Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

    Men nu var du jo ikke i Ådalen den dag. De tilråb var myntet på os stemnings skabende fans den dag ;) og ingen af os har råbt noget. Ved også flere der var til kampen som stod hele vejen om langs side linien som heller ikke hørte noget der de stod ;) rascisme skal afskaffes. 100%. Det hører ingen steder hjemme. Men når man kommer med sådanne beskyldninger skal man satme være 100% sikker i sin sag. Og alle fans der var til den U19 kamp er uforstående med de tilråb. Se hvordan vi allerede ser ud i medierne fordi medierne har valgt at bringe AGFs side af sagen. oB har valgt vente med deres udtalelse. Men medierne kunne have interviewet fans der var til kampen. Eller vores SLO som.også var til den kamp. Lige nu står vi i medierne som en flok racister til en U19 kamp. Det skræmmende. Man kommer ikke med sådanne påstande før.man har undersøgt sagen. Og om det er sket på RMN tribunen til FCM kampen ? Jamen self skal det til livs. Som sagt racisme hører ingen steder hjemme. Men det også farligt at komme med sådanne påstande hvis de fx ikke er sande. Så skader de satme modparten fans. Og ja som sagt står vi lige nu som racister os der var i Ådalen med de påstande AGF kommer med.

    Jeg siger. Jeg skal ikke stemples som racist. Men medierne og AGF er jo godt igang med at stemple os til racister. Fordi de ville have det frem i medierne inden modparten er hørt
    Jeg svarer lige senere, er nødt til at få fikset et par ting og nettet griber om sig når man sidder på det :D!
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

      Hov, troede det var et svar fra København Stinker, så jeg svarede som om det var ham der skrev, min fejl ...

      Pointen er at København Stinker hørte det og delvist støtter det "tag hjem hvor du kommer fra", hvilket må anses som en fremmedfjendsk ytring.

      Derfor spørger jeg dig om du hørte det på stadion og om du læste det her.

      1. Hvis du ikke hørte det på stadion hørte du det måske heller ikke til u19.
      2. I skal da tage hånd om den slags, når der er nogen der hører de her ytringer (om det så er på stadion eller til u19) ... det skal da ikke bare sejle forbi på et forum som om intet er sket, hvis i ønsker at øge troværdigheden omkring at I faktisk er imod det her lort.
      Jeg synes bare, at du er en røv. Hvorfor smutter du ikke over på et forum for din klub, i stedet for at være her. Jeg er så træt af det. Mabil bringer brænde til fremmedhadet, og skal selvfølgelig have et gult kort for at opildne til had. Jeg støtter at folk har følelser, og jeg er træt af at udlændinge trækker racismekortet hver gang de føler sig stødt over noget.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        "Jeg hørte efterfølgende flere råbe, at han burde tage hjem hvor han kommer fra.".

        Hørte du det SJN? altså at der åbenbart var racistiske/xenofobiske udbrud fra tribunen og nej det er selvfølgelig ikke okay og snoren for racistiske ytringer er heldigvis forkortet alvorligt.

        Hvis der var nogen der før var i tvivl om de her ytringer fandtes, så ved I da nu at det gør de ... ryd op, det er simpelthen så ringe!

        Jeg synes det er vildt at ingen af jer andre bemærker at de her ytringer er hørt og erkendt "jeg forstår dem på en måde godt"???
        Helt ærligt, da han scorede, så syntes jeg da også, han skulle tage hjem til Herning..

        Comment


          Kan vi ikke snart få ham Entusiastens bannet herinde fra? Han er jo ikke med til andet end at oppiske solid splid og lange grove beskyldninger over disken, uden at have styr på det indhold, der kommer fra hans glødende hænder på tastaturet. I øvrigt mener jeg at vide, at han er fan af FC Nordsjælland, men er tilflyttet til Odense, hvor han så følger med i holdets træninger samt U19-kampe. Fair nok, bevares. Men nu har han jo irriteret mangt og meget i løbet af den seneste tid. Det må vel efterhånden snart være dråben?

          Ja, racisme er en forfærdelig ting. Men når man taler om henholdsvis en episode, hvor INGEN i Ådalen menes at have hørt noget, der kan minde om racisme, og henholdsvis en anden, hvor Awer Mabil er med til at oppiske en stemning og ukvemsord qua sin hånlige jubel ned mod en stemningstribune?

          Jeg synes, at Entusiastens i begyndelsen kom med en række fornuftige indlæg, der belyste flere aspekter af holdets situation, fra en ganske objektiv vinkel. Men på det seneste har det udviklet sig til, at der er kommet enormt meget personfnidder fra ham. Og det har klubben og dens fans ikke brug for, i en svær tid, rent renommémæssigt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Jeg mener ikke at man kan sammenligne fodbold fans og fodbold spilleres opførsel under kamp - fair nok hvis du synes det er uretfærdigt. Men der er regler imod at spillere provokere fansne, ikke den anden vej rundt, sådan er det bare. Så vil jeg gerne medgive at Mabils jubel mod fansne ikke var så alvorlig at det skulle sanktioneres, men en provokation var det imo. og dommeren var også over og sige noget til ham efter jubelscenen. Det er med til at opildne modstanderfans og det kan føre til en eskalering hvor nogen fans i respons netop tyer til racisme, homofobi etc. Fisher fik også noget af skylden for at have eskaleret situationen i kampen mod OB, og selvom han var utilfreds efterfølgende var det naturligvis helt på sin plads.
            Jeg er enig i man ikke bare kan sammenligne det helt. Selvom man selvfølgelig overordnet set skal opføre sig ordentligt, så følger der lidt mere med det at være spiller, og optræde foran en masse mennesker, at være på arbejde om man så må sige. Så det er jeg enig i.
            Det i går, det ser jeg kun som lidt lir fra spillerens side. Der bliver givet og taget spillere og fans imellem, og det synes jeg absolut der skal være plads til.
            Jeg kan ikke se hvordan han smider offerkortet, hvordan det skulle have noget med det at gøre.

            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg

              Helt ærligt, da han scorede, så syntes jeg da også, han skulle tage hjem til Herning..

              "Hjem til Herning" - der er jeg absolut med!
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                Men nu var du jo ikke i Ådalen den dag. De tilråb var myntet på os stemnings skabende fans den dag ;) og ingen af os har råbt noget. Ved også flere der var til kampen som stod hele vejen om langs side linien som heller ikke hørte noget der de stod ;) rascisme skal afskaffes. 100%. Det hører ingen steder hjemme. Men når man kommer med sådanne beskyldninger skal man satme være 100% sikker i sin sag. Og alle fans der var til den U19 kamp er uforstående med de tilråb. Se hvordan vi allerede ser ud i medierne fordi medierne har valgt at bringe AGFs side af sagen. oB har valgt vente med deres udtalelse. Men medierne kunne have interviewet fans der var til kampen. Eller vores SLO som.også var til den kamp. Lige nu står vi i medierne som en flok racister til en U19 kamp. Det skræmmende. Man kommer ikke med sådanne påstande før.man har undersøgt sagen. Og om det er sket på RMN tribunen til FCM kampen ? Jamen self skal det til livs. Som sagt racisme hører ingen steder hjemme. Men det også farligt at komme med sådanne påstande hvis de fx ikke er sande. Så skader de satme modparten fans. Og ja som sagt står vi lige nu som racister os der var i Ådalen med de påstande AGF kommer med.

                Jeg siger. Jeg skal ikke stemples som racist. Men medierne og AGF er jo godt igang med at stemple os til racister. Fordi de ville have det frem i medierne inden modparten er hørt
                Jeg kan sagtens forstå at det er fladt at blive anklaget for at have råbt racistiske ting, men jeg kan også forstå dem der mener at have hørt det går ud med det ... det KAN ikke være fedt at blive tiltalt på den måde.
                Personligt ville jeg selvfølgelig også gøre opmærksom på at jeg ikke har sagt noget og heller ikke har hørt noget, men samtidig ville jeg anerkende det faktum at det er der andre der mener de har og dermed presse på for at få det undersøgt til bunds :).
                Det jeg så lidt herinde var at folk var hurtige med at afvise det, frem for at tage det seriøst og få det undersøgt ... også i fankredse.

                Som vi kan se af KS`s indlæg så er det jo ikke noget der foregår, så det KUNNE jo godt være sket til den kamp også.
                Uanset om det er sket til den u19 kamp, så er det tydeligvis noget der eksisterer i fangruppen/på stadion og det skal der da tages hånd om.

                Der er ikke nogen der stempler dig personligt, specielt ikke når det her fremstår tydeligt at du er stærk modstander, men der er nogen der har hørt noget og det er de sgu nødt til at fortælle om ... vi er helt enige om at det lort skal væk fra stadions og samfundet generelt, eller gøres så småt og ligegyldigt at ingen gør andet end at grine af det.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Når en spiller skyder over, håner fans ham for det. Når en spiller er i græsset, håner fans ham for det. Når målmanden sparker målspark, råber fans grimme ting efter ham. Osv, osv, osv.

                  ​​​​​Sender en spiller en hilsen den anden vej, så er det satme ikke i orden længere!!!


                  ​​​​​​
                  Jeg har lidt samme perspektiv. Jeg er sur i øjeblikket, men herregud. Det er da godt når nogen vil skabe lidt interaktion med publikum.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlæg
                    Kan vi ikke snart få ham Entusiastens bannet herinde fra? Han er jo ikke med til andet end at oppiske solid splid og lange grove beskyldninger over disken, uden at have styr på det indhold, der kommer fra hans glødende hænder på tastaturet. I øvrigt mener jeg at vide, at han er fan af FC Nordsjælland, men er tilflyttet til Odense, hvor han så følger med i holdets træninger samt U19-kampe. Fair nok, bevares. Men nu har han jo irriteret mangt og meget i løbet af den seneste tid. Det må vel efterhånden snart være dråben?

                    Ja, racisme er en forfærdelig ting. Men når man taler om henholdsvis en episode, hvor INGEN i Ådalen menes at have hørt noget, der kan minde om racisme, og henholdsvis en anden, hvor Awer Mabil er med til at oppiske en stemning og ukvemsord qua sin hånlige jubel ned mod en stemningstribune?

                    Jeg synes, at Entusiastens i begyndelsen kom med en række fornuftige indlæg, der belyste flere aspekter af holdets situation, fra en ganske objektiv vinkel. Men på det seneste har det udviklet sig til, at der er kommet enormt meget personfnidder fra ham. Og det har klubben og dens fans ikke brug for, i en svær tid, rent renommémæssigt.
                    At gøre op med racismen vil alle dage være en kamp for mig, hvis det var sket til en kamp med landsholdet ville min holdning være præcis den samme.

                    Der er flere fra forum der ved hvem jeg er :).

                    Jeg forsøger specifikt at lade være med at provokere, derfor holder jeg mig oftest også fra at kommentere på kampene, medmindre der er noget helt relevant.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                      Jeg er enig i man ikke bare kan sammenligne det helt. Selvom man selvfølgelig overordnet set skal opføre sig ordentligt, så følger der lidt mere med det at være spiller, og optræde foran en masse mennesker, at være på arbejde om man så må sige. Så det er jeg enig i.
                      Det i går, det ser jeg kun som lidt lir fra spillerens side. Der bliver givet og taget spillere og fans imellem, og det synes jeg absolut der skal være plads til.
                      Jeg kan ikke se hvordan han smider offerkortet, hvordan det skulle have noget med det at gøre.
                      Hvorfor er huden så tynd når en spiller gestikulerer, altså så længe det ikke er dybt nedladende, racistisk eller andet, så er det jo bare lir ...
                      Med Fischer var sagen en anden da han var blevet tungt provokeret inden.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

                        I princippet har du jo ret. Selvfølgelig skal en sidemand tage hånd om det, hvis man overhører det. Men den form for racistiske råb sker på hver eneste tribune landet over. Det handler ikke om, at en bestemt fangruppe er racistiske eller ej, men nærmere personlige holdninger som de ikke kan holde til sig selv når de er til fodbold.

                        Jeg håber også at du gør noget ved det når du overhører det ude i byen. Same thing.
                        Det bedste vi kan gøre er vel sådan set at konfrontere det når vi hører det. Uanset om det er hyggeracistiske sange om “negere” eller abelyde.

                        Så kan vi også komme videre til at arbejde for at få plads til den vildskab på tribunen, som der bør være plads til.

                        Comment


                          Men hvor i alverden går grænsen efterhånden? Og er vi ikke forskellige, hvad angår forskellige smertetærskler? Og ja, racisme skal bekæmpes med alle midler! Er vi virkelig derhenne, hvor man skal tænke over hver eneste sang, af frygt for, at denne ikke kan blive mistolket/misforstået? Som fx at råbe "Ud, ud, ud", når en AGF-spiller er på vej til at modtage sit andet gule kort? Hvis AGF virkelig var så interesserede i at bekæmpe "de racistiske tilråb fra OB's fans", havde man vel rettet henvendelse til dommerteamet pr. omgående. Det andet er jo ureglementeret bashing.

                          Comment


                            Men bare genelt i den her U19 sag savner jeg at alle de medier der bagt artikler om sagen, nu OB ikke ville udmelde noget med det samme. At de interviewede nogle af de OB fans der var i Ådalen. Eller vores SLO. Også bragte det sammen med AGFs påstande. Så havde hr og fru Danmark haft 2 ting at forholde sig til istedet for kun AGFs side, altså indtil OB meldte noget ud

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                              Men bare genelt i den her U19 sag savner jeg at alle de medier der bagt artikler om sagen, nu OB ikke ville udmelde noget med det samme. At de interviewede nogle af de OB fans der var i Ådalen. Eller vores SLO. Også bragte det sammen med AGFs påstande. Så havde hr og fru Danmark haft 2 ting at forholde sig til istedet for kun AGFs side, altså indtil OB meldte noget ud
                              De har meldt ud at de undersøger sagen, og hvad klubbens holdning er - de kan ikke andet nu.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                De har meldt ud at de undersøger sagen, og hvad klubbens holdning er - de kan ikke andet nu.
                                Self. Men derfor kunne medierne jo godt have interviewet vores SLO eller andre fans der var til stede. Så de kom med to sider af sagen indtil OB kom med deres. Havde de gjort det havde hr og fru Danmark jo indtil da haft 2 ting af forholde sig til. Istedet som nu kom AGFs side af sagen, så vi fans nu står somom vi er racistiske

                                Comment

                                Working...
                                X