3 kampe 3 point Krisen banker på i OB (igen)
Og hvis jeg skal høre den fedtede snog af en jysk krejler stå og udtrykke sin store tilfredshed med truppen, Overvejer jeg sgu at møde personligt op og giver ham en Olfert han aldrig glemmer.
Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
Sjældent vi har været så dominerende på bolden deroppe. Anden halvleg hvor vi fik fjernet fejlene viser at vi har noget at byde ind med. Men ja meget meget underlig kamp.
Fortjent nok med 2-2, på sin vis ... AAB er alt for passive i 2. halvleg og det er deres egen skyld.
Med de samme de presser på har vi kæmpe problemer.
Generelt en kamp med et ret lavt niveau og en dobbelt målscorer som ikke gjorde meget andet rigtigt end de 2 mål.
Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Underlig kamp - Positivt består vores hold af nogle rigtig gode typer som ikke giver op og kæmper, derfor tror jeg ikke at vi som hold falder sammen flere kampe i streg, men der skal nok ske noget fra JH hvis vi skal med i top 6.
I dag superfint kommet tilbage i 2. halvleg, også selv om Aab var decideret dårlige,
Det ene point bliver en parentes i dag, da den forfærdelige præstation overskygger alt. At vi spiller bedre i 2. halvleg, handler i høj grad om, at AaB spiller forfærdeligt, og alligevel forærer vi dem sejren til sidst, AaB nægtede bare at tage den begge gange.
Plusser i bogen til Bredebro, Edmundsson og Sten Michael nok en gang, på trods af en enkelt smutter.
Bredebro gjorde det væsentligt bedre end jeg havde forventet. Han lukrede så også på, at vi offensivt var helt ude af vores element, og vi var dybt nede i værktøjskassen. Han gjorde det rigtigt fint ud fra de forudsætninger, men vi så også mangler i nogle situationer, og med den vanvittigt smalle trup vi kører med, kunne jeg godt ønske mig, at hans plads blev brugt til en der var lidt mere alsidig.
Edmundsson fik endelig vist den evne han har til at være kampafgørende, der retfærdiggøre hans plads i truppen. Der bliver nok lidt langt mellem snapsene på det her niveau, men han tilføjer noget X factor og en måltrussel, vi stort set ikke har i truppen, udover hos Fester og AK.
Det der kan bekymre mig ved de fine præstationer fra de to ovenstående er, at det bliver en sovepude for JH ift. at styrke truppen. Vi har stadig ENORME mangler.
Generelt var det jo en kamp under superliganiveau. Specielt 1. Halveg er grotesk. Rigtig mange fejl og erobringer på simpelt genpres fra begge hold, specielt AaB. I 2. Halveg får vi styr på det. Jj som lignede en tømmermændsramt seriespiller i 1. Halveg får pludselig sat vores spil sammen, og vi har et stort overtag, som dog ikke bliver til ret meget, da vi ikke rigtig har nogen som kan det ekstraordinære. Det er dog en fin kontra vi slår ved 2-2. Til sidst ser vi igen usikkerheder i bagkæden ved et lille pres. Det så ikke godt ud med tverskov/tingager. De skal vidst lige lære hinanden at kende.
Som sådan et fint resultat i Ålborg med så mange stamspillere ude, men spillet skal være bedre, for Aab spiller jo også dårligt i dag.
Jh skal få noget fart over feltet. Vi mangler en kreativ offensivspiller, som kan det uventede. Det er for omstændigt når vi med det overtag vi har i 2. Halveg ikke får skabt mere. Aab's defensiv var også usikker, så det burde vi have udnyttet noget bedre, selvom vi dog får scoret.
Åååååh nu så jeg lige en pakke med boldtab fra os i dag i nedtakten. Puuuha!! Jeg går i seng!!
Ovenpå pusteren til sidst, hvor de har bolden på stolpen, så er jeg faktisk positiv. Ja, vi laver 3-4 giga-fejl i 1.halvleg. Udover dem har AaB ikke specielt meget, når man tænker på, at det er deres hjemmebane - de er afgjort til at snakke med. Vi savner fortsat den sidste kvalitet, når vi har bolden i offensiven, men vi kører relativt meget rundt med AaB på hjemmebane, hvilket dels siger noget om, at de er faldet i niveau, men vi er også bedre.
Men Rasmus Jönsson...suk. Han skal til at vise noget. Ellers har vi 2 løntunge dødvægte i ham og Izunna, og det er svært at have råd til.
Jeg synes i øvrigt her på bagkant, at Kent Nielsens reaktion efter kampen sagde en del om, hvor vi står og hvad der reelt forventes internt. Han gled rimeligt let over den forfærdelige første halvleg, og kaldte endda vores anden halvleg for nærmest perfekt. Fortæller nok meget godt, at der i den grad stadig arbejdes med et grundfundament, efter at det fra sidste sæson er blevet delvist smadret, og at der bare skal piskes noget tro og vilje til at spille med en højere risiko, ind i truppen. Det virker til, at en 6. plads er rigeligt til at tilfredsstille, og mere kan man heller ikke forvente med den nuværende trup, det vil ikke være rimeligt.
Al snak om top 3, virker godt nok helt vanvittig og ude af trit med virkeligheden. Så langt er vi på ingen måde med at få lagt det spillemæssige fundament, det så vi med al tydelighed i dag, og tag lige et vue ude over bænkene hos FCK, FCM og Brøndby hvis i skulle være i tvivl, det tåler ikke sammenligning.
Ovenpå pusteren til sidst, hvor de har bolden på stolpen, så er jeg faktisk positiv. Ja, vi laver 3-4 giga-fejl i 1.halvleg. Udover dem har AaB ikke specielt meget, når man tænker på, at det er deres hjemmebane - de er afgjort til at snakke med. Vi savner fortsat den sidste kvalitet, når vi har bolden i offensiven, men vi kører relativt meget rundt med AaB på hjemmebane, hvilket dels siger noget om, at de er faldet i niveau, men vi er også bedre. Men Rasmus Jönsson...suk. Han skal til at vise noget. Ellers har vi 2 løntunge dødvægte i ham og Izunna, og det er svært at have råd til.
Tror altså han er fejlcastet til VK. Han er Angriber... Men fuck han har været ringe
Comment