Oprindeligt indsendt af Magge
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Fanscenen
Collapse
X
-
Vores SLO havde i samarbejde med Ultras Odense arrangeret stemning u bold til den kamp. For at se om det kunne have fremtids plader og evt et arrangement der skal fortsætte til flere u kampe :)
-
OB melder også vagt ud, der er intet som i slet intet forsvar af vores fans i deres udmelding. Det virker mere som om de mener der kan være noget om anklagen og vil undersøge omfanget, fremfor at melde ud at de selfølgelig undersøger sagen men ikke selv har observeret tilråb ligesom de kunne notere at vores SLO ej heller havde hørt tilråbene.Oprindeligt indsendt af manner Se indlægGF-træneren har jo heller ikkehørt det selv. Han blev efter eget udsagn informeret på vejen hjem af to andre trænere/deltagere på turen. Mange ting kunne have været håndteret anderledes og meget bedre her. GF-træneren blæser det hele op uden at have personligt kendskab til, eller oplevelser af noget lørdags. Han lægger det op på FB som et faktum - det er dumt når han ikke har det personlige kendskab.
Jo længere tid der går jo bedre klæber rasismeprædikatet til os så jeg vil
godt nok håbe OB får fingeren ud af røven straks.
Var det iøvrigt de uofficielle som stod for opbakningen?
Leave a comment:
-
Netop. Det er bare lir. Så må han få et ølkrus eller en smædesang i hovedet. Eller blive pebet ud ligesom Lars Jacobsen blev det resten af karrieren efter FCK-skiftetOprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægNår en spiller skyder over, håner fans ham for det. Når en spiller er i græsset, håner fans ham for det. Når målmanden sparker målspark, råber fans grimme ting efter ham. Osv, osv, osv.
Sender en spiller en hilsen den anden vej, så er det satme ikke i orden længere!!!
Leave a comment:
-
Jeg har altid undret mig over det her argument, for det er jo faktisk slet ikke svært.Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlægMen hvor i alverden går grænsen efterhånden? Og er vi ikke forskellige, hvad angår forskellige smertetærskler? Og ja, racisme skal bekæmpes med alle midler! Er vi virkelig derhenne, hvor man skal tænke over hver eneste sang, af frygt for, at denne ikke kan blive mistolket/misforstået? Som fx at råbe "Ud, ud, ud", når en AGF-spiller er på vej til at modtage sit andet gule kort? Hvis AGF virkelig var så interesserede i at bekæmpe "de racistiske tilråb fra OB's fans", havde man vel rettet henvendelse til dommerteamet pr. omgående. Det andet er jo ureglementeret bashing.
Lad være med at råb noget racistisk. Længere er den ikke. Skulle nogle omkring dig så råbe abelyde, når der råbes “ud, ud, ud” eller “gult, gult, gult” ved et frispark, så tag fat i dem og sig det ikke hører til i 2019...2020.
Leave a comment:
-
GF-træneren har jo heller ikkehørt det selv. Han blev efter eget udsagn informeret på vejen hjem af to andre trænere/deltagere på turen. Mange ting kunne have været håndteret anderledes og meget bedre her. GF-træneren blæser det hele op uden at have personligt kendskab til, eller oplevelser af noget lørdags. Han lægger det op på FB som et faktum - det er dumt når han ikke har det personlige kendskab.Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
Og skulle det nu fx vise sig i OBs undersøgelser at AGF faktisk har en sag. Jamen så vil jeg da gerne ligge mig fladt ned og indrømme jeg tog fejl, også selvom jeg var til stede og intet har hørt. Men indtil da vil jeg da ikke indrømme noget da jeg som sagt intet har hørt :D også selvom jeg stod blandt de stemningskabende fans.
Deres træner har jo også ændret forklaringer nogle gange. Først sagde han jo fx det var abelyde de havde hørt. For derefter at ændre det til racistiske tilråb. Jamen de må da vide hva de har hørt, inten har de vel hørt abelyde. Eller har de hørt andre racistiske tilråb, og som sagt ved jeg bare der ikke er råbt abelyde som de først har sagt, inden de ændrede formuleringen
Leave a comment:
-
Og skulle det nu fx vise sig i OBs undersøgelser at AGF faktisk har en sag. Jamen så vil jeg da gerne ligge mig fladt ned og indrømme jeg tog fejl, også selvom jeg var til stede og intet har hørt. Men indtil da vil jeg da ikke indrømme noget da jeg som sagt intet har hørt :D også selvom jeg stod blandt de stemningskabende fans.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Jammen jeg er meget enig
Svært andet..
Deres træner har jo også ændret forklaringer nogle gange. Først sagde han jo fx det var abelyde de havde hørt. For derefter at ændre det til racistiske tilråb. Jamen de må da vide hva de har hørt, inten har de vel hørt abelyde. Eller har de hørt andre racistiske tilråb, og som sagt ved jeg bare der ikke er råbt abelyde som de først har sagt, inden de ændrede formuleringen
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jammen jeg er meget enigOprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
Helt enig. Men skal vi nu sige AGF har ret i deres sag. Men obs fans ikke er blevet hørt ingen de vrang artiklen. Jamen så er det jo bare sygt. Racisme skal fjernes. Men man skal sgu høre begge parter i sagen, og OB har meldt ud at de vil vente med deres syn på sagen. Jamen så kunne medierne have taget nogle fans og interviewet det, så fans synspunkt kom ud sammen med AGFs. Så folk har noget at forholde sig til fra begge sider. Også kunne man derefter tage den videre når OB kom med sit syn.
Lige pt er vi OB FANS jo sat i et særligt lys, og det kunne være forhindret ved at medierne havde fået obs fans syn og bragt det sammen med AGFs anklager
Svært andet..
Leave a comment:
-
Helt enig. Men skal vi nu sige AGF har ret i deres sag. Men obs fans ikke er blevet hørt ingen de vrang artiklen. Jamen så er det jo bare sygt. Racisme skal fjernes. Men man skal sgu høre begge parter i sagen, og OB har meldt ud at de vil vente med deres syn på sagen. Jamen så kunne medierne have taget nogle fans og interviewet det, så fans synspunkt kom ud sammen med AGFs. Så folk har noget at forholde sig til fra begge sider. Også kunne man derefter tage den videre når OB kom med sit syn.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Medier fokuserer kun på clicks i sådan en sag.. Sandheden kan komme senere. Og generere nye clicks..
Lige pt er vi OB FANS jo sat i et særligt lys, og det kunne være forhindret ved at medierne havde fået obs fans syn og bragt det sammen med AGFs anklager
Leave a comment:
-
Medier fokuserer kun på clicks i sådan en sag.. Sandheden kan komme senere. Og generere nye clicks..Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
What okay :o men altså medierne skulle have ventet med at komme med sagen til begge parter er hørt. Så man ikke udstiller den ene part hvis det ikke er sandt det der er sket fx
Leave a comment:
-
What okay :o men altså medierne skulle have ventet med at komme med sagen til begge parter er hørt. Så man ikke udstiller den ene part hvis det ikke er sandt det der er sket fxOprindeligt indsendt af manner Se indlægSLO må heller ikke udtale sig, og OBfans er part i sagen .. sådeeeh
Leave a comment:
-
Tak for forklaringen, jeg vidste ikke at han havde udtalt sig om episoden. Han må være lidt tyndhudet for der var godt nok en fredelig atmosfære til kampen. Men så giver det i det mindste bedre mening, jeg opfattede det som helt umotiveret.Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Ja, det tror jeg vi er.
Kan sagtens se det kan virke underligt. Han siger så at der var blevet buhet af ham, og han så gav lidt igen. Men altså, men må jo selvfølgelig forvente at der bliver buhet når man spiller på udebane. Det har han åbenbart taget lidt tungt, siden det sad i ham ved scoringen.
Leave a comment:
-
SLO må heller ikke udtale sig, og OBfans er part i sagen .. sådeeehOprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
Self. Men derfor kunne medierne jo godt have interviewet vores SLO eller andre fans der var til stede. Så de kom med to sider af sagen indtil OB kom med deres. Havde de gjort det havde hr og fru Danmark jo indtil da haft 2 ting af forholde sig til. Istedet som nu kom AGFs side af sagen, så vi fans nu står somom vi er racistiske
Leave a comment:
-
Ja, det tror jeg vi er.Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
Vi er sådan set ret enige tror jeg, jeg synes også det er fint med lidt følelsesudveksling mellem spiller og publikum. Jeg tog altså heller ikke voldsomt på vej over situationen på stadion, jeg kan godt se at det kan have lydt sådan på min post igår. Mest af alt fandt jeg bare situationen underlig. For selvom der bliver givet og taget, spillere og fans imellem, så starter det som regel med at fans provokere en spiller, og ikke den anden vej rundt. Med Mabil igår havde der vitterligt ikke været skyggen af hetz op til scoringen. Han skød i sidenettet tidligere i kampen hvor der blev viftet lidt spredt med armene, men det var bogstavelig talt det, og derfor undrede det mig. Han havde lige scorret et flot mål til en helt fortjent 2 måls føring, det plejer man at fejre med holdkammerater eller sine medrejsende fans, men hans jubel sluttede med en helt bevidst hilsen til OBs fans, og det tillader jeg mig altså stadigvæk at finde besynderligt. Især hvis man ikke kan lide at blive kaldt grimme ting af modstandernes fans. Og nej, provokationer fra spillere skal aldrig invitere til racistiske/homofobiske tilråb, men en forudgående provokation fra en spiller vil altid tælle som en formildende omstændighed for de fans som efterfølgende taber hovedet og går over stregen. Præcis som da Fodboldens disciplinærinstans fandt det formildende at Fischer selv havde gestikuleret til OBs fans hvilket havde været med til at eskalere situationen. For det var altså torskedumt af Fischer, og det kan jeg godt skrive uden at jeg skal skydes i skoende at jeg synes det er okay at ytre sig homofobisk, for det er det på ingen måde.
Beklager at det blev lidt langt - og at jeg gik lidt off topic, det sidste var ikke henvendt til dig Kaspernon.
Kan sagtens se det kan virke underligt. Han siger så at der var blevet buhet af ham, og han så gav lidt igen. Men altså, men må jo selvfølgelig forvente at der bliver buhet når man spiller på udebane. Det har han åbenbart taget lidt tungt, siden det sad i ham ved scoringen.
Leave a comment:
Leave a comment: