Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-Silkeborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB-Silkeborg

    For satan et ærgeligt point tab... Den skulle vi have vundet..
    En rigtig god 8'er og George så ser det sgu okay ud.. Så er der også lidt at skyde med fra bænken

    Tverskov så god ud igen.. Izunna fungerer stadig ikke som den forreste midtbane.. Jeg elsker bare Grytebust..
    Desler mangler lige det sidste slutprodukt. Samme med Greve. Men hvilken energi de kommer med..
    Nu skal vi altså bare vinde i Lyngby

    #2
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    For satan et ærgeligt point tab... Den skulle vi have vundet..
    En rigtig god 8'er og George så ser det sgu okay ud.. Så er der også lidt at skyde med fra bænken

    Tverskov så god ud igen.. Izunna fungerer stadig ikke som den forreste midtbane.. Jeg elsker bare Grytebust..
    Desler mangler lige det sidste slutprodukt. Samme med Greve. Men hvilken energi de kommer med..
    Nu skal vi altså bare vinde i Lyngby
    Helt enig. Med Gryte har vi en målmand som udstråler sikkerhed.
    Desler bragte mange drive på sin side.
    Er overbevist at vi havde vundet med tre eller fire mål hvis vi ikke havde brændet den straffe. Så kunne Silkeborg ikke spille så defensivt i anden halvleg og vores angriber ville have haft mere rum. Håber Fester kommer i fart igen. I foråret virkede han træt af en lange sæson, men det var ikke bedre idag.
    Tverskov var god og synes vi har en rigtig stærkt forsvar med Desler, KEP, Tverskov og Pereira selvom de ikke blev meget udfordret idag.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Det var satme ærgerligt, at slutproduktet manglede. Efter en første halvleg med lidt for meget indianerbold, så fik vi i den grad sat os på kampen i en 2.halvleg, som måske var noget af det mest dominerende, jeg har set OB spille meget længe. Men når vi står så højt og rummene bliver små, så mangler der strenge at spille på. Vi forsøger konsekvent at udspille dem på fart, hvilket fører flere udmærkede chancer udefra med sig, men vi har svært ved at skabe de helt åbne chancer.
      En kamp med et lorteresultat set på spil og chancer; man må ærgre sig over manglende skarphed, men trods alt glædes over dem måde, vi sætter os på kampen på i 2.halvleg.

      Comment


        #4
        Synes vi spiller kampen som vi skal. Vi har dem spillet tyndt gang på gang, men mangler det sidste i enten afslutninger eller sidste aflevering. Straffet er brandærgerligt og deres keeper står også en stærk kamp. Defensiven virker stærk, og jeg synes generelt at farten i spillet er god, selvom det blev for hektisk til sidst, fordi frustrationerne over det frygtede pointtab nok spillede et puds.
        Jeg er fortrøstningsfuld selvom et point hjemme imod Silkeborg selvfølgelig er for lidt. Vi var dem dog klart overlegne, og i den her slags kampe slår vi dem 9 ud af 10 gange

        Comment


          #5
          På positivsiden:

          - Forsvaret står meget længere fremme, og trykker enormt op bagfra.
          - Kenneth Emil er en kæmpe gevinst. Han ved hvad det hér går ud på.
          - Grytebust er den målmand vi har søgt - det ser rigtig godt ud.
          - Desler kommer fantastisk, hvilket er med til at rykke spillet i den rigtige retning.
          - Izunna spiller bolden hurtigere rundt.
          - Makrini er fantastisk til dét han kan - at erobre bolde. Læser spillet fantastisk.


          Negativsiden:

          - Alt for meget nips på den sidste tredjedel af banen. Et eksempel er der hvor Festersen dribler mod mål, kommer til straffepletten, og så spiller bolden bagud til en modspiller.
          - Jönsson er ved koste 2-3 gange hvor han dribler på nogle forkerte steder og tidspunkter - han skal i angrebet.

          Ellers vil jeg sige: Træn afslutninger hjemme i haven og spil mere direkte. Men gode takter.

          Comment


            #6
            Reaktioner

            http://www.ob.dk/artikel/reaktioner-...sif-26052.aspx

            Comment


              #7
              Stats og resume fra ob.dk

              http://www.ob.dk/artikel/ob-kunne-ik...silkeborg.aspx

              Comment


                #8
                Nej, hvor jeg dog bare savner snært og fart i vores spil. Vi springer næsten aldrig et led over, når vi bygger vores spil op. Og vi slår aldrig den lange aflevering fra for eksempel back til modsatte kant, der kan bringe Silkeborg ud af balance. Vi fik jo Gustav Dahl og Jens Martin Gammelby til at ligne klasse-backer til tider.

                Vi er alt for forudsigelige, og hvor er det dog tydeligt, at vi mangler en plan B. Øv for en flad fornemmelse, det skulle have været tre sikre point.

                Det skriger til himlen, at Rasmus Festersen har brug for konkurrence i det angreb. Han er gået helt i stå, og skal udfordres af en kvalitetsangriber så han kan blive skarp igen.

                Jönsson er vores Falk-erstatning på venstre kant. Længere er den ikke, og manden er en klassespiller, der nok skal blive en kæmpegevinst for os på sigt.

                Tverskov var fantastisk. KEP var okay, det samme med Pereira.
                Last edited by jonashj0305; 16-07-2016, 00:32.

                Comment


                  #9
                  Izunna og Joao Pereira får 02 i Stiften men 7 i BT. Hvad siger folket herinde til deres præstation?

                  Comment


                    #10
                    OB har da et par gode chancer kampen igennem, og SIF's målmand hev et par gode redninger ud af ærmet.

                    MEN altså...SIF parkerer bussen i 2. halvleg, og OB gør, i mine øjne, lige præcis det, de ikke skal: Forsøger at nipse sig igennem på midten. Jönsson trækker ind i midten, og Greve gør det samme, så alt klumper sammen derinde. AK dribler i blinde og mister bolden gang på gang. Banens højeste mand sparker konsekvent hjørnesparkene ind til de noget lavere holdkammerater.

                    Buttom line: Når man som træner for OB har set, at igennem de første 60-70 minutter virker taktikken med at nipse sig igennem på midten ikke, så må man tænke lidt over, om der mon skal andet til. Jeg fatter ganske enkelt ikke, at man ikke smider Jönsson på toppen i sådan en situation, og så forsøger at få lavet nogle indlæg de sidste 20-25 minutter. OB har jo stort set ingen indlæg igennem kampen. Og i hvert fald slet ikke nogen af bare nogenlunde kvalitet. Alt skal åbenbart dribles/nipses ind over stregen...

                    Joan kommer ind og beviser ingenting. Thrane...måske der er lidt håb der. Det ser ikke helt tosset ud. Yao - "uortodoks", men hold da op en speed og fysik.
                    Last edited by obforever; 16-07-2016, 06:26.
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                      Nej, hvor jeg dog bare savner snært og fart i vores spil. Vi springer næsten aldrig et led over, når vi bygger vores spil op. Og vi slår aldrig den lange aflevering fra for eksempel back til modsatte kant, der kan bringe Silkeborg ud af balance. Vi fik jo Gustav Dahl og Jens Martin Gammelby til at ligne klasse-backer til tider.

                      Vi er alt for forudsigelige, og hvor er det dog tydeligt, at vi mangler en plan B. Øv for en flad fornemmelse, det skulle have været tre sikre point.

                      Det skriger til himlen, at Rasmus Festersen har brug for konkurrence i det angreb. Han er gået helt i stå, og skal udfordres af en kvalitetsangriber så han kan blive skarp igen.

                      Jönsson er vores Falk-erstatning på venstre kant. Længere er den ikke, og manden er en klassespiller, der nok skal blive en kæmpegevinst for os på sigt.

                      Tverskov var fantastisk. KEP var okay, det samme med Pereira.
                      Jeg her helt enig. Vi SKAL simpelthen have en kvalitetsangriber ind som vi kan sende indlæg efter. Jeg synes også Izunna og ElMakrini kæmpede godt idag. Der er sgu noget god power på den centrale midtbane. Greve og Desler samarbejdet kan der godt komme noget godt ud af, der var ihvertfald plads til forbedring.

                      Comment


                        #12
                        Uanset omstændigheder, så er det bare ikke godt nok, at vi spiller 0-0 på hjemmebane mod en oprykker foran 10.000 tilskuere. Sådan en kamp skal bare vindes.

                        Men sådan går det, når det eneste rigtigt skarpe var solen...

                        Når det så er sagt, så var der mange fine elementer at tage med, og Silkeborgs udgangspunkt taget i betragtning, så producerer vi det antal chancer, som burde ha udløst den fortjente sejr.

                        Vi er ret beset et helt nyt hold, så det var vel okay under omstændighederne rent spillemæssigt, men det fjerner ikke skuffelsen over de tabte points.

                        Desler bliver svær at undvære, mens der er OL.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          OB har da et par gode chancer kampen igennem, og SIF's målmand hev et par gode redninger ud af ærmet.

                          MEN altså...SIF parkerer bussen i 2. halvleg, og OB gør, i mine øjne, lige præcis det, de ikke skal: Forsøger at nipse sig igennem på midten. Jönsson trækker ind i midten, og Greve gør det samme, så alt klumper sammen derinde. AK dribler i blinde og mister bolden gang på gang. Banens højeste mand sparker konsekvent hjørnesparkene ind til de noget lavere holdkammerater.

                          Buttom line: Når man som træner for OB har set, at igennem de første 60-70 minutter virker taktikken med at nipse sig igennem på midten ikke, så må man tænke lidt over, om der mon skal andet til. Jeg fatter ganske enkelt ikke, at man ikke smider Jönsson på toppen i sådan en situation, og så forsøger at få lavet nogle indlæg de sidste 20-25 minutter. OB har jo stort set ingen indlæg igennem kampen. Og i hvert fald slet ikke nogen af bare nogenlunde kvalitet. Alt skal åbenbart dribles/nipses ind over stregen...

                          Joan kommer ind og beviser ingenting. Thrane...måske der er lidt håb der. Det ser ikke helt tosset ud. Yao - "uortodoks", men hold da op en speed og fysik.
                          helt enig - det er godt nok frustrerende at se på, bare engang imellem må de sgu godt hugge på kassen istedet for liiiige at tage et træk til. For det løber bare ud i sandet....

                          Og Yao - tænkte nøjagtig det samme da jeg så ham i går; uortodoks - men der var sgu fart i ham. Og ja klart hellere ind med ham noget før - joan edmund ligner mere og mere endnu en fejlsigning

                          Comment


                            #14
                            Baseret på kampen i går alene, så ærgrer jeg mig lidt over den 50'er jeg har på, at OB kommer i top-6 i grundspillet. Bortset fra straffesparket, var vi ikke i nærheden af at være rigtig farlige.
                            Jeg var personligt skuffet over Greve i går. Bortset fra den sædvanlige energi, så bidrog han med elendige langskud og at komme i vejen; eksemplificeret ved da han tacklede AK i Silkeborgs felt og løb ind og lukkede et hul foran Festersen i en opspilssituation.

                            Jeg håber det bliver bedre offensivt jo mere holdet bliver spillet sammen. I går var en langtrækker af rang.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                              OB har da et par gode chancer kampen igennem, og SIF's målmand hev et par gode redninger ud af ærmet.

                              MEN altså...SIF parkerer bussen i 2. halvleg, og OB gør, i mine øjne, lige præcis det, de ikke skal: Forsøger at nipse sig igennem på midten. Jönsson trækker ind i midten, og Greve gør det samme, så alt klumper sammen derinde. AK dribler i blinde og mister bolden gang på gang. Banens højeste mand sparker konsekvent hjørnesparkene ind til de noget lavere holdkammerater.

                              Buttom line: Når man som træner for OB har set, at igennem de første 60-70 minutter virker taktikken med at nipse sig igennem på midten ikke, så må man tænke lidt over, om der mon skal andet til. Jeg fatter ganske enkelt ikke, at man ikke smider Jönsson på toppen i sådan en situation, og så forsøger at få lavet nogle indlæg de sidste 20-25 minutter. OB har jo stort set ingen indlæg igennem kampen. Og i hvert fald slet ikke nogen af bare nogenlunde kvalitet. Alt skal åbenbart dribles/nipses ind over stregen...

                              Joan kommer ind og beviser ingenting. Thrane...måske der er lidt håb der. Det ser ikke helt tosset ud. Yao - "uortodoks", men hold da op en speed og fysik.
                              Hvad enten man kan lide det eller ej, så er Kents taktik at kanterne skal trække ind i banen og backerne primært skal lave indlæggene.

                              Jeg synes ikke udtrykket nips er det rigtige om vores spil - Jeg synes vi så ofte en angriber eller kant på bolden retvendt mod mål uden for feltet, men de tog simpelthen for dårlige beslutninger. Desværre ikke noget nyt der når man ser på slutningen af foråret.
                              Jeg synes tværtimod vi næsten gav bolden for meget til Desler, som vel fik den på kanten mere end 10 gange, men leverede meget få, hvis ingen kvalificerede indlæg. Alle forsvarsspillere ved efterhånden at hans altid vil gå til baglinien og når han så i stedet trækker ind i banen, så mangler han i den grad et ordentlig venstreben...Havde han det så var han 20 mio værd.
                              Last edited by René; 16-07-2016, 09:17.

                              Comment

                              Working...
                              X