Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB- Nordsjælland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    9 ud af 10 stoppere vil blive overløbet i den situation, han skal først vende og op i fart, mens TM allerede er retvendt og i fuld sprint. Problemet er mere, at det er for meget tid til uhindret at slå afleveringen samt at TM får lov til at løbe i ryggen på HJ - det sidste kan ligesåvel være Deslers fejl som HJ's.
    Desler skal naturligvis kommunikere til HJ - men HJ har altså selv et ansvar. Han har én spiller han skal forholde sig til og det er ham skråt foran ham - som så lige pludselig er skråt bagved ham. Der er ikke andre spilmuligheder for FCNeren med bolden.

    Måske skal Gryden heller ikke gå ud i ham og åbne for afslutningen. HJ får faktisk presset Mikkelsen lidt ud - men bliver nødt til at stoppe sine bane, fordi Gryden vælger at forlade målstolpen og genere HJs bane. På stadion lignede det at det måske havde været smartere at blive i sit mål.

    Comment


      #32
      Lækker sejr i dag!

      Jeg har lagt lidt billeder fra kampen op her:
      https://www.facebook.com/media/set/?...6485535&type=3
      Mvh Kent

      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

      Comment


        #33
        Fester og AK vil være som Dwight Yorke og Andy Cole

        http://www.ob.dk/artikel/reaktioner-...fcn-25572.aspx

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Jeg sad med en meget underlig fornemmelse efter kampe.

          3 point og 3 rigtig gode mål - men ind til det annulerede mål spillede OB ad helvede til. Fuldstændig blottet for vilje så jeg et OB-hold som spillede uden den fornødne energi og nerve - der var ingen ild i øjnene. Der blev lallet rundt. Falk smed den væk igen og igen og der mangler simpelthen kvalitet i boldomgang hos for mange spillere.

          Hver gang de to centrale centerforsvarere har bolden er man forbandet nervøs, især HJ - han står jo og træder i bolden - han er pinlig i sin boldomgang. Det bliver farligt i alt for mange situationer, fordi Azer simpelthen ikke tilbyder sig nok i midten af banen. Det tvinger centerforsvaret tll at spille den imellem hinanden, tilbage til målmanden, som helst også vil spille sig ud af problemerne og så ud til en presset back i flere situationer. Jeg synes faktisk at det er forfejlet at forsøge at spille sig igennem det høje pres som FCN lægger, når vi tydeligvis ikke har spillerne til det. Taktikken burde have været at spille den højt over førstepresset og så vinde duellerne mod de duelmæssigt fysisk svage FCN-spillere. Jeg synes, at det er en kæmpe chance at tage i dag at forsøger at lade spillere med så dårlig boldomgang finde spilstationer op gennem banen - det er rent held at OB ikke taber i dag, selvom det ikke ser sådan ud på måltavlen.

          Azer ligner for mig en spiller, der spiller bedst, når han prøver at tilkæmpe sig en plads, når han føler at han har den, falder han i niveau. alt for mange dårlige afleveringer og så varmer han den for meget. Han mangler det sidste overskud til at kigge op fra bolden og orintere sig hurtigt nok til at skille sig af med bolden hensigtsmæssigt.

          Jeg lægger også mærke til at Desler mangler noget spilforståelse i nogle situationer. I stedet for at løbe bag om sin modspiller for at modtage bolden, bliver han stående og vil modtage bolden foran sin direkte modstander. Det betyder at han ingen meter vinder og det er uhyggeligt farligt, da afleveringen kan brydes af modstanderen - især når den kommer fra JH, som jo ikke magter at spille en hård indersideaflevering. Desler skal have rettet op på de valg.

          De to forreste er bare outstanding - de har tæt på ingen afslutninger og scorer på det hele - det er fandme klasse.

          Barret var temmelig anonym i dag - han laver ingen deciderede fejl men han er heller ikke et særligt aktiv for holdet i dag.

          Ari indgik i nogle - tydeligvis instuderede - opspil, hvor han med rygger til modstanderen får flyttet bolden ud til Desler. Det ser rigtig fornuftigt ud. Det samme gør han faktisk i et par offensive aktioner omkring FCNs felt. Men han har også nogle elendige afleveringer, som er så lette at de bare ikke må ske.

          Det som jeg savner er de super flotte angreb, som vi spillede med Zohore i efteråret. Det er tilfældigheder og store fejl der fører til OBs mål i dag. Jeg synes ikke, at OB har haft rigtig flow i angrebsspillet her i foråret. Det er enkeltmandsaktioner. Vi sætter ikke vores offensiv i scene - som i efteråret - de skal gøre det hele selv. Pointene er der men det er sgu en tynd omgang at se på.
          Fuldstændig den kamp jeg så. Der var gode ting og dårlige ting, men set over hele kampen var der lange sekvenser, især i anden halvleg, der bare var pinligt ringe.

          Plusser: Angrebet. Selv når vi ikke skaber noget gør de. Ari på HK var mere end godkendt. Besynderligt. Grytebust! Ligner allerede et scoop.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Desler skal naturligvis kommunikere til HJ - men HJ har altså selv et ansvar. Han har én spiller han skal forholde sig til og det er ham skråt foran ham - som så lige pludselig er skråt bagved ham. Der er ikke andre spilmuligheder for FCNeren med bolden.

            Måske skal Gryden heller ikke gå ud i ham og åbne for afslutningen. HJ får faktisk presset Mikkelsen lidt ud - men bliver nødt til at stoppe sine bane, fordi Gryden vælger at forlade målstolpen og genere HJs bane. På stadion lignede det at det måske havde været smartere at blive i sit mål.
            Synes også, at Gryden løber lidt for lige ud i ham, så han har for meget fremdrift, der gør det svært for ham ar korrigere for Mikkelsens træk, men synes ikke, at man kan give Gryden skylden (ikke, at jeg siger, at du gør det)

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Jeg sad med en meget underlig fornemmelse efter kampe.

              3 point og 3 rigtig gode mål - men ind til det annulerede mål spillede OB ad helvede til. Fuldstændig blottet for vilje så jeg et OB-hold som spillede uden den fornødne energi og nerve - der var ingen ild i øjnene. Der blev lallet rundt. Falk smed den væk igen og igen og der mangler simpelthen kvalitet i boldomgang hos for mange spillere.

              Hver gang de to centrale centerforsvarere har bolden er man forbandet nervøs, især HJ - han står jo og træder i bolden - han er pinlig i sin boldomgang. Det bliver farligt i alt for mange situationer, fordi Azer simpelthen ikke tilbyder sig nok i midten af banen. Det tvinger centerforsvaret tll at spille den imellem hinanden, tilbage til målmanden, som helst også vil spille sig ud af problemerne og så ud til en presset back i flere situationer. Jeg synes faktisk at det er forfejlet at forsøge at spille sig igennem det høje pres som FCN lægger, når vi tydeligvis ikke har spillerne til det. Taktikken burde have været at spille den højt over førstepresset og så vinde duellerne mod de duelmæssigt fysisk svage FCN-spillere. Jeg synes, at det er en kæmpe chance at tage i dag at forsøger at lade spillere med så dårlig boldomgang finde spilstationer op gennem banen - det er rent held at OB ikke taber i dag, selvom det ikke ser sådan ud på måltavlen.

              Azer ligner for mig en spiller, der spiller bedst, når han prøver at tilkæmpe sig en plads, når han føler at han har den, falder han i niveau. alt for mange dårlige afleveringer og så varmer han den for meget. Han mangler det sidste overskud til at kigge op fra bolden og orintere sig hurtigt nok til at skille sig af med bolden hensigtsmæssigt.

              Jeg lægger også mærke til at Desler mangler noget spilforståelse i nogle situationer. I stedet for at løbe bag om sin modspiller for at modtage bolden, bliver han stående og vil modtage bolden foran sin direkte modstander. Det betyder at han ingen meter vinder og det er uhyggeligt farligt, da afleveringen kan brydes af modstanderen - især når den kommer fra JH, som jo ikke magter at spille en hård indersideaflevering. Desler skal have rettet op på de valg.

              De to forreste er bare outstanding - de har tæt på ingen afslutninger og scorer på det hele - det er fandme klasse.

              Barret var temmelig anonym i dag - han laver ingen deciderede fejl men han er heller ikke et særligt aktiv for holdet i dag.

              Ari indgik i nogle - tydeligvis instuderede - opspil, hvor han med rygger til modstanderen får flyttet bolden ud til Desler. Det ser rigtig fornuftigt ud. Det samme gør han faktisk i et par offensive aktioner omkring FCNs felt. Men han har også nogle elendige afleveringer, som er så lette at de bare ikke må ske.

              Det som jeg savner er de super flotte angreb, som vi spillede med Zohore i efteråret. Det er tilfældigheder og store fejl der fører til OBs mål i dag. Jeg synes ikke, at OB har haft rigtig flow i angrebsspillet her i foråret. Det er enkeltmandsaktioner. Vi sætter ikke vores offensiv i scene - som i efteråret - de skal gøre det hele selv. Pointene er der men det er sgu en tynd omgang at se på.
              jeg er enig i de fleste betragtninger og hæfter mig især også ved at sejren er dejlig men det kunne sagtens være gået den anden vej. Tanken om vores angreb har jeg også været inde på, og vi skal være lykkelige for deres kvalitet, men her håber jeg at det sidste manglende flow måske er en konsekvens af at vi pakker os sammen for st beskytte vores cf'ere. Jeg håber den del bliver bedre til sommer når der kommer en ny spiller til den position
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #37
                Jeg så også samme kamp som Claudes1,Onkel og manner...

                Fedt at stå med 7p efter 3 kampe. Men det er ikke kommet på vanvittig godt spil.. Vi håber det kommer..
                Men hvor er det lækkert at have fået en rigtig målmand... Hold nu kæft hvor har han bare givet en anden ro i defensiven.. Tak Jesper Hansen..
                Jeg frygtede inden starten at AK og Fester ikke passede sammen og det ville blive noget lort.. Det har de bragt til skamme.. Vi skal dog have en kompetent 3. Angriber ind til sommer.
                Ari gjorde det bedre en forventet.

                Så en helt skidt dag var det jo heldigvis ikke

                Comment


                  #38
                  Meget enig i Claudes1 betragtninger, der var alt for lidt bevægelse centralt i banen. Flere gange havde Lasse og Halgrimur ingen at spille til fordi alle stod stille.
                  Der var kun vildskab da vi fik en mål annulleret , men fedt med 3 point. Det var sgu også en flad stemning på Stiften indtil scoringen til 2-1.

                  Comment


                    #39
                    Synes ikke vores offensiv er helt håbløs, men jeg synes, at vi ser sløsede ud i dag. Der er alt for mange dumme boldtab, som gør, at vi ligner et hold uden ideer og koncept, men jeg tror faktisk ikke det er tilfældet. Der var bare for mange, der ikke ramte dagen i dag. Ironisk nok vinder vi så 3-1, fordi FCN vælger at stille op med mælketænder i en kamp, der endte med at blive en vild omgang idianerfodbold.

                    Comment


                      #40
                      - Med en halv time igen var kampen imo meget på vippen. Førhen ville vi have tabt 2-1. Så fedt at vi viser skarphed og vinder 3-1.
                      - Overrasket over eksperimentet 'Ari' ikke faldet igennem. Brændt barn skyr ilden med rette, men Kent havde substans bag projektet.
                      - Hallgrimurs 'KN-EM-92' og AK's mosemål var bare den gnist jeg forbinder med ægte Striwer. Tak for det!

                      Lidt postmatch facts:
                      http://indkast.dk/141788/Facts-om-OB...C3%A6lland-3-1

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                        Meget enig i Claudes1 betragtninger, der var alt for lidt bevægelse centralt i banen. Flere gange havde Lasse og Halgrimur ingen at spille til fordi alle stod stille.
                        Der var kun vildskab da vi fik en mål annulleret , men fedt med 3 point. Det var sgu også en flad stemning på Stiften indtil scoringen til 2-1.
                        Helt enig .

                        Men sarme fedt med 3 point .

                        Største skuffelse i går var at sølle 5000 var mødt op , det er satme sløjt
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Helt enig .

                          Men sarme fedt med 3 point .

                          Største skuffelse i går var at sølle 5000 var mødt op , det er satme sløjt
                          Meget enig i tilskuertallet. Det forstår jeg slet, slet ikke.
                          Én ting er, som en skriver, at nogen af stemningsskaberne ligger med tømmermænd sådan en søndag middag - de 10-20 mand må sgu lige komme lidt ind i kampen ;-) ;-)
                          Men er søndag kl. 13 et lortetidspunkt for folk, der vil på stadion? Jo, hvis der er familiebesøg, der skal passes, så er det måske...men altså - man er jo færdig med kampen kl. 15. Og det er vel ikke værre end hvis man spillede kl. 15? Det var heller ikke regnvejr. Det var ikke storm. Det var ikke snevejr, som det nemt kunne have været her i marts. OB har heller ikke tabt deres første to kampe, så det kan heller ikke være det.

                          Faktisk kan jeg ikke regne det ud - FCN er måske nok ikke den modstander, der trækker allerflest tilskuere, men altså...man kan komme til topbold for en flad 50'er. Der burde være 7-8000 tilskuere til hver kamp - og når vejret er som i går burde der sgu være endnu flere. Det er da et klar bedre spilletidspunkt end en fredag aften eller mandag aften, synes jeg.
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            #43
                            Jeg ville nu hellere se Greve i stedet for Ari. Jeg kan ikke helt se fidusen med at placere ham på højrekanten og mistænker eksperimentet for at være medvirkende til, at vores spil i lange perioder var helt til rotterne. Jeg synes, han må tage kampen op med JBL om den VB. Aris problem er, at han som VB meget sjældent har kunnet nå til baglinien og slå den indover, der synes jeg JBL (selvom han ikke var super som sidst) er meget mere levende og offensiv. Hvis Ari på højre kant skal give mening, må han være lige så offensiv som Greve, og der han han selvf. sit langskud, som han også forsøgte sig med i går, men jeg synes stadig Greve er bedre offensivt og i samspillet med de andre.
                            Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                            Comment


                              #44
                              Først og fremmest fedt med endnu en sejr! Spillet var ikke fremragende, men vi vinder sådan en kamp, som vi i de senere år maksimalt havde fået 1 point ud af, og det er meget positivt.

                              Jeg synes faktisk, at Ari gjorde det fint på højrekanten. Han var ved at blive rigtig farlig et par gange, og skilte sig relativt fornuftigt af med bolden. Ja, Greve kunne lige så godt have spillet, men systemet med to indadgående kanter synes jeg egentlig fungerede fint.

                              JBL synes jeg igen spillede en fin kamp. Rimelig rolig i sin boldomgang, relativt hurtig og teknisk stærk. Han ser ud til at have fundet formen efter en længere periode uden skader.

                              Boldomgangen fra vores midterforsvar og centrale midt synes jeg tilgengæld haltede gevaldigt. Måske løbene ikke var specielt gode omkring dem, men der var altså ikke mange selvstændige tanker bag deres afleveringer. Det var til nærmeste mand, og tilbage igen - nærmest hele kampen.

                              Izunna kommer lige ind og er ved at være kampafgørende - negativt vel at mærke. Hans teknik så sløj ud, og han virker generelt til at være langt fra det niveau han havde i FCM.

                              De to på toppen, sammen med Falk, på jeg tilgengæld lette på hatten for. De er farlige, smider ikke mange bolde væk, og har nogle rigtig gode løb for hinanden. Man har en eller anden fornemmelse af, at det bliver farligt, når vi er på den sidste tredjedel. Måske lidt mere kynisme kunne man ønske sig, men det må komme med tiden. Og så er det godt nok rart at have en mand, der bare ved hvor målet står. Festersen, han er fandme et kongekøb - og lur mig om han ikke overhaler Spalvis på topscorerlisten. Interviewet med ham bagefter kampen siger meget om ham. Han er ydmyg, og lader i stedet støvlerne tale.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Boldomgangen fra vores midterforsvar og centrale midt synes jeg tilgengæld haltede gevaldigt. Måske løbene ikke var specielt gode omkring dem, men der var altså ikke mange selvstændige tanker bag deres afleveringer. Det var til nærmeste mand, og tilbage igen - nærmest hele kampen.
                                Enig... Jeg stod så mange gange og bare håbede de ville tyre lortet fremad, i stedet for at prøve at spille sig ud af Farums pres... for der var hverken evner eller mod til at få noget fornuftigt ud af småspillet dernede i går. Så hellere en lang bold, som vi måske/måske ikke vinder, men hellere miste den på Farums banehalvdel, end lige foran målet...

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X