Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB-FCK

    Lidt skuffet selvom vi kun taber med en enkelt pin til de kommende mestre.. Der mangler simpelthen en til at drive bolden frem idag..

    Tommel op: Tingager, El Mak, Greve og Grytebust

    Men hold nu kæft en tynd bænk idag. Der var ikke meget at skyde med.. Truppen skal trimmes igen og der skal hentes lidt til offensiven..
    Tingager skal bare have de sidste kampe frem for Lasse N. Uanset hvordan det gik i Polen idag

    #2
    ikke nederlaget i sig selv der er skuffende - man kan sgu altid tabe en 1-0er og når det så er til topholdet - ja så sker det jo. Men det var jo ikke ligefrem fordi de skulle kæmpe vildt for sejren i dag. Efter målet satte de den på cruise control og vi havde ikke noget at komme med - desværre
    Positivt at vi ikke falder helt sammen og taber 4-0 kunne sagtens være sket i efteråret. Problemet er bare at der mangler for meget fremad banen. Og som du siger - bænken mangler bredde. Vi skal have en afløser for falk - en kreativ kraft der kan noget, og så skal der findes den erstatning for zohore som ikke kom i vinters.
    Tingager ser lovende ud og kan ikke se nogen grund til han ikke skulle starte resten af foråret. Greve spillede sig pænt op i anden halvleg. Men helt generelt skal vi vel være bedre til at have bolden, holde på den og selv skabe spillet - og ikke spille udelukkende på omstillinger.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      ikke nederlaget i sig selv der er skuffende - man kan sgu altid tabe en 1-0er og når det så er til topholdet - ja så sker det jo. Men det var jo ikke ligefrem fordi de skulle kæmpe vildt for sejren i dag. Efter målet satte de den på cruise control og vi havde ikke noget at komme med - desværre
      Positivt at vi ikke falder helt sammen og taber 4-0 kunne sagtens være sket i efteråret. Problemet er bare at der mangler for meget fremad banen. Og som du siger - bænken mangler bredde. Vi skal have en afløser for falk - en kreativ kraft der kan noget, og så skal der findes den erstatning for zohore som ikke kom i vinters.
      Tingager ser lovende ud og kan ikke se nogen grund til han ikke skulle starte resten af foråret. Greve spillede sig pænt op i anden halvleg. Men helt generelt skal vi vel være bedre til at have bolden, holde på den og selv skabe spillet - og ikke spille udelukkende på omstillinger.
      Ja det gjorde ikke noget hvis vi øvede os i at styre kampene. Måske kan man ikke forvente at gøre det mod FCK og FCM men resten på en god dag...
      Giv os nu lige en kreativ midtbanespiller og en stor stærk angriber tak. Måske en enkelt kantspiller også

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Ja det gjorde ikke noget hvis vi øvede os i at styre kampene. Måske kan man ikke forvente at gøre det mod FCK og FCM men resten på en god dag...
        Giv os nu lige en kreativ midtbanespiller og en stor stærk angriber tak. Måske en enkelt kantspiller også
        Hvis Desler skal spille back så ser jeg gerne to nye kantspillere
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Hvis Desler skal spille back så ser jeg gerne to nye kantspillere
          Det kan du nok have ret i. Greve kan måske sætte sig på den ene mens Yao nok mest bliver indskifter næste sæson. Så har du Joan som stadig mangler at vise niveau..
          2 spillere til kanten ville være lækkert men jeg tvivler på at vi får det

          Comment


            #6
            Reaktioner fra diverse

            http://www.ob.dk/artikel/reaktioner-...fck-25820.aspx

            Comment


              #7
              Indtil i dag var jeg ikke klar til at "sælge" sæsonen. Det er jeg nu. Falk skal ikke spille mere, efter min mening, og det skal Lasse Nielsen heller ikke hvis han alligevel er væk til sommer.

              Jeg kunne godt tænke mig at OB hev en stor profil ind til midten - en der kan lave mål, og drive holdet.

              Bænken er virkelig tynd, og hvis det er rigtigt at OB har et top 6 budget, så er der virkelig nogle der hiver flere kroner i løn end de er værd. Jeg håber at udrensningen sker til sommer og senest i vinterens transfervindue.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Ja det gjorde ikke noget hvis vi øvede os i at styre kampene. Måske kan man ikke forvente at gøre det mod FCK og FCM men resten på en god dag...
                Giv os nu lige en kreativ midtbanespiller og en stor stærk angriber tak. Måske en enkelt kantspiller også
                nej måske ikke mod den absolutte top - men man må gerne have lidt mere at komme med - selv mod fck

                Comment


                  #9
                  LN var hjemme fra "personlige årsager" (Polen) og var klar til kampen, i flg. avisen. Han blev sorteret fra fordi trænerne mente der manglede nogen centimeter i luftrummet.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    Var på stadion og havde fået én øl eller to - så mine iagttagelser skal (måske) ses i det lys ;o)

                    Jeg læser en del bitterhed over holdets præstation i dag - især den offensive del. Jeg vil gerne lægge et andet perspektiv.

                    Jeg ser i dag et hold, som er fantastisk organiseret i defensiven. FCK spiller dårligt i dag - er der nogle der skriver - jeg mener at det er OBs fortjeneste i store dele af kampen. Makrini og Izunna spiller en kongekamp defensivt i dag. Hvis man ser Izunnas formkurve er det jo helt sindsygt - han har lagt 5-10% på hver kamp han har spillet de sidste 5-6 kampe - det er uhyggeligt stærkt. Tilsammen er de så hurtige over boldholder at denne ikke får mulighed for at gøre noget godt med bolden ret mange gange. De beskytter bolden godt ogfår tiltvunget sig frispark, hvis de er ved at miste den - klasse! Det er umuligt at holde et hold som FCK væk fra chancer - men hvor mange store chancer havde de reelt? 2-3? (har lige set højdepunkter - hvis de er retvisende har FCK 2 chancer i kampen - hvorfor fanden er der ikke offside på Santander - er det en ny regel at man hører med på banen, hvis man står bag baglinjen? Hvad så hvis man ligger skadet til behandling der - er man så også med i spillet?) Det er der ikke ret mange hold, der kan holde dem nede på.

                    Jeg ser samtidig at udskiftningen af LN med Tingager gør at OB er i stand til at spille sig ud af presset i egen forsvarszone vel nærmest for første gang i denne sæson. Når kun HJ er en loose canon i boldomgangen bliver det pludselig muligt at få flytet bolden hurtigt nok. Spillerne foran bolden flytter sig ud i de frie rum, så Ob-boldholderen kun ganske få gange bliver presset for meget til at kunne lave en hensigtsmæssig aflevering. 1-2-3 spillet i højresiden fungere ofte rigtig godt på egen halvdel. Ari er - og det ved vi - ikke boldsikker nok, så den sprang nogen gange fra ham. Men hvad fanden - han er snart fortid.

                    Tingagers boldomgang er sikker, han kan slå en hård aflevering, han er fysisk stærk, han er forudseende, han er god med hovedet og han er rolig. Jeg er DYBT imponeret over hans debut mod de kommende mestre. Hvis han kan bibeholde og bygge oven på dette niveau er han en klassesigning - han er vel så tæt på "gratis" man kan blive, siden han er hentet i 2. div. Han kan ligeledes blive et salgsobjekt (selvom jeg hader at snakke om den slags...)

                    Mange har råbt på, at den defensive base skal være i orden, før vi kan komme videre - jeg mener at vi er uhyggeligt tæt på at være der til sommer med de spillere der allerede er signet.

                    Der bliver frigivet rigtig mange lønkroner, når Falk er væk. Ari kan heller ikke være helt billig. Så jeg er fortrøstningsfuld. Der skal hentes en-to rigtig gode offensive midtbanespillere - men hvorfor skulle det ikke ske med de signinger vi har set det sidste stykke tid?

                    I øvrigt: den holdindsats jeg ser i dag var anderledes end når Falk er med - så jeg er meget mere rolig angående OB post Falk - jeg vil næsten sige Rasmus hvem? Jeg synes hang bedre sammen som enhed uden Falk - men det er rigtigt at der mangler en midtbanespiller, som kan sætte Fester / AK i scene. Men som sagt: jeg tror på at han bliver hentet.

                    Grytebust spiller igen sikkert. Han er virkelig stærk med både hænder og fødder. Han har en sublim gribeteknik. Der er INGEN bekymringer på målmandsposten mere.

                    Jeg er enig i, at bænken ser tynd ud. Men vi har flere på spillere på vej ind, som allerede er signet og som man må forvente kan gå ind i startopstillingen og derfor også være med til at styrke bænken.

                    Og se nu at få forlænget med Makrini - jeg magter ikke at Delanye bliver solgt og så henter de Makrini!
                    Last edited by claudes1; 09-05-2016, 04:13.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Var på stadion og havde fået én øl eller to - så mine iagttagelser skal (måske) ses i det lys ;o)

                      Jeg læser en del bitterhed over holdets præstation i dag - især den offensive del. Jeg vil gerne lægge et andet perspektiv.

                      Jeg ser i dag et hold, som er fantastisk organiseret i defensiven. FCK spiller dårligt i dag - er der nogle der skriver - jeg mener at det er OBs fortjeneste i store dele af kampen. Makrini og Izunna spiller en kongekamp defensivt i dag. Hvis man ser Izunnas formkurve er det jo helt sindsygt - han har lagt 5-10% på hver kamp han har spillet de sidste 5-6 kampe - det er uhyggeligt stærkt. Tilsammen er de så hurtige over boldholder at denne ikke får mulighed for at gøre noget godt med bolden ret mange gange. De beskytter bolden godt ogfår tiltvunget sig frispark, hvis de er ved at miste den - klasse! Det er umuligt at holde et hold som FCK væk fra chancer - men hvor mange store chancer havde de reelt? 2-3? (har lige set højdepunkter - hvis de er retvisende har FCK 2 chancer i kampen - hvorfor fanden er der ikke offside på Santander - er det en ny regel at man hører med på banen, hvis man står bag baglinjen? Hvad så hvis man ligger skadet til behandling der - er man så også med i spillet?) Det er der ikke ret mange hold, der kan holde dem nede på.

                      Jeg ser samtidig at udskiftningen af LN med Tingager gør at OB er i stand til at spille sig ud af presset i egen forsvarszone vel nærmest for første gang i denne sæson. Når kun HJ er en loose canon i boldomgangen bliver det pludselig muligt at få flytet bolden hurtigt nok. Spillerne foran bolden flytter sig ud i de frie rum, så Ob-boldholderen kun ganske få gange bliver presset for meget til at kunne lave en hensigtsmæssig aflevering. 1-2-3 spillet i højresiden fungere ofte rigtig godt på egen halvdel. Ari er - og det ved vi - ikke boldsikker nok, så den sprang nogen gange fra ham. Men hvad fanden - han er snart fortid.

                      Tingagers boldomgang er sikker, han kan slå en hård aflevering, han er fysisk stærk, han er forudseende, han er god med hovedet og han er rolig. Jeg er DYBT imponeret over hans debut mod de kommende mestre. Hvis han kan bibeholde og bygge oven på dette niveau er han en klassesigning - han er vel så tæt på "gratis" man kan blive, siden han er hentet i 2. div. Han kan ligeledes blive et salgsobjekt (selvom jeg hader at snakke om den slags...)

                      Mange har råbt på, at den defensive base skal være i orden, før vi kan komme videre - jeg mener at vi er uhyggeligt tæt på at være der til sommer med de spillere der allerede er signet.

                      Der bliver frigivet rigtig mange lønkroner, når Falk er væk. Ari kan heller ikke være helt billig. Så jeg er fortrøstningsfuld. Der skal hentes en-to rigtig gode offensive midtbanespillere - men hvorfor skulle det ikke ske med de signinger vi har set det sidste stykke tid?

                      I øvrigt: den holdindsats jeg ser i dag var anderledes end når Falk er med - så jeg er meget mere rolig angående OB post Falk - jeg vil næsten sige Rasmus hvem? Jeg synes hang bedre sammen som enhed uden Falk - men det er rigtigt at der mangler en midtbanespiller, som kan sætte Fester / AK i scene. Men som sagt: jeg tror på at han bliver hentet.

                      Grytebust spiller igen sikkert. Han er virkelig stærk med både hænder og fødder. Han har en sublim gribeteknik. Der er INGEN bekymringer på målmandsposten mere.

                      Jeg er enig i, at bænken ser tynd ud. Men vi har flere på spillere på vej ind, som allerede er signet og som man må forvente kan gå ind i startopstillingen og derfor også være med til at styrke bænken.

                      Og se nu at få forlænget med Makrini - jeg magter ikke at Delanye bliver solgt og så henter de Makrini!
                      Jeg fik også et par stykker derude, så måske det bare er øllet, men jeg er meget enig i dit indlæg. Midtbanen med Izunna og Makrini er virkelig begyndt at fungere, og synes jo faktisk de i dele af kampen har overtaget derinde imod 2 landsholdsspillere. Det var rigtig stærkt.
                      Tingager spiller som havde han 200 kampe på bagen. God i duellerne sikker i pasningerne og hele tiden disciplineret, selvom FCK specielt i 1. Halveg har mange angreb. Jeg husker heller ikke andet end målet, hvor Barrett nok ser lidt skidt ud, og så NJ's chance som virkelig store. Ellers har Santander vidst en efter en Dødbold i 2. Halveg, men det er også det.
                      Vi kommer ikke til så meget, men synes der er mange gode visioner i spillet. Vi får ofte Ari og Greve i gunstige situationer på midten, hvor de med mere skarphed kan sætte vores angribere op. Synes egentlig også fest og AK har nogle situationer, hvor de kunne få mere ud af det. Det er tydeligt vi lige mangler en som kan lidt ekstraordinært, når vi møder hold, af den her kaliber, men vi spiller og forsvarer som et hold, og med tiden tror jeg også greve udvikler sig til at være en ekstraordinær spiller. Han skal bare have kampe, for teknik, overblik og indstilling fejler ingenting. Der er bare lidt fart i tanke og handling som halter, men det kommer. Ellers er det jo klart at vi skal have hentet noget offensiv pondus i sommerpausen. I dag har vi en ung JJT som vi kan sætte ind offensivt, og han er jo ikke engang for alvor en offensivspiller. Her skal der hentes noget, men det ved JH også godt.
                      Generelt ser jeg lyst på en tid efter Falk. Vi kan sagtens spille fodbold uden ham, og jeg ser samtlige spillere bakke op om det projekt Kent har gang i, hvor der hele tiden sker forbedringer. I dag har vi 57% af spillet imod FCK i 2. Halveg. Jeg tror ikke det er mange halvlege vi har set OB være så meget på bolden imod dem. Meget afhænger stadig af fest, Falk og AK rammer dagen, men jeg synes sgu også vi efterhånden ser en fasttømret enhed, som kan forsvarer og spille fremad banen som et hold, hvor hver mand ikke er i tvivl om hvad de skal og hvordan der skal spilles.
                      Jeg tror vi slutter godt af her i foråret og får en rigtig fin sæson i 16-17!

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Var på stadion og havde fået én øl eller to - så mine iagttagelser skal (måske) ses i det lys ;o)

                        Jeg læser en del bitterhed over holdets præstation i dag - især den offensive del. Jeg vil gerne lægge et andet perspektiv.

                        Jeg ser i dag et hold, som er fantastisk organiseret i defensiven. FCK spiller dårligt i dag - er der nogle der skriver - jeg mener at det er OBs fortjeneste i store dele af kampen. Makrini og Izunna spiller en kongekamp defensivt i dag. Hvis man ser Izunnas formkurve er det jo helt sindsygt - han har lagt 5-10% på hver kamp han har spillet de sidste 5-6 kampe - det er uhyggeligt stærkt. Tilsammen er de så hurtige over boldholder at denne ikke får mulighed for at gøre noget godt med bolden ret mange gange. De beskytter bolden godt ogfår tiltvunget sig frispark, hvis de er ved at miste den - klasse! Det er umuligt at holde et hold som FCK væk fra chancer - men hvor mange store chancer havde de reelt? 2-3? (har lige set højdepunkter - hvis de er retvisende har FCK 2 chancer i kampen - hvorfor fanden er der ikke offside på Santander - er det en ny regel at man hører med på banen, hvis man står bag baglinjen? Hvad så hvis man ligger skadet til behandling der - er man så også med i spillet?) Det er der ikke ret mange hold, der kan holde dem nede på.

                        Jeg ser samtidig at udskiftningen af LN med Tingager gør at OB er i stand til at spille sig ud af presset i egen forsvarszone vel nærmest for første gang i denne sæson. Når kun HJ er en loose canon i boldomgangen bliver det pludselig muligt at få flytet bolden hurtigt nok. Spillerne foran bolden flytter sig ud i de frie rum, så Ob-boldholderen kun ganske få gange bliver presset for meget til at kunne lave en hensigtsmæssig aflevering. 1-2-3 spillet i højresiden fungere ofte rigtig godt på egen halvdel. Ari er - og det ved vi - ikke boldsikker nok, så den sprang nogen gange fra ham. Men hvad fanden - han er snart fortid.

                        Tingagers boldomgang er sikker, han kan slå en hård aflevering, han er fysisk stærk, han er forudseende, han er god med hovedet og han er rolig. Jeg er DYBT imponeret over hans debut mod de kommende mestre. Hvis han kan bibeholde og bygge oven på dette niveau er han en klassesigning - han er vel så tæt på "gratis" man kan blive, siden han er hentet i 2. div. Han kan ligeledes blive et salgsobjekt (selvom jeg hader at snakke om den slags...)

                        Mange har råbt på, at den defensive base skal være i orden, før vi kan komme videre - jeg mener at vi er uhyggeligt tæt på at være der til sommer med de spillere der allerede er signet.

                        Der bliver frigivet rigtig mange lønkroner, når Falk er væk. Ari kan heller ikke være helt billig. Så jeg er fortrøstningsfuld. Der skal hentes en-to rigtig gode offensive midtbanespillere - men hvorfor skulle det ikke ske med de signinger vi har set det sidste stykke tid?

                        I øvrigt: den holdindsats jeg ser i dag var anderledes end når Falk er med - så jeg er meget mere rolig angående OB post Falk - jeg vil næsten sige Rasmus hvem? Jeg synes hang bedre sammen som enhed uden Falk - men det er rigtigt at der mangler en midtbanespiller, som kan sætte Fester / AK i scene. Men som sagt: jeg tror på at han bliver hentet.

                        Grytebust spiller igen sikkert. Han er virkelig stærk med både hænder og fødder. Han har en sublim gribeteknik. Der er INGEN bekymringer på målmandsposten mere.

                        Jeg er enig i, at bænken ser tynd ud. Men vi har flere på spillere på vej ind, som allerede er signet og som man må forvente kan gå ind i startopstillingen og derfor også være med til at styrke bænken.

                        Og se nu at få forlænget med Makrini - jeg magter ikke at Delanye bliver solgt og så henter de Makrini!
                        Ah ligefrem "bitterhed" er ikke det, jeg fornemmer over nederlaget. Mere end sund "hvad skal vi ha gjort bedre, hvad mangler vi for at kunne blive bedre, lidt skuffet" vibe.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #13
                          Jeg så samme kamp som ovenstående (Claudes). Grytebust, Izunna og Makrini er uundværlige. Hvor mange gange i træk har Makrini været bedste spiller? Der skal forlænges så hurtigt som muligt.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            #14
                            Jeg er helt på linje med claudes1.
                            Især i 1. halvleg synes jeg OB spiller en flot kamp. Og i 2. halvleg holder OB FCK helt væk fra chancer (stort set), dog går OB også selv lidt døde i det offensive.
                            Ja, OB mangler noget kvalitet på nogle pladser - og især på bænken, for den er godt nok tynd, som mange også skriver. Jeg håber man en dag kommer frem til, at bænken er ligeså vigtig som de startende 11, således at det ikke partout er en svækkelse, når man laver en udskiftning, eller når der er en enkelt skade eller karantæne.

                            Og så må jeg bare sige det - FCK har DK's klart stærkeste trup! Uden sammenligning. Om vi kan li' det eller ej.
                            Hvor mange af OB's startende i dag ville komme i nærheden af start-11'eren for FCK? Ingen er mit bud.

                            Ærgerligt med et nederlag - den kunne snildt have været endt uafgjort, eller med en smule held være tippet til OB's fordel. Sidst vi mødte FCK hjemme, var det OB, der løb med en 1-0 sejr, i en ligeså tæt kamp.

                            Og så Makrini...der skal bare udstedes en evighedskontrakt til den mand!
                            Mvh Kent

                            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                              Jeg er helt på linje med claudes1.
                              Især i 1. halvleg synes jeg OB spiller en flot kamp. Og i 2. halvleg holder OB FCK helt væk fra chancer (stort set), dog går OB også selv lidt døde i det offensive.
                              Ja, OB mangler noget kvalitet på nogle pladser - og især på bænken, for den er godt nok tynd, som mange også skriver. Jeg håber man en dag kommer frem til, at bænken er ligeså vigtig som de startende 11, således at det ikke partout er en svækkelse, når man laver en udskiftning, eller når der er en enkelt skade eller karantæne.

                              Og så må jeg bare sige det - FCK har DK's klart stærkeste trup! Uden sammenligning. Om vi kan li' det eller ej.
                              Hvor mange af OB's startende i dag ville komme i nærheden af start-11'eren for FCK? Ingen er mit bud.

                              Ærgerligt med et nederlag - den kunne snildt have været endt uafgjort, eller med en smule held være tippet til OB's fordel. Sidst vi mødte FCK hjemme, var det OB, der løb med en 1-0 sejr, i en ligeså tæt kamp.

                              Og så Makrini...der skal bare udstedes en evighedskontrakt til den mand!
                              Ja kan man skrive en lang kontrakt med Makrini så skal man bare ramme lønloftet. For det er han værd

                              Comment

                              Working...
                              X