Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd BIF-OB 25. sept. 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Men hvor henne i dette regnestykke indgår at Kent måske er en af de trænere i ligaen, der i højeste grad har den spillertrup han gerne vil have? Altså, man kan kritisere Jesper Hansen for alle mulige indkøb i de forgangne år - og jeg har også været meget kritisk overfor sommerensi indkøb - men de har jo været klart bestilt af Kent, så jeg forstår ikke hvorfor han ikke er den hovedansvarlige for den nuværende situation.
    Kent har et medansvar. Som jeg ser det, er der det korte sigt og det lange sigt. Det korte sigt er primært cheftrænerens ansvar, mens det lange primært er sportsdirektørens.

    Jh har fejlet ift. At opbygge en kultur, vælge nogle nøglepersoner Til truppen, som kunne være det skelet resten blev hængt op på. Kents udvalg havde måske fungeret, hvis der fra dag 1 af havde været noget at bygge ovenpå. Det var der ikke. Jh har også ansvar for den overordnede sportslige strategi herunder spillestil, samt forventningerne. Her er Kent sat under pres både mht. Spillestil og forventninger. Men Kent har peget og peget forkert.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
      Men hvor henne i dette regnestykke indgår at Kent måske er en af de trænere i ligaen, der i højeste grad har den spillertrup han gerne vil have? Altså, man kan kritisere Jesper Hansen for alle mulige indkøb i de forgangne år - og jeg har også været meget kritisk overfor sommerensi indkøb - men de har jo været klart bestilt af Kent, så jeg forstår ikke hvorfor han ikke er den hovedansvarlige for den nuværende situation.
      Han er ikke hovedansvarlig at den simple grund, at det altid er sportsdirektøren, der er ansvarlig for den overordnede sportslige udvikling i en fodboldklub, i og med denne finder, ansætter og arbejder sammen med alle de personer, der udgør den sportslige kerne, inklusiv træneren. Så når træneren kikser er det også sportsdirektørens ansvar.

      For mig er kritikken bygget på 3 år med Jesper Hansen og ikke bare det sidste halvandet år med Kent Nielsen, og på de 3 år er der hverken blevet gjort særligt gode handler eller vigtigere; blevet skabt et fundament, som gør enhver nyansat træners arbejde nemmere. Rammerne er de samme, både fysisk, kulturelt og økonomisk om træneren hedder Kent, Bob, Ib eller Kurt. Jeg er godt klar over at Jesper Hansen ikke med et trylleslag kan ændre på de fysiske rammer i Ådalen, eller hive pengene ned fra træerne - den slags kan kun bestyrelsen ændre på, hvilket betyder at kritikken af Jesper Hansen, i hvert fald for mig, er lige så meget en kritik af bestyrelsens retning og arbejde, som det er en specifik kritik af Jesper Hansens evner ud i transfermarkedet.

      Dette betyder ikke, at Kent Nielsen er fredet fra kritik, ej heller for sit, utvivlsomt store medansvar for denne debakel, det betyder bare, at han har lidt længere snor, før han evt også skal smides på møddingen.

      Fordi hans arbejdsbetingelser har været besudlet fra dag 1. Dels af sportsdirektøren selv, dels af de rammer, som bestyrelsen har udstykket. Det betyder, at hvis kun Kent bliver fyret, så har man valgt, at den nuværende "discountvej" til toppen, den er den rigtige, og det synes jeg er at sætte sig selv i en situation, hvor den næste træner, og den næste, og den næste, i mine øjne, uundgåeligt kommer til at kikse. I samarbejde med en sportsdirektør, der både for sig selv og som en forlænget arm for bestyrelsen efter mine begreber simpelthen ikke bestrider hverken modet, heldet eller evnerne til at skubbe OB op i toppen.

      Når så mange spillere kommer og går, uden at de sætter ret mange positive fodaftryk i OB, også før Kent kom til, så er det jo nærliggende at sætte spørgsmålstegn ved både retning, og ikke mindst de personer, der er ansvarlige for den retning.

      Så hvis Kent skal fyres, så skal JH også. Ellers sætter man sig selv bare i en situation, hvor pladen, så at sige kommer til at gå i loop.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Det er vel ikke sådan, at nogen har fundet et klip på nettet af vores potentielle straffespark? Det irriterer mig, at den slags tit mangler fra højdepunkterne.

        Midt i alt elendigheden; jeg kan simpelthen ikke se, hvor vores mål skal komme fra pt., så kan man vel styrke sin retfærdige harme og / eller drømme om, hvad der kunne have været:
        - Jönsson er faktisk i stand til at ramme målet på sin 110 % chance ved 1-0. Tænk engang. Så havde vi været foran.
        - Linjevogteren opdager den helt klare offside ved Brøndbys 1-0 mål.
        - Evt. straffespark ved stillingen 0-0 eller 1-0.

        Så imens vi bare ikke er bedre, så får vi heller ikke den smule hjælp vi i den grad har brug for. Øv.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
          Det er vel ikke sådan, at nogen har fundet et klip på nettet af vores potentielle straffespark? Det irriterer mig, at den slags tit mangler fra højdepunkterne.

          Midt i alt elendigheden; jeg kan simpelthen ikke se, hvor vores mål skal komme fra pt., så kan man vel styrke sin retfærdige harme og / eller drømme om, hvad der kunne have været:
          - Jönsson er faktisk i stand til at ramme målet på sin 110 % chance ved 1-0. Tænk engang. Så havde vi været foran.
          - Linjevogteren opdager den helt klare offside ved Brøndbys 1-0 mål.
          - Evt. straffespark ved stillingen 0-0 eller 1-0.

          Så imens vi bare ikke er bedre, så får vi heller ikke den smule hjælp vi i den grad har brug for. Øv.
          Medierne har valgt mest at fokusere på at Brøndby vandt og at Mukhtar er the shit end på at dommeren hjalp dem på ret afgørende tidspunkter. Sådan er det jo...

          Jeg kan til dels godt forstå, hvis en linjevogter i et kaos af spillere ikke kan spotte en mand, der ligger ned, som ved 1-0 målet, men at dommeren ikke kan se når en spiller blokerer et skud med armen, der er et godt stykke over hovedet, det er mig ubegribeligt.

          Det er dog ikke forklaringen på at vi tabte.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Medierne har valgt mest at fokusere på at Brøndby vandt og at Mukhtar er the shit end på at dommeren hjalp dem på ret afgørende tidspunkter. Sådan er det jo...

            Jeg kan til dels godt forstå, hvis en linjevogter i et kaos af spillere ikke kan spotte en mand, der ligger ned, som ved 1-0 målet, men at dommeren ikke kan se når en spiller blokerer et skud med armen, der er et godt stykke over hovedet, det er mig ubegribeligt.

            Det er dog ikke forklaringen på at vi tabte.

            MvH ChrisOB
            Det er slet ikke forklaringe på at vi tabte. Kampen havde forløbet anderledes og måske havde Brøndby steppet to-tre gear op og slagtet os 7-1.

            Dommerfejl sker. Jeg tror ikke det udligner sig over en sæson, men jeg accepterer det, for der sker faktisk meget få fejl, uagtet hvad medier og vi fans mener. Den her har været svær, også for en linjevogter der har det som hovedopgave, så jeg er ikke rigtig i det røde felt over offsiden. Jeg ærgrer mig bare.

            Det er også grunden til, at jeg så gerne ville se den straffesituation; nogen gange kan jeg selv godt se, hvorfor der evt. ikke er blevet dømt noget. Så føler jeg mig mindre snydt midt i alt det andet røv.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
              Det er vel ikke sådan, at nogen har fundet et klip på nettet af vores potentielle straffespark? Det irriterer mig, at den slags tit mangler fra højdepunkterne.

              Midt i alt elendigheden; jeg kan simpelthen ikke se, hvor vores mål skal komme fra pt., så kan man vel styrke sin retfærdige harme og / eller drømme om, hvad der kunne have været:
              - Jönsson er faktisk i stand til at ramme målet på sin 110 % chance ved 1-0. Tænk engang. Så havde vi været foran.
              - Linjevogteren opdager den helt klare offside ved Brøndbys 1-0 mål.
              - Evt. straffespark ved stillingen 0-0 eller 1-0.

              Så imens vi bare ikke er bedre, så får vi heller ikke den smule hjælp vi i den grad har brug for. Øv.
              Aaah.... vi har vel fået den hjælp, der tilkommer os? Mindes noget med mindst et mål, der fejlagtigt blev annulleret til en af vores modstandere... (var det Viborg). Så lige på den konto, har vi vel ikke noget at komme efter?
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment

              Working...
              X