Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i forfald - Er problemet Thorborg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Måske en med adgang vil give et referat.

    http://www.fyens.dk/sport/Analyse-OB...rtikel/3089613
    "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

    Comment


      Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
      Måske en med adgang vil give et referat.

      http://www.fyens.dk/sport/Analyse-OB...rtikel/3089613
      En nærmest intetsigende artikel om at NT giver fuld opbakning til træneren , men det julehumøret kan skifte ..
      Har svært ved at finde det analytikske i det .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Jeg vil stærkt anbefale alle herinde at købe Tipsbladet i dag (følger med Ekstra Bladet, til dem der ikke ved det).

        Der er en to½-siders om OB, hvor Sebastian Stanbury interviewer Peter Borbjerg (ham med "De Stribede fra Fyn") om klubbens tabte DNA, og det der et gået tabt, da man forsøgte at lægge filosofien om. Jeg ved godt at temaet har været nævnt herinde, men det er første gang jeg har læst det i medierne.

        EDIT: Og grunden til, at jeg smed det i Thorborg-tråden var faktisk, at der er en befriende mangel på varmluftscitater fra Thorborg, Kent og Hansen.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Jeg vil stærkt anbefale alle herinde at købe Tipsbladet i dag (følger med Ekstra Bladet, til dem der ikke ved det).

          Der er en to½-siders om OB, hvor Sebastian Stanbury interviewer Peter Borbjerg (ham med "De Stribede fra Fyn") om klubbens tabte DNA, og det der et gået tabt, da man forsøgte at lægge filosofien om. Jeg ved godt at temaet har været nævnt herinde, men det er første gang jeg har læst det i medierne.

          EDIT: Og grunden til, at jeg smed det i Thorborg-tråden var faktisk, at der er en befriende mangel på varmluftscitater fra Thorborg, Kent og Hansen.
          Tak for hintet
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            JP Premium har en god artikel om drift af fodboldklubber. Bland andet dette:

            Kent Falkenvig, viceborgmester i Herning Kommune og æresmedlem i FC Midtjylland, genkender, at samlingskraften vejer tungere end driften. Han kan ikke forestille sig, at byens hold skulle nedjustere de sportslige ambitioner på trods af en fodbolddrift, der har været præget af røde tal.»Alle klubber har en tro på, at hvis man gør mere, så kommer man også et niveau højere op. Det gælder i Vildbjerg, FC Midtjylland og Real Madrid. Man vil altid have en sportslig ambition om at blive bedre. Det er også derfor, det er anderledes at sidde i en professionel fodboldklub end at sidde i en erhvervsklub,« siger Kent Falkenvig og tilskriver den lokale og regionale opbakning som grundlaget for, at klubben har kunnet have et af Superligaens største budgetter.

            Jeg har gjort det med fed som er grunden til det er her. Men se hele qrtiklen. Den er meget god og ikke mindst for OBs ledelse.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Totalt spot on

              Comment


                Og dette:
                »I en fodboldøkonomi og elitesport generelt er det først og fremmest formålet at levere de bedst mulige præstationer, mere end det er at udbetale aktieudbytte hvert år. Dermed siger jeg ikke, at klubberne ikke skal drives fornuftigt. Men det synes jeg også, langt de fleste klubber bliver,« siger han.
                Claus Thomsen mener, at klubberne risikerer at blive hægtet bagud, hvis ikke pengene, der kommer ind, bliver brugt til at skrue op for udgifterne.
                »Fodboldklubber fungerer på den måde, at de først og fremmest tjener penge i andet geled til at producere sine fodboldkampe. Og når tv og sponsorer betaler til fodboldklubberne, så vil de også gerne have, at man bruger pengene på at lave så gode fodboldkampe som muligt. Og når der investeres i fodboldklubber, så er det ofte også fordi, investorerne gerne vil se så god fodbold som muligt.«
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Det er simpelthen så ubegribelig tragisk, at vi på sjette år i træk står med en klub uden en reel strategi. Jeg tror, at den her krise stikker dybere end bare Jesper Hansen, for seks år med røde tal på bundlinjen og lige så dårlige resultater, så handler det om mere end bare én person, der fejler. Der er et eller andet galt med ejerskabet og konstruktionen i OB, som gør at vi bliver ved med at spænde ben for os selv.

                  Comment


                    http://www.business.dk/global/kunste...fed-forretning

                    Comment


                      - Ingen vil tage ansvar for krisen i OB
                      http://www.bold.dk/video/?id=21486
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Interviews med en hel masse i og omkring OB...
                        OB midtvejs i Grundspillet: Hvad gik der galt?

                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Interviews med en hel masse i og omkring OB...
                          OB midtvejs i Grundspillet: Hvad gik der galt?
                          Set i bakspejlet burde vi nok have holdt på typer som Chris, HHA og AMC en sæson eller to mere. Selv i den tilstand de forlod klubben, ville de lige nu være store aktiver for OB. Det var en fejl at rense så voldsomt ud! Havde man haft dem som kerne på holdet, ville typer som Høegh og Kasper Larsen i dag være de nye kulturbærere, men det ville selvfølgelig forudsætte, at man ikke solgte dem for en slik, så snart en udenlandsk klub viste den mindste interesse.

                          Må vi snart slippe for Jesper Hansen og alt hans lort. Hent Ove P ind som manager !!
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                          Comment


                            Meget interessant artikel

                            Tror egentlig Thorborg's intentioner var gode nok, at forsøge at skabe en sund økonomisk klub. Uden at vide det betyder det nok ikke så meget for Thorborg om klubben giver overskud eller et lille underskud bare økonomien i klubben er grundlæggende sund. Muligvis var intentionen måske også at skrue lidt op når den reformationen var overstået.


                            Det kunne OB nok være noget fremtil nu, også med de økonomiske rammer der har været.

                            Problemet har så været fejlbeslutninger omkring trænere og sportschefer.

                            Tror man kunne have noget længere set i bakspejlet ved at beholde Kim Brink, og forsøge at implementere den nye strategi, Kan være forsøgt inden fyringen, det kan man selvfølgelig ikke vide.

                            Er også kritisk og syntes det var bedre hvis ejendomsforholdet af OB var spredt ud på mange flere personer.


                            PR værdien for ham bliver mindre og mindre, og kan i flere tilfælde være negativ - når det ligner en rodebutik styret af amatører.

                            Håber der er nogle kompetente sparringspartnere næste gang der tages afgørende beslutninger om klubbens fremtid.

                            Comment


                              Ville så gerne have haft Ole Nielsen.

                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...klub-i-danmark

                              Kunne være fedt hvis det var os, og han havde valgt os, så havde det været rigtig godt, det er jeg sikker på.

                              EDIT: Ved ikke helt om det hører til her, men skulle jo vælge et sted :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Ville så gerne have haft Ole Nielsen.

                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...klub-i-danmark

                                Kunne være fedt hvis det var os, og han havde valgt os, så havde det været rigtig godt, det er jeg sikker på.

                                EDIT: Ved ikke helt om det hører til her, men skulle jo vælge et sted :)
                                Ja det kunne have set helt anderledes ud hvis vi havde fået ham.

                                Comment

                                Working...
                                X