Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

    Jeg kommer til at være efter dig hver eneste kamp indtil åndssvag underholdning, ølkast og reklamer undervejs i kampen er væk! :-)
    Jeg glæder mig også til at se dig igen! :D
    SLO

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
      Tillykke med det, Morten. Du virker som en fornuftig fyr, og jeg ønsker dig alt det bedste i dit virke. Det er en hård opgave, du er kommet på; Du skal samle en sjældent fragmenteret fanscene. Sammenligningerne med Bo kan du kaste til side - de er slet ikke relevante. Det var en anden tid, og du skal naturligvis forholde dig til nutidens forhold.
      Mange tak for det! I

      ngen tvivl om, at fanscenens sammenhængskraft er voldsomt udfordret, men vi må tage ét skridt ad gangen. Der findes selvfølgelig ingen belejlig timing for massekarantæner, men karantænerne og boykotten var et enormt hårdt slag, på et tidspunkt hvor det officielle og det uofficielle fanmiljø ellers var begyndt at nærme sig hinanden. Vi må forsøge at gøde jorden for et frugtbart samarbejde, til Ultras efter planen vender tilbage næste år – og ikke mindst skabe bedre kontakt til de mange mindre grupper af ”løsgængere”.

      Nu håber jeg ikke, det kommer til at lyde som ansvarsfralæggelse, men for en god ordens skyld vil jeg lige igen understrege, at jeg er ansat som et supplement til Andreas Brix, der som fuldtidsansat ”Fan- og eventkoordinator” er min overordnede. Jeg kerer mig enormt meget om fankulturen, og derfor påtager jeg mig naturligvis meget gerne opgaver, der rækker ud over mine arbejdstimer på kampdage, men formelt er jeg ansat i en ret lille rolle – i hvert fald i første omgang
      SLO

      Comment


        #78
        Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til ølkast på stadion. Jeg er ved at være lidt træt af det, når der bliver kastet halvfulde ølglas udover tribunen..

        Hvad siger folk?

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
          Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til ølkast på stadion. Jeg er ved at være lidt træt af det, når der bliver kastet halvfulde ølglas udover tribunen..

          Hvad siger folk?
          Det er pisseærgerligt. Især hvis du bruger briller, som mig.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
            Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til ølkast på stadion. Jeg er ved at være lidt træt af det, når der bliver kastet halvfulde ølglas udover tribunen..

            Hvad siger folk?
            Stop det fucking lort. Jeg har ikke set gengivelsen af nogen mål det seneste år fordi jeg skal undvige ølkast. Jeg er helt klar til at der bliver stanget tre karantæner ud hver kamp til det stopper.

            Der kastes 30-50 øl i hver kamp. Det er latterligt.

            Comment


              #81
              Må indrømme jeg selv har kastet små sjatter øl i ekstase efter en scoring, kan godt forstå man er sur over det, men hvis man bliver irriteret over lidt øl i nakken er det vel fordi du ikke selv har drukket nok
              siden 1887

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                Må indrømme jeg selv har kastet små sjatter øl i ekstase efter en scoring, kan godt forstå man er sur over det, men hvis man bliver irriteret over lidt øl i nakken er det vel fordi du ikke selv har drukket nok
                Jeg har det fint med lidt øl når der bliver scoret, men har selv oplevet nogen der bevidst har kastet hele og halve øl ud over folk for at vise sig over for andre.
                I forhold til ikke at drikke nok, tror jeg at jeg får lidt politiproblemer i løbet af de 160 km jeg har hjem fra stadion :P. Der er nogen af os der desværre er nød til at holde os ædru, men samtidig bidrage til stemningen :).

                Comment


                  #83
                  Som andre skriver kan det ske ved et mål. Men jeg så også flere glas blive kastet ved slutfløjt. Det fatter jeg ikke en meter af. Jo man er glad, men det er jo ikke impulsivt som efter en scoring. Man ved jo ligesom godt at dommeren fløjter når tiden er gået. Det skulle gerne ligge på et minimum

                  Comment


                    #84
                    Er der nogen som siger noget til nogen hvis man kaster en bajer ud over tribunen? Tænker en hentydning ville hjælpe
                    siden 1887

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                      Er der nogen som siger noget til nogen hvis man kaster en bajer ud over tribunen? Tænker en hentydning ville hjælpe
                      Det er nok de færreste der gør det, men de fleste af dem der kaster en mere end halvfyldt øl udover et tribuneafsnit er nok så langt uden for rækkevidde, at der skal mere end en hentydning til. Med tanke på den nultolerance der i årevis har kørt på andre områder fra OBs side, er det vel noget vagterne sagtens kan tage sig af. Nu har de jo næsten ikke andet at lave længere. Og det er vel rimeligt åbenlyst at identificere dem der kaster?

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                        Må indrømme jeg selv har kastet små sjatter øl i ekstase efter en scoring, kan godt forstå man er sur over det, men hvis man bliver irriteret over lidt øl i nakken er det vel fordi du ikke selv har drukket nok
                        Selvfølgelig kan det ske "under ekstase" at tave lidt øl der. Men det er noget helt andet end at smide det målrettet over tribunen som flere gør. Min datter nægter at komme med på stadion siden hun fik sådan en brusebad som 10-årig.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Det er nok de færreste der gør det, men de fleste af dem der kaster en mere end halvfyldt øl udover et tribuneafsnit er nok så langt uden for rækkevidde, at der skal mere end en hentydning til. Med tanke på den nultolerance der i årevis har kørt på andre områder fra OBs side, er det vel noget vagterne sagtens kan tage sig af. Nu har de jo næsten ikke andet at lave længere. Og det er vel rimeligt åbenlyst at identificere dem der kaster?
                          B(ob) tog fat i en fyr i fredags, og det blev der ikke taget super venligt imod. De rigelige mængder alkohol, der bliver indtaget under fredagskampe, gør næppe sådanne diskussioner mere konstruktive. Skal det stoppes, skal det dikteres højere oppe.

                          Det er ikke mit bord, men jeg tager det meget gerne op (inden Bo ender med at kræve mig fyret). Jeg ser bare gerne, at vi finder en balancegang, netop fordi OB, som du pointerer, har haft ry for at køre nultolerance over for egne fans.
                          Last edited by MortenF; 11-08-2019, 19:06.
                          SLO

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                            B(ob) tog fat i en fyr i fredags, og det blev der ikke taget super venligt imod. De rigelige mængder alkohol, der bliver indtaget under fredagskampe, gør næppe sådanne diskussioner mere konstruktive. Skal det stoppes, skal det dikteres højere oppe.

                            Det er ikke mit bord, men jeg tager det meget gerne op (inden Bo ender med at kræve mig fyret). Jeg ser bare gerne, at vi finder en balancegang, netop fordi OB, som du pointerer, har haft ry for at køre nultolerance over for egne fans.
                            Det synes jeg lyder som en god idé. Balancegangen er selvfølgelig vigtig, og personligt har jeg heller ikke for alvor noget imod, at der flyver nogle små slatter udover tribunen ifm. en scoring eller fordi man er frusteret over en dommerkendelse, eller hvad ved jeg. Problemet er, som andre også peger på, når det foregår mere eller mindre umotiveret, og man sender sådan et halvfyldt krus gennem luften. Så fremstår det provokerende og nærmest krænkende at være modtager, og så får jeg da også lyst til at gå et andet sted hen.

                            Det er selvfølgelig ikke let at sondre i, hvad der er hvad for klub og vagtkorps, men de der grelle eksempler er bare rigtigt kedelige og med til at skabe en dårlig stemning på tribunen.

                            Comment


                              #89
                              En ting der er helt sikkert, det er at ølkast ikke kun foregår i ekstase over en scoring eller andet.

                              I fredags oplevede jeg efter scoringen en der kastede sin stort set fulde øl udover tribunen. Kort tid efter kastede en sin øl den direkte anden vej, dvs op på tribunen.

                              Det er bevidst at folk kaster deres øl udover folk og ikke noget der sker i ekstase.

                              Problemet er også blevet større efter UO forlod tribunen sidste sæson.

                              Hvad med at få sat et skilt op med en tekst, hvor der står at ølkast naturligvis er en del af at være på en stemnings tribune, men umotiveret ølkast kan medføre karantæne?
                              Last edited by Prins Henrik; 12-08-2019, 07:23.

                              Comment


                                #90
                                Det satme ved at være trættende med vores speaker, ved mål af OB laver begynder han på navne opråb ligeså snart målet scoes. Utroligt han ikke lige har fornemmelse nok til at vente til jublen har lagt sig inden han begynder på navne opråb, der har de andre speakeren i som vi har haft, nemt kunne finde ud af. Lad os nu lige juble færdig først inden navne opråb efter et mål

                                Comment

                                Working...
                                X