Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Jeg har oplevet 5-10 situationer på stadion, hvor nogen synes det var sjovt at råbe abelyde, når andre eksempelvis råbte “ud, ud, ud” eller “gult, gult, gult”.

    I de tilfælde har mange efterfølgende hårdnakket påstået, at der ingen abelyde var.

    Jeg siger slet ikke det er tilfældet i den her situation, bare at der nogen gange kan være grund til lige at grave lidt dybere.

    Godt at se du tager fat på situationen så hurtigt for at afklare, Morten!
    Har desværre også oplevet det et par gange på Odense Stadion, og man krummer virkelig tæer...

    Comment


      Men i den her sag om den anklage fra U19 kampen. Fatter stadig ikke hvor AGF træneren har de abe lyde fra. Alle de OB fans der var til kampen of som man har set skrive om kampen. , Har jo sagt de ingen abe lyde har hørt. Så håber karma rammer AGF. Fordi det er altså en slem anklage at komme med , når man kommer med sådan en anklage skal man satme være 100% sikker i sin sag

      Comment


        Vi kan prøve at vende den om. Ikke ét sted eller kommentarfelt jeg er stødt på, på tværs af diverse SoMe kanaler, har jeg set en som hørte de abelyde eller racistiske tilråb. Alle dømmende kommentarer kommer fra bedrevidende individer der har nydt lørdagen på sofaen eller andre gode steder.

        Jeg har hørt, at OB har tjekket klippet fra hele kampen og intet fundet. Det ærgrer mig, at et ellers godt arrangement nu skal have sådan en mørk anklage hængende over sig.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
          Vi kan prøve at vende den om. Ikke ét sted eller kommentarfelt jeg er stødt på, på tværs af diverse SoMe kanaler, har jeg set en som hørte de abelyde eller racistiske tilråb. Alle dømmende kommentarer kommer fra bedrevidende individer der har nydt lørdagen på sofaen eller andre gode steder.

          Jeg har hørt, at OB har tjekket klippet fra hele kampen og intet fundet. Det ærgrer mig, at et ellers godt arrangement nu skal have sådan en mørk anklage hængende over sig.
          OB skal bare melde ud ASAP, at de har kigget alle optagelser igennem, og ingenting fundet. Det mindste de kan gøre ovenpå hele karantænesagen er at komme deres fans i forsvar, særlig hvis de rent faktisk HAR tjekket optagelserne igennem og ingenting fundet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
            Vi kan prøve at vende den om. Ikke ét sted eller kommentarfelt jeg er stødt på, på tværs af diverse SoMe kanaler, har jeg set en som hørte de abelyde eller racistiske tilråb. Alle dømmende kommentarer kommer fra bedrevidende individer der har nydt lørdagen på sofaen eller andre gode steder.

            Jeg har hørt, at OB har tjekket klippet fra hele kampen og intet fundet. Det ærgrer mig, at et ellers godt arrangement nu skal have sådan en mørk anklage hængende over sig.
            Den eneste dømmende kommentar er vel trods alt fra u-19-træneren (og måske nogle af hans spillere?). Jeg tror relativt hurtigt den her sag kan pakkes væk hvis der ingenting er i den.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

              OB skal bare melde ud ASAP, at de har kigget alle optagelser igennem, og ingenting fundet. Det mindste de kan gøre ovenpå hele karantænesagen er at komme deres fans i forsvar, særlig hvis de rent faktisk HAR tjekket optagelserne igennem og ingenting fundet.
              Præcis. Det ville være lidt tragikomisk, hvis de forholder sig helt konfliktsky i en sådan sag, hvor en "officiel" fra en anden klub træder på klubbens fans.

              Jeg siger ikke at de bør hive ham i retten før jeg er tilfreds, men sæt dog i det mindste spørgsmåltegn ved anklagen, så hele fodbolddanmark ikke bare blindt tror OB's fans er racistiske.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                Den eneste dømmende kommentar er vel trods alt fra u-19-træneren (og måske nogle af hans spillere?). Jeg tror relativt hurtigt den her sag kan pakkes væk hvis der ingenting er i den.
                Med dømmende kommentarer mener jeg diverse godtfolk i kommentarfelterne på hhv. Twitter, B.T. Sporten, TV2 Fyn osv.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                  OB skal bare melde ud ASAP, hvis de har kigget alle optagelser igennem, og ingenting fundet. Det mindste de kan gøre ovenpå hele karantænesagen er at komme deres fans i forsvar, særlig hvis de rent faktisk HAR tjekket optagelserne igennem og ingenting fundet.
                  Enig. Få modargumenteret anklagerne med brugbart bevismateriale og få lukket "sagen" hurtigst muligt. Bevares, det kan velsagtens være, at "sagen" "går i sig selv", men det er fortsat et rigtig modbydelig prædikat at have på sig som fan i Odense. For ikke så længe siden var vi homofobiske, og nu racistiske - i det store billede ikke ligefrem et stempel, som lokker kvalitet til klubben (stab, spillere, personale m.m.). Hvis man altså er absurd sortseer og frygter det værste efter denne farce - regner ikke med det bliver så voldsomt, men hvad nu hvis...

                  Uden at være sikker, så er jeg overbevist om, at de uofficielle ikke forventer hjælp fra klubben/den kommercielle afdeling/kommunikationsafdelingen nogensinde igen, medmindre den nye SLO får frie tøjler og ikke bliver dikteret, men det er dybest set alle odenseanske fans (i hvert fald dem som befandt sig i Ådalen lørdag middag) som bliver stemplet i den her sag. Og hvis OB/OS&E vil beskytte deres fans mod et sådan prædikat, så er det med at melde noget ud ASAP!

                  Hvis ikke de får modargumenteret anklagen og får lukket "sagen" endegyldigt, så vidner det om en flok ansatte, som er alt for berøringsangst og konfliktsky til at kunne være deres job voksen.
                  Last edited by OBligation; 25-11-2019, 13:32.

                  Comment


                    Jeg har oplevet en enkelt gang på stadion at en person ytrede sig racistisk om en af vores egne spillere. Det kunne kun høres af dem der stod omkring, og det var vist nok ment som en joke (ikke at det gør det spor bedre). Jeg blev forarget og vente mig om for at påtale det, men inden jeg fik vendt mig om fik han en skideballe af sin kammerat og så kom der ikke mere derfra. Min pointe er ikke at racistiske ytringer ikke forekommer i Odense, det gør de desværre. Men min oplevelse var at der var en forbilledlig selvjustits, og derfor nægter jeg simpelthen at tro på at der ikke er én OB fan der skulle have hørt det og informere om det såfremt han havde hørt abelyde til u19 kampen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      OB kan ganske givet vinde lidt goddwill hos OB-fans hvis de, som du skriver, går forrest for at få dem renset, og det bør de gøre. Jeg tror ikke det ender med en anlagt sag .. en officiel undskyldning fra GF-træneren og klubben er på sin plads.
                      OB fik en bøde i Fischer sagen, og imo er falske anklager mindst lige så alvorlige og derfor bør der falde en bøde til AGF i samme størrelsesorden som den bøde OB og BIF fik.

                      selvfølgelig hvis det viser sig at være falske anklager.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                        Den eneste dømmende kommentar er vel trods alt fra u-19-træneren (og måske nogle af hans spillere?). Jeg tror relativt hurtigt den her sag kan pakkes væk hvis der ingenting er i den.
                        Hvis anklagerne er grundløse skal sagen netop ikke bare pakkes væk, det skal sgu ikke være gratis at fremsætte sådanne påstande uden grund.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                          Den eneste dømmende kommentar er vel trods alt fra u-19-træneren (og måske nogle af hans spillere?). Jeg tror relativt hurtigt den her sag kan pakkes væk hvis der ingenting er i den.
                          Den her sag kan ikke bare "hurtigt pakkes væk". Den er nået meget bredt ud allerede, jeg har sågar set folketingspolitikere være ude og fordømme det, og OBs omdømme er allerede blevet skadet. Hvis der ikke viser sig at være hold i anklagerne, så bør der dementeres bredt fra klubbernes side, og naturligvis som minimum rejses en disciplinærsag mod pågældende træner, ellers så står OB og OBs fans tilbage som en flok racister i manges øjne. Og det gør de sikkert uanset hvad, nu historien allerede er nået så bredt ud. At tro, at sådanne påstande ikke har konsekvenser for de anklagede i 2019, hvor "Cancel culture" er blevet et så bredt fænomen, det er i hvert fald naivt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            OB fik en bøde i Fischer sagen, og imo er falske anklager mindst lige så alvorlige og derfor bør der falde en bøde til AGF i samme størrelsesorden som den bøde OB og BIF fik.

                            selvfølgelig hvis det viser sig at være falske anklager.
                            Det er en god pointe

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Ja AGF træneren har så lavet et nyt opslag på sin FB side, hvor han nægter at give sig. Og mener han 100% har ret.

                              Comment


                                https://m.facebook.com/fatah.abdirah...&source=result herinde kan man læse deres træners seneste opslag om hans meninger

                                Comment

                                Working...
                                X