Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: Vejle - OB (07-09-16)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
    Neger Neger Neger. Jeg undskylder til øvrigheden at Skipper og co. ikke gider fokusere på fodbold. Fik jeg sagt neger? Jah, det gjorde jeg vist. Start en tråd i off topic omkring dette begreb, så kan vi tage den der i stedet. Over and neger... Øh Out, mener jeg.
    Mine afrikanske venner ville blive rigtigt kede af det, hvis de læste dette, og du sagde det til dem, er du ligeglad med det?

    Comment


      Har man sagt neger i mange år, da det var almindeligt, er det lidt vanskeligt og unaturligt at begynde med et nyt ord. Det kender jeg flere afrikanere og andre som forstår uden at føle sig stødt. Det handler om sammenhængen.
      Men nigger er 100 pct no go. Far Til Fire sangen hedder i dag En sort lille Neger men hed og det synges også Nigger.
      Det er ingen grund til at støde medmennesker.... Heller ikke de der tager anstød af brug af neger. Hvis man kan. I følelsernes vold kommer de gamle betegnelser op.
      Og i øvrigt skal holdet selvfølgelig gøre alt for en sejr på lørdag. Det er de uventede point der skal til nu.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Er der en mulighed at se målene eller kampens højdepunkter nogen sted på nettet?
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Er der en mulighed at se målene eller kampens højdepunkter nogen sted på nettet?
          http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold...okalen-med-0-4
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Har man sagt neger i mange år, da det var almindeligt, er det lidt vanskeligt og unaturligt at begynde med et nyt ord. Det kender jeg flere afrikanere og andre som forstår uden at føle sig stødt. Det handler om sammenhængen.
            Men nigger er 100 pct no go. Far Til Fire sangen hedder i dag En sort lille Neger men hed og det synges også Nigger.
            Det er ingen grund til at støde medmennesker.... Heller ikke de der tager anstød af brug af neger. Hvis man kan. I følelsernes vold kommer de gamle betegnelser op.
            Og i øvrigt skal holdet selvfølgelig gøre alt for en sejr på lørdag. Det er de uventede point der skal til nu.
            Syntes du rammer spot on her. for nogle år siden sagde jeg neger i et lokale af børnerrhave pædagoger, man kunne høre en knappenål falde til gulvet. Havde egentlig ikke før tænkt at det var et No Go ord. Da det så virker krækende på nogle, forsøger jeg at lade være med at bruge det

            For den lidt ældre del af befolkningen der er vant til negerboller negerkys m.m, er mange uvidende om at det er et forkert ord at bruge. Nigger derimod ved alle at det er et skældsord, selv om det også kan være svært da sorte bruger det meget selv.

            Ofte er sammenhængen ordet Neger bliver brugt i ofte negativt. Neger stor lidt dovne og dum.

            Lidt det samme som bøsse som er et helt ok ord, men tit bliver brugt som skælds ord din forbandet bøsse eller bøsserøv m.m. overfor ikke bøsser. Herved signalere man bevidst ubevidst at bøsser har dårlige karistika.

            Så lidt omtanke med sproget, og undlade unødigt at såre at andre menneskers følelser er fint. I en debat som denne er det fint at nævne at ordet er problematisk, uden at tillægge afsenderen som værende racistisk.

            Håber også helt vild på en sejre på lørdag, det er set før at vi rejser os mod stærke modstandere. Opvarmningen og succes oplevelsen igår, kan måske have vækket en sovende bjørn eller tiger, som så for alvor slår til og vækker optimisme og gjest hos os fan's igen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
              Neger Neger Neger. Jeg undskylder til øvrigheden at Skipper og co. ikke gider fokusere på fodbold. Fik jeg sagt neger? Jah, det gjorde jeg vist. Start en tråd i off topic omkring dette begreb, så kan vi tage den der i stedet. Over and neger... Øh Out, mener jeg.
              Wow...

              Comment


                Jesus Christ man! 🙄

                Comment


                  Så kald ham et kæmpe skideskur, for det er da hvad han er. Han er svær at få gjort til den lille i duellerne
                  Har egentlig synes han var en spændende spiller, men det sluttede lidt da han valgte at snotte KEP lige i smasken...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Så kald ham et kæmpe skideskur, for det er da hvad han er. Han er svær at få gjort til den lille i duellerne
                    Har egentlig synes han var en spændende spiller, men det sluttede lidt da han valgte at snotte KEP lige i smasken...
                    Især i starten af kampen havde vi lidt udfordringer med ham, men det var som om, at så snart han ikke fik noget ud af anstrengelserne forsvandt han ud af kampen. Sådanne uortodokse typer er dog altid spændende, da der sker meget omkring dem, hvis de får pladsen til det. Lidt a la Onuachu. Elendig teknik, men der sker et eller andet omkring ham alligevel, og han får da lagt nogle bolde i kassen fra tid til anden.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Så kald ham et kæmpe skideskur, for det er da hvad han er. Han er svær at få gjort til den lille i duellerne
                      Har egentlig synes han var en spændende spiller, men det sluttede lidt da han valgte at snotte KEP lige i smasken...
                      Det er så en diskrimison af hans størrelse, hvis mit udtryk for en mand med en mere dunkel pigmentering end Kep tolkes som negativt ladet, vil jeg mene det samme om at kalde en anden for et stort skideskur. Hvis vi skal køre efter den præmis.
                      Jeg har intet imod folks pigmentering, størrelser, hårfarver etc.
                      Det er jer der maler fanden på væggen og det anser jeg som skræmmende at sådan en lille beskrivelse for det første ødelægger en tråd, men at folk gør et stort nummer ud af det.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                        Især i starten af kampen havde vi lidt udfordringer med ham, men det var som om, at så snart han ikke fik noget ud af anstrengelserne forsvandt han ud af kampen. Sådanne uortodokse typer er dog altid spændende, da der sker meget omkring dem, hvis de får pladsen til det. Lidt a la Onuachu. Elendig teknik, men der sker et eller andet omkring ham alligevel, og han får da lagt nogle bolde i kassen fra tid til anden.
                        Så det du siger er, at han er JHs næste indkøb fra 1. Division? ;-)

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Så det du siger er, at han er JHs næste indkøb fra 1. Division? ;-)

                          MvH ChrisOB
                          Jeg ville ikke blive overrasket 🙊

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
                            Det er så en diskrimison af hans størrelse, hvis mit udtryk for en mand med en mere dunkel pigmentering end Kep tolkes som negativt ladet, vil jeg mene det samme om at kalde en anden for et stort skideskur. Hvis vi skal køre efter den præmis.
                            Jeg har intet imod folks pigmentering, størrelser, hårfarver etc.
                            Det er jer der maler fanden på væggen og det anser jeg som skræmmende at sådan en lille beskrivelse for det første ødelægger en tråd, men at folk gør et stort nummer ud af det.
                            Hvis man siger racistiske ting, og fastholder retten til at gøre det, er det rimeligt dumt at blive overrasket over at folk opfatter det racistisk.

                            Jeg kan da godt synes "perker" er et herligt ord, en sproglig finurlig blanding af "perser" og "tyrker", som man rimeligt stille og roligt kunne smide ud i luften som samlebetegnelse for folk af mellemøstlig herkomst. Men problemet er, at det ikke er mig der bestemmer, hvad ordet betyder. Det er de mennesker der hører ordet, og den sammenhæng det indgår i.

                            Du kan sagtens bruge ordet "blå" som betegnelse for "rød", men folk vil synes du er åndssvag når du gør det, og du bruger ordet på en måde som andre ikke gør.

                            Og ellers lad mig komme med et andet eksempel. Ville du turde gå op til en fremmed, to meter høj og to meter bred afrikaner og kalde ham "neger" til hans ansigt? Hvis svaret er "nej", så har du svaret på om ordet "neger" er problematisk eller ej. Du ved, ude i virkeligheden. Uden for dit eget hoved.

                            Jeg kender og har kendt en del mennesker af afrikansk herkomst. De synes på ingen måde det er fedt at blive kaldt "neger", og jeg kan love dig for, at de i mindste fald stempler dig som ufølsom idiot, og værste fald som racist, hvis du insiterer på at blive ved med at bruge ordet...
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Hvis man siger racistiske ting, og fastholder retten til at gøre det, er det rimeligt dumt at blive overrasket over at folk opfatter det racistisk.

                              Jeg kan da godt synes "perker" er et herligt ord, en sproglig finurlig blanding af "perser" og "tyrker", som man rimeligt stille og roligt kunne smide ud i luften som samlebetegnelse for folk af mellemøstlig herkomst. Men problemet er, at det ikke er mig der bestemmer, hvad ordet betyder. Det er de mennesker der hører ordet, og den sammenhæng det indgår i.

                              Du kan sagtens bruge ordet "blå" som betegnelse for "rød", men folk vil synes du er åndssvag når du gør det, og du bruger ordet på en måde som andre ikke gør.

                              Og ellers lad mig komme med et andet eksempel. Ville du turde gå op til en fremmed, to meter høj og to meter bred afrikaner og kalde ham "neger" til hans ansigt? Hvis svaret er "nej", så har du svaret på om ordet "neger" er problematisk eller ej. Du ved, ude i virkeligheden. Uden for dit eget hoved.

                              Jeg kender og har kendt en del mennesker af afrikansk herkomst. De synes på ingen måde det er fedt at blive kaldt "neger", og jeg kan love dig for, at de i mindste fald stempler dig som ufølsom idiot, og værste fald som racist, hvis du insiterer på at blive ved med at bruge ordet...
                              Jamen i må gerne synes jeg er racist i don't give a fuck! Er så beriget at have kammerater som er negere og de bruger ordet i positiv forstand.
                              Så fordi at du kender negere der ikke kan lide det gør det det ikke mere forkasteligt når jeg gudskelov er en del af fællesskaber hvor man ikke vælger at at blive forarget over den slags.
                              Så puds i blot videre på jeres glorier og stigmatiser mig racist, jeg er pisse ligeglad :) Elsker lidt jeres forargelse trods det at jeg undres over den. Det er svært efterhånden at ytre sig i vores moderne samfund uden at man støder nogen, så i må anstrenge jer i hverdagen for ikke at bruge forkerte betegnelser. Eller er det kun når galt når det handler om etnicitet? Er det okay at kalde en stor mand for et stort skideskur, en overvægtig for fed osv.?
                              Vh Racisten (tilsyneladende)

                              Comment


                                @kitkat
                                Hvorfor kan du ikke bare undlade et ordvalg som generer andre herinde? Er det så svært, koster det så meget?
                                Og ordet "neger" blev over århundrede brugt som synonym for mindreværdig, dum og kulturløs i forhold til de hvide europæer. Så det var helt sikker en racistisk diskriminering. Siger ikke at du er en racist, kender dig ja ikke personligt. Men den provokante gentagelse af dit ordvalg er for mig hensynsløs og du bruger imo til mindst et racistisk ordvalg at provokere.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X