Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2016/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg har stadig en klar fornemmelse af, at de alligevel kommer til at klare sig bedre end os, fordi de tænker mere kortsigtet for at kunne tænke langsigtet bagefter, når overlevelsen er sikret.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg har stadig en klar fornemmelse af, at de alligevel kommer til at klare sig bedre end os, fordi de tænker mere kortsigtet for at kunne tænke langsigtet bagefter, når overlevelsen er sikret.

      MvH ChrisOB
      +1 - Sørgeligt nok, ja. Fordi der er fandeme meget kaos i den klub.

      Comment


        En klubmand, som oven i købet har internationalt erfaring kontra JH, jeg tror 99 ud ad 100 billede vælge klubmanden med erfaring.

        Comment


          Nogen der fik 100%??

          http://www.fyens.dk/ob/Test-din-vide...rtikel/3123955
          Last edited by fmprOB; 17-02-2017, 08:10. Årsag: Giver mere mening med linket?

          Comment


            Kan vi ikke bare rykke ned med det samme?
            Så vi kan få kylet JH og Kent ad helvede til. Tag bare NT og andre i klubben som ikke lever op til deres job med.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
              Kan vi ikke bare rykke ned med det samme?
              Så vi kan få kylet JH og Kent ad helvede til. Tag bare NT og andre i klubben som ikke lever op til deres job med.
              I mine svage øjeblikke må jeg desværre indrømme at jeg får samme tanke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                I mine svage øjeblikke må jeg desværre indrømme at jeg får samme tanke
                Det samme her. Men kun i de svage øjeblikke. Jeg vil ikke rykke ned.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                  Kan vi ikke bare rykke ned med det samme?
                  Så vi kan få kylet JH og Kent ad helvede til. Tag bare NT og andre i klubben som ikke lever op til deres job med.
                  Jo, hvis situationen mindede mere om den fra 97/98. Det gør den bare ikke. I 1998 stod vi med en hamrende stærk trup til 1. Division og en nogenlunde solid økonomi (husk, vi kunne fx købe Erik Bo Andersen for små 10 millioner.) Alle var klar over, at OB ville kunne spadsere nemt gennem 1. division, hvilket holdet også gjorde (med få blundere som det famøse 5-6 nederlag i Haderslev).

                  Har denne OB-trup samme styrke i dag? Langt fra. Kan OB rent faktisk holde på de profiler, der trods alt er nu, hvis det bliver til en nedrykning? Næppe. Har OB råd til at rykke ned og måske halvere sine indtægter i en sæson? Jeg tvivler.

                  Vi har tabt til Vendyssel og Køge med den her trup, og det har tilsyneladende været helt retfærdige nederlag i begge kampe. Jeg føler mig bestemt ikke sikker på, at OB bare rykker direkte op igen året efter, hvis det ender i en nedrykning. Det er også blevet meget sværere at rykke op nu på grund af playoffs, som er tiltænkt at holde landets stærkeste klubber i Superligaen.

                  OB rykker ikke nødvendigvis ned, selv om jeg frygter for det, men OB rykker heller ikke nødvendigvis op igen, hvis vi rykker ned. Det kan meget vel gå hen og blive historien om Vejle Boldklub - bare i en stribet version.
                  OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                    Jo, hvis situationen mindede mere om den fra 97/98. Det gør den bare ikke. I 1998 stod vi med en hamrende stærk trup til 1. Division og en nogenlunde solid økonomi (husk, vi kunne fx købe Erik Bo Andersen for små 10 millioner.) Alle var klar over, at OB ville kunne spadsere nemt gennem 1. division, hvilket holdet også gjorde (med få blundere som det famøse 5-6 nederlag i Haderslev).

                    Har denne OB-trup samme styrke i dag? Langt fra. Kan OB rent faktisk holde på de profiler, der trods alt er nu, hvis det bliver til en nedrykning? Næppe. Har OB råd til at rykke ned og måske halvere sine indtægter i en sæson? Jeg tvivler.

                    Vi har tabt til Vendyssel og Køge med den her trup, og det har tilsyneladende været helt retfærdige nederlag i begge kampe. Jeg føler mig bestemt ikke sikker på, at OB bare rykker direkte op igen året efter, hvis det ender i en nedrykning. Det er også blevet meget sværere at rykke op nu på grund af playoffs, som er tiltænkt at holde landets stærkeste klubber i Superligaen.

                    OB rykker ikke nødvendigvis ned, selv om jeg frygter for det, men OB rykker heller ikke nødvendigvis op igen, hvis vi rykker ned. Det kan meget vel gå hen og blive historien om Vejle Boldklub - bare i en stribet version.
                    Præcis. Tverskov, Grytebust, og Eddie ville sandsynligvis være væk dag ét efter en nedrykning. Og det er nok tvivlsomt, om vi havde råd til at beholde AK. Ville Helenius tage et år i 1. div, med et hold han ingen tilknytning har til whatsoever, hans alder taget i betragtning? Næppe.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Præcis. Tverskov, Grytebust, og Eddie ville sandsynligvis være væk dag ét efter en nedrykning. Og det er nok tvivlsomt, om vi havde råd til at beholde AK. Ville Helenius tage et år i 1. div, med et hold han ingen tilknytning har til whatsoever, hans alder taget i betragtning? Næppe.
                      Vi ville uden tvivl komme til at se en større åreladning af spillere. Tverskov, Grytebust, Eddie, AK, Festersen og en del andre ville formentlig ikke fortsætte i 1. Division. Fordi ledelsen ikke engang overvejer, at nedrykning er et emne, bliver det et blodbad, hvis vi pludselig står dernede.

                      Det kan så være en fristende tanke, at vi får en sæson til at bygge et helt nyt fundament på spillere som Tingager, Casper Nielsen, Thomasen, Buus, Desler, Greve, Welbeck, Yao og Weber, men som sagt vil der ikke være nogen garanti for, at vi rykker op igen. Og rykker man ikke op i første forsøg, så ryger man ind i den onde spiral med små indtægter, som Vejle (og flere andre) er røget ind i. Man SKAL tilbage omgående og i sikker stil, hvis man skal holde fast i selvbilledet som superligaklub.

                      Det løber mig koldt ned ad ryggen, at vi har en sportslig ledelse, som (i hvert fald offentligt) slet ikke gider overveje nedrykning som tema.

                      Men Kent og Jesper er ikke involveret i OB med hjertet. Kun pengepungen. De kan bare rejse videre og få sig et andet job.

                      For Helveg, Nedergaard, Hemmingsen, Høgh og andre ville det være et personligt nederlag. Derfor ville jeg klart foretrække en af dem på de ledelsesposter.
                      Last edited by StateTrooper; 17-02-2017, 10:43.
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        Vi skal vel håbe på at FCN og Esbjerg taber i aften? At vi får min. 1 point i morgen og kommer en smule tættere på de andre, og en plads længere frem i tabellen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                          Vi skal vel håbe på at FCN og Esbjerg taber i aften? At vi får min. 1 point i morgen og kommer en smule tættere på de andre, og en plads længere frem i tabellen.
                          Jeg tvivler på at vi får point i morgen ;)

                          Men jeg tror ikke vi skal håbe på andre hold.
                          Kun på at få en masse point selv :)
                          Andet er ligemeget pt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            I mine svage øjeblikke må jeg desværre indrømme at jeg får samme tanke
                            Har lidt samme tanke....Men en ting er vi ikke er garanteret tilbagevenden efter en sæson. Noget andet er; vi er ikke sikker på at en nedrykning koster hverken KN eller JH jobbet....

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              Har lidt samme tanke....Men en ting er vi ikke er garanteret tilbagevenden efter en sæson. Noget andet er; vi er ikke sikker på at en nedrykning koster hverken KN eller JH jobbet....
                              Korrekt. Skræmmende

                              Comment


                                Hvis man ser det udefra kunne det lige umildbart se ud som om at Lyngby og AC Horsens har haft godt af at komme ned en tur. De har haft mulighed for at få bygget et nyt hold og en anden kultur op.

                                Hvad har vi i OB som er værd at gemme på?
                                Et godt stadion? Gode og attraktive trænings fasaliteter? Talenter eller andre spillere vi kan sælge og lave gode penge på? Og hvis vi sælger spillere Høegh, Zohore, Kasper. Hvad bliver pengene så brugt på?

                                Vores elskede klub er lige nu ved at rådne op inde fra og ingen gør en skid ved det.

                                Må jeg foreslå at INGEN står på blok B
                                Men der er et kæmpe bander med et budskab som går klokke klart ind!!!
                                I ødelægger vores klub, Jesper, Kent & Nils

                                Comment

                                Working...
                                X