Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på transfervinduet sommer 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Status på transfervinduet sommer 2016

    Egentligt var det meningen at dette indlæg skulle have været lavet i søndags med en måned tilbage af vinduet og for at flytte lidt af den generelle snak væk fra rygtetråden, men bær over med mig.
    Et status på et transfervindue hvor vi indtil videre har sagt farvel til 11 spillere og sagt goddag til 7 spillere MEN hvoraf flere af dem er hentet før vinduet åbner og dermed masser af tid til at blive spillet ind på holdet.
    De første 3 kampe har været skuffende uafgjorte (måske AAB undtaget) og foråret var ikke prangende.
    Ligaen har fået et slutspil og det erklærede mål er at komme i top, men har vinduet indtil videre bragt os tættere på eller længere fra dette mål?

    Vi har fået
    Joao Pereira for Ari Skulason
    Jeppe Tverskov for Lasse Nielsen
    Kenneth Emil Pedersen for Halgrimur Johansson
    Jakob Buus for Magnus Pedersen
    Rasmus Jønsson for Rasmus Falk
    Mathias Thrane for Anders Thomsen
    Nana Welbeck for Azer Busuladzig

    Mangler erstatninger for Mohammed Diarra, Lucas Jensen og Michael Tørnæs/Maksym Koval.

    Michael Tørnæs og Maksym Kovalbør kunne erstattes af en 3. målmand og Diarra af et af vores talenter (vi har kun hevet Jakob Buus op i denne sæson). Lucas Jensen håber jeg personligt bliver erstattet af en kantspiller der reelt har niveau omkring Falk frem for Jønsson der så vil have erstattet Lucas Jensen.

    På papiret er spillerne vel reelt stærkere end dem vi har sagt farvel til .. eller… ?

    Er holdet blevet stærkere end sidste sæson?

    Kan vi med rette forvente at være i top6 med det nuværende hold hvis vi sammenligner med en lunken 7. plads i sidste sæson?
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Joao Pereira for Ari Skulason
    Lidt fifty/fifty

    Jeppe Tverskov for Lasse Nielsen
    Klar forstærkning


    Kenneth Emil Pedersen for Halgrimur Johansson

    Også en forstærkning


    Jakob Buus for Magnus Pedersen

    ??



    Rasmus Jønsson for Rasmus Falk

    Kæmpemæssig svækkelse




    Mathias Thrane for Anders Thomsen

    Forstærkning



    Nana Welbeck for Azer ??
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Egentligt var det meningen at dette indlæg skulle have været lavet i søndags med en måned tilbage af vinduet og for at flytte lidt af den generelle snak væk fra rygtetråden, men bær over med mig.
      Et status på et transfervindue hvor vi indtil videre har sagt farvel til 11 spillere og sagt goddag til 7 spillere MEN hvoraf flere af dem er hentet før vinduet åbner og dermed masser af tid til at blive spillet ind på holdet.
      De første 3 kampe har været skuffende uafgjorte (måske AAB undtaget) og foråret var ikke prangende.
      Ligaen har fået et slutspil og det erklærede mål er at komme i top, men har vinduet indtil videre bragt os tættere på eller længere fra dette mål?

      Vi har fået
      Joao Pereira for Ari Skulason
      Jeppe Tverskov for Lasse Nielsen
      Kenneth Emil Pedersen for Halgrimur Johansson
      Jakob Buus for Magnus Pedersen
      Rasmus Jønsson for Rasmus Falk
      Mathias Thrane for Anders Thomsen
      Nana Welbeck for Azer Busuladzig

      Mangler erstatninger for Mohammed Diarra, Lucas Jensen og Michael Tørnæs/Maksym Koval.

      Michael Tørnæs og Maksym Kovalbør kunne erstattes af en 3. målmand og Diarra af et af vores talenter (vi har kun hevet Jakob Buus op i denne sæson). Lucas Jensen håber jeg personligt bliver erstattet af en kantspiller der reelt har niveau omkring Falk frem for Jønsson der så vil have erstattet Lucas Jensen.

      På papiret er spillerne vel reelt stærkere end dem vi har sagt farvel til .. eller… ?

      Er holdet blevet stærkere end sidste sæson?

      Kan vi med rette forvente at være i top6 med det nuværende hold hvis vi sammenligner med en lunken 7. plads i sidste sæson?
      Generelt syntes holdet ser styrket ud, nok primært forsvaret.
      Men tabet af falk er en markant svækkelse, alt gik gennem ham og nogen erstatning for ham har vi ikke endnu/ vi skal lære at spille på en anden måde.

      Som udgangspunkt mener jeg truppen er stærk nok til at slutte i top 6 - spiller for spiller, men spillet skal først fungere væsentligt bedre end det har gjort hidtil.....og kan vi nå det....tvivler.
      Så nej vi er langt fra sikre en top 6 plads med den nuværende trup....derfor kan det jo godt være vi ender der.

      Comment


        #4
        Vi mangler i høj grad en kantspiller med niveau. Såfremt Jönsson ikke slår igennem som kantspiller (og jeg holder ikke vejret), må det oplagt være den højeste prioritet.

        Comment


          #5
          Jeg tror på at til mindst en af enten JJT eller Thrane eller Nana vil tænde på midtbanen nu. Så lad os tage Jønsson som tredje angriber og hente en god kantspiller.
          Vi har nu et ordentlig forsvar en god konkurrence på midtbane og farlige angriber.
          Izunna som backup for El Mak, då vil vi være ikke mere så afhængig af den hollandske terrier som sidste sæson, da vi næsten hver kamp han var ude med karantæne eller skade gik ned. Tingager kan udvikle sig som backup i cf.
          Dermed kan vi spille os helt sikker i Top 6.
          Vinduet var en god oprydning og Kent har nu et hold han stillede med tilsammen så han skal vise nu hvordan man "go for gold" - til mindst i den generelle retning.
          Last edited by andlox; 03-08-2016, 17:00.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #6
            Vi skal huske at Kristian Weber og Hasan Kurucai nok også tælles med i truppen af JH, selvfølgelig på et yderst mandat, men Kristian sad dog senest på bænken mod AaB. Jeg tror og håber at vi ligger et lidt større bud end sidst på Thomas Enevoldsen i AaB lige før lukning af transfervinduet. Han trives vist ikke under deres træner for tiden, det kan så skubbe Jønsson frem som angrebs reserve. Sker dette har vi en rigtig fin trup. Det kan så også tænkes at man lige ser Jønsson an på kanten til næste vindue, og så slår til der i stedet, men Jønsson har indtil videre været totalt fejlplaceret derude.

            Comment


              #7
              Hvad jeg stadig savner er forlængelsen med El Mak. Det bekymrer mig meget og håber der venter ingen ond overraskelse i vinduets sidste uger...
              Last edited by andlox; 03-08-2016, 17:14.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                Vi skal huske at Kristian Weber og Hasan Kurucai nok også tælles med i truppen af JH, selvfølgelig på et yderst mandat, men Kristian sad dog senest på bænken mod AaB. Jeg tror og håber at vi ligger et lidt større bud end sidst på Thomas Enevoldsen i AaB lige før lukning af transfervinduet. Han trives vist ikke under deres træner for tiden, det kan så skubbe Jønsson frem som angrebs reserve. Sker dette har vi en rigtig fin trup. Det kan så også tænkes at man lige ser Jønsson an på kanten til næste vindue, og så slår til der i stedet, men Jønsson har indtil videre været totalt fejlplaceret derude.
                Enevoldsen spiller angriber i AaB, og det er også det han betegner som "sin plads" nu, så vidt jeg har læst.
                Han er da en fin spiller, men bidrager ikke med den kreativitet, vi mangler imo

                Comment


                  #9
                  Han gider da heller ikke være 3.hjul i OB. Han slår jo ikke de to oppe foran af. Desuden er han ikke den type vi har brug for. Så nej tak.

                  Comment


                    #10
                    Joao Pereira for Ari Skulason
                    Samesame
                    Jeppe Tverskov for Lasse Nielsen
                    Klar forstærkning
                    Kenneth Emil Pedersen for Halgrimur Jonasson
                    Lille forstærkning
                    Jakob Buus for Magnus Pedersen
                    Samesame
                    Rasmus Jønsson for Rasmus Falk
                    Klar svækkelse
                    Mathias Thrane for Anders Thomsen
                    Lille forstærkning
                    Nana Welbeck for Azer B
                    Må tiden vise

                    Samlet er vi vel svagt forstærket.. Men heller ikke mere og måske ikke nok til Top 6

                    Comment


                      #11
                      Det er sådan, jeg har det med OB for tiden...

                      https://www.youtube.com/watch?v=UsvX3inFX-c&feature=youtu.be

                      Comment


                        #12
                        Og kunstnere er Jesper og Kent...
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Jeg syntes status er som i de forrige vinduer : vi er forstærket på nogle punkter , svækket på andre og set igennem fingre med mangler på andre igen . Der er igen som de øvrige vinduer hentet spillere ind til pladser hvor de ikke hører hjemme , og vi skal atter se spillere på en plads de ikke magter det næste halve år for derefter at lade dem glide ud på bænker for at være afløser på den plads de egentlig hører hjemme på eller ryge på listen over spillere der skal ryddes ud i .
                          Last edited by Magge; 07-08-2016, 10:14.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Jeg syntes status er som i de forrige vinduer : vi er forstærket på nogle punkter , svækket på andre og set igennem fingre med mangler på andre igen . Der er igen som de øvrige vinduer hentet spillere ind til pladser hvor de ikke hører hjemme , og vi skal atter se spillere på en plads de ikke magter det næste halve år for derefter at lade dem glide ud på bænker for at være afløser på den plads de egentlig hører hjemme på eller ryge på listen over spillere der skal ryddes ud i .
                            Jeg syntes det startede så lovende....der blev tidligt hentet ind til et forsvar der længe havde været et kæmpe problem, der blev ryddet op.....og så er der ligesom ikke sket mere. Havde man virkeligt forestillet sig at falk kunne erstattes med Jönsson? Så har man godt nok sovet i timen. Eller Edmundsson for den sags skyld?
                            Nu har man set hvor lidt holdet magter - efter 4 kampe under niveau og uden en heldig sejr eller 2 der kunne købe os lidt tid endnu, iforhold til det transfer pokerspil som JH åbenbart elsker at spille, men tydeligvis ikke magter. Der kan ikke ventes mere....der skal handling til nu!

                            Comment


                              #15
                              Det er ekstremt vigtigt at vi finder noget kvalitet til kanten inden vinduet lukker.

                              Jönsson har været forfærdelig, så medmindre Greve og Joan stepper voldsomt op (har dog lidt fidus til at Joan bliver god når han kommer i fast kampform) har vi åbenlyst brug for noget ekstra. En Kasper Fisker/Kusk type.

                              På positivsiden i fht sidste efterår er forsvaret stærkt, eller i hvert fald til top 6. Vores angreb kan score mål.

                              Gode forsvar vinder... i hvert fald kampe. Hellere en halvgrim sejr på baggrund af vores nye defensive base end det, vi var vidne til i efteråret '15.

                              Prøv at tænke på, hvor vi kunne have været, hvis vi havde den defensive basis på plads sidste efterår..

                              Comment

                              Working...
                              X