Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Albani ville rigtig gerne OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg skal da love for at jeg 100 ud af 100 gange kan smage forskel på en Carlsberg og en Odense Pilsner.....
    Hvis vi lavede et line-up med fem forskellige pilsnerøl, så får du svært ved at sætte navn på. Det vil jeg godt vædde på.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Hvis vi lavede et line-up med fem forskellige pilsnerøl, så får du svært ved at sætte navn på. Det vil jeg godt vædde på.
      Jeg tror du har ret - ligesom man heller ikke altid kan sige, at billig-øllen i supermarkederne, altid er lig med dårlig smag (i forhold til de kendte mærker, forstås).
      Jeg har en del år på bagen fra FDB (Brugsen), og deres Pokal Pilsner (som jo vel må betragtes som billig-mærke), vandt så vidt jeg husker en eller flere blindtests iblandt en del anerkendte mærker. Og det er sgu faktisk også en ret god pilsner-øl.
      Mvh Kent

      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
        Aarrghhh.....tænker at du efter nummer 47 er ved at være så stiv at du får svært ved det:-D
        Som jeg siger til konen. Det er tilladt at spytte ud. Man behøver ikke at synke hver gang

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Hvis vi lavede et line-up med fem forskellige pilsnerøl, så får du svært ved at sætte navn på. Det vil jeg godt vædde på.
          Nu var det jo ikke det jeg sagde. Jeg sagde at jeg 100/100 kunne smage forskel på Albani pilsner og alm Carlsberg..
          Lige som jeg 100/100 kan smage forskel på alm Cola og sukkerfri.. Jeg får en grim bismag af Carlsberg og Sukkerfri Cola..
          Specielt ved flaske øl. Fadøl kan ofte være lidt tyndere i smagen ved begge. Ved sgu ikke om de fortynder det med vilje

          Comment


            #20
            Tænker de fortynder ikke med vilje, de fortynder med vand. ;-)
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Tænker de fortynder ikke med vilje, de fortynder med vand. ;-)
              Touché

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Touché
                Jeg kender en fyr som er brygger og vil spørge ham om der er en forskel at brygge fadøl eller flaskeøl eller om det er en følelsesting med det. For mig også flaskeøl smager tunger/stærkere end fadøl.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #23
                  Har lige fundet noget i nettet: fadøl har 5% mere kulsyre end flaskeøl og smager derfor frisker. Og det er fordi kan lægge mere press i en fad end i en flaske med en flaskehætter. Tak, onkel Google.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Har lige fundet noget i nettet: fadøl har 5% mere kulsyre end flaskeøl og smager derfor frisker. Og det er fordi kan lægge mere press i en fad end i en flaske med en flaskehætter. Tak, onkel Google.
                    Nice research

                    Comment

                    Working...
                    X