Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sparetider i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    På den ene side en bekymrende melding, fordi det lugter af panik at skære f.eks. målmandstræning væk. Det kan ikke være enorme beløb, der spares på den konto. På den anden side er det en bekræftelse på, at der nu bliver taget (hård) hånd om økonomien - ganske som hos de fleste af vores konkurrenter. Det bliver nok synligt til sommer, at vi ikke skal regne med forstærkninger fra de øverste hylder; vi skal nok tværtimod håbe på at sælge spillere for at forbedre økonomien.
    Alt dette kan faktisk, som i tilfældet AaB, vendes til noget positivt, hvis vi får plads til flere egne talenter, skruer forventningerne til placering ned, og i stedet koncentrerer os om at bakke op om vores klub, når den er i modvind.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
      I dagens avis (Stiften) er der en længere artikel om OB og de tiltag der er gjort for at spare/nedbringe underskuddet.
      Der er faktisk en del.
      - Ingen læge med på udebane
      - ingen Flemming Povlsen efter sommer
      - ingen målmandstræner til at varme målmanden op iforb m kampe.
      - Ingen presseafdeling
      - og ingen scouts.
      Det står opbart slemt til med økonomien. Vi må håbe at "vores egne" kan bære klubben igennem.
      Synes generelt den artikel bare viser stiftens manglende niveau.
      - "Ingen læge med på udebane" Som en anden skriver så er det jf. DBU's love hjemmeholdet som har pligt til at sørge for en læge, hvorfor det da ville være dumt at medbringe egen.
      - "Ingen målmandstræner til at varme målmanden op i forbindelse med kampe" Vi har igennem det seneste år ikke benyttet os af en målmandstræner til kampene. I stedet har det været de to målmænd, som har varmet op sammen.

      Comment


        #18
        Det er muligt deres research ikke har været helt i top - men signalerne er stadig tydelige, i min verden.
        De skriver bla. at mens Tom S. var i klubben var han altid til stede under kampene og varmede målmændene op.
        De tilbageværende målmandstrænere er blevet tilbudt mindre i gage.
        Om lægen skriver de at sundhedsafdelingen er blevet tilbudt nye aftaler med nedsættelse af beløbene og der skal ikke længere en læge med på udebane, det har i de fleste tilfælde være Christen Villberg.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Man betaler nu for alvor prisen for snart en del års dårlig ledelse.

          Fyringerne af KB, LO uden back-up, næsten halvandet år uden sportsdirektør, ansættelsen af Poul Hansen, dårlige spillerindkøb, en risikabel satsning på en omlægning af spillestilen, ansættelsen af Troels Bech, så hyrer man Erik Larsen som scout, så stopper Erik Larsen som scout, så hyrer man Nedergaard som scout, så fyrer man Nedergaard som scout.

          Lal, idioti og dårlige beslutninger på stribe. Og man har i den grad fornemmelsen, at der ikke har været nogen kritiske røster internt af ledelsen. Enten fordi man ikke ved nok om fodbold, ikke går nok op i fodbold, eller ikke tør sige fra over for Thorborg og Thomas Christensen. Jeg ved ikke hvad der er værst!

          Hvis ikke Thomas Christensen stoppede af sig selv, ville jeg mene at vi for længst er nået til et sted, hvor inkompetencen er så udtalt, at en fyreseddel burde være uundgåelig. Jeg fatter ikke at de pengemænd, der pumper millioner af deres egne kroner i klubben, ikke vil have mere for pengene?? Synes de virkelig at ledelsen har virket kompetent de sidste fire-fem år?

          Vi er et galehus. Og den eneste grund til, at vi også ikke er det i medierne, er at vi ikke har nogen intern kritik, eller folk der går ud med historierne. Det er både godt og skidt. Det er godt, fordi vi holder os under radaren og ikke er til grin i aviserne, det er skidt fordi der ikke er nogen pres på den elendige ledelse udefra.

          Stiften har i den forbindelse et medansvar. De lader sig trække rundt ved næsen, og kommer aldrig under overfladen med noget som helst.

          Vi skal endnu længere tilbage, for perioden frem mod Olsens fyring, var præget af et ekstremt overforbrug, med for få bæredygtige tiltag til den længere bane. Det er lige før, jeg vil påstå, at det hele startede med fyringen af Kim Brink i 1994. Fra den ene dag til den næste, forsvandt fundamentet for talentudviklingen i OB, og man har siden famlet for at finde sin identitet, som en strategi skal bygge på.

          Jeg er personligt rystet over brugen af kommunikationsafdelingen, for det skulle jo netop være mediet til at bygge bro mellem OBs forskellige interessenter, det forekommer mig meget vanskeligt, hvordan klubben nu vil skabe en stærk kultur og identitet, som en god kommunikationsstrategi ville kunne.

          Artiklen frikender også Steen Nedergaard, som mange har været efter for handler, som han intet havde med at gøre. Der står jo netop, at klubben ikke satsede på hans anbefalinger, hvorfor det til sidst ikke gav mening, at have ham rendende. Ærgeligt.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Man betaler nu for alvor prisen for snart en del års dårlig ledelse.

            Fyringerne af KB, LO uden back-up, næsten halvandet år uden sportsdirektør, ansættelsen af Poul Hansen, dårlige spillerindkøb, en risikabel satsning på en omlægning af spillestilen, ansættelsen af Troels Bech, så hyrer man Erik Larsen som scout, så stopper Erik Larsen som scout, så hyrer man Nedergaard som scout, så fyrer man Nedergaard som scout.

            Lal, idioti og dårlige beslutninger på stribe. Og man har i den grad fornemmelsen, at der ikke har været nogen kritiske røster internt af ledelsen. Enten fordi man ikke ved nok om fodbold, ikke går nok op i fodbold, eller ikke tør sige fra over for Thorborg og Thomas Christensen. Jeg ved ikke hvad der er værst!

            Hvis ikke Thomas Christensen stoppede af sig selv, ville jeg mene at vi for længst er nået til et sted, hvor inkompetencen er så udtalt, at en fyreseddel burde være uundgåelig. Jeg fatter ikke at de pengemænd, der pumper millioner af deres egne kroner i klubben, ikke vil have mere for pengene?? Synes de virkelig at ledelsen har virket kompetent de sidste fire-fem år?

            Vi er et galehus. Og den eneste grund til, at vi også ikke er det i medierne, er at vi ikke har nogen intern kritik, eller folk der går ud med historierne. Det er både godt og skidt. Det er godt, fordi vi holder os under radaren og ikke er til grin i aviserne, det er skidt fordi der ikke er nogen pres på den elendige ledelse udefra.

            Stiften har i den forbindelse et medansvar. De lader sig trække rundt ved næsen, og kommer aldrig under overfladen med noget som helst.
            Hvem skulle kritisere ledelsen internt ? Hvem skulle sanktionere eller fyre dem? Ledelsen er ejerne og det koster ikke at kunne distancere sig...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Hvem skulle kritisere ledelsen internt ? Hvem skulle sanktionere eller fyre dem? Ledelsen er ejerne og det koster ikke at kunne distancere sig...
              Vi har en klassisk opbygning med en bestyrelse, ledet af Thorborg, og en ledelse ansat af bestyrelsen. Hvis ledelsen ikke leverer, så må bestyrelsen træde til og enten opstille mål der skal nås, eller tage konsekvensen af den dårlige ledelse (udskifte den). Thomas Christensen er mange ting, men han var ikke ejer eller aktionær i OSE.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Vi skal endnu længere tilbage, for perioden frem mod Olsens fyring, var præget af et ekstremt overforbrug, med for få bæredygtige tiltag til den længere bane. Det er lige før, jeg vil påstå, at det hele startede med fyringen af Kim Brink i 1994. Fra den ene dag til den næste, forsvandt fundamentet for talentudviklingen i OB, og man har siden famlet for at finde sin identitet, som en strategi skal bygge på.

                Jeg er personligt rystet over brugen af kommunikationsafdelingen, for det skulle jo netop være mediet til at bygge bro mellem OBs forskellige interessenter, det forekommer mig meget vanskeligt, hvordan klubben nu vil skabe en stærk kultur og identitet, som en god kommunikationsstrategi ville kunne.

                Artiklen frikender også Steen Nedergaard, som mange har været efter for handler, som han intet havde med at gøre. Der står jo netop, at klubben ikke satsede på hans anbefalinger, hvorfor det til sidst ikke gav mening, at have ham rendende. Ærgeligt.
                Jeg er for så vidt helt på linje med dig langt hen af vejen. Grunden til, at jeg specifikt nævner tidspunktet omkring KBs og LOs fyring, er at man her havde en oplagt chance for at få rettet op på nogle ting og styret skibet i den rigtige retning. Man kunne have udstukket en klar kurs og strategi, og ansat folk til at føre den strategi ud i livet.

                I stedet dalrede man rundt i halvandet år uden sportslig ledelse, og med en vagt formuleret strategi, der viste sig primært at bestå af tomme floskler og halvkvædede viser.

                Hvis man virkelig ville satse på egne talenter, hvorfor har man så ikke opgraderet ungdomsafdelingen betragteligt? Lige nu er der mindst tre, hvis ikke fire klubber i Suppen', der har væsentligt bedre talentfaciliteter end os. Brøndby har en traditionelt stærk talentafdeling, FCM og FCK har deres akademier, og AAB har også en heldig hånd med talenterne, omend man med dem har lidt en fornemmelse, at det er mere held end forstand.

                Hvorfor fyrer man sin scout, hvis vi skal opgradere på talentområdet? Hvorfor hyrer man ham overhovedet, hvis man ikke har tænkt sig at lytte til ham?

                Og jeg er helt enig med dig omkring kommunikationsafdelingen. Det er håbløst at udlicitere det område, og tro at nogle dårlige videoer fra træningslejre batter i det lange løb. Kommunikation er helt enormt vigtigt for at kunne begå sig i mediebilledet og få sat sig selv på landkortet i en tid, hvor Superligaen ikke ligefrem bliver anset for at være sexet, selv ikke blandt fodboldfans. At tro at man kan hente folk ind på freelance-basis, og stadig kunne opretholde en eller anden form for "OBsk" identitet er tåbeligt.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Og jeg er helt enig med dig omkring kommunikationsafdelingen. Det er håbløst at udlicitere det område, og tro at nogle dårlige videoer fra træningslejre batter i det lange løb. Kommunikation er helt enormt vigtigt for at kunne begå sig i mediebilledet og få sat sig selv på landkortet i en tid, hvor Superligaen ikke ligefrem bliver anset for at være sexet, selv ikke blandt fodboldfans. At tro at man kan hente folk ind på freelance-basis, og stadig kunne opretholde en eller anden form for "OBsk" identitet er tåbeligt.
                  Jeg tror at de videoer fra trænings lejren er tiltænkt som et gode for os fans og har som sådan intet med medierne at gøre. Jeg mener at vi fans skal huske på at det ikke er længe siden at vi fik nærmest nul interviews og kun meget få billeder fra OB. Nu er der sket en del på det område og så synes jeg det er ærgerligt at det lige skal skydes ned pga dårlige tider på andre områder omkring klubben. Når det er sagt er det selvfølgelig ærgerligt at der åbenbart skal skæres ned på alle områder, men nu synes jeg aldrig at OBs "presseafdeling" har været prangende. PH og TB alen har gjort mere for klubben på både godt og ondt, på egen hånd og hvad de dårlige videoer angår, så kommer de jo ud i pressen via eksempelvis Tipsbladet, så et eller andet skal det nok batte da pressen ofte bare stjæler lidt fra hinanden.

                  Dårlige økonomiske tider er generelt noget skidt, men det giver måske også plads til nogle af vores egene talenter i truppen til sommer og det tror jeg trods alt ikke at vi skal begræde. Men som klub er der meget arbejde at gøre. Det tror jeg også at man prøver på og det er derfor at livremmen spændes så meget ind som den bliver nu. Det er sket i mange klubber de seneste år og hvorfor skulle det være anderledes for os?
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Vi har en klassisk opbygning med en bestyrelse, ledet af Thorborg, og en ledelse ansat af bestyrelsen. Hvis ledelsen ikke leverer, så må bestyrelsen træde til og enten opstille mål der skal nås, eller tage konsekvensen af den dårlige ledelse (udskifte den). Thomas Christensen er mange ting, men han var ikke ejer eller aktionær i OSE.
                    Vi er helt enig men faktum er jo at de ledelsesfejl der er begået er på bestyrelsesniveau. Fyringen af KB og LO uden en plan kom jo fra bestyrelsen og ikke direktionen.

                    Det jeg mener er at ejerne ikke holder sig ude af driften ved at ansætte en prof. bestyrelse men selv indgår i bestyrelsen. Det kunne for så vidt også være fint nok og sker i masser af ejerledede virksomheder men virksomheden er så alligevel ikke rigtig ejerledet da der er ansat en prof. direktør og så alligevel blander bestyrelsen sig utidigt i den daglige drift hen over hovedet på den administrerende direktør og det giver altså bare en masse uhensigtsmæssigt støj og deraf dårlige beslutninger.

                    http://forum.ob.dk/showthread.php?10...ull=1#post5752

                    "Den udvikling som KB satte igang da OB rykkede op i superligaen og hele tiden udviklede blev fuldstændigt smadret af bestyrelsen af en endnu ikke kendt årsag. Enig i at den daværende udvikling ikke kunne fortsætte men man forsøgte ikke at ændre udviklingen eller lede den en anden vej - man valgte at stoppe helt, smadre det hele uden at have en plan for hvad der så skulle ske. Det tog alt for lang tid at udvikle en plan og da den så var udviklet fulgte man ikke planen, tog ringe beslutninger og har siden da lavet fejl på fejl.
                    Resultatet er at vi er kommet bagud på stort set alle parametre en fodboldklub kan måle sig på"
                    .

                    TC var en ringe sportslig ansvarlig men som administrerende direktør for koncernen gjorde han det vist fint.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                      Jeg tror at de videoer fra trænings lejren er tiltænkt som et gode for os fans og har som sådan intet med medierne at gøre. Jeg mener at vi fans skal huske på at det ikke er længe siden at vi fik nærmest nul interviews og kun meget få billeder fra OB. Nu er der sket en del på det område og så synes jeg det er ærgerligt at det lige skal skydes ned pga dårlige tider på andre områder omkring klubben. Når det er sagt er det selvfølgelig ærgerligt at der åbenbart skal skæres ned på alle områder, men nu synes jeg aldrig at OBs "presseafdeling" har været prangende. PH og TB alen har gjort mere for klubben på både godt og ondt, på egen hånd og hvad de dårlige videoer angår, så kommer de jo ud i pressen via eksempelvis Tipsbladet, så et eller andet skal det nok batte da pressen ofte bare stjæler lidt fra hinanden.

                      Dårlige økonomiske tider er generelt noget skidt, men det giver måske også plads til nogle af vores egene talenter i truppen til sommer og det tror jeg trods alt ikke at vi skal begræde. Men som klub er der meget arbejde at gøre. Det tror jeg også at man prøver på og det er derfor at livremmen spændes så meget ind som den bliver nu. Det er sket i mange klubber de seneste år og hvorfor skulle det være anderledes for os?
                      - men så kunne det jo være at man skulle forsøge at optimere lidt på presseafdelingen frem for at skære den væk - virker ikke videre gennemtænkt.
                      hvad angår de små (amatør) videoer så er jeg sådan set enig - det er en bonus for fans, og det er sådan set fint nok....omend der sjældent er det store i det - kunne jo være en regulær presseafdl. kunne få lidt mere ud af det

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        - men så kunne det jo være at man skulle forsøge at optimere lidt på presseafdelingen frem for at skære den væk - virker ikke videre gennemtænkt.
                        hvad angår de små (amatør) videoer så er jeg sådan set enig - det er en bonus for fans, og det er sådan set fint nok....omend der sjældent er det store i det - kunne jo være en regulær presseafdl. kunne få lidt mere ud af det
                        Enig i det hele, men det er næppe tiden hvor der skal udvides. Men vi kan håbe at det kommer når økonomien bedres
                        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                        Comment


                          #27
                          Tja, det kan godt være man mener man kan spare sig ud af denne krise, men sjældent er så mange aktive OB-tilhængere
                          blevet passive. Det der foregår i OB pt er mindst ligeså uinteressant som papirsudgaven af Fyens Stifttidende, OB virker totalt
                          handlingslammet og ender med at uddø såfremt visionerne ikke snart justeres opad. Trist, trist

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                            Tja, det kan godt være man mener man kan spare sig ud af denne krise, men sjældent er så mange aktive OB-tilhængere
                            blevet passive. Det der foregår i OB pt er mindst ligeså uinteressant som papirsudgaven af Fyens Stifttidende, OB virker totalt
                            handlingslammet og ender med at uddø såfremt visionerne ikke snart justeres opad. Trist, trist
                            Hvad mener du med det fremhævede? Skal OB dopes med flere af Thorborgs millioner og investere i dyre spillere og melde ud, at vi skal være mestre inden 2016?

                            Comment


                              #29
                              Amen altså! Kommunikationsafdelingen lukkes jo ikke ned, og afskeden med Asger har jo været kendt i mere end et halvt år?

                              Der udliciteres lidt, så man kan prøve noget andet, og så kan man jo se om det er godt. Måske man ikke vil binde sig til for mange lønomkostninger?

                              Vi skal fokusere på FCM hjemme om 12 dage - er en vigtig kamp, og alle åbningskampe er helt åbne.
                              Jeg ved man har gang i lidt løjer til tribunen, så lad os smide stadionpølsen på grillen og skænke en bier von fass! :-)

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Hvad mener du med det fremhævede? Skal OB dopes med flere af Thorborgs millioner og investere i dyre spillere og melde ud, at vi skal være mestre inden 2016?
                                Visioner er jeg pænt ligeglad med ... det er blot en masse snak uden handling ... der er andre parametre at skrue på og en af dem er trænerposten ... TB har i mine øjne denne sæson med til at få holdet til at spille det vi skal og så må JH holde sammen på truppen eller finde erstatninger type for type af dem vi mister ... vi kan ikke blive ved med at devaluere ...

                                For 2½ år siden spillede vi CL og en del af disse spillere er stadig i klubben .. Ruud, AMC, Kadrii og Høegh, Falk, Skoubo, Schoop og Toppel ..

                                Ingen tvivl om at vi siden de kampe har mistet væsentlige kapaciteter men hvor meget skal vi sælge ud og forvente fremadrettet?
                                HHA, AJ, CS, traore, DD, Wessels og Rurik har vi siden da mistet .. stort set alle var meget udskældt af den ene eller anden årsag og dengang var undskyldningen at vi ikke var spillet sammen, dårlig indstilling og moral ... er det blevet bedre?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X