Oprindeligt indsendt af mhbp
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
JH's Hitrate - indadgående handler
Collapse
X
-
Til-afgange under Alm: 96 - still counting
-
Oprindeligt indsendt af badazz Se indlægDet er vel lige så meget Kents ansvar at få holdet i top 6. Hvis ellers man mener at de spillere han har til rådighed har niveauet til top 6...
Hvis Kent vurderer at truppen er god nok til Top 6, så er jeg p.t uenig. Men jeg har større tillid til, at han kan få det bedste ud af det, vi har, end jeg har til at JH kan udfylde det, jeg personligt anser for nogle ret åbenlyse huller i truppens optimering.
Kent er ikke mirakelmager. Får han en tynd trup, så får man også en tynd kop te. Men jeg medgiver gerne, at det nok bliver Kent, der ryger først, hvis det kikser, før det bliver den, hvis overordnede ansvar sportslige fremskridt rent faktisk er.
Og Kent har jo selv bidraget til yderligere setbacks med nogle mærkelig taktiske dispositioner. Så selvfølgelig er han ikke fredet fra ansvar.
Synes bare, der er nogen, der bærer et større ansvar.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægVi kæmpede om overlevelse, fordi vores sportsdirektør ikke formåede at hente gode nok spillere. Og vi var aldrig så langt ude økonomisk, at det ikke var muligt at hente bedre spillere til samme penge. Du og andre taler om vores økonomi, som om det kun var muligt at hente de spillere, vi hentede. Men det passer jo ikke. Andre sportsdirektører har formået at hente bedre til mindre penge, så det med økonomien et bare endnu en belejlig bortforklaring.
Hvis man tager enkelte spillere væk fra hit rate listen, som vi rigtigt bør gøre med Falkesgaard, så ændrer det ikke på, at der er for mange missere. Og resultaterne bliver altså derefter.
Vi var dårlige p.g.a spillere som Lasse, i kombination med Jonasson, Skulason, m.m, så jeg ser din og andres virkelighed og afviser den. Der har været for mange missere, og jeg køber ikke, at man ikke kunne finde bedre spillere, for de samme penge.
MvH ChrisOB
Jo flere oplysninger der kommer frem og jo mere jeg læser om det styrkes min opfattelse af, at man reelt har haft et meget lille økonomisk råderum de sidste 4-5 år.
Jeg tænker især på denne http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...teressante-tal som jeg personligt vurderer til at være den mest troværdige opridsning af klubbernes økonomi de seneste "mange" år.
Det kan godt være klubbens spillerbudget i dag ligger som det 4.-6. højeste, men hvis man på meget kort tid har skulle gå dertil fra et budget, der var det 2./3. højeste og reelt har skåret 40%-50% (hvis ikke mere) fra, ja så har det ikke været nemt.
Det er klart, at det vil give et meget lille økonomisk råderum til nye spillere i den periode. Man bliver nødt til at vente på, at kontrakter løber ud - og når de gør, frigiver de reelt ikke noget i budgettet. Alligevel er man jo nødt til at have et vidst antal spillere i truppen for at være bare nogenlunde konkurrencedygtig i ligaen. Derfor kan man være tvunget til at kigge mod lavere rækker efter nye spillere, der kan fungere som "lappeløsninger" i en kort periode.
Jeg vil ikke blive meget overrasket hvis JH, i den periode, har arbejdet med et budget for nye spillere, der reelt har ligget helt i bunden af ligaen.
Det undskylder ikke alle dårlige handler (for der er da stadig en del jeg ikke forstår), men hvis det forholder sig sådan synes jeg grundlæggende, at han har klaret den overgangsperiode ganske fornuftigt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlægMen er du nu sikker på det?
Jo flere oplysninger der kommer frem og jo mere jeg læser om det styrkes min opfattelse af, at man reelt har haft et meget lille økonomisk råderum de sidste 4-5 år.
Jeg tænker især på denne http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...teressante-tal som jeg personligt vurderer til at være den mest troværdige opridsning af klubbernes økonomi de seneste "mange" år.
Det kan godt være klubbens spillerbudget i dag ligger som det 4.-6. højeste, men hvis man på meget kort tid har skulle gå dertil fra et budget, der var det 2./3. højeste og reelt har skåret 40%-50% (hvis ikke mere) fra, ja så har det ikke været nemt.
Det er klart, at det vil give et meget lille økonomisk råderum til nye spillere i den periode. Man bliver nødt til at vente på, at kontrakter løber ud - og når de gør, frigiver de reelt ikke noget i budgettet. Alligevel er man jo nødt til at have et vidst antal spillere i truppen for at være bare nogenlunde konkurrencedygtig i ligaen. Derfor kan man være tvunget til at kigge mod lavere rækker efter nye spillere, der kan fungere som "lappeløsninger" i en kort periode.
Jeg vil ikke blive meget overrasket hvis JH, i den periode, har arbejdet med et budget for nye spillere, der reelt har ligget helt i bunden af ligaen.
Det undskylder ikke alle dårlige handler (for der er da stadig en del jeg ikke forstår), men hvis det forholder sig sådan synes jeg grundlæggende, at han har klaret den overgangsperiode ganske fornuftigt.
Alle med et ansvar i hænderne kommer ud for at skulle operere i minefelter undervejs; men det er de skills, i de minefelter, der definerer karakter; og jeg er stadig ikke overbevist, om hverken karakter eller skills. Jeg vil se konkrete resultater af hans arbejde: Sejre, stabilitet, opnåen af den klare målsætning. Nærer ingen illusioner om medaljer eller europæisk deltagelse. Men p.t ser jeg ingenting, der indikerer, at vi har et TOP-6 hold rendende rundt. Og der er "kun" 24 runder tilbage at modbevise dette.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Når alt kommer til alt, så blev JH hentet for at opnå målsætningerne med de budgetter og den oprydning der nu engang var... Det har knebet gevaldigt...
Et nøgleord som JH også har brugt mange gange, det er kontinuitet... hvilket man absolut heller ikke kan sige det er lykkedes med... Det er vel nærmest kun sportsdirektøren der ikke er skiftet ud de sidste 3 år, alt andet, samtlige pladser på banen, træner, assistent, osv... alt er skiftet ud...
Last edited by Kaspernon; 30-07-2016, 12:14.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægOg nu også med mhbp's vurdering.
Har lavet en ekstra summering, således der er tal for alle tilgange og en uden egne talenter medregnet:
Eget talent Total Mågen Entusiastens Manner Kaspernon mhbp AMC forlænget Nej 80,00% OK Minus OK OK OK Radza rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Ari Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Spelmann Nej 80,00% OK Minus OK OK OK JBL lejet Nej 100,00% OK OK OK OK OK Jeppe Hansen Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Conner O'Brien Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Abdellaoue Nej 80,00% OK Minus OK OK OK Djuric Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Azer Nej 100,00% OK OK OK OK OK EPJ rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Desler rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK Thomsen rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Greve rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK Radza forlænget Ja 80,00% OK Minus OK OK OK JBL handlet Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Lasse Nielsen Nej 100,00% OK OK OK OK OK Ruud Nej 100,00% OK OK OK OK OK Ousager Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus Magnus P Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Lucas Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Mikkelsen Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Dvalishvili Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Kryger Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Kirkeskov Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Skogseid Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus Hallgrimur Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Dalgaard Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Zohore Nej 100,00% OK OK OK OK OK Lund Nej 100,00% OK OK OK OK OK AK Nej 100,00% OK OK OK OK OK Falkesgaard Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Tørnes Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Festersen Nej 100,00% OK OK OK OK OK Makrini Nej 100,00% OK OK OK OK OK Koval Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Tingager Nej 100,00% OK OK OK OK OK Joan Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Yao Nej 100,00% OK OK OK OK OK Grytebust Nej 100,00% OK OK OK OK OK Izunna Nej 20,00% OK Minus Minus Minus Minus Joao Nej 100,00% OK OK OK OK OK Tverskov Nej 100,00% OK OK OK OK OK KEP Nej 40,00% OK Minus Minus Minus OK Buus rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK Jønsson Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Thrane Nej 100,00% OK OK OK OK OK Total alle: Antal OK 151 36 18 38 26 33 Antal Minus 84 11 29 9 21 14 %OK 64,26% 76,60% 38,30% 80,85% 55,32% 70,21% Total excl egne talenter Antal OK 116 28 15 30 18 25 Antal Minus 79 11 24 9 21 14 59,49% 71,79% 38,46% 76,92% 46,15% 64,10%
Spørgsmålet er til dem der har sagt god for stort set alle fra egen avl, uanset hvad de så har vist efterfølgende.
Jeg må erkende at jeg har bedømt efter om de efterfølgende har vist sig at være pengene værd, ikke om det KUNNE have været godt.
Spelmann kan debatteres ... jeg mener bare han var en dårlig spiller, som til sidst fik en plads hvor han kunne bruge sin fight ... men hvordan kan man sige god for Jeppe Hansen, Izunna og Halgrimur eksempelvis?Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægNår alt kommer til alt, så blev JH hentet for at opnå målsætningerne med de budgetter og den oprydning der nu engang var... Det har knebet gevaldigt...
Et nøgleord som JH også har brugt mange gange, det er kontinuitet... hvilket man absolut heller ikke kan sige det er lykkedes med... Det er vel nærmest kun sportsdirektøren der ikke er skiftet ud de sidste 3 år, alt andet, samtlige pladser på banen, træner, assistent, osv... alt er skiftet ud...
...Jeg er ikke i tvivl om, at JH arbejder så godt han kan, jeg tvivler bare på kvaliteten af det arbejde.
Og der er jo kun én måde at modbevise det hele på: Vi havner i top 6 og ligner vi hører til dér.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægOg nu også med mhbp's vurdering.
Har lavet en ekstra summering, således der er tal for alle tilgange og en uden egne talenter medregnet:
Eget talent Total Mågen Entusiastens Manner Kaspernon mhbp AMC forlænget Nej 80,00% OK Minus OK OK OK Radza rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Ari Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Spelmann Nej 80,00% OK Minus OK OK OK JBL lejet Nej 100,00% OK OK OK OK OK Jeppe Hansen Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Conner O'Brien Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Abdellaoue Nej 80,00% OK Minus OK OK OK Djuric Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Azer Nej 100,00% OK OK OK OK OK EPJ rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Desler rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK Thomsen rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Greve rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK Radza forlænget Ja 80,00% OK Minus OK OK OK JBL handlet Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Lasse Nielsen Nej 100,00% OK OK OK OK OK Ruud Nej 100,00% OK OK OK OK OK Ousager Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus Magnus P Ja 80,00% OK Minus OK OK OK Lucas Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Mikkelsen Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Dvalishvili Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Kryger Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus Kirkeskov Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Skogseid Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus Hallgrimur Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Dalgaard Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Zohore Nej 100,00% OK OK OK OK OK Lund Nej 100,00% OK OK OK OK OK AK Nej 100,00% OK OK OK OK OK Falkesgaard Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Tørnes Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Festersen Nej 100,00% OK OK OK OK OK Makrini Nej 100,00% OK OK OK OK OK Koval Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Tingager Nej 100,00% OK OK OK OK OK Joan Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus Yao Nej 100,00% OK OK OK OK OK Grytebust Nej 100,00% OK OK OK OK OK Izunna Nej 20,00% OK Minus Minus Minus Minus Joao Nej 100,00% OK OK OK OK OK Tverskov Nej 100,00% OK OK OK OK OK KEP Nej 40,00% OK Minus Minus Minus OK Buus rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK Jønsson Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK Thrane Nej 100,00% OK OK OK OK OK Total alle: Antal OK 151 36 18 38 26 33 Antal Minus 84 11 29 9 21 14 %OK 64,26% 76,60% 38,30% 80,85% 55,32% 70,21% Total excl egne talenter Antal OK 116 28 15 30 18 25 Antal Minus 79 11 24 9 21 14 59,49% 71,79% 38,46% 76,92% 46,15% 64,10% Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Med hensyn til faciliteterne i OB, så er det vel mere end et halvt år siden at JH stod frem og sagde at dette var førsteprioritet i OB, og at det ville blive ændret i år. Jeg er dog ret sikker på at ledelsen i klubben prøver at få Odense kommune til at smide penge i dette også, men det er da ret naivt at tro at en kommune der skal spare flere steder, og har et ret stramt budget mange år frem, skulle have penge sat af til det.
klubben må da gå forrest og selv gå igang med at forbedre faciliteterne som i så mange år har været elendige, og her må de øverste i ledelsen i OSE selv bidrage med penge, ellers bliver det aldrig til noget. Så er det da bedre at holde sin kæft omkring det, end at stå og sige at det bliver ændret i år.
Jeg savner i det hele taget lidt information omkring hvornår, og hvordan klubben vil forbedre faciliteterne, det tyder lidt på de venter på kommunen, men så skal de vist vente i mange år.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlægMed hensyn til faciliteterne i OB, så er det vel mere end et halvt år siden at JH stod frem og sagde at dette var førsteprioritet i OB, og at det ville blive ændret i år. Jeg er dog ret sikker på at ledelsen i klubben prøver at få Odense kommune til at smide penge i dette også, men det er da ret naivt at tro at en kommune der skal spare flere steder, og har et ret stramt budget mange år frem, skulle have penge sat af til det.
klubben må da gå forrest og selv gå igang med at forbedre faciliteterne som i så mange år har været elendige, og her må de øverste i ledelsen i OSE selv bidrage med penge, ellers bliver det aldrig til noget. Så er det da bedre at holde sin kæft omkring det, end at stå og sige at det bliver ændret i år.
Jeg savner i det hele taget lidt information omkring hvornår, og hvordan klubben vil forbedre faciliteterne, det tyder lidt på de venter på kommunen, men så skal de vist vente i mange år.
Nu er OSE jo gået ind og har sat sig på driften af det nye Hotel Odeon. Det har meget stor værdi for byen, at få et stort og eksklusivt hotel i midtbyen, ift. turisme og at kunne tiltrække en masse events til byen. Det er bestemt ikke nemt, at finde lokale spillere der kan påtage sig den opgave med den rygrad og erfaring, der trods alt ligger i OSE. Så kunne det jo tænkes, at kommunen gengældte den tjeneste, og hjalp med at spæde til, at byens sportslige flagskib også kommer på omgangshøjde med resten, det er sandt for dyden længe siden, at der er kastet penge i OBs retning.
Men jeg er da helt enig i, at klubben snart må gøre noget selv. Vi kan ikke blive ved med at byde spillere og trænere at skulle benytte de spartanske faciliteter som Ådalen indeholder, det er simpelthen totalt uholdbart i en klub af OBs størrelse i 2016. Hvis man kan drive to fine hoteller med små 400 værelser i byen, må man simpelthen også kunne give spillere og trænere nogle tidsvarende forhold, og sørge for at de ikke skal sendes rundt i byen, når de skal træne, restituere eller forberede sig til kampe. Det ville være en kæmpe fordel, hvis det kunne foregå på klubbens egne faciliteter.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægDet er lidt svært helt at overskue ja, der mangler også en del forlængelser lavet under JH, bla. den med Desler... og ja, alle u-spillere har bare per automatik fået et flueben, ja selv forlængelsen med AMC står ud for mig som "OK". hvilket jeg aldrig har ment... Så ret misvisende liste...
( blev der ikke også forlænget med AT for et år?)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægSyntes også bare det bliver for sort/hvidt om en handel bliver godkendt ikke-godkendt. Men hvis det ene og alene handler om en spiller har slået til talent eller ej så skal en del der står som "ok" ved mig laves om; Jeppe, EPJ, AT osv..alle "handler" der kan forsvares men jo med spillere der ikke slog til. Og det vil trække min JH score gevaldigt ned.
( blev der ikke også forlænget med AT for et år?)Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlægMed hensyn til faciliteterne i OB, så er det vel mere end et halvt år siden at JH stod frem og sagde at dette var førsteprioritet i OB, og at det ville blive ændret i år. Jeg er dog ret sikker på at ledelsen i klubben prøver at få Odense kommune til at smide penge i dette også, men det er da ret naivt at tro at en kommune der skal spare flere steder, og har et ret stramt budget mange år frem, skulle have penge sat af til det.
Få dog det lort lavet FOR HELVEDE og tag slagsmålet bagefter eller imens.. Og om det så er Thorborg & Co, Odense Kommune eller OB på en eller anden favorabel afdragsordning( evt 2 mill de næste 15 år) der betaler er jeg som fan pisse ligeglad med...
Der er fandme så meget forretningsmænd over de herre at man nogle gange undre sig over om de bare er i det for pengenes skyld eller virkelig er fans..
Jeg ved godt at Thorborg har skudt mange millioner i foretagenet og det er jeg taknemmelig for. Men er stadig i tvivl om motivet bag det. Har det været for at redde OB eller har det bare været for at holde liv i den drøm at eje det halve af Odense hvor OB som fungerer som det bløde punkt hvor alle spidserne kan mødes over bajer og bold og lave deres forretninger.
KOM NU IGANG OB!!!!!Last edited by fmprOB; 30-07-2016, 14:01.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægMen er det ikke præcist det JH skal vurderes på, at kunne forudse om denne spiller vil kunne præstere?
Bodul, lado og Koval med videre - DEN slags handler trække stort ned i min bog
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlægMen er det ikke præcist det JH skal vurderes på, at kunne forudse om denne spiller vil kunne præstere?
Hvis unge spillere udvikler sig på fornuftigt på div. parametre er det vel fornuftigt nok at give dem lidt længere tid. Der er sikkert en grund til at nogen bliver forlænget med ½-1 år, og andre igen får forlænget ungdomskontrakter med 3 eller flere år, eks.vis JJT og GreveBelieve OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
Comment