Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Næppe....de ville ikke være i nærheden af at komme på holdet, tænker jeg
    Ikke i start 11 nej

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
      Næppe....de ville ikke være i nærheden af at komme på holdet, tænker jeg
      Det er jeg uenig i. AK er i hvert fald på niveau, hvis ikke bedre end Santander, der ikke ejer noget der bare ligner teknik. Hvis vi måler de to angrebspar der startede i går op mod hinanden, synes jeg faktisk at vores er en klasse bedre. Det er selvfølgelig en anden snak, når Nicolai Jørgensen starter på toppen.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Kan også godt være det var sådan. Men det var ikke albuen. Denne gang...
        Nej, der var ikke nogen der gjorde noget unfair ...
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Nej, der var ikke nogen der gjorde noget unfair ...
          Enig. Bare træls for Tingager. Nu misser han nok lidt træning og evt kampe på dette..
          Havde gerne set ham spille de sidste 5 kampe fra start til slut

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Ikke i start 11 nej
            El Makrini > Kvist. Det tror jeg også Ståle kan se.

            FCK's angribere passer nok også til deres system, hvor de skal være to store klumper til at sigte efter, men vores duo er da den klart mest målfarlige.

            AK + Fester > Corner + Fede

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              El Makrini > Kvist. Det tror jeg også Ståle kan se.

              FCK's angribere passer nok også til deres system, hvor de skal være to store klumper til at sigte efter, men vores duo er da den klart mest målfarlige.

              AK + Fester > Corner + Fede
              "Fede" :oD

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Bortset fra citat nr. 2, så læser jeg altså stadig ikke "bitterhed" ud af ret meget af det dér eller noget andet skrevet efter kampen. Så har vi to forskellige tærskler for hvornår noget er bittert.

                MvH ChrisOB
                Skrev jeg ikke at du kan kalde det noget andet end bitterhed?

                Comment


                  #38
                  Kunne man ikke forestille sig at lave et opråb på stadion. Ude eller hjemme, hvor man får ytret sig om, at man gerne vil have Makrini forlænget asap!

                  Jeg er også bange for, at en af de større klubber - økonomisk set, kommer og snupper ham.

                  Et opråb ville gøre meget, og det kan kun gå for langsomt. Det ville da også være dejligt for Makrini, at han føler sig værdsat blandt os fans.

                  Men når alt det er sagt, så er jeg da sikker på ledelsen og Kent gerne vil forlænge, og måske nok allerede er i gang - Men derfor ville det ikke skade lige at få sig ytret overfor klubben. :)

                  Comment


                    #39
                    Ah, man skal vist være særdeles stor OB-fan for at foretrække El Makrini eller AK for frem henholdsvis Kvist eller Santander. Come on. Begge er meget dygtige, og jeg sætter stor pris på dem. El Makrini er uden sidestykke vores bedste spiller. Men han er ikke bedre end Kvist. Der er grund til, at Kvist har spillet i Bundesligaen og fast på landsholdet. Det niveau er der ikke helt mere, men han har set god ud (igen) på det sidste.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                      Ah, man skal vist være særdeles stor OB-fan for at foretrække El Makrini eller AK for frem henholdsvis Kvist eller Santander. Come on. Begge er meget dygtige, og jeg sætter stor pris på dem. El Makrini er uden sidestykke vores bedste spiller. Men han er ikke bedre end Kvist. Der er grund til, at Kvist har spillet i Bundesligaen og fast på landsholdet. Det niveau er der ikke helt mere, men han har set god ud (igen) på det sidste.
                      Jeg er enig med dig i, at Mo næppe kan betegnes bedre end Kvist endnu, omend jeg synes, at han har gjort en rigtigt god figur, og Kvist er laaaangt fra fordums styrke.

                      Jeg vil dog stadig godt høre, hvorfor at man ikke helt rationelt kan mene, at AK skulle være bedre end Santander? Jeg er godt klar over, at hvis man sagde det til en FCK-fan eller en journalist fra et af de københavner-fikserede medier, så ville de vende det hvide ud af øjnene, al den stund at de ikke ser AK spille alligevel. Men for mange er prisen på +20 mio. jo et kvalitetsstempel i sig selv, uden at se på, hvad FCK rent faktisk har fået for pengene. Det har selvfølgelig også noget at gøre med de andre offensivspillere de har smidt mange mio. efter som Cornelius, De Ridder, Diouf, og Ailton, hvor kvaliteten jo i den grad også har levet op til prisen...

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Jeg er enig med dig i, at Mo næppe kan betegnes bedre end Kvist endnu, omend jeg synes, at han har gjort en rigtigt god figur, og Kvist er laaaangt fra fordums styrke.

                        Jeg vil dog stadig godt høre, hvorfor at man ikke helt rationelt kan mene, at AK skulle være bedre end Santander? Jeg er godt klar over, at hvis man sagde det til en FCK-fan eller en journalist fra et af de københavner-fikserede medier, så ville de vende det hvide ud af øjnene, al den stund at de ikke ser AK spille alligevel. Men for mange er prisen på +20 mio. jo et kvalitetsstempel i sig selv, uden at se på, hvad FCK rent faktisk har fået for pengene. Det har selvfølgelig også noget at gøre med de andre offensivspillere de har smidt mange mio. efter som Cornelius, De Ridder, Diouf, og Ailton, hvor kvaliteten jo i den grad også har levet op til prisen...
                        Det er selvfølgelig vanskeligt at sammenligne så forskellige spillere, men umiddelbart vil jeg vurdere at Santander besidder spidskompetencer som kan kvalificere ham til en karriere i udlandet - det samme har jeg svært ved at se gøre sig gældende for AK. I hvert fald hvis det skal være en niveaumæssigt stærkere liga. Jeg har kun set Kvist få gange i denne sæson, men én af disse kampe var FCK-AaB hvor Delaney og ham fik en anden superduo, Würtz og Risgaard til at ligne bunden af 2. division. Jeg er heller ikke udpræget fan af Kvist, hverken som spiller eller person, men jeg mener klart at han fortsat er bedre end Makrini, selvom jeg er vild med selv samme.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Skrev jeg ikke at du kan kalde det noget andet end bitterhed?
                          Jo du gjorde. My bad. :-)

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                            Ah, man skal vist være særdeles stor OB-fan for at foretrække El Makrini eller AK for frem henholdsvis Kvist eller Santander. Come on. Begge er meget dygtige, og jeg sætter stor pris på dem. El Makrini er uden sidestykke vores bedste spiller. Men han er ikke bedre end Kvist. Der er grund til, at Kvist har spillet i Bundesligaen og fast på landsholdet. Det niveau er der ikke helt mere, men han har set god ud (igen) på det sidste.
                            Tjah, hvilket belæg er der for det? De er stort set identiske spillertyper. Hvis man kigger på spillerstatistik:

                            http://www.superliga.dk/spiller/mohamed-el-makrini

                            http://www.superliga.dk/spiller/william-kvist

                            Er El-Makrini overlegen. Han er blandt de mest løbende spillere i ligaen med 12.6 km/kamp! defensivt.

                            Tacklinger: 6.4 tacklinger/kamp vs 2.4/kamp for Kvist. Over dobbelt så mange!

                            Bolderobringer: 3.1/kamp vs 2.5/kamp.

                            Han vinder også flere luftdueller/kamp, selv de er samme højde.

                            El Makrini har flere clearinger og blokeret flere skud pr kamp end Kvist, hvilket kan tilskrives at OB forsvarer mere end FCK. De andre stats derimod vidner bare om at El Makrini vinder flere bolde end Kvist generelt. FCK har jo også brug at vinde bolden tilbage, og er på ingen måde et tiki-taka possession hold, selv efter superliga-standard.


                            OFFENSIVT:

                            El Makrini trækker i gennemsnit 1.4 frispark/kamp, Kvist kun 0.8/kamp. Han har også markant flere berøringer/kamp end Kvist (!!), og markant flere afleveringer/kamp (63 vs 53) på trods af at FCK har bolden mere.

                            Visse af tallene kan man jo godt dreje rundt på det faktum at FCK har bolden mere end OB generelt - men alle hold skal bruge bolderobrere. Og når denne oven i købet fordeler flere bolde, løber flere meter, har flere berøringer og vinder flere frispark til sit hold, synes jeg godt man kan konkludere at Makrini er bedre eller minimum lige så god en CDM som Kvist.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                              Ah, man skal vist være særdeles stor OB-fan for at foretrække El Makrini eller AK for frem henholdsvis Kvist eller Santander. Come on. Begge er meget dygtige, og jeg sætter stor pris på dem. El Makrini er uden sidestykke vores bedste spiller. Men han er ikke bedre end Kvist. Der er grund til, at Kvist har spillet i Bundesligaen og fast på landsholdet. Det niveau er der ikke helt mere, men han har set god ud (igen) på det sidste.
                              Mht Santander, så passer vores angribere bedst til vores spillestil, og FCK's passer bedst til deres med ekstremt fokus på indlæg fra backs.

                              Man kan bare ikke komme udenom at AK har et markant bedre målsnit end Santander. Læg dertil (og ja, jeg ser næsten alle FCKs kampe) at Santander er gumpetung og ret kluntet, og på ingen måde kan skabe noget på egen hånd. Han skal serviceres.

                              AK laver mål/assist hver 108. minut.

                              Santander laver mål/assist hver 156. minut. På et hold der har bolden mere, og som servicerer ham i hoved og røv.

                              http://www.superstats.dk/maal/plus-assist

                              Jeg ville ihf ikke foretrække Santander over AK. Heller ikke selvom vi formåede at slå langt flere indlæg.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                                Det er selvfølgelig vanskeligt at sammenligne så forskellige spillere, men umiddelbart vil jeg vurdere at Santander besidder spidskompetencer som kan kvalificere ham til en karriere i udlandet - det samme har jeg svært ved at se gøre sig gældende for AK. I hvert fald hvis det skal være en niveaumæssigt stærkere liga. Jeg har kun set Kvist få gange i denne sæson, men én af disse kampe var FCK-AaB hvor Delaney og ham fik en anden superduo, Würtz og Risgaard til at ligne bunden af 2. division. Jeg er heller ikke udpræget fan af Kvist, hverken som spiller eller person, men jeg mener klart at han fortsat er bedre end Makrini, selvom jeg er vild med selv samme.
                                Det er en helt fair pointe. Jeg er så omvendt af den mening, at Santanders mangler ift. teknik, fart og ofte også ordenlig attitude, gør at han næppe får succes på et meget højere niveau end Superligaen. Som type passer han rigtigt godt ind i FCK, som bygger deres spil op omkring indlæg i meget høj grad, men det er altså en tendens de fleste hold går væk fra rundt omkring i verden.

                                AK er efter min mening et suverænt boldtalent, og en noget nær komplet angriber på Superliganiveau. Så vil jeg godt medgive, at spidskompetencerne ikke ligefrem er tydelige, men får han bare bygget noget mere selvtillid på via at spille kontinuerligt, så kan jeg sagtens se ham blive en profil i en liga niveauet over Suppen, eller som en god angriber for en midterklub i en af ligaerne under de allerstørste, som den franske f.eks. Det er kun hans psyke der har forhindret ham i at komme så langt for længst, i min optik.
                                Last edited by Sheed; 09-05-2016, 18:09.

                                Comment

                                Working...
                                X