Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: AAB - OB (01-08-16)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Hold nu kæft, for en kamp...i negativ forstand. Sjældent har man da set SÅ mange fejl i en kamp, der skulle forestille sig at være på højeste niveau i DK.

OB's 1. halvleg var da helt til hundene, med fejl på fejl på fejl...spillere der spillede rent ud sagt af h til. Eksemplificeret ved JJT's og Tingagers kæmpe fejl, samt at vores portugisiske og færøske venner nærmest ikke satte en fod rigtigt. End ikke de to scoringer (i alt) af Joan kan tage fra ham, at han var stort set helt usynlig i hele kampen.
    I 2. halvleg blev det bedre. Men jeg er ret meget i tvivl om, om det ikke blot var fordi, at AaB også var pivringe...og bare ikke ville/kunne noget som helst i 2. halvleg. Jeg håber da ikke for van der Vaart at han har set den her kamp, for så stikker han da klar halen mellem benene og tænker at det der lort, skal han ikke rode med.

OB må finde ud af, hvad de vil med det her projekt fodbold i Odense. Vil man være i top 6 med mulighed for Europa-spil på sigt, eller vil man bare være med i bedste række, og spille sådan lidt so so efter bedste evne?

Siden fyringen af LO har det hele sejlet. Og det gør det stadig her i den nye sæson. HVIS man vil i top 6, så er man altså pinedød nødt til at have kvalitet på holdet....også blandt dem, der ikke starter inde. Det hjælper ganske enkelt ikke, at de næste i rækken er under niveau på dem, der starter. I hvert fald ikke langt under niveau. Ingen klubber - ej heller OB - undgår skader og karantæner. Og hvis man vil i toppen, skal dem, der erstatter de skadede/dem i karantæne, have som minimum et hæderligt superliganiveau. Det er jeg pt. ikke engang sikker på, at samtlige startende 11 har...i hvert fald slet ikke dem i dag. Og så er jeg pisse ligeglad med "vi satser på talenter". Talenter, de spiller - hvis de er gode nok! Hvis de ikke er gode nok, må de videre til andre klubber, der ikke vil i top 6 - eller som ligger i en række lavere. Man kan ganske enkelt ikke både blæse og have mel i munden. Det må OB også fatte.
    I alle henseender så bliver talenter kun bedre af spilletid. J.J f.eks, jeg er stadig overbevist om, der gemmer sig en god boldspiller sig i ham, når/hvis han får bygget noget mere fysik på. Jeg vil tusind gange hellere give snor til unge fynske talenter, end til såkaldte etablerede profiler, men ellers er jeg jo på linje med dig. Talenter skal være gode nok. Eller befinde sig på hold med holdkammerater, der er gode nok. Det sidste er det, der kniber lidt, og hvis man ikke tager hånd om dette med retttidig omhu, så skaber man hverken et godt nok hold eller en god nok platform for unge talenter at blive bedre på.

Og få så gjort noget ved de faciliteter. Dét er en stor sten i skoen.

MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
      Vi skal lige slå Viborg først, og derefter står den på FCN :-) Sikker sejr over Viborg og få tanket lidt selvtillid, så vi kan nappe en sejr over FCN også.
      Sikker? Køber gerne en uretfærdig sejr på et heldigt mål. Der skal points på kontoen, helt mht selvtillid.

Comment

Hvorfor starter Jacob barret også altid på bænken. Bare se da han kom ind idag. Langt bedre end ham der portugiseren

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          I alle henseender så bliver talenter kun bedre af spilletid. J.J f.eks, jeg er stadig overbevist om, der gemmer sig en god boldspiller sig i ham, når/hvis han får bygget noget mere fysik på. Jeg vil tusind gange hellere give snor til unge fynske talenter, end til såkaldte etablerede profiler, men ellers er jeg jo på linje med dig. Talenter skal være gode nok. Eller befinde sig på hold med holdkammerater, der er gode nok. Det sidste er det, der kniber lidt, og hvis man ikke tager hånd om dette med retttidig omhu, så skaber man hverken et godt nok hold eller en god nok platform for unge talenter at blive bedre på.

MvH ChrisOB
          Ja, det er helt indlysende, at talenter bliver bedre af at spille. Men jeg er stadig der, hvor man altså må træffe et valg, som klub: Vil man i toppen, må man stille med de bedste spillere (samlet set som hold), der kan bringe holdet i toppen. Og igen - talenter skal spille...hvis de er gode nok. Hvis holdet bliver ringere af at smide et talent på banen fra start, så ser jeg ingen grund til, at talentet skal spille....medmindre man ikke mener det med en top 6-placering alvorligt.

OB har et rygte om, at de unge ikke får chancen. Jeg synes nu, der er masser af unge, der gennem de sidste 20 år har fået chancen. Fået en del spilletid. Nogle har grebet chancen, mens andre har måtte finde nye græsgange - med rette. Jeg synes ikke, vi som sådan har set unge talenter falde igennem i OB, for så i bemærkelsesværdig grad at slå igennem i en anden klub på samme niveau.

Ligeså er det i de her år, synes jeg. Desler har grebet chancen og gør det godt. Zohore kendte vi, han greb chancen og fløj videre. Tingager startede ok, men har godt nok noget, der skal bygges på, så vi undgår de store fejl. JBL gør det habilt. Det er ikke fordi han shiner, men kan godt bruges. Greve synes jeg mangler lidt i niveau, men han forsøger - det kan gå begge veje. JJT har noget...men jeg synes stadig han mangler en del i niveau, og jeg er ikke sikker på, det nogensinde kommer. Pt. synes jeg, holdet bliver for meget forringet, hvis han spiller fra start.
          Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Joan bliver 1. OB'er på ugens hold i denne sæson (tipsbladet)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-spillerunde-0
            Nu ved jeg godt han laver to mål, men resten af kampen var han jo pivringe.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
              Tager lige en på Team Positiv: Det er altså ikke 'OB Classic' at slippe med skrækken til sidst. Normalt ville vi have tabt.

MvT
              Det var lige præcis en OB classic... Jammerlig pinlig indsats helt ud i det uhørte, men vi holder et point, og bagefter mødes vi af en form for tilfredshed...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Det var lige præcis en OB classic... Jammerlig pinlig indsats helt ud i det uhørte, men vi holder et point, og bagefter mødes vi af en form for tilfredshed...
                Kunne ikke være mere enig

Comment

MvH ChrisOB
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Hold nu kæft, for en kamp...i negativ forstand. Sjældent har man da set SÅ mange fejl i en kamp, der skulle forestille sig at være på højeste niveau i DK.

OB's 1. halvleg var da helt til hundene, med fejl på fejl på fejl...spillere der spillede rent ud sagt af h til. Eksemplificeret ved JJT's og Tingagers kæmpe fejl, samt at vores portugisiske og færøske venner nærmest ikke satte en fod rigtigt. End ikke de to scoringer (i alt) af Joan kan tage fra ham, at han var stort set helt usynlig i hele kampen.
                    I 2. halvleg blev det bedre. Men jeg er ret meget i tvivl om, om det ikke blot var fordi, at AaB også var pivringe...og bare ikke ville/kunne noget som helst i 2. halvleg. Jeg håber da ikke for van der Vaart at han har set den her kamp, for så stikker han da klar halen mellem benene og tænker at det der lort, skal han ikke rode med.

OB må finde ud af, hvad de vil med det her projekt fodbold i Odense. Vil man være i top 6 med mulighed for Europa-spil på sigt, eller vil man bare være med i bedste række, og spille sådan lidt so so efter bedste evne?

Siden fyringen af LO har det hele sejlet. Og det gør det stadig her i den nye sæson. HVIS man vil i top 6, så er man altså pinedød nødt til at have kvalitet på holdet....også blandt dem, der ikke starter inde. Det hjælper ganske enkelt ikke, at de næste i rækken er under niveau på dem, der starter. I hvert fald ikke langt under niveau. Ingen klubber - ej heller OB - undgår skader og karantæner. Og hvis man vil i toppen, skal dem, der erstatter de skadede/dem i karantæne, have som minimum et hæderligt superliganiveau. Det er jeg pt. ikke engang sikker på, at samtlige startende 11 har...i hvert fald slet ikke dem i dag. Og så er jeg pisse ligeglad med "vi satser på talenter". Talenter, de spiller - hvis de er gode nok! Hvis de ikke er gode nok, må de videre til andre klubber, der ikke vil i top 6 - eller som ligger i en række lavere. Man kan ganske enkelt ikke både blæse og have mel i munden. Det må OB også fatte.
                    Fremragende indlæg! Jeg har "heldigvis" været forhindret i at kunne se de første tre kampe, men hvis det man har gang i rubriceres under fremgang, bliver OB først tophold igen i 2035. 1.- og 2. divionsspillere hører efter min mening hjemme i netop 1. og 2. divion - ikke i en af landets største klubber, som jeg stadig mener OB er.
                    OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Preach brother!

Det er jo præcis den vindermentalitet, som jeg efterlyser. At man ikke er tilfreds med det ene point; også selv om vi til sidst var heldige med ikke at tabe. At man er pissed off p.g.a den mildest talt groteske 1. halvleg, som ikke kan undskyldes med, at vi havde mange nye folk. Det var et studie i, hvad man ikke skal gøre på en fodboldbane; helt lige fra mistiminger, driblinger foran eget felt; afleveringer på tværs af banen uden at orientere sig om modstandernes placering; pinlige tilbageløb, dårlig teknik, og helt igennem tragikomiske forsøg på at efterligne sammenhæng.

Hvis man ikke er vred over dette, som fan, så er der et eller andet galt. Det må bare ikke ske. Jo. Hvis man spiller seriefodbold.

Men med hensyn til om hvor vidt vi tidligere måske havde tabt sådan en kamp; så er der måske lidt om snakken. Jeg har da set mange kampe, hvor vi så har lukket målet ind til sidst, efter vi er kommet tilbage. Det gjorde vi ikke denne gang. Marginalerne var på vores side.

MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Preach brother!

Det er jo præcis den vindermentalitet, som jeg efterlyser. At man ikke er tilfreds med det ene point; også selv om vi til sidst var heldige med ikke at tabe. At man er pissed off p.g.a den mildest talt groteske 1. halvleg, som ikke kan undskyldes med, at vi havde mange nye folk. Det var et studie i, hvad man ikke skal gøre på en fodboldbane; helt lige fra mistiminger, driblinger foran eget felt; afleveringer på tværs af banen uden at orientere sig om modstandernes placering; pinlige tilbageløb, dårlig teknik, og helt igennem tragikomiske forsøg på at efterligne sammenhæng.

Hvis man ikke er vred over dette, som fan, så er der et eller andet galt. Det må bare ikke ske. Jo. Hvis man spiller seriefodbold.

Men med hensyn til om hvor vidt vi tidligere måske havde tabt sådan en kamp; så er der måske lidt om snakken. Jeg har da set mange kampe, hvor vi så har lukket målet ind til sidst, efter vi er kommet tilbage. Det gjorde vi ikke denne gang. Marginalerne var på vores side.

MvH ChrisOB
                        Jeg kan godt give dig ret i meget af det her, og det er sjældent jeg kan det ;)

Men selv i serie fodbold er det sjældent så ringe som du skriver, men nok fordi modstanderen heller ikke er så gode.

Jeg er så også utroligt glad for at vi fik det ene point og ikke smed hele lortet som vi tidligere har gjort, efter vi er kommet tilbage fra at være nede.

Comment

I virkeligheden har det været tre besynderlige kampe.

Først får vi slet ikke scoret i den første mod Silkeborg, hvor vi ellers får straffe og utallige store muligheder. Silkeborgs keeper står selvfølgelig sit livs kamp mod os. Resten af året er han lort, men i lige netop den kamp mod OB, der er han landsholdspotentiale. Det er klart.

Mod Lyngby er vi foran med 2-0, men formår ikke at holde resultatet, da Jeppe Kjær scorer to mål på fantastiske langskud. I enhver anden kamp, sender han kuglen til Gentofte, men lige nøjagtigt mod os, der scorer han selvfølgelig to gange. Vi er endda tæt på at smide hele lortet, ved at begå straffe et kvarter før tid. Vi vader derudover i store tilbud mod slutningen, men kan vanen tro ikke putte bolden i kassen.

I den sidste kamp mod AaB laver vi 7-8 gigantiske forsvarskiks, og havde vi mødt FCK havde vi jo været bagud 7-0 ved pausen. En pinlig optræden, hvor begge mandskaber brænder nogle store muligheder, og i sidste minut er vi igen heldige med ikke at stå med 0 point efter kampen.

Comment

Det ville have været OB Classic at smide det hele på gulvet til sidst.

MvT
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                              I virkeligheden har det været tre besynderlige kampe.

Først får vi slet ikke scoret i den første mod Silkeborg, hvor vi ellers får straffe og utallige store muligheder. Silkeborgs keeper står selvfølgelig sit livs kamp mod os. Resten af året er han lort, men i lige netop den kamp mod OB, der er han landsholdspotentiale. Det er klart.

Mod Lyngby er vi foran med 2-0, men formår ikke at holde resultatet, da Jeppe Kjær scorer to mål på fantastiske langskud. I enhver anden kamp, sender han kuglen til Gentofte, men lige nøjagtigt mod os, der scorer han selvfølgelig to gange. Vi er endda tæt på at smide hele lortet, ved at begå straffe et kvarter før tid. Vi vader derudover i store tilbud mod slutningen, men kan vanen tro ikke putte bolden i kassen.

I den sidste kamp mod AaB laver vi 7-8 gigantiske forsvarskiks, og havde vi mødt FCK havde vi jo været bagud 7-0 ved pausen. En pinlig optræden, hvor begge mandskaber brænder nogle store muligheder, og i sidste minut er vi igen heldige med ikke at stå med 0 point efter kampen.
                              Og faktum er at det er gået ned ad bakke siden en udmærket spillet kamp imod Silkeborg til en pinlig optræden igår. Hvad der så lovende ud, ser pludselig bekymrende ud. Igår var vi tilbage til noget vi så sidste efterår, hvor vi bl.a. blev tromlet over af EfB og Sønderjyske og Aab, fordi vi lavede store brølere og lod os kyse af et aggressivt genpres. Forskellen igår var bare at AaB Heldigvis også var dårlige. Vi taber 9 ud af 10 kampe på det niveau vi var på igår og det er langt fra top 6. Der er noget at tage fat på, både for spillere, trænere og JH. Jeg bliver stadig overrasket hvis ikke vi kommer i top 6, men det chokerer mig at vi kan komme helt herned!

Comment

Tager lige en på Team Skuffet-På-Forhånd:

Jeg kan simpelthen ikke huske at vi har afløst en stime af uafgjorte med en sejr. Så vidt jeg husker er vi gode til at tabe efter en stribe uafgjorte resultater. Det kunne ligne os at vores næste ikke-uafgjorte kamp bliver tabt. Men tager gerne fejl.

MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Working...
                                X