Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jammen jeg er meget enig Svært andet..
    Og skulle det nu fx vise sig i OBs undersøgelser at AGF faktisk har en sag. Jamen så vil jeg da gerne ligge mig fladt ned og indrømme jeg tog fejl, også selvom jeg var til stede og intet har hørt. Men indtil da vil jeg da ikke indrømme noget da jeg som sagt intet har hørt :D også selvom jeg stod blandt de stemningskabende fans.

    Deres træner har jo også ændret forklaringer nogle gange. Først sagde han jo fx det var abelyde de havde hørt. For derefter at ændre det til racistiske tilråb. Jamen de må da vide hva de har hørt, inten har de vel hørt abelyde. Eller har de hørt andre racistiske tilråb, og som sagt ved jeg bare der ikke er råbt abelyde som de først har sagt, inden de ændrede formuleringen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

      Og skulle det nu fx vise sig i OBs undersøgelser at AGF faktisk har en sag. Jamen så vil jeg da gerne ligge mig fladt ned og indrømme jeg tog fejl, også selvom jeg var til stede og intet har hørt. Men indtil da vil jeg da ikke indrømme noget da jeg som sagt intet har hørt :D også selvom jeg stod blandt de stemningskabende fans.

      Deres træner har jo også ændret forklaringer nogle gange. Først sagde han jo fx det var abelyde de havde hørt. For derefter at ændre det til racistiske tilråb. Jamen de må da vide hva de har hørt, inten har de vel hørt abelyde. Eller har de hørt andre racistiske tilråb, og som sagt ved jeg bare der ikke er råbt abelyde som de først har sagt, inden de ændrede formuleringen
      GF-træneren har jo heller ikkehørt det selv. Han blev efter eget udsagn informeret på vejen hjem af to andre trænere/deltagere på turen. Mange ting kunne have været håndteret anderledes og meget bedre her. GF-træneren blæser det hele op uden at have personligt kendskab til, eller oplevelser af noget lørdags. Han lægger det op på FB som et faktum - det er dumt når han ikke har det personlige kendskab.

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlæg
        Men hvor i alverden går grænsen efterhånden? Og er vi ikke forskellige, hvad angår forskellige smertetærskler? Og ja, racisme skal bekæmpes med alle midler! Er vi virkelig derhenne, hvor man skal tænke over hver eneste sang, af frygt for, at denne ikke kan blive mistolket/misforstået? Som fx at råbe "Ud, ud, ud", når en AGF-spiller er på vej til at modtage sit andet gule kort? Hvis AGF virkelig var så interesserede i at bekæmpe "de racistiske tilråb fra OB's fans", havde man vel rettet henvendelse til dommerteamet pr. omgående. Det andet er jo ureglementeret bashing.
        Jeg har altid undret mig over det her argument, for det er jo faktisk slet ikke svært.

        Lad være med at råb noget racistisk. Længere er den ikke. Skulle nogle omkring dig så råbe abelyde, når der råbes “ud, ud, ud” eller “gult, gult, gult” ved et frispark, så tag fat i dem og sig det ikke hører til i 2019...2020.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Når en spiller skyder over, håner fans ham for det. Når en spiller er i græsset, håner fans ham for det. Når målmanden sparker målspark, råber fans grimme ting efter ham. Osv, osv, osv.

          ​​​​​Sender en spiller en hilsen den anden vej, så er det satme ikke i orden længere!!!


          ​​​​​​
          Netop. Det er bare lir. Så må han få et ølkrus eller en smædesang i hovedet. Eller blive pebet ud ligesom Lars Jacobsen blev det resten af karrieren efter FCK-skiftet
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

            Han har sagt der blev buhet af ham, og så gav han lidt igen.
            Det sving han laver, var et homerun.
            Okay, så vi buher ad ham og han giver lidt retur. Så kan man vel godt lukke og slukke for den diskussion.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              GF-træneren har jo heller ikkehørt det selv. Han blev efter eget udsagn informeret på vejen hjem af to andre trænere/deltagere på turen. Mange ting kunne have været håndteret anderledes og meget bedre her. GF-træneren blæser det hele op uden at have personligt kendskab til, eller oplevelser af noget lørdags. Han lægger det op på FB som et faktum - det er dumt når han ikke har det personlige kendskab.
              OB melder også vagt ud, der er intet som i slet intet forsvar af vores fans i deres udmelding. Det virker mere som om de mener der kan være noget om anklagen og vil undersøge omfanget, fremfor at melde ud at de selfølgelig undersøger sagen men ikke selv har observeret tilråb ligesom de kunne notere at vores SLO ej heller havde hørt tilråbene.

              Jo længere tid der går jo bedre klæber rasismeprædikatet til os så jeg vil
              godt nok håbe OB får fingeren ud af røven straks.

              Var det iøvrigt de uofficielle som stod for opbakningen?
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                OB melder også vagt ud, der er intet som i slet intet forsvar af vores fans i deres udmelding. Det virker mere som om de mener der kan være noget om anklagen og vil undersøge omfanget, fremfor at melde ud at de selfølgelig undersøger sagen men ikke selv har observeret tilråb ligesom de kunne notere at vores SLO ej heller havde hørt tilråbene.

                Jo længere tid der går jo bedre klæber rasismeprædikatet til os så jeg vil
                godt nok håbe OB får fingeren ud af røven straks.

                Var det iøvrigt de uofficielle som stod for opbakningen?
                Vores SLO havde i samarbejde med Ultras Odense arrangeret stemning u bold til den kamp. For at se om det kunne have fremtids plader og evt et arrangement der skal fortsætte til flere u kampe :)

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                  Vores SLO havde i samarbejde med Ultras Odense arrangeret stemning u bold til den kamp. For at se om det kunne have fremtids plader og evt et arrangement der skal fortsætte til flere u kampe :)
                  Okay. Fed ide, håber ikke det falder til jorden efter dette.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Okay. Fed ide, håber ikke det falder til jorden efter dette.
                    Gør jeg heller ikke. Var virkelig fedt at være med til at synge osv. Og bagefter har flere af U19 spillerne fortalt det virkelig var en fed oplevelse for dem.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      OB melder også vagt ud, der er intet som i slet intet forsvar af vores fans i deres udmelding. Det virker mere som om de mener der kan være noget om anklagen og vil undersøge omfanget, fremfor at melde ud at de selfølgelig undersøger sagen men ikke selv har observeret tilråb ligesom de kunne notere at vores SLO ej heller havde hørt tilråbene.

                      Jo længere tid der går jo bedre klæber rasismeprædikatet til os så jeg vil
                      godt nok håbe OB får fingeren ud af røven straks.

                      Var det iøvrigt de uofficielle som stod for opbakningen?
                      Hvad mener du de skal gøre andet end at forholde dig neutrale for ikke at påvirke undersøgelserne ?

                      Du har nok ret i at des længere tid der går, des mere klistre det på os - men så meget bedre bliver det at blive renset, og at GF må krybe til korset og indrømme de falske beskyldninger.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Utroligt at nogle allerede kritiserer OB for ikke at melde noget ud endnu, når de er igang med at undersøge og lave redegørelse. Samme folk høvler AGF-træneren ned for at udtale sig uden selv at have hørt noget. Så synes jeg da, at det er på sin plads, at OB gør tingene på den rette måde og af de rette kanaler, som AGF-træneren tydeligvis ikke gør, ved først at udtale sig, når man er sikker i sin sag. OB kan jo ikke som offentligt firma gå ud at sige, at "det kunne vores fans da ikke finde på, og dem vi har snakket med til kampen har ikke hørt noget". Man er nødt til at have en dør på klem for, at nogle af de spillere, der menes at have hørt noget, helt oprigtigt har opfattet noget racistisk.

                        Først og fremmest vil jeg sige, at jeg synes AGF-træneren har grebet det forkert an ved at komme med så alvorlige anklager på sin personlinge Facebookside. Det skulle have været igennem klubben, og hvis han så havde haft en sag, så skulle det nok se offentlighedens lys senere. Han har nok handlet i sine følelsers vold.

                        Når det så er sagt, så synes jeg det bør nævnes, at der er en chance for, at han har handlet i god tro. Flere skriver, at han direkte lyver. Det kræver jo, at han ved, at han taler usandt. Det skal jeg ikke tage stilling til om han gør, men man er nødt til at lade det være en mulighed, at han rent faktisk tror på, at nogen har hørt noget. Hvad skulle han eller hans spilleres motiv være for at blæse den her sag op på denne måde? Det kan man næsten kun tabe på. MEDMINDRE man rent faktisk tror, der har været noget. At nogle af vores fans har været til stede og ikke hørt noget kan jo ikke endegyldigt og objektivt afgøre, at der ikke har været noget som helst. Ligesom enkeltpersoner her på forum heller ikke fuldstændigt og 100% affærdige, at der har været racistiske tilråb på stadion, bare fordi han ikke har hørt noget, som én gør tidligere i tråden.
                        Måske der bare har været tale om, at en spiller har misforstået en "ud ud ud"-chant. Når man løber rundt på en bane med høj puls, så vil jeg tro, at man nemt kan høre forkert, hvad nogle står og råber på sidelinjen.

                        Det jeg bare ønsker er, at man har en lidt mere nuanceret tilgang til sådan en episode her. Der er garanteret højst tale om en misforståelse, som så efterfølgende er blevet behandlet dårligt og via de forkerte kanaler af en AGF-træner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Hvad mener du de skal gøre andet end at forholde dig neutrale for ikke at påvirke undersøgelserne ?

                          Du har nok ret i at des længere tid der går, des mere klistre det på os - men så meget bedre bliver det at blive renset, og at GF må krybe til korset og indrømme de falske beskyldninger.
                          Her slår OB jo nærmest fast at det har fundet sted :
                          “ I forbindelse med U19-kampen mellem OB og AGF på Bane 2 i Ådalen lørdag d. 23. november er vi blevet gjort opmærksom på fra AGF´s side, at der har været nogle ubehagelige episoder med tilråb og ukvemsord rettet mod enkelte af AGF´s ungdomsspillere”

                          Man nævner intet om at det er anden hånds viden fra en AGF træner, og at det kun er en mistanke lige som man ikke forholder sig til om man selv har hørt noget.

                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

                            Når det så er sagt, så synes jeg det bør nævnes, at der er en chance for, at han har handlet i god tro. Flere skriver, at han direkte lyver. Det kræver jo, at han ved, at han taler usandt. Det skal jeg ikke tage stilling til om han gør, men man er nødt til at lade det være en mulighed, at han rent faktisk tror på, at nogen har hørt noget. Hvad skulle han eller hans spilleres motiv være for at blæse den her sag op på denne måde? Det kan man næsten kun tabe på.
                            Sikke dog en omgang vrøvl.

                            Problemet ved hele internetkulturen og medierne i dag er jo netop, at det er totalt konsekvensløst at gå ud og anklage folk, fordi at folkedomstolen ikke behøver nogle beviser for at fælde en dom. Se bare på hele #metoo bevægelsen som eksempel. Blandt de mange forfærdelige krænkelser og undertrykkende hændelser som primært kvinder havde været ude for, kom der også en del yderst tvivlsomme historier og deciderede løgne. Hvem blev udsat for online- og mediehetz, mistede job og omgangskreds, og i nogle tilfælde blev drevet ud i psykiske lidelser og selvmord? Var det dem med de meget tynde historier og løgne? Nej, det var dem der blev udsat for grundløse beskyldninger.

                            I det her tilfælde er der heller ingen fare for pågældende træner ved at melde ud som han gør. Han har allerede høstet sympatien og boostet sit eget navn i medierne, og selv hvis det skulle vise sig i OBs redegørelse, at man ikke kan finde nogle konkrete optagelser eller vidneudsagn der støtter op om hans historier, så kan man heller ikke finde beviser på, at det han har sagt skulle være decideret usandt, og dermed kommer det endelige svar altid til at svaje i vinden, men han og AGF-spillerne forbliver stadig ofrene, og OBs fans skurkene. Han ender højest med at have afskåret sig fra at få et job i OB i fremtiden. Allerhøjest.
                            Last edited by Sheed; 27-11-2019, 12:50.

                            Comment


                              Men skulle de finde noget i de video optagelser og det er kommer fra de stemningskabende af. Så håber jeg satme OB taget en dialog med slo og Ultras Odense inden de melder noget ud. For skulle der være noget og det kom fra de stemningskabende af, og Ultras har meldt ud på deres FB side af de tager afstand fra racisme. Så vil forholdey mellem ledelsen i OB Ultras bare blive endnu dårligere end der i forvejen er

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
                                Utroligt at nogle allerede kritiserer OB for ikke at melde noget ud endnu, når de er igang med at undersøge og lave redegørelse. Samme folk høvler AGF-træneren ned for at udtale sig uden selv at have hørt noget. Så synes jeg da, at det er på sin plads, at OB gør tingene på den rette måde og af de rette kanaler, som AGF-træneren tydeligvis ikke gør, ved først at udtale sig, når man er sikker i sin sag. OB kan jo ikke som offentligt firma gå ud at sige, at "det kunne vores fans da ikke finde på, og dem vi har snakket med til kampen har ikke hørt noget". Man er nødt til at have en dør på klem for, at nogle af de spillere, der menes at have hørt noget, helt oprigtigt har opfattet noget racistisk.

                                Først og fremmest vil jeg sige, at jeg synes AGF-træneren har grebet det forkert an ved at komme med så alvorlige anklager på sin personlinge Facebookside. Det skulle have været igennem klubben, og hvis han så havde haft en sag, så skulle det nok se offentlighedens lys senere. Han har nok handlet i sine følelsers vold.

                                Når det så er sagt, så synes jeg det bør nævnes, at der er en chance for, at han har handlet i god tro. Flere skriver, at han direkte lyver. Det kræver jo, at han ved, at han taler usandt. Det skal jeg ikke tage stilling til om han gør, men man er nødt til at lade det være en mulighed, at han rent faktisk tror på, at nogen har hørt noget. Hvad skulle han eller hans spilleres motiv være for at blæse den her sag op på denne måde? Det kan man næsten kun tabe på. MEDMINDRE man rent faktisk tror, der har været noget. At nogle af vores fans har været til stede og ikke hørt noget kan jo ikke endegyldigt og objektivt afgøre, at der ikke har været noget som helst. Ligesom enkeltpersoner her på forum heller ikke fuldstændigt og 100% affærdige, at der har været racistiske tilråb på stadion, bare fordi han ikke har hørt noget, som én gør tidligere i tråden.
                                Måske der bare har været tale om, at en spiller har misforstået en "ud ud ud"-chant. Når man løber rundt på en bane med høj puls, så vil jeg tro, at man nemt kan høre forkert, hvad nogle står og råber på sidelinjen.

                                Det jeg bare ønsker er, at man har en lidt mere nuanceret tilgang til sådan en episode her. Der er garanteret højst tale om en misforståelse, som så efterfølgende er blevet behandlet dårligt og via de forkerte kanaler af en AGF-træner.
                                Du syntes ikke OB skal have paraderne en lille smule oppe i en sag hvor anklagerne er på så spinkelt et grundlag?
                                Du mener ikke man kan melde ud at man ikke selv og klubbens SLO ikke har observeret noget?

                                Jeg har ikke set nogle herinde kræve at OB skulle melde ud at det IKKE har fundet sted.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X