultur. Historie og kultur er jo netop kendetegnet ved, at være løsrevet fra den enkeltes præferencer, fordi det i sagens natur kun kan være en kollektiv fortælling. Derfor spørges der til, hvad andre mener, OBs kultur og historie burde være, ligesom der har været bøger og artikler, som også har beskrevet OBs historie og kultur, netop som værende ydmyghed, stolthed og hårdt arbejde. Det er fair nok, at du ikke tror på, at historie, kultur og traditioner betyder noget som helst, det er en uenighed, ok. Men i den grad konsekvent at misforstå debatten, forplumre den, og pådutte os andre motiver vi ikke har, er bare ikke en rimelig måde at diskutere på.

              Der er kun en der taler om præferencer, og det er dig, så det må være din egen dagsorden, du taler om.

              EOD

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Gider du ikke godt stoppe det vrøvl, og lad være med, at skyde folk alt muligt i skoene, som du selv opfinder? Hvis det handlede om præferencer, var det jo det jeg og andre havde skrevet, altså noget i retning af: "Jeg foretrækker OB spiller på den og den måde". Det ser du ingen steder, ingen dokumentation for, ingen fakta.

                Som tråden her og andre steder jo netop påpeger, er det en diskussion af, hvad der er OBs historie og kultur. Historie og kultur er jo netop kendetegnet ved, at være løsrevet fra den enkeltes præferencer, fordi det i sagens natur kun kan være en kollektiv fortælling. Derfor spørges der til, hvad andre mener, OBs kultur og historie burde være, ligesom der har været bøger og artikler, som også har beskrevet OBs historie og kultur, netop som værende ydmyghed, stolthed og hårdt arbejde. Det er fair nok, at du ikke tror på, at historie, kultur og traditioner betyder noget som helst, det er en uenighed, ok. Men i den grad konsekvent at misforstå debatten, forplumre den, og pådutte os andre motiver vi ikke har, er bare ikke en rimelig måde at diskutere på.

                Der er kun en der taler om præferencer, og det er dig, så det må være din egen dagsorden, du taler om.

                EOD
                Okay, du skal vist liiige læse debatten lidt igennem, både her og i andre tråde ... hvis du har overset at folk taler om hvordan de helst ser OB spille.

                Man kan jo ikke debattere historie, det handler bare om om man kan huske den.
                Jeg er så uenig i om man kan respektere den, uden at gøre præcis det samme som den og insistere på at vi kun kan spille sådan ... det mener jeg man kan.
                Jeg respekterer da spillerne og de sjove minder og resultater, men det gør altså ikke at jeg mener vi er låst i en bestemt spillestil, ej heller at vi automatisk er bedre til en stil end en anden ... det afhænger af træner og spillere.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #23
                  BH ville være en god indpisker, men jeg tror vi især skal styrke antallet af træner, så vi kan blive bedre teknisk, taktisk og fysisk.

                  Comment


                    #24
                    Bliv OB ambassadør

                    http://www.ob.dk/artikel/bliv-stribet-ambassadoer.aspx

                    Comment


                      #25
                      Per P. åbenbart en af de 10 nye ambassadører, iflg. "stiften". Han og de øvrige blev præsenteret i VIP før kampen.
                      Nogle der ved hvem de andre er?

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                        Per P. åbenbart en af de 10 nye ambassadører, iflg. "stiften". Han og de øvrige blev præsenteret i VIP før kampen.
                        Nogle der ved hvem de andre er?
                        Er rimelig sikker på Michael Hemmingsen blev nævnt til det fanarrangement...
                        "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                        Comment


                          #27
                          Min onkel, Leon Hansen er også blevet OB Ambassadør
                          http://www.kildemosen.dk - Odenses hyggeligste serieklub!

                          Comment


                            #28
                            Cool, der er vel også noget af det vi har efterlyst, at man forsøger at udnytte de gamle "koryfærer" :-)
                            Hvis der er nogen der ved lidt mere om hvad man har tænkt sig - så sig endelig frem - men måske der bliver meldt noget mere samlet ud, fra OB's side, når de også er klar til at melde ud omkring det podcast tiltag der er beskrevet i andet emne.

                            Comment


                              #29
                              Fedt, tak for info

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Shots Se indlæg
                                Min onkel, Leon Hansen er også blevet OB Ambassadør
                                Fantastisk name-drop! Hvis det altså er dén Leon Hansen. ;-) Sig tak til ham for ét af mine klareste og bedste OB minder: Målet i pokalfinalen i 1993. ;-)

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X