Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
    Lad os nu vente med vores udbrud til på mandag. Vi må se en reaktion fra Kent og spillerne, og vi skal have de tre point. Det er nu eller aldrig.

    Ligesom alle herinde forventer jeg et nederlag, og samme jammerlige indsats. KEP i midterforsvaret og Jønne på kanten, hvor vi aldrig bliver farlige.. Men de skal have chancen for at modbevise os. Jeg tror bare ikke på det.
    Er der da ikke snart bare én, der bliver træt af frasen "Lad os nu lige vente"? Det hold er så forudsigeligt, at man ikke behøves at vente.

    Det bliver jammer foran 3.000 - tops.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Er der da ikke snart bare én, der bliver træt af frasen "Lad os nu lige vente"? Det hold er så forudsigeligt, at man ikke behøves at vente.

      Det bliver jammer foran 3.000 - tops.

      MvH ChrisOB
      Jeg er helt enig, og jeg er 99,9 procent sikker på det er samme suppe der koges igen, men det er ny halvsæson, og Kents kendte frase "Kontinuitet" skal jo have chancen. Du kan ikke konkludere noget ud fra noget du ikke har set i pointgivende kampe, men efter på mandag, når det med meget stor sandsynlighed er samme lort - så skal ALLE høre for det!

      Comment


        Hvor få minutter brugte ham georgieren på at nå op på samme antal sæsonmål som AK..?

        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Hvor få minutter brugte ham georgieren på at nå op på samme antal sæsonmål som AK..?

          Deres georgere var slet ikk med...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Deres georgere var slet ikk med...
            Nå for den, så græker da...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Er der da ikke snart bare én, der bliver træt af frasen "Lad os nu lige vente"? Det hold er så forudsigeligt, at man ikke behøves at vente.

              Det bliver jammer foran 3.000 - tops.

              MvH ChrisOB
              Håber godt nok, at folk er klar til at efterlade den der attitude hjemme foran skærmen mandag...

              Nu er terninger kastet, og vi må få det bedste ud af det. Den begyndende flirt med tanken om, at måske en nedrykning kunne være gavnligt (ikke møntet på ChirsOB), er rystende og tåbelig. Det siger selvfølgelig noget om folks frustrationer, men har man den tanke, så er man mere forhippet på at få ret end på, hvad der er bedst for OB. En nedrykning ville være en katastrofe.

              Der er rigeligt på Fyn i forvejen, der fryder sig, når det går OB dårligt. Nok der sidder på tribunen en solrig sommerdag efter et par sejre, som er væk og kommer med hånende kommentarer, så snart formkurven peger lidt den anden vej. Der er bestemt ikke brug for, at alle os, der virkelig vil OB (det antager jeg alle, der er aktive herinde vil) hopper med på den vogn.

              Spillerne har gang på gang signaleret, hvor vigtig tilskueropbakningen er for dem (senest Tverskov i hans optakstinterview). Og der er brug for den. Det er unægteligt et skrøbeligt fundament, og der er ikke råd til mange svipsere i foråret, før det kan blive rigtigt grimt. Senest i dag kunne man se, hvor vigtigt den mentale del er, og hvor meget pres der er på spillerne, hvis man så EfB's kamp. De spillede som en pose nødder indtil de får et lidt tilfældigt mål, hvorefter de pludseligt ligner et fodboldhold.

              Så det kan det godt være, at det kun bliver foran små 3.000 mandag, men så er det forhåbentligt foran 3.000, der VIL OB, og som støtter op om holdet

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Håber godt nok, at folk er klar til at efterlade den der attitude hjemme foran skærmen mandag...

                Nu er terninger kastet, og vi må få det bedste ud af det. Den begyndende flirt med tanken om, at måske en nedrykning kunne være gavnligt (ikke møntet på ChirsOB), er rystende og tåbelig. Det siger selvfølgelig noget om folks frustrationer, men har man den tanke, så er man mere forhippet på at få ret end på, hvad der er bedst for OB. En nedrykning ville være en katastrofe.

                Der er rigeligt på Fyn i forvejen, der fryder sig, når det går OB dårligt. Nok der sidder på tribunen en solrig sommerdag efter et par sejre, som er væk og kommer med hånende kommentarer, så snart formkurven peger lidt den anden vej. Der er bestemt ikke brug for, at alle os, der virkelig vil OB (det antager jeg alle, der er aktive herinde vil) hopper med på den vogn.

                Spillerne har gang på gang signaleret, hvor vigtig tilskueropbakningen er for dem (senest Tverskov i hans optakstinterview). Og der er brug for den. Det er unægteligt et skrøbeligt fundament, og der er ikke råd til mange svipsere i foråret, før det kan blive rigtigt grimt. Senest i dag kunne man se, hvor vigtigt den mentale del er, og hvor meget pres der er på spillerne, hvis man så EfB's kamp. De spillede som en pose nødder indtil de får et lidt tilfældigt mål, hvorefter de pludseligt ligner et fodboldhold.

                Så det kan det godt være, at det kun bliver foran små 3.000 mandag, men så er det forhåbentligt foran 3.000, der VIL OB, og som støtter op om holdet
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Ro på folkens. Vi har ikke købt alt muligt georgisk og græsk lort, som jo er de rene lottokuponer. Vi har købt kvalitet hos andre danske klubber, akkurat som vi gjorde det i sommer.
                  Kvalitet fra Esbjerg som de erstattede med noget bedre georgisk og græsk lort

                  Selvfølgelig skal vi bakke op. Ellers går det helt sikkert skidt.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Håber godt nok, at folk er klar til at efterlade den der attitude hjemme foran skærmen mandag...

                    Nu er terninger kastet, og vi må få det bedste ud af det. Den begyndende flirt med tanken om, at måske en nedrykning kunne være gavnligt (ikke møntet på ChirsOB), er rystende og tåbelig. Det siger selvfølgelig noget om folks frustrationer, men har man den tanke, så er man mere forhippet på at få ret end på, hvad der er bedst for OB. En nedrykning ville være en katastrofe.

                    Der er rigeligt på Fyn i forvejen, der fryder sig, når det går OB dårligt. Nok der sidder på tribunen en solrig sommerdag efter et par sejre, som er væk og kommer med hånende kommentarer, så snart formkurven peger lidt den anden vej. Der er bestemt ikke brug for, at alle os, der virkelig vil OB (det antager jeg alle, der er aktive herinde vil) hopper med på den vogn.

                    Spillerne har gang på gang signaleret, hvor vigtig tilskueropbakningen er for dem (senest Tverskov i hans optakstinterview). Og der er brug for den. Det er unægteligt et skrøbeligt fundament, og der er ikke råd til mange svipsere i foråret, før det kan blive rigtigt grimt. Senest i dag kunne man se, hvor vigtigt den mentale del er, og hvor meget pres der er på spillerne, hvis man så EfB's kamp. De spillede som en pose nødder indtil de får et lidt tilfældigt mål, hvorefter de pludseligt ligner et fodboldhold.

                    Så det kan det godt være, at det kun bliver foran små 3.000 mandag, men så er det forhåbentligt foran 3.000, der VIL OB, og som støtter op om holdet
                    tror nu vi er en del som forventer jammer og er negative herinde som alligevel bakker op på stadion .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Håber godt nok, at folk er klar til at efterlade den der attitude hjemme foran skærmen mandag...

                      Nu er terninger kastet, og vi må få det bedste ud af det. Den begyndende flirt med tanken om, at måske en nedrykning kunne være gavnligt (ikke møntet på ChirsOB), er rystende og tåbelig. Det siger selvfølgelig noget om folks frustrationer, men har man den tanke, så er man mere forhippet på at få ret end på, hvad der er bedst for OB. En nedrykning ville være en katastrofe.

                      Der er rigeligt på Fyn i forvejen, der fryder sig, når det går OB dårligt. Nok der sidder på tribunen en solrig sommerdag efter et par sejre, som er væk og kommer med hånende kommentarer, så snart formkurven peger lidt den anden vej. Der er bestemt ikke brug for, at alle os, der virkelig vil OB (det antager jeg alle, der er aktive herinde vil) hopper med på den vogn.

                      Spillerne har gang på gang signaleret, hvor vigtig tilskueropbakningen er for dem (senest Tverskov i hans optakstinterview). Og der er brug for den. Det er unægteligt et skrøbeligt fundament, og der er ikke råd til mange svipsere i foråret, før det kan blive rigtigt grimt. Senest i dag kunne man se, hvor vigtigt den mentale del er, og hvor meget pres der er på spillerne, hvis man så EfB's kamp. De spillede som en pose nødder indtil de får et lidt tilfældigt mål, hvorefter de pludseligt ligner et fodboldhold.

                      Så det kan det godt være, at det kun bliver foran små 3.000 mandag, men så er det forhåbentligt foran 3.000, der VIL OB, og som støtter op om holdet
                      Jeg VIL OB. Derfor er min "attitude" altid pakket væk, når jeg tager på stadion, som jeg har gjort (med 3 undtagelser) de sidste 25 år i streg, inklusiv en tur ned i 1. Division.

                      Der er nemlig forskel på at påpege HERINDE, hvad der er ruskragende galt og så hvad man ved, hvad man selv kan gøre i situationen, der tæller - DERUDE.

                      Som det blev bevist gang på gang i efteråret, uden at vi fik ret meget tilbage af den grund.

                      Ikke andet end ord, ord og ord.

                      Og nej. Jeg ønsker bestemt ikke, at OB rykker ned. Men det er altså dér pilen peger hen. Og det kan man påpege, uden at blive beskyldt for at hoppe på nogen som helst "vogn".

                      Mange af dem, der skriver herinde kommer jo på stadion hver eneste gang, både hjemme og ude. De tager ud for at se træninger på deres fødselsdag eller til Paarup for at se dem blive trynet af et 1. Divisionshold med 3 spillere i forsvaret, der end ikke var født, da man så sin første OB hjemmekamp. De synger med - de klapper med - de kommer med opmuntrende råb og undlader at buhe og pifte, uanset hvor dårligt det går. De forsvarer OB med næb og kløer overfor de hånlige bemærkninger. De tager på arbejde med OB trøje dagen efter endnu et nederlag, og prøver på at overbevise folk at tage på stadion, alligevel.

                      Og så sætter de sig foran skærmen og skriver "Er der ikke nogen, der snart er træt af..." og så starter møllen forfra.

                      Du skal virkelig prøve på at adskille, hvad folk skriver herinde og hvad virkeligheden så rent faktisk er.

                      Os der er "tilbage" vil OB mere end nogen som helst andre, og bare fordi der falder bemærkninger af, som gør dig trist og rystet, betyder ikke, at vi er det, når kampen går i gang.

                      Det dér passions noget er en tricky business, og den kommer i mange forskellige facetter.

                      Jeg leverer, dér hvor det tæller, i modsætning til dem, der egentlig burde gøre det, når jeg, vi, gør det.

                      Sammen for klubben. Fælles front mod ledelsen.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Jeg VIL OB. Derfor er min "attitude" altid pakket væk, når jeg tager på stadion, som jeg har gjort (med 3 undtagelser) de sidste 25 år i streg, inklusiv en tur ned i 1. Division.

                        Der er nemlig forskel på at påpege HERINDE, hvad der er ruskragende galt og så hvad man ved, hvad man selv kan gøre i situationen, der tæller - DERUDE.

                        Som det blev bevist gang på gang i efteråret, uden at vi fik ret meget tilbage af den grund.

                        Ikke andet end ord, ord og ord.

                        Og nej. Jeg ønsker bestemt ikke, at OB rykker ned. Men det er altså dér pilen peger hen. Og det kan man påpege, uden at blive beskyldt for at hoppe på nogen som helst "vogn".

                        Mange af dem, der skriver herinde kommer jo på stadion hver eneste gang, både hjemme og ude. De tager ud for at se træninger på deres fødselsdag eller til Paarup for at se dem blive trynet af et 1. Divisionshold med 3 spillere i forsvaret, der end ikke var født, da man så sin første OB hjemmekamp. De synger med - de klapper med - de kommer med opmuntrende råb og undlader at buhe og pifte, uanset hvor dårligt det går. De forsvarer OB med næb og kløer overfor de hånlige bemærkninger. De tager på arbejde med OB trøje dagen efter endnu et nederlag, og prøver på at overbevise folk at tage på stadion, alligevel.

                        Og så sætter de sig foran skærmen og skriver "Er der ikke nogen, der snart er træt af..." og så starter møllen forfra.

                        Du skal virkelig prøve på at adskille, hvad folk skriver herinde og hvad virkeligheden så rent faktisk er.

                        Os der er "tilbage" vil OB mere end nogen som helst andre, og bare fordi der falder bemærkninger af, som gør dig trist og rystet, betyder ikke, at vi er det, når kampen går i gang.

                        Det dér passions noget er en tricky business, og den kommer i mange forskellige facetter.

                        Jeg leverer, dér hvor det tæller, i modsætning til dem, der egentlig burde gøre det, når jeg, vi, gør det.

                        Sammen for klubben. Fælles front mod ledelsen.

                        MvH ChrisOB
                        Amén brother

                        Comment


                          Tja, der ser (endnu engang) ud til, at ChrisOB får ret i sin hypotese om Esbjergs forår. Personligt havde jeg svært ved at tro på det, men omvendt kommer det slet ikke bag på mig. Esbjerg ser ud til at have er kaotisk og vanvittigt transfervindue, hvor man skiller sig af med de etablerede kræfter og henter den ene eksotiske kriger efter den anden. Eksperterne slammer dem og roser Jesper Hansens evige snak om kontinuitet (læs stilstand). Nu er første terning kastet. Hvad har OB at svare tilbage med på mandag? Som om der ikke var pres nok på truppen i forvejen. Nu ser det pludselig ud til, at det eneste hold, som måske var lige så ringe som os, begynder at lykkedes med sin plan. Jeg er der som altid og støtter, men jeg forholder mig sgu retten til at bræge op om herinde om, at vi (eller mest ChrisOB) havde ret igen igen. Jesper Hansen får ikke et øjebliks ro i sit job, så længe jeg ånder og kan skrive to sammenhængende sætninger. Omvendt skal jeg være den første til at indrømme, at jeg tog fejl, hvis han pludselig ved et mirakel begynder at lykkedes med det, han har fyldt os med i snart fire år.

                          Mandag er vi meget klogere. Og ja, jeg håber sgu på tre point, og at vi efter sidste kamp i foråret står og hylder Jesper og Kent! Jeg tror bare ikke et øjeblik på det!
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                            Tja, der ser (endnu engang) ud til, at ChrisOB får ret i sin hypotese om Esbjergs forår. Personligt havde jeg svært ved at tro på det, men omvendt kommer det slet ikke bag på mig. Esbjerg ser ud til at have er kaotisk og vanvittigt transfervindue, hvor man skiller sig af med de etablerede kræfter og henter den ene eksotiske kriger efter den anden. Eksperterne slammer dem og roser Jesper Hansens evige snak om kontinuitet (læs stilstand). Nu er første terning kastet. Hvad har OB at svare tilbage med på mandag? Som om der ikke var pres nok på truppen i forvejen. Nu ser det pludselig ud til, at det eneste hold, som måske var lige så ringe som os, begynder at lykkedes med sin plan. Jeg er der som altid og støtter, men jeg forholder mig sgu retten til at bræge op om herinde om, at vi (eller mest ChrisOB) havde ret igen igen. Jesper Hansen får ikke et øjebliks ro i sit job, så længe jeg ånder og kan skrive to sammenhængende sætninger. Omvendt skal jeg være den første til at indrømme, at jeg tog fejl, hvis han pludselig ved et mirakel begynder at lykkedes med det, han har fyldt os med i snart fire år.

                            Mandag er vi meget klogere. Og ja, jeg håber sgu på tre point, og at vi efter sidste kamp i foråret står og hylder Jesper og Kent! Jeg tror bare ikke et øjeblik på det!
                            Puhhhh, jeg ville sådan ønske, at jeg ikke får så meget ret... men det gør jeg altså. Og det er ikke fordi, jeg prøver på at virke arrogant; jeg mener bare, at alle hold, der har en ambition om at undgå nedrykning, de skal satse. Og ikke satse på det samme, som de har gjort hidtid. Ikke business as usual.

                            At satse er ikke en garanti for, at det lykkes. Og min vurdering er lige så meget bygget på gæt og spekulation, som det er for nogen at mene det modsatte: At Esbjergs sats var og er vanvittigt. Det kan det såmænd stadig godt vise sig at være. Intet er udelukket. Jeg argumenterer bare for sandsynligheden.

                            Faktum er, at en klub der ikke har haft andet end uro det sidste halvandet år, nu har 4 points mere end os; og har slået os i de to indbyrdes opgør.

                            FAKTUM. Så er alt andet dårlige undskyldninger. Og dem har vi nok af. Derfor håber jeg af alt mit hjerte og sind at drengene går ud og lukker min store kæft. Og i de efterfølgende kampe forsegler den med store fede søm og industrilim.

                            Sandsynligheden for det er bare forsvindende lille. Og det vil jeg blive ved med at påpege, indtil der rent faktisk er noget konkret, der kan lukke min store fede kæft.

                            Apropos - på samme måde som jeg ønsker at Jesper Hansen og Kent Nielsen lukker deres og LEVERER. Og hvis de så bagefter det ikke er sket, bare lægger sig fladt ned og erkender, at vi er på skideren. At det her forår handler ikke om at "komme så langt væk fra bunden som overhovedet muligt", men om fladt ud: "Vi kæmper for at undgå nedrykning". Sig dét - og ingen vil hagle dem ned for manglende ambitioner. Det er vores eneste ambition.

                            Ordvalg fortæller meget om ens syn på en sag - og Jesper Hansen og Kent's fortæller om et projekt, der har mistet et hvert klarsyn.

                            Det værste ved det hele er - at selv om vi så vinder på mandag - så er dét jo så absolut ingen garanti om sejr - end sige point i den næste. Det har det dælemedytme ikke været hidtid. Fordi vores selvtillid er bygget op omkring et narrativ om, at vi i virkeligheden er bedre, end det vi viser i form af resultater. Så når man rammer en sejr - så bliver det faktisk mere en mental sovepude - end det bliver en kickstart.

                            Den eneste måde, vi kommer til at opleve det på, det er at vi behandler hver en sejr, som den slet ikke er sket. Forstået på den måde, at den næste kamp efter en sejr, der skal vi "lade som om", at vi ikke har vundet i 10 kampe. Den iver, vi brugte på at opnå den første sejr i 10 kampe, den skal vi også bruge i den næste kamp efter vi så har vundet en kamp.

                            Det er mit bud på, hvorfor end ikke en sejr kan kickstarte selvtilliden hos dette hold. Fordi de bliver fyldt op med Kents og Jespers tiltro og ord om, at vi da så sandelig er et TOP-6 hold; vi har bare ikke vist det endnu.

                            Tag fat i jeres nosser og spil hver eneste kamp, som om I hungrer efter den sejr. Som I gjorde i 45 minutter imod Brøndby. Og i store dele af kampen mod AGF.

                            Det er mit budskab. Gå ud og luk min store, fede kæft! Gør det eftertrykkeligt - og når I så har gjort dét - gør det én gang mere - og én mere etc...

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Jeg VIL OB. Derfor er min "attitude" altid pakket væk, når jeg tager på stadion, som jeg har gjort (med 3 undtagelser) de sidste 25 år i streg, inklusiv en tur ned i 1. Division.

                              Der er nemlig forskel på at påpege HERINDE, hvad der er ruskragende galt og så hvad man ved, hvad man selv kan gøre i situationen, der tæller - DERUDE.

                              Som det blev bevist gang på gang i efteråret, uden at vi fik ret meget tilbage af den grund.

                              Ikke andet end ord, ord og ord.

                              Og nej. Jeg ønsker bestemt ikke, at OB rykker ned. Men det er altså dér pilen peger hen. Og det kan man påpege, uden at blive beskyldt for at hoppe på nogen som helst "vogn".

                              Mange af dem, der skriver herinde kommer jo på stadion hver eneste gang, både hjemme og ude. De tager ud for at se træninger på deres fødselsdag eller til Paarup for at se dem blive trynet af et 1. Divisionshold med 3 spillere i forsvaret, der end ikke var født, da man så sin første OB hjemmekamp. De synger med - de klapper med - de kommer med opmuntrende råb og undlader at buhe og pifte, uanset hvor dårligt det går. De forsvarer OB med næb og kløer overfor de hånlige bemærkninger. De tager på arbejde med OB trøje dagen efter endnu et nederlag, og prøver på at overbevise folk at tage på stadion, alligevel.

                              Og så sætter de sig foran skærmen og skriver "Er der ikke nogen, der snart er træt af..." og så starter møllen forfra.

                              Du skal virkelig prøve på at adskille, hvad folk skriver herinde og hvad virkeligheden så rent faktisk er.

                              Os der er "tilbage" vil OB mere end nogen som helst andre, og bare fordi der falder bemærkninger af, som gør dig trist og rystet, betyder ikke, at vi er det, når kampen går i gang.

                              Det dér passions noget er en tricky business, og den kommer i mange forskellige facetter.

                              Jeg leverer, dér hvor det tæller, i modsætning til dem, der egentlig burde gøre det, når jeg, vi, gør det.

                              Sammen for klubben. Fælles front mod ledelsen.

                              MvH ChrisOB
                              Det er godt at høre - og hatten af for engagementet. Kan jo forstå ud fra det du nu skriver, at det slet ikke er en mulighed i din verden ikke at støtte holdet, men dit svar til Matti1887 kunne meget vel tolkes som resignation, når spillerne ikke engang skal have chance for at gennemføre kampen.

                              Og når du nu er så venlig at give mig råd om, at jeg skal adskille virkeligheden fra herinde, så tillader jeg mig lige at give et den anden vej: hvad med at gøre dig lidt mere umage med at læse, hvad jeg skriver, når du nu gør dig så umage, når du svarer.

                              Der er stor forskel på at tro vi rykker ned og dem, der mener, at det ville være gavnlig - eller ligefrem håber-, at vi gør det. Det er de sidstenævnte, der fik med den retoriske økse (jeg gjorde det endda specifikt tydeligt, at jeg ikke inkluderede dig i den "klub", da jeg på ingen måde ville skyde dig den holdning i skoene).

                              Jeg skrev også, at jeg håbede, at "attituden" blev hjemme. Altså et udtryk for mit håb, ikke en konstatering af, at det ville den ikke.
                              Og jeg er da udemærket klar over, at "virkeligheden" ikke kan sammenholdes 1:1 med, hvad der foregår herinde, men det kan godt give en ide om, hvordan den generelle stemning er. Og du kan ikke bilde mig ind, at den udprægede negative stemning, der er omkring OB (herinde så vel som på alle andre OB platforme), ikke hurtigt kan komme til udtryk på stadion også - mere adskilt er tingene heller ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Det er godt at høre - og hatten af for engagementet. Kan jo forstå ud fra det du nu skriver, at det slet ikke er en mulighed i din verden ikke at støtte holdet, men dit svar til Matti1887 kunne meget vel tolkes som resignation, når spillerne ikke engang skal have chance for at gennemføre kampen.

                                Og når du nu er så venlig at give mig råd om, at jeg skal adskille virkeligheden fra herinde, så tillader jeg mig lige at give et den anden vej: hvad med at gøre dig lidt mere umage med at læse, hvad jeg skriver, når du nu gør dig så umage, når du svarer.

                                Der er stor forskel på at tro vi rykker ned og dem, der mener, at det ville være gavnlig - eller ligefrem håber-, at vi gør det. Det er de sidstenævnte, der fik med den retoriske økse (jeg gjorde det endda specifikt tydeligt, at jeg ikke inkluderede dig i den "klub", da jeg på ingen måde ville skyde dig den holdning i skoene).

                                Jeg skrev også, at jeg håbede, at "attituden" blev hjemme. Altså et udtryk for mit håb, ikke en konstatering af, at det ville den ikke.
                                Og jeg er da udemærket klar over, at "virkeligheden" ikke kan sammenholdes 1:1 med, hvad der foregår herinde, men det kan godt give en ide om, hvordan den generelle stemning er. Og du kan ikke bilde mig ind, at den udprægede negative stemning, der er omkring OB (herinde så vel som på alle andre OB platforme), ikke hurtigt kan komme til udtryk på stadion også - mere adskilt er tingene heller ikke
                                Det vil jeg, som sådan, heller ikke forsøge at bilde dig ind. Men tror du ikke, at det kræver lidt mere end ord på et debatforum til at skabe et overordnet mismod blandt voksne mennesker? Hvad med det man ser på banen? Folk kan vel tænke selv - og afvise negative tåber?

                                Og selv om dette forum så skulle have den indflydelse, du antyder, så er jeg stadig ikke tilhænger af, at man stikker folk blår i øjnene. Tingene skal siges som de er, som vi selvfølgelig ser det. Ligesom du selv gør.

                                Jeg tror du skal tage de folk, der har givet udtryk for, at det ville være gavnligt for os at rykke ned, med et gran salt. Frustrationerne sætter ude på tøjet - og jeg er 120 procent sikker på, at hvis du stod foran dem, så dem i øjnene og spurgte dem, om de virkelig mener det, så ville de alle svare "Nej! Selvfølgelig ikke". Men de vil stadig gerne af med Jesper Hansen og Kent Nielsen. Så griber man efter de strå, der nu engang er at gribes efter - hvor dumme de så kan lyde i dine øjne og ører.

                                Og så vil jeg lige slå fast, at det jeg gav udtryk for, det var bare en bekræftelse af, at det var klogt af dig at undlade at sætte mig i bås med dem, der har givet udtryk for det, du skriver. Det handlede ikke om, at jeg ville "straffe" dig for at have inkluderet mig. Det ved jeg godt, at du ikke gjorde.

                                Det andet handler om, at det jeg skriver er gældende for mange herinde. Vi kan sagtens adskille ord herinde - og så det engagement mange af os har lagt i at støtte OB. Ja faktisk vil jeg vove den lidt frække påstand, uden at skulle gøre mig til herre over, hvem der er "mest" fan eller ej; at den store utilfredshed er udtryk for den store passion, der eksisterer for OB; og at den, for os, kan virke større end "jer andres", i og med vi kæmper med næb og kløer for at gøre folk opmærksomme på, at det der ødelægger OB lige nu, det er dem, der er ansat til at gøre OB bedre, mens det for os FØLES som "I" konstant laver undskyldninger på vegne af de selvsamme personer.

                                Jeg har aldrig haft et ønske om at fornærme nogen, men omvendt har jeg aldrig haft lyst til at pakke tingene ind. Og jeg forstår stadig ikke, at der er nogen, der bare laver det mindste forsvar for det makværk, der sker lige foran øjnene på os. Og ja - at jagte "nuancerne" er for mig også "det mindste forsvar". Jeg forstår simpelthen ikke, at folk ikke kan se, at vi er på vej til at synke.

                                Omvendt, så har jeg også påstået, og fået en lille bekræftelse fra Nixcha, at der er nogen, der mere ønsker at tale negativiteten imod, end de ønsker at forsvare Jesper Hansen. Det giver en bredere forståelse - og et ønske fra mig om at prøve at tone det negative ned. Men det er tæt på umuligt for mig. Fordi jeg føler, der er nogen, der decideret misbruger "mit" OB og skal sendes ud på røv og albuer.

                                Jeg forventer ikke, at du overhovedet forstår mig; ej heller respekterer mig, for guderne skal vide, at jeg er gået over stregen et par gange eller hundrede. Men du må aldrig tvivle på min passion. Og på mandag er jeg dér igen - smilende, selvfølgelig ængstelig, men ikke dømmende, parat til at synge og klappe, så godt jeg nu engang kan. Og det er der flere andre, der også er. Uanset om de så har givet udtryk for, at en nedrykning ville blive gavnligt for os.

                                Jeg forstår dem. Jeg er ikke enig med dem. Men jeg forstår dem. Fuldt ud.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X