Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status på transfervinduet sommer 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Folk der syntes at vi har et godt spil burde kigge på FCM-BIF kampen idag..
    Fra målmand og op på den sidste 1/3 af banen tager det få sekunder.. Spillere der skælder hinanden ud hvis afleveringerne ikke ligger knivskarpt.. Folk der sprinter i presspillet..
    Det savner jeg i OB.. Det burde være OB's DNA

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Det er ekstremt vigtigt at vi finder noget kvalitet til kanten inden vinduet lukker.

      Jönsson har været forfærdelig, så medmindre Greve og Joan stepper voldsomt op (har dog lidt fidus til at Joan bliver god når han kommer i fast kampform) har vi åbenlyst brug for noget ekstra. En Kasper Fisker/Kusk type.

      På positivsiden i fht sidste efterår er forsvaret stærkt, eller i hvert fald til top 6. Vores angreb kan score mål.

      Gode forsvar vinder... i hvert fald kampe. Hellere en halvgrim sejr på baggrund af vores nye defensive base end det, vi var vidne til i efteråret '15.

      Prøv at tænke på, hvor vi kunne have været, hvis vi havde den defensive basis på plads sidste efterår..
      Prøv at tænke på hvor vi havde været hvis vi havde en sportslig ledelse som formåede at samle en komplet start 11ér krydret med et par gode reserver.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #18
        Med 16 dage igen af vinduet er vi pt 22 mand i truppen. Det er en 2-3 mand mindre end sidste sæson. Der var selvfølgelig også flere målmænd så måske behøver man ikke 25 spillere hvis man kun har 2 i truppen og vil trække på en U19 i tilfælde af en skade eller karantæner..
        Men har igen prøvet at tjekke vores direkte Top 6 konkurrenter ud mht hvordan deres trupper ser ud. FCK,FCM og BIF har en anden økonomi og er stensikre i Top 6. Så er der kun 3 pladser at slås om. Bare for at give en indikering

        Randers
        22 mand incl 2 målmænd
        Samme størrelse som os. De har nok 1-2 mand på vej ud men har også meddelt at de stadig leder efter spillere

        Aab
        26 mand incl 2 målmænd
        4 mand mere end os med en del unge også. De henter nok ikke flere og lejer måske en enkelt eller 2 af de unge ud og lander på 24-25 mand

        AGF
        25 mand incl 3 målmænd
        3 mere end os med samme antal unge. De leder stadig efter en forsvarsspiller og kunne godt ende på 26 mand

        SdJ
        23 mand incl 2 målmænd
        1 mere end os men de spiller jo også europæisk. Dog har de et klart mindre budget end os. De afventer nok de sidste europæiske kampe inden de gør mere

        EfB
        23 mand incl 3 målmænd
        1 mere end os og henter 100% 1-3 mere i dette vindue. Men det ser svært ud for dem at nå Top 6

        VFF
        23 mand incl 2 målmænd
        1 mere end os og er på vej til at skrive med en angriber mere. Så de rammer nok 24 spillere

        Antalsmæssigt ser vi stadig lidt tynde ud men hvis vi holder os væk fra de store skader kan det jo godt lade sig gøre med 21 marksspillere.
        Kvalitetsmæssigt er dog en anden situation og man kunne håbe på at vi hentede det sidste X-Factor til offensiven
        Last edited by fmprOB; 16-08-2016, 07:57.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Med 16 dage igen af vinduet er vi pt 22 mand i truppen. Det er en 2-3 mand mindre end sidste sæson. Der var selvfølgelig også flere målmænd så måske behøver man ikke 25 spillere hvis man kun har 2 i truppen og vil trække på en U19 i tilfælde af en skade eller karantæner..
          Men har igen prøvet at tjekke vores direkte Top 6 konkurrenter ud mht hvordan deres trupper ser ud. FCK,FCM og BIF har en anden økonomi og er stensikre i Top 6. Så er der kun 3 pladser at slås om. Bare for at give en indikering

          Randers
          22 mand incl 2 målmænd
          Samme størrelse som os. De har nok 1-2 mand på vej ud men har også meddelt at de stadig leder efter spillere

          Aab
          26 mand incl 2 målmænd
          4 mand mere end os med en del unge også. De henter nok ikke flere og lejer måske en enkelt eller 2 af de unge ud og lander på 24-25 mand

          AGF
          25 mand incl 3 målmænd
          3 mere end os med samme antal unge. De leder stadig efter en forsvarsspiller og kunne godt ende på 26 mand

          SdJ
          23 mand incl 2 målmænd
          1 mere end os men de spiller jo også europæisk. Dog har de et klart mindre budget end os. De afventer nok de sidste europæiske kampe inden de gør mere

          EfB
          23 mand incl 3 målmænd
          1 mere end os og henter 100% 1-3 mere i dette vindue. Men det ser svært ud for dem at nå Top 6

          VFF
          23 mand incl 2 målmænd
          1 mere end os og er på vej til at skrive med en angriber mere. Så de rammer nok 24 spillere

          Antalsmæssigt ser vi stadig lidt tynde ud men hvis vi holder os væk fra de store skader kan det jo godt lade sig gøre med 21 marksspillere.
          Kvalitetsmæssigt er dog en anden situation og man kunne håbe på at vi hentede det sidste X-Factor til offensiven
          Vil gerne ændre mit oprindelige indlæg til at Jønsson har erstattet Lukas og vi dermed mangler erstatninger for Diarra (talent?), en målmand for Koval og Tørnæs (U19 talent?) og så Falk ... Og så kan det godt være at vi skal have to mand til at erstatte ham da vi ser tynde ud flere steder men der halter det altså ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Med 16 dage igen af vinduet er vi pt 22 mand i truppen. Det er en 2-3 mand mindre end sidste sæson. Der var selvfølgelig også flere målmænd så måske behøver man ikke 25 spillere hvis man kun har 2 i truppen og vil trække på en U19 i tilfælde af en skade eller karantæner..
            Men har igen prøvet at tjekke vores direkte Top 6 konkurrenter ud mht hvordan deres trupper ser ud. FCK,FCM og BIF har en anden økonomi og er stensikre i Top 6. Så er der kun 3 pladser at slås om. Bare for at give en indikering

            Randers
            22 mand incl 2 målmænd
            Samme størrelse som os. De har nok 1-2 mand på vej ud men har også meddelt at de stadig leder efter spillere

            Aab
            26 mand incl 2 målmænd
            4 mand mere end os med en del unge også. De henter nok ikke flere og lejer måske en enkelt eller 2 af de unge ud og lander på 24-25 mand

            AGF
            25 mand incl 3 målmænd
            3 mere end os med samme antal unge. De leder stadig efter en forsvarsspiller og kunne godt ende på 26 mand

            SdJ
            23 mand incl 2 målmænd
            1 mere end os men de spiller jo også europæisk. Dog har de et klart mindre budget end os. De afventer nok de sidste europæiske kampe inden de gør mere

            EfB
            23 mand incl 3 målmænd
            1 mere end os og henter 100% 1-3 mere i dette vindue. Men det ser svært ud for dem at nå Top 6

            VFF
            23 mand incl 2 målmænd
            1 mere end os og er på vej til at skrive med en angriber mere. Så de rammer nok 24 spillere

            Antalsmæssigt ser vi stadig lidt tynde ud men hvis vi holder os væk fra de store skader kan det jo godt lade sig gøre med 21 marksspillere.
            Kvalitetsmæssigt er dog en anden situation og man kunne håbe på at vi hentede det sidste X-Factor til offensive
            n
            1. kvaliteten er langt det vigtigste - og den er ikke god nok - ihvertfald ikke til at man med ro i sindet kan sige vi med sikkerhed kommer i top 6.

            2. håber ikke man igen prøver at knibe sig igennem en sæson med en minimumsbesætning....syntes det er noget der er set før, plejer dog først at være i januars vinduet at man begynder på det pjat; "vi har ingen pokal eller europa L kampe - så det går nok...." hvorefter en nøglespiller eller to render ind i skader og eller flere karantæner.....

            Comment


              #21
              Kunne godt bruge lidt rygter her med 12 dage tilbage. Gerne nogle saftige nogle med et #kvalitetsexotisktwist

              Comment


                #22
                Det har i mine øjne været et dybt skuffende transfervindue indtil videre. Jeg anser kun Jeppe Tverskov som værende en reel forstærkning. KEP er ok, men hans alder taget i betragtning er det ikke nogen stærk signing.

                Der er ikke kommet nogen A-spiller som erstatning for Rasmus Falk. Vi har fået en halvdød svensker, som ikke virker meget bedre end David Löfquist. Vi har heller ikke fået den klasse 8-er, som vores hold har skreget på i flere år. Målmandsposten og forsvaret er OK (imo til top 6), men der mangler simpelthen kvalitet på midtbanen i den kreative form. Nu må vi se med Thomas Mikkelsen, men angrebet virker også meget tyndt, når vores to eneste gode angribere har så let til skader, som de har.

                Der er efterhånden sparet et helt ufatteligt højt beløb i lønkroner, men de bliver simpelthen ikke geninvesteret tilnærmelsesvis godt nok. Kun Grytebust, Festersen, AK, Tverskov og Makrini har været gode signings det seneste år.

                Der burde være investeret voldsomt til midtbanen.
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Det har i mine øjne været et dybt skuffende transfervindue indtil videre. Jeg anser kun Jeppe Tverskov som værende en reel forstærkning. KEP er ok, men hans alder taget i betragtning er det ikke nogen stærk signing.

                  Der er ikke kommet nogen A-spiller som erstatning for Rasmus Falk. Vi har fået en halvdød svensker, som ikke virker meget bedre end David Löfquist. Vi har heller ikke fået den klasse 8-er, som vores hold har skreget på i flere år. Målmandsposten og forsvaret er OK (imo til top 6), men der mangler simpelthen kvalitet på midtbanen i den kreative form. Nu må vi se med Thomas Mikkelsen, men angrebet virker også meget tyndt, når vores to eneste gode angribere har så let til skader, som de har.

                  Der er efterhånden sparet et helt ufatteligt højt beløb i lønkroner, men de bliver simpelthen ikke geninvesteret tilnærmelsesvis godt nok. Kun Grytebust, Festersen, AK, Tverskov og Makrini har været gode signings det seneste år.

                  Der burde være investeret voldsomt til midtbanen.
                  Ikke langt fra at være enig. Den der store oprustning i transfervinduet syntes jeg nu ikke har været der..

                  Tverskov: Han er altså bare god og mon ikke at han spiller 2 gode sæsoner i OB og bliver solgt videre. +1 ift HJ
                  KEP: ledertype som gør det okay. Har allerede scoret 2 men skal minimere sine hjerneblødninger. +1/2 ift LN
                  Thrane: mehh..Tja.. Gør det hverken godt eller skidt. Udemærket trupspiller vel. +1/2 ift Lucas
                  Joao: Ikke vanvittig imponeret men heller ingen katastrofe. God defensivt. 0 ift Skulason
                  Jönsson: Katastrofal start. Spiller elendigt på forkert plads. Kæmpe svækkelse på VK. -2 ift Falk
                  Nana: Godt indhop mod FCN men manglede lidt mod Liverpool U23.. Vi håber alle med tiden. -1/2 ift Azer

                  Så ud fra min verden er vi pt svagt svækket ift sidste sæson men pga Grytebust der kom i Feb ser det okay ud alligevel samlet set.
                  Men bedømt ud fra vinduet pt kan jeg ikke give det en godkendelse selv om der blev ryddet godt ud i truppen.
                  JH har skuffet mig dybt i alle vinduer på nær hvor vi hentede Izunna og solgte Emil og Zohore.. Jeg forventer og forbereder mig på det igen men håber som fan jo altid.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Jönsson: Katastrofal start. Spiller elendigt på forkert plads. Kæmpe svækkelse på VK. -2 ift Falk
                    Nana: Godt indhop mod FCN men manglede lidt mod Liverpool U23.. Vi håber alle med tiden. -1/2 ift Azer
                    Havde du forventet en direkte erstatning for Falk? For det har vi ikke økonomi til. Men enig i, at Jönsson er et par niveauer under.
                    Mht Nana, så forstår jeg ikke du kan konkludere noget som helst efter de få minutter han har fået på banen.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                      Havde du forventet en direkte erstatning for Falk? For det har vi ikke økonomi til. Men enig i, at Jönsson er et par niveauer under.
                      Mht Nana, så forstår jeg ikke du kan konkludere noget som helst efter de få minutter han har fået på banen.
                      Det er svært at finde noget på niveau med Falk, men man kan sgu godt komme tættere på det end Rasmus Pölsson .. Hvis vi nu havde et ordentligt netværk i Sydamerika, kunne vi godt have fundet noget, som teknisk var på niveau med Falk (men som sikkert var under niveau på andre områder). Problemet er, at vores scouting er begrænset til den danske 1. division og lottokuponer fra Europas afkroge.
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        Det er svært at finde noget på niveau med Falk, men man kan sgu godt komme tættere på det end Rasmus Pölsson .. Hvis vi nu havde et ordentligt netværk i Sydamerika, kunne vi godt have fundet noget, som teknisk var på niveau med Falk (men som sikkert var under niveau på andre områder). Problemet er, at vores scouting er begrænset til den danske 1. division og lottokuponer fra Europas afkroge.
                        Jeg bliver nødt til at svare på den her, da jeg finder din argumentation for vores scouting helt hen i skoven.
                        OB har altså Ole Nielsen (tidligere scout for Leicester) ansat på fuld tid, så selvom hans fokus primært er på Skandinavien, er det stadig en god kapacitet, ifølge mig

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                          Det er svært at finde noget på niveau med Falk, men man kan sgu godt komme tættere på det end Rasmus Pölsson .. Hvis vi nu havde et ordentligt netværk i Sydamerika, kunne vi godt have fundet noget, som teknisk var på niveau med Falk (men som sikkert var under niveau på andre områder). Problemet er, at vores scouting er begrænset til den danske 1. division og lottokuponer fra Europas afkroge.
                          Nu er jeg ikke sikker på, at RJ er hyret som en decideret erstatning for RF.
                          Når det så er sagt, så er det vel Kent der har peget på RJ fremfor vores scouts?

                          Comment


                            #28
                            Jeg venter fortsat på vinduets sidste del, før der for alvor skal diskuteres OB-scouting. Jeg er ikke tvivl om, at der kommer 1-2 spillere mere ind; spørgsmålet er bare hvem, og hvor gode han/de viser sig at være. Derfra kan vi for alvor snakke kvalitet i scouting.
                            Indtil videre er Tverskov et klart hit, Jönsson et lige så klart flop, KEP lidt mere bob bob hm. Thrane, Nana m.fl. er vel næppe hentet ind som sikre startere, og indtil videre har Thrane vel ikke været hverken værre eller bedre end Lucas J. Alt i alt et middel vindue so far, som med Falks afgang uden kompensation ikke er super godt.
                            Der er garanteret er brugt penge på både sign-on fees mm., uden at vi har solgt en spiller; derfor er der måske ikke super meget at skyde med mht transfer; men spillerne skal jo have en klub, når vinduet begynder at rinde ud, og jeg har stadig en forestilling om, at købmand JH afventer den situation.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Jeg venter fortsat på vinduets sidste del, før der for alvor skal diskuteres OB-scouting. Jeg er ikke tvivl om, at der kommer 1-2 spillere mere ind; spørgsmålet er bare hvem, og hvor gode han/de viser sig at være. Derfra kan vi for alvor snakke kvalitet i scouting.
                              Indtil videre er Tverskov et klart hit, Jönsson et lige så klart flop, KEP lidt mere bob bob hm. Thrane, Nana m.fl. er vel næppe hentet ind som sikre startere, og indtil videre har Thrane vel ikke været hverken værre eller bedre end Lucas J. Alt i alt et middel vindue so far, som med Falks afgang uden kompensation ikke er super godt.
                              Der er garanteret er brugt penge på både sign-on fees mm., uden at vi har solgt en spiller; derfor er der måske ikke super meget at skyde med mht transfer; men spillerne skal jo have en klub, når vinduet begynder at rinde ud, og jeg har stadig en forestilling om, at købmand JH afventer den situation.
                              Du kalder ham købmand, jeg kalder ham pokerspiller ... Og det kan godt være at han stadig sidder med ved bordet men hvis man bliver ved med at fedtspille vinder man ikke .. Forstår muligheden i at satse til sidst men der kan godt nok også tabes på den startegi ...

                              Vi har fået
                              +Joao Pereira for Ari Skulason
                              +Jeppe Tverskov for Lasse Nielsen
                              +Kenneth Emil Pedersen for Halgrimur Johansson
                              +Jakob Buus for Magnus Pedersen
                              +Rasmus Jønsson for Lucas Jensen
                              +Mathias Thrane for Anders Thomsen
                              +Nana Welbeck for Azer Busuladzig

                              Mangler erstatninger for Falk, Mohammed Diarra, og Michael Tørnæs/Maksym Koval.

                              Michael Tørnæs og Maksym Kovalbør kunne erstattes af en 3. målmand og Diarra af et af vores talenter (vi har kun hevet Jakob Buus op i denne sæson.

                              Men helt kritisabelt at Falk ikke er blevet erstattet af en eller to spiller ... Hele spillet var lagt an på ham i sidste sæson og det kan man se nu hvor holdet er uden ideer og koncept. Afskærm målet og få den op til AK og Festersen der så må afgøre kampene ... Midten er so and so ..

                              Ny VK tak og fås de ikke på niveau med Falk så en OM så de sammen kan udligne forskellen..

                              Krydser fingre for at JH rent faktisk har en erstatning for Falk måske to på tegnebrættet og venter på at denne skal blive desperat ..
                              Er det så den type spiller vi vil have?
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Du kalder ham købmand, jeg kalder ham pokerspiller ... Og det kan godt være at han stadig sidder med ved bordet men hvis man bliver ved med at fedtspille vinder man ikke .. Forstår muligheden i at satse til sidst men der kan godt nok også tabes på den startegi ...

                                Vi har fået
                                +Joao Pereira for Ari Skulason
                                +Jeppe Tverskov for Lasse Nielsen
                                +Kenneth Emil Pedersen for Halgrimur Johansson
                                +Jakob Buus for Magnus Pedersen
                                +Rasmus Jønsson for Lucas Jensen
                                +Mathias Thrane for Anders Thomsen
                                +Nana Welbeck for Azer Busuladzig

                                Mangler erstatninger for Falk, Mohammed Diarra, og Michael Tørnæs/Maksym Koval.

                                Michael Tørnæs og Maksym Kovalbør kunne erstattes af en 3. målmand og Diarra af et af vores talenter (vi har kun hevet Jakob Buus op i denne sæson.

                                Men helt kritisabelt at Falk ikke er blevet erstattet af en eller to spiller ... Hele spillet var lagt an på ham i sidste sæson og det kan man se nu hvor holdet er uden ideer og koncept. Afskærm målet og få den op til AK og Festersen der så må afgøre kampene ... Midten er so and so ..

                                Ny VK tak og fås de ikke på niveau med Falk så en OM så de sammen kan udligne forskellen..

                                Krydser fingre for at JH rent faktisk har en erstatning for Falk måske to på tegnebrættet og venter på at denne skal blive desperat ..
                                Er det så den type spiller vi vil have?
                                Mener det er sandsynligt, at den type spillere har OB ikke mulighed for at hente før i slutningen af et vindue. Så jeg håber stadig på at det kan lade sig gøre at hente noget godt de sidste par dage. Det er sjældent at der ikke er sket noget i slutningen af et sommervindue i OB.
                                Mon ikke der også pågår dialog med Makrini om en forlængelse? Forhåbentligt har han lyst til at blive og OB har råd til at betale, hvad han vil have i løn....

                                Comment

                                Working...
                                X