Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-Silkeborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Hvornår er det transfervinduet lukker i DK?

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
      Hvornår er det transfervinduet lukker i DK?
      tror det er onsdag den 31/8 kl 23.59.59

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Desværre afslørede den første kamp, at OB har et kæmpeproblem på midtbanen. Izuanna og Makrini er et totalt fejlcast, og det bliver aldrig godt. De minder for meget om hinanden, og de mangler begge to dynamik og kreativitet, der kommer intet fra den centrale midt. Izunna er sikkert blevet instrueret i, at støde længere frem, men står konsekvent fejlplaceret og mangler blik for det offensive spil. Vi skal have løst denne problematik, hvis OB skal gøre sig håb om top-6.
        En del af løsningen skal komme fra kanterne, men så skal backerne skabe bredde og tempo, og der var jeg meget lidt imponeret igår. Desler har virkelig mistet noget dynamik efter sin skade og JP mangler skoling som offensiv back, men det kan naturligvis komme efterhånden, men det tager tid. Er Greve god nok? Han skal have chancen her i efteråret men skal også slå igennem, ellers må han se sig om efter en lavere hylde.

        AK gør hvad han kan, han er virkelig et stærkt kort. Festersen virker derimod ikke til at fungere længere (måske over the hill). Et godt første halvår, og så er det langsomt gået ned af bakke. Måske var han bedre med en Zohore til at slås for ham?

        Så der er desværre meget langt til, at holdet kommer til at fungere sammen, og det bliver altså rigtig svært at nå i top-6. Håber meget, at der indhentes en dynamisk midtbanespiller, og evt. en hovedstødsstærk boksangriber.

        Og sorry to say, men vi savner virkelig Falk i sådan en kamp som i går....
        Enig i det meste. Men det er ikke den her sæson, hvor Greve skal ind og have en bærende rolle der er han ikke endnu. Der skal en rutineret herre til. Målsætningen om top 6 er i år ikke bare en floskel, som i de foregående sæsoner. Hvor det var fint at bive nr 7 ell 8.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          #34
          Dagen derpå melder én ting sig stærkere: vi så det så småt i de sidste kampe i foråret, og det var tydeligt i går. Vi har mere boldbesiddelse og spiller mere sikkert ud fra egne rækker. Modstanderne indstiller sig på det og spiller på kontra; hvilket vi jo selv gjorde for ret kort tid siden. Vi skal sådan set bare spole et år tilbage; der stod vi selv dybt ret ofte i mange kampe. Og yes, bare kald mig Troels Bech, der snakker om 'proces':-)

          Det tager tid at vænne sig til; og jeg spår flere frustrerende kampe, hvor vi har mest boldbesiddelse og flest afslutninger, men ikke får point(s). Det er fristende i den situation at efterlyse mere simpel fodbold; flere lange bolde, mere fysik i feltet, osv. Men det virker som om, der er en plan, og den fungerer faktisk i store træk. Det koster bare at tage de sidste skridt, hvor possession bliver til mål. Jeg håber, trænerteamet holder fast i planen og får tilføjet i hvert fald én angriber mere, så det hele ikke hænger på Fester/AK. Men jeg forestiller mig ikke, at en enkelt spiller bliver afgørende for sæsonen: det handler mere om vi kan fastholde planen og få resultater ud af det. Selvfølgelig skal der sejre på kontoen; ellers mister spillerne troen på det.

          Comment


            #35
            Synes Greve gjorde det godt i går. Han var blandt vores stærkeste kort, og ikke omvendt. Man så dog også at han ikke lige er farlig på langskud, men bolden havde det med at havne hos ham.
            Han var den af vores fire forreste som skilte sig bedst af med bolden, men det siger generelt ikke så meget på en dag hvor alle spillere tog forkerte eller for langsomme beslutninger...

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Dagen derpå melder én ting sig stærkere: vi så det så småt i de sidste kampe i foråret, og det var tydeligt i går. Vi har mere boldbesiddelse og spiller mere sikkert ud fra egne rækker. Modstanderne indstiller sig på det og spiller på kontra; hvilket vi jo selv gjorde for ret kort tid siden. Vi skal sådan set bare spole et år tilbage; der stod vi selv dybt ret ofte i mange kampe. Og yes, bare kald mig Troels Bech, der snakker om 'proces':-)

              Det tager tid at vænne sig til; og jeg spår flere frustrerende kampe, hvor vi har mest boldbesiddelse og flest afslutninger, men ikke får point(s). Det er fristende i den situation at efterlyse mere simpel fodbold; flere lange bolde, mere fysik i feltet, osv. Men det virker som om, der er en plan, og den fungerer faktisk i store træk. Det koster bare at tage de sidste skridt, hvor possession bliver til mål. Jeg håber, trænerteamet holder fast i planen og får tilføjet i hvert fald én angriber mere, så det hele ikke hænger på Fester/AK. Men jeg forestiller mig ikke, at en enkelt spiller bliver afgørende for sæsonen: det handler mere om vi kan fastholde planen og få resultater ud af det. Selvfølgelig skal der sejre på kontoen; ellers mister spillerne troen på det.
              Enig i de fleste betragtninger. Jeg tror også, at den sukken der er efter mere simpel fodbold og "et stort skur" oppe foran, bare ender med at føre til mere frustration, fra dem der ønsker dette. Jeg ser absolut INGEN tegn på, at man har tænkt sig at gå i den retning.

              I stedet håber jeg, at man kigger på den åbenlyse mangel på teknisk kvalitet og slutprodukt der er omkring vores angribere. Her synes jeg især det er på Greves, Izunnas og Deslers positioner, at det ser værst ud.

              Greve har mange gode egenskaber og løber klogt i rummene, men det er simpelthen et problem, at han er så pauvre en afslutter, mangler kreativitet og ikke har farten eller dribleegenskaberne til at sætte sin modstander. Det kunne gå, da vi havde Falk som den helt store katalysator, men med en Jönsson der har det med at falde ud af kampe, er vi simpelthen nødt til at have en der tager mere ansvar.

              Jeg har ikke i sinde at rette noget angreb på Izunna, for jeg tror egentlig, at han vil kunne varetage El Makrinis rolle fint, men den rolle han har nu, synes jeg absolut ikke, at han kan udfylde. Til det mangler der simpelthen noget hurtigere omtanke, teknik, drive og målfarlighed.

              Det er åbenlyst, at han gennem hele sin karriere har fungeret i en kontrollerende rolle, for han trækker alt for ofte tempoet ud af spillet. Han er simpelthen bare ikke nogendygtig kombinationsspiller, han mangler idéer når han komme op omkring den sidste tredjedel, og tager ofte nogle besynderlige beslutninger. Mål er stort set ikke et element i hans spil, han afslutter simpelthen forfærdeligt, og så bliver han nem at dæmme op for.

              Desler kan jeg super godt lide, men jeg synes simpelthen, at han møder sine tekniske begrænsninger for ofte i den nuværende rolle. Han har et fantastisk drive, der giver ham gode betingelser som back i det her system, men spildprocenten er simpelthen alt for høj på den sidste tredjedel.

              Det er for åbenlyst, at han har et skidt venstre ben, når han trækker ind i banen, og de prærietræk han plejer at tage mod baglinjen, er der altså ikke mange backs i Suppen der bliver sat på. Og så er det virkeligt et problem, at han ikke kan slå nogle mere præcise og veltempererede indlæg, når han kommer til så mange muligheder. En back der kommer så meget frem, er simpelthen nødt til at kunne slå nogle mere præcise flade indlæg og få noget skru på dem der skal ligge et par etager højere. Vi har bare ikke spillermaterialet til at skulle vinde 2-3 dueller og andenbolde ifm. indlæg, som vi som regel er nødt til, grundet manglende præcision.

              Jeg ville virkeligt gerne se ham på hans naturlige position på midten, foran El Makrini, hvor han også vil fylde godt med sin fysik og enorme løbepensum, og hvor han vil kunne true forsvaret med sit drive med bolden, når han er retvendt, og han kunne bruge sin gode løbeintelligens til at skabe ravage og true i dybden uden bold, som en Risgård er fremragende til i AaB. Han ville også fint kunne begå sig på højre midt, hvor han vil kunne få lov at løbe mere frit, og true med noget fart, som jeg synes vi mangler i offensiven.
              Last edited by Sheed; 16-07-2016, 13:53.

              Comment


                #37
                Spot on Sheed👍

                Comment


                  #38
                  Tror sgu jeg havde prøvet at smide Tingager på top de sidste ti minutter, bare for at have noget at sigte efter.

                  MvT
                  Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                    Tror sgu jeg havde prøvet at smide Tingager på top de sidste ti minutter, bare for at have noget at sigte efter.

                    MvT
                    Jeg havde samme tanke

                    Comment


                      #40
                      Så meget for at JBL var muskelskadet igår da han røg ud af truppen. Han startede for reserverne idag

                      http://www.ob.dk/artikel/reserverne-delte-med-ab.aspx

                      Comment


                        #41
                        Han kan vel have været småskadet i går, og være klar til i dag?

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Enig i de fleste betragtninger. Jeg tror også, at den sukken der er efter mere simpel fodbold og "et stort skur" oppe foran, bare ender med at føre til mere frustration, fra dem der ønsker dette. Jeg ser absolut INGEN tegn på, at man har tænkt sig at gå i den retning.

                          I stedet håber jeg, at man kigger på den åbenlyse mangel på teknisk kvalitet og slutprodukt der er omkring vores angribere. Her synes jeg især det er på Greves, Izunnas og Deslers positioner, at det ser værst ud.....
                          Det der tror jeg er spot on, og derfor er det så mere desto ærgerligt, at vi ikke vinder i går, så der kan komme noget ro til projektet. Det er ikke nødvendigvis min yndlingsstil, og jeg var også ved at gå ud af mit gode skind de sidste 20 min, hvor det ender i det rene boldflytteri, men jeg værdsætter alligevel, at holdet endelig ser ud til faktisk at have fået en stil efter mange års famlen i blinde.
                          Og så kan jeg godt se nogle tegninger til, at det kan blive godt. Der skal ikke så frygteligt meget til, og nogle af de kvaliteter, der mangler i holdet, er jeg helt sikker på vil blive hentet ind, nu hvor de forskellige afgange fra holdet efterhånden ser ud til at være på plads.

                          Er også enig med din analyse af Izunna. Synes, at han var bedre i presspillet i går end i foråret (men SIF var også ringe på bolden), men han har bare ikke den nødvendige vision og evner med bolden til at udfylde den rolle, han er blevet placeret i. Ville passe ham bedre med Makrinis plads.

                          Mht. Deslers indsats, så synes jeg ikke, at man kan lægge al skylden over på hans skuldre i indlægssituationerne. Kvaliteten af indlæggene fra begge backs var for dårlig i går, men det virker også som om, at der mangler nogle aftaler og planer for løb og positioneringer, samt hvor indlæggene skal ligge.
                          Det er helt oplagt, at Kent ikke ønsker, at vi skal slå høje bolde i boksen. I den forbindelse læste jeg noget interessant på Mediano, hvor Mads Davidsen (træner i Kina) analyserede de taktiske tendenser fra EM. En af konklusionerne var, at det ikke kan betale sig at slå høje indlæg, da man statistisk set skal bruge alt for mange høje indlæg for at lave et mål. Det er med andre ord "spild" af boldbesiddelse at slå et højt indlæg. Det er selvfølgelig en sandhed med modifikationer, men det må være noget lignende, som Kent læner sig op af. Det virkede dog som om i går, at Joao og (især) Desler så ikke vidste, hvad de skulle gøre i stedet. Det blev til at for mange underlige, halve løsninger med chipbolde osv.. Det positive ved det, som jeg ser det, er, at det må være forholdsvist nemt at træne og få de aftaler på plads - det svære er at komme frem til de gode situationer, og det kom vi jo faktisk i i går.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Enig i de fleste betragtninger. Jeg tror også, at den sukken der er efter mere simpel fodbold og "et stort skur" oppe foran, bare ender med at føre til mere frustration, fra dem der ønsker dette. Jeg ser absolut INGEN tegn på, at man har tænkt sig at gå i den retning.
                            ...
                            tror heller ikke der er mange der ønsker at vores plan A skal i den retning. Men måske mere at man HAR en plan B - og her kunne et stort skur være rart at have.....når det tydeligvis ikke virker - for der vil komme den slags kampe - som den i går, hvor vi skaber tilpas med chancer men mangler kvalitet til sidst og rammer vi så noget bare rimeligt godt - så hugger deres keeper den. I den situation mener jeg det vil være en kæmpe fordel at have nogle alternativer i baghånden, og ønsker man ikke decideret at købe en angriber der passer på beskrivelsen så kunne man, som andre har nævnt - har også selv haft tanken, smide tingerager ind de sidste 10 min. ville måske kunne skabe lidt ravage og der kunne komme noget nedfald til AK og fester.....men så kan det være det er noget man skal træne bare en smule i...

                            Men enig - plan A så lovende ud i går, mange fine takter, den er en proces og blablabla - men der skal point på kontoen og når plan A er forsøgt i 75 min uden at være i nærheden af at virke - så prøv noget andet.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                              Han kan vel have været småskadet i går, og være klar til i dag?
                              Jo jo. Meeeeeeen. Det er 15 timer vi snakker om..

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Jo jo. Meeeeeeen. Det er 15 timer vi snakker om..
                                Du har nok ret :-D Mærkeligt det ikke er blevet kommenteret af Kent?

                                Comment

                                Working...
                                X