Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2014 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Lige mht. AMC - ja, skidt kamp i går i hvert fald i forb. med de to af målene....ved det andet mål gav kommentatorerne zoneopdækningen skylden - de fattede ganske enkelt ikke, at man i lige sådan en situation, som opstod i går ved det andet mål, skulle holde fast i zone, og at AMC ikke "bare" dækker manden tæt op inden indlægget. Hvad taktikken er i sådanne situationer kan vi jo af gode grunde ikke vide, men hvis det forholder sig, som de talte om, så ligger skylden vel ligeså meget hos ham, der lægger taktikken, som den gør hos AMC? Medmindre AMC på egen hånd vælger at gå imod trænerens taktik...
    Kampen mod AaB understregede endnu engang at vi stadig har store defensive problemer og at midterforsvaret ikke er særlig solidt for at sige det mildt. Det meget positive i den forbindelse er at, en sandsynligvis vellønnet AMC, har kontraktudløb til sommer og det må simpelthen kunne lade sig gøre at finde 1-2 spillere som kan udfylde den plads bedre.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af spfisk Se indlæg
      Rent personligt så jeg helst at man prioriterede en stærk rutineret centerforsvarer der både vinder sine dueller, har overskud til at lede resten af forsvaret og kan lærer fra sig. For jeg tror stadig på DH og KL, men lige nu tror jeg at den af dem der nu spiller vil have godt af bare at skulle koncentrere sig om sit eget spil og lade en anden være forsvarsstyrmand.
      Derefter kan man supplerer op i angrebet, for noget skal der ske dér. Skoubo skal der efter min mening ikke forlænges med, JH ligeså og jeg er temmelig lunken ved Mos, for når han ikke lige er i feltet og afslutter, bidrager han ikke med ret meget. Men hvis prisen for en superforsvarsstyrmand er at angrebet næste sæson består af BK, Bodul, Anders Thomsen (der er angriber?) og så f.eks. en fra 1.divisions-topscorerlistens top10, så ville jeg vælge det. Men jeg er også typen der hellere vil vinde 1-0 end 3-2.
      jeg kan sagtens følge dig - men håber ikke det behøver være enten eller.....

      MEN hvis vi for styrket forsvaret/målmandsposten i en sådan grad så vi begynder at spille til 0 langt oftere end vi gør lige pt, så kan man jo også slippe afsted med et mindre potent angreb, da et enkelt mål som oftes vil være nok til sejr/point....Og det er jo ihvertfald så langt fra vores virkelighed pt....her er 2 mål sjældent nok til sejr og så begynder det jo at bliver svært....

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
        Lige mht. AMC - ja, skidt kamp i går i hvert fald i forb. med de to af målene....ved det andet mål gav kommentatorerne zoneopdækningen skylden - de fattede ganske enkelt ikke, at man i lige sådan en situation, som opstod i går ved det andet mål, skulle holde fast i zone, og at AMC ikke "bare" dækker manden tæt op inden indlægget. Hvad taktikken er i sådanne situationer kan vi jo af gode grunde ikke vide, men hvis det forholder sig, som de talte om, så ligger skylden vel ligeså meget hos ham, der lægger taktikken, som den gør hos AMC? Medmindre AMC på egen hånd vælger at gå imod trænerens taktik...
        Nu skal jeg ikke gøre mig klog på definitionen af zoneopdækning, men hvis det betyder man ikke skal følge en mand der kan stå i en oplagt scoringsposition ved forreste stolpe så lyder det helt vildt. Jeg har lidt svært ved at forestille mig at forsvarsspillerne har bestemte frimærker i feltet de skal holde sig inden for uanset hvordan spillet udvikler sig.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          er det med samme held som man har haft med azer - så fint med mig. Og hvis det "bare" er som erstatning for jeppe så vil det også være glimrende - springet fra 2. div til superligaen var nok lige stort nok for ham. Men som 4 valg kan man sikkert finde en glimrende 1 div angriber med noget potentiale i.

          Men vi har brug for noget erfaring og en smule klasse både i forsvaret og angrebet - hvis ikke vi skal ende i en lign. situation næste sæson igen - og nej jeg snakker på ingen måde medaljer og EL bold - men håber vi kan bevæge os i den rigtige retning og gerne ende med lidt større afstand til stregen sidst på sæsonnen....og der kræver det nogle nye folk. Ikke at det behøves være dyre signinger, Jesper må skam gerne finde dem kvit og frit og fra lavere divisioner hvis det skal være - men en sæson mere med så blodfattigt et angreb og så tamt et forsvar - det klare vi ikke
          Det er også et sindsygt scenarie, og forestiller mig også at 1. Division bliver rippet på et tidspunkt... Som erstatning for Jeppe kunne der helt sikkert findes et fint navn blandt dem...

          Det er jeg enig i, vi skal have fundet et mix, hvor de gamle måske ikke er helt så gamle som nu, og de unge måske ikke helt så unge... Dog vil jeg sige at vores unge folk jo trods alt har prøvet en del efterhånden, CL Kval - EL - Sølv - 10. plads - landsholdsudtagelser - At blive bænket - Kaos, osv... DH, Kadrii og Falk var med da vi snuppede den 3. sølvmedalje, de er 22 og har næsten prøvet alt hvad du kan komme ud for med en dansk klub... Har det overhovedet været godt for dem...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            jeg kan sagtens følge dig - men håber ikke det behøver være enten eller.....

            MEN hvis vi for styrket forsvaret/målmandsposten i en sådan grad så vi begynder at spille til 0 langt oftere end vi gør lige pt, så kan man jo også slippe afsted med et mindre potent angreb, da et enkelt mål som oftes vil være nok til sejr/point....Og det er jo ihvertfald så langt fra vores virkelighed pt....her er 2 mål sjældent nok til sejr og så begynder det jo at bliver svært....
            Præcis min holdning. "Vores forsvar er så stærkt at et enkelt mål er nok til i værste fald at sikre det ene point, men typisk alle tre" er et stærkere fundament end "vi scorer som regel 2-3 mål så det går nok at vi aldrig spiller til nul".

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Det er også et sindsygt scenarie, og forestiller mig også at 1. Division bliver rippet på et tidspunkt... Som erstatning for Jeppe kunne der helt sikkert findes et fint navn blandt dem...

              Det er jeg enig i, vi skal have fundet et mix, hvor de gamle måske ikke er helt så gamle som nu, og de unge måske ikke helt så unge... Dog vil jeg sige at vores unge folk jo trods alt har prøvet en del efterhånden, CL Kval - EL - Sølv - 10. plads - landsholdsudtagelser - At blive bænket - Kaos, osv... DH, Kadrii og Falk var med da vi snuppede den 3. sølvmedalje, de er 22 og har næsten prøvet alt hvad du kan komme ud for med en dansk klub... Har det overhovedet været godt for dem...
              nej det er jo det - og vel netop et godt argument for at vi skal have nogle erfarne folk 8gerne lidt yngre end eks. amc - men nogle 26-29 årige, spillere i deres bedste alder) de unge kan læne sig op af. Det drejer sig om høegh, kl, azer, osv - men nok især de nye der kommer op nu. Håber i den grad de slår til; men hele ansvaret skal bare ikk lægges over på 19-20 årige knægte der er i superligaen for første gang.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                Det er heller ikke fordi jeg mener Thomas Sørensen ligger lige til højrebenet, men jeg leder lidt desperat efter en løsning.

                Skal jeg pege på den position hvor der er størst behov for at styrke os, så er det på målmandsposten. Ikke fordi der er drop i Wessel-klassen men vi har en målmand der jævnligt har problemer med at holde bolden og er ret skidt med fødderne. Oveni dirigerer han ikke sit forsvar. Jeg undrer mig over Anders Møller med den rutine han har så ofte ligger et par meter fra sin modstander, som han også gjorde ved de to første mål i går. Er det fordi han ikke får de nødvendige råd fra målmanden, eller er det Anders Møller der ikke løber nok?

                Jeg mener JC har en del af det vi mangler, men dels er han meget skadet, dels er han knap så hurtig som tidligere og nogen haj i feltet bliver han aldrig. Så hvis det lykkedes Jesper Hansen at afskibe JC og fremtrylle en ny målmand, så bør der rejses en statue af manden.
                JC er ingen ørn i feltet, det er MT heller ikke, han er dog blevet bedre. JC har voldsomt meget mere karisma end MT som er en mere stilfærdig "fætter" JC er væsentligt hurtigere til at sætte spillet i gang end MT nogensinde har været, så det er to forskellige typer med styrker og svagheder. Pt vil jeg gerne se JC med udstrålingen og den udfarende attitude spille nogen kampe, men det vil jo betyde en rotation på den plads også og det er jeg ikke ubetinget tilhænger af hmmmm det lyder som en svær situation og det er det sandelig også
                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #83
                  Kure fra AGF, Jeppe Curth og Morten Nordstrand. Allesammen spillere med en masse suppe erfaring, ikke de mest eksotiske navne. Men det behøver det jo ikke at være. De har alle prøvet en hel del og jeg ser godt de kan styrke OB uden vi springer banken.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    nej det er jo det - og vel netop et godt argument for at vi skal have nogle erfarne folk 8gerne lidt yngre end eks. amc - men nogle 26-29 årige, spillere i deres bedste alder) de unge kan læne sig op af. Det drejer sig om høegh, kl, azer, osv - men nok især de nye der kommer op nu. Håber i den grad de slår til; men hele ansvaret skal bare ikk lægges over på 19-20 årige knægte der er i superligaen for første gang.
                    Jeg tillader mig nok engang at kaste Tore-kortet, den forstår jeg stadig ikke...

                    Igen helt enig, og også i vores eget tilfælde, altså os fans, har der jo heller ikke manglet interesse og forventninger for de unge, hvilket er forståeligt efter en lang periode uden fokus på egne talenter, men "Det første kuld" har måske lidt under det engang imellem, som en del af det samlede pres selvfølgelig...

                    Nu skal vi bare lige sikre os en sikker midterplacering her til sidst, så "kuld nr. 2" ikke starter på et hold der er nedrykningsfavoritter...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #85
                      Når vi nu snakker rutine og erfaring til de unge, så kunne jeg sagtens se Absalonsen igen. Det der med at lave mål, er han gået lidt bort fra, men han har en god alder (28) og han leverer en stor arbejdsindsats for holdet. Han kunne være en god makker til JBL på venstrekanten, hvis Emil smutter. Absa ville kunne dække af defensivt når JBL ryger med frem - og så kan vi jo, ikke fordi vi skal til den snak igen, smide fynbokortet.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Jeg tillader mig nok engang at kaste Tore-kortet, den forstår jeg stadig ikke...

                        Igen helt enig, og også i vores eget tilfælde, altså os fans, har der jo heller ikke manglet interesse og forventninger for de unge, hvilket er forståeligt efter en lang periode uden fokus på egne talenter, men "Det første kuld" har måske lidt under det engang imellem, som en del af det samlede pres selvfølgelig...

                        Nu skal vi bare lige sikre os en sikker midterplacering her til sidst, så "kuld nr. 2" ikke starter på et hold der er nedrykningsfavoritter...
                        Jeg forstår ikke, hvad du ser i Tore. Han rendte rundt og lavede præcis de samme fejl som AMC gør nu; endda i skøn forening med AMC, i et forsvar, der med Tore på holdet lukkede over 60 mål ind på ét kalenderår. Han var ingen leder, da han var her; så er det vel ligegyldigt, hvordan han så er NU.

                        Men nuvel, andre øjne ser vel anderledes på tingene.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg forstår ikke, hvad du ser i Tore. Han rendte rundt og lavede præcis de samme fejl som AMC gør nu; endda i skøn forening med AMC, i et forsvar, der med Tore på holdet lukkede over 60 mål ind på ét kalenderår. Han var ingen leder, da han var her; så er det vel ligegyldigt, hvordan han så er NU.

                          Men nuvel, andre øjne ser vel anderledes på tingene.

                          MvH ChrisOB
                          Jeg synes feks. der havde været mere idé i at holde på ham fremfor AMC... Tore fik jo ikke så voldsomt mange starter i hans tid, og var ude det meste af det forfærdelige forår... Det er nok nærmere halvdelen af de mål der som er faldet med Tore på holdet... men det skal da ikke lyde som om det ikke kunne være skidt, for det kunne det, men jeg mener nu han var bedre end AMC, bedre alder, og han var et farligere våben i modstanderens felt end nogen af dem vi har nu, og det leder potentiale man kunne se, viste det sig jo så også han havde, selvom det er et andet sted han er nu...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Jeg synes feks. der havde været mere idé i at holde på ham fremfor AMC... Tore fik jo ikke så voldsomt mange starter i hans tid, og var ude det meste af det forfærdelige forår... Det er nok nærmere halvdelen af de mål der som er faldet med Tore på holdet... men det skal da ikke lyde som om det ikke kunne være skidt, for det kunne det, men jeg mener nu han var bedre end AMC, bedre alder, og han var et farligere våben i modstanderens felt end nogen af dem vi har nu, og det leder potentiale man kunne se, viste det sig jo så også han havde, selvom det er et andet sted han er nu...
                            Jeg vil for en stund lige blev faktuel og debunke de fleste af de claims, du kommer med:

                            Tore Regienussen startede 27 ud af 41 mulige kampe i den tid, han var kontrakt i OB og ikke var skadet. Af dem spillede han 25 kampe 90 minutter. Han fik spilletid i yderligere 4 kampe, hvor han blev skiftet ind. Han missede kun de sidste 7 kampe af foråret, og i de 7 kampe lukkede vi "kun" 6 mål ind.

                            I de 27 kampe, han startede, der lukkede vi 52 mål ind. I de 41 kampe vi spillede mens Tore var på kontrakt lukkede vi 76 mål ind. 52 er mig bekendt mere end halvdelen.

                            Tore scorede 2 mål for OB. Hvilken fare udgjorde han egentlig for modstanderne?

                            Jeg har kigget kampkalenderen igennem og vil påstå at 27 starter på en enkelt sæson ud af 41 mulige kampe ikke indikerer, at han ikke fik så forfærdelig mange startere for OB. Så vidt jeg kan huske så missede han også enkelte kampe i efteråret p.g.a skader.

                            For mig at se har du "forelsket" dig uden nogen som helst grund. Rent statistisk var der aldrig en fordel at have Tore på holdet; og ud fra ens egen oplevelse af hans præstationer (Du har muligvis haft en anden oplevelse, fair nok), så var han altså ikke ret meget bedre end AMC. Ja faktisk var han lige så uduelig. Og derfor solgte vi ham, tror jeg.

                            Fordi han ikke var nogen gevinst for holdet.

                            Men fair nok, du havde en anden oplevelse med Tore. Min personlige var at han var dårlig - både individuelt og især i samarbejde med AMC.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Jeg vil for en stund lige blev faktuel og debunke de fleste af de claims, du kommer med:

                              Tore Regienussen startede 27 ud af 41 mulige kampe i den tid, han var kontrakt i OB og ikke var skadet. Af dem spillede han 25 kampe 90 minutter. Han fik spilletid i yderligere 4 kampe, hvor han blev skiftet ind. Han missede kun de sidste 7 kampe af foråret, og i de 7 kampe lukkede vi "kun" 6 mål ind.

                              I de 27 kampe, han startede, der lukkede vi 52 mål ind. I de 41 kampe vi spillede mens Tore var på kontrakt lukkede vi 76 mål ind. 52 er mig bekendt mere end halvdelen.

                              Tore scorede 2 mål for OB. Hvilken fare udgjorde han egentlig for modstanderne?

                              Jeg har kigget kampkalenderen igennem og vil påstå at 27 starter på en enkelt sæson ud af 41 mulige kampe ikke indikerer, at han ikke fik så forfærdelig mange startere for OB. Så vidt jeg kan huske så missede han også enkelte kampe i efteråret p.g.a skader.

                              For mig at se har du "forelsket" dig uden nogen som helst grund. Rent statistisk var der aldrig en fordel at have Tore på holdet; og ud fra ens egen oplevelse af hans præstationer (Du har muligvis haft en anden oplevelse, fair nok), så var han altså ikke ret meget bedre end AMC. Ja faktisk var han lige så uduelig. Og derfor solgte vi ham, tror jeg.

                              Fordi han ikke var nogen gevinst for holdet.

                              Men fair nok, du havde en anden oplevelse med Tore. Min personlige var at han var dårlig - både individuelt og især i samarbejde med AMC.

                              MvH ChrisOB
                              kunne jo også være det er her skoen trykker....måske man fjernede det forkerte element i den ligning....

                              jeg kan bare se at han har spillet 43 kampe for rosenborg siden - så helt skidt kan han da ikke være.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                JC er ingen ørn i feltet, det er MT heller ikke, han er dog blevet bedre. JC har voldsomt meget mere karisma end MT som er en mere stilfærdig "fætter" JC er væsentligt hurtigere til at sætte spillet i gang end MT nogensinde har været, så det er to forskellige typer med styrker og svagheder. Pt vil jeg gerne se JC med udstrålingen og den udfarende attitude spille nogen kampe, men det vil jo betyde en rotation på den plads også og det er jeg ikke ubetinget tilhænger af hmmmm det lyder som en svær situation og det er det sandelig også
                                med al den snak om en ny keeper, hvis vi sikre os overlevelse, slipper af med JC og VFF og/eller sønderjydske rykker ned - lægger den så ikke lige til højrebenet at overtage en af deres målmænd? syntes de ser ganske fornuftige ud. Og gå på strandhugst ved en nedrykker - så må de kunne hentes relativt billigt

                                Comment

                                Working...
                                X