Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB- Nordsjælland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlæg
    Jeg synes Makrini var klart bedste mand på banen. Til gengæld forstår jeg ikke roserne til midterforsvaret. Synes langsommeligheden i tanke og ben igen blev udstillet. Bla. ved Nordsjællands scoring, hvor Jonasson ganske enkelt bliver overløbet. Skal Tingager ikke snart have chancen?
    9 ud af 10 stoppere vil blive overløbet i den situation, han skal først vende og op i fart, mens TM allerede er retvendt og i fuld sprint. Problemet er mere, at det er for meget tid til uhindret at slå afleveringen samt at TM får lov til at løbe i ryggen på HJ - det sidste kan ligesåvel være Deslers fejl som HJ's.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      nej, omend det gav en dimention som det er lang tid siden vi har set.
      Og hvilken dimension er det så Ari gjorde det okay men så umiddelbart ikke nogen ekstra gaver ved det

      Comment


        #18
        Solid præstation i dag. Sejren er fortjent nok, selvom vi manglede tempo og aggressivitet indtil dommeren lavede offside-stuntet. Herefter overtog vi det hele og var i flere gunstige situationer hen imod scoringer. FCN var lidt tamme i dag, men synes også vi virker til at have en meget bedre balance på holdet end i efteråret. Defensiven sejler ikke rundt, og vi bliver ikke fanget så meget i omstillinger som tidligere.
        Ari på højresiden var slet ikke dumt han var farlig og var med i meget. Jeg må sgu give kent lidt kredit. Den havde jeg ikke selv overvejet et sekund.
        AK er i fremragende spilhumør. Han taber nærmest ingen bolde og får scoret. Synes faktisk vi forsømte at bruge ham endnu mere, for han tog mange forgæves løb, hvor han kunne spilles dybt, men vi var underligt påpasselige og spillede meget sidelæns og baglæns. Herligt var det også at se Falk tilbage som vi kender ham. Han er ikke ligeså dominerende som i efteråret, men hold fast en basse han sender ind i dag!
        Det ser sgu godt ud, og vi var fat i subtoppen nu. Det ville være herligt, hvis vi bliver forårets sønderjyske. Vi er sgu godt spillende

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Og hvilken dimension er det så Ari gjorde det okay men så umiddelbart ikke nogen ekstra gaver ved det
          alene det han er "venstre skoet" gør jo at han naturligt trækker ind i banen, hvis så Desler ellers kommer i nogen gode overlaps så er der absolut en mulighed for en afslutning, om det er noget ekstra ved jeg ikke, det er vel nærmest en naturlig ting for ham, men en anden dimention på hk end Desler og Greve tilbyder...det er nærmest det modsatte af hvad RF gør på hk.
          Last edited by manner; 13-03-2016, 17:22.
          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
            Solid præstation i dag. Sejren er fortjent nok, selvom vi manglede tempo og aggressivitet indtil dommeren lavede offside-stuntet. Herefter overtog vi det hele og var i flere gunstige situationer hen imod scoringer. FCN var lidt tamme i dag, men synes også vi virker til at have en meget bedre balance på holdet end i efteråret. Defensiven sejler ikke rundt, og vi bliver ikke fanget så meget i omstillinger som tidligere.
            Ari på højresiden var slet ikke dumt han var farlig og var med i meget. Jeg må sgu give kent lidt kredit. Den havde jeg ikke selv overvejet et sekund.
            AK er i fremragende spilhumør. Han taber nærmest ingen bolde og får scoret. Synes faktisk vi forsømte at bruge ham endnu mere, for han tog mange forgæves løb, hvor han kunne spilles dybt, men vi var underligt påpasselige og spillede meget sidelæns og baglæns. Herligt var det også at se Falk tilbage som vi kender ham. Han er ikke ligeså dominerende som i efteråret, men hold fast en basse han sender ind i dag!
            Det ser sgu godt ud, og vi var fat i subtoppen nu. Det ville være herligt, hvis vi bliver forårets sønderjyske. Vi er sgu godt spillende
            Generelt enig, vi skal også lige trække luft ind og sige godkendt en gang i mellem.

            Det havde dog været en anden historie hvis ikke HJ lige lavede en Kent version 1992.

            Det gør lidt ondt på mig at se, at Izunna er så rusten, håber godt nok det bliver bedre. Gør også lidt ondt at se Sten give den væk inden HJ redder os. Når det er sagt, var der også mange positive ting. Angrebet, Barret er genopstået, Sten ligner trods smutteren en fin keeper og der var andre fine præstationer.
            Last edited by Polle; 13-03-2016, 17:26.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
              Solid præstation i dag. Sejren er fortjent nok, selvom vi manglede tempo og aggressivitet indtil dommeren lavede offside-stuntet. Herefter overtog vi det hele og var i flere gunstige situationer hen imod scoringer. FCN var lidt tamme i dag, men synes også vi virker til at have en meget bedre balance på holdet end i efteråret. Defensiven sejler ikke rundt, og vi bliver ikke fanget så meget i omstillinger som tidligere.
              Ari på højresiden var slet ikke dumt han var farlig og var med i meget. Jeg må sgu give kent lidt kredit. Den havde jeg ikke selv overvejet et sekund.
              AK er i fremragende spilhumør. Han taber nærmest ingen bolde og får scoret. Synes faktisk vi forsømte at bruge ham endnu mere, for han tog mange forgæves løb, hvor han kunne spilles dybt, men vi var underligt påpasselige og spillede meget sidelæns og baglæns. Herligt var det også at se Falk tilbage som vi kender ham. Han er ikke ligeså dominerende som i efteråret, men hold fast en basse han sender ind i dag!
              Det ser sgu godt ud, og vi var fat i subtoppen nu. Det ville være herligt, hvis vi bliver forårets sønderjyske. Vi er sgu godt spillende
              Var sgu bange for jeg var for ødelagt af tømmermænd for din beskrivelse svarer meget mere til den kamp jeg så end nogle af de andre meget negative indlæg.
              Spillet i alle kæder hænger bedre sammen end i mange år og det helt nye er vi har gode offensive spillere OG planer og løbemønstre til dem.
              Last edited by Tåhyler; 13-03-2016, 17:32.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #22
                Jeg har det lidt med Jonasson som med AMC, hvor AMC så var god defensivt, de kan ikke spille bolden fremad og ramme en med spiller.

                Ved 1-1 målet, så tror jeg det er Lasse Nielsen der råber "Hvad snakker du om, det er 100% din fejl".
                http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...e-alle-malene/

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                  Jeg har det lidt med Jonasson som med AMC, hvor AMC så var god defensivt, de kan ikke spille bolden fremad og ramme en med spiller.

                  Ved 1-1 målet, så tror jeg det er Lasse Nielsen der råber "Hvad snakker du om, det er 100% din fejl".
                  http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...e-alle-malene/
                  Det lyder umiskendeligt som ham, ja.

                  Comment


                    #24
                    Det er Lasse N og det er et fantastisk svar på vores såkaldte anførers klager :)

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                      Jeg har det lidt med Jonasson som med AMC, hvor AMC så var god defensivt, de kan ikke spille bolden fremad og ramme en med spiller.

                      Ved 1-1 målet, så tror jeg det er Lasse Nielsen der råber "Hvad snakker du om, det er 100% din fejl".
                      http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...e-alle-malene/
                      Meget sjovt lige at høre, selvom det da godt nok er mangel på kommunikation de to mellem, hvis de ikke kan blive enig om, hvem der har Mikkelsen der!
                      Bed også lige mærke i at de to sidste mål vi får er efter gode genpres. Godt at se træningen bærer frugt. De virker til at have noget mere styr på det i foråret, end de havde i efteråret

                      Comment


                        #26
                        Jeg kan godt lide Lasse men der er flere elksempler på at han skælder ud på andre, når han har lavet hvad der ser ud som en oplagt fejl.
                        Han havde en meget flot tackling i dag
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #27
                          Har set flere nævne Lasses gode tackling, men var den ikke kun nødvendig fordi han lod bolden ryge imellem hans egne ben? Eller så jeg situationen helt forkert?

                          Comment


                            #28
                            Dejligt med en fortjent sejr. I 5 halvlege i streg har vi set godt organiseret ud og næsten alle spillere har gjort deres arbejde godt. Jeg var også nervøs for det nye forsøg med Ari, men da jeg læste om dem der havde set det ved træningen tænkte jeg at så ville vi få en skudtrussel. Det var ikke så meget vi så til det, men jeg tror han spiller der igen på lørdag, og det er ikke fordi Greve ikke er god nok, det er fordi JBL har taget chancen på venstreback.

                            13. Sten Grytebust
                            Vi har fundet vores nye første målmand. Jeg var ellers helt tryk ved Falke, men Grytebust har et højere niveau. Det er tydeligt at kommentatorer etc ikke har kigget på hans tid i Ålesund, fordi han er en meget spillende målmand, med de risici der følger med der. Jeg synes også han udspark er bedre end det der formidles videre. Han kan sagtens få det gyldne bur med det han præsterer.

                            19. Mikkel Desler
                            Endnu en solid indsats af Desler, men det blev dog en tand for defensivt med alle hans opbremsninger og spillen på tværs og tilbage. Taget i betragtning at det ikke var hans bedste kamp vidner det dog om en spillere med et højt niveau.

                            4. Hallgrimur Jonasson
                            Anføren spiller igen en god kamp og jeg synes han får mere kritik end han bør få - Det er lidt Chris og Anders Møller om igen, trods det at deres niveau var højere. Han mangler fart og kan kikse i luften, men generelt synes jeg at han er en leder og han kæmper godt for det. Han er ikke en spiller, der bringer mesterskabet til Fyn, men vil være en god makker til KEP i næste sæson.

                            5. Lasse Nielsen
                            Anden kamp i streg fra den røde baron, som kan kaldes godkendt eller mere. Han viser også i dag sit fighter hjerte, men han er og bliver for usikker på bolden, og taber hovedet i organisationen for ofte. Men de indgreb, som lykkedes er guld værd for os.

                            20. Jacob Barrett
                            Det er skide flot det JBL gør i de to kampe han har fået. Den plads kan meget hurtigt blive hans, og Pereira skal godt nok være god, hvis han skal have den plads. JBL passer også som fod i hose som en back efter Kents hoved. Jeg er meget sikker på at vores backs i næste sæson bliver JBL og Lucas - Hurtige, offensive og løbestærke. JBL imponerer mig! Klare sig godt defensivt, i pasnings-spillet og offensivt. Det var jo det man håbede på da vi skrev med ham.

                            22. Ari Skulason Det var mere end godkendt for Skula på en uvant position. Ideen med en skudstærk spiller, der kan trække ind i banen og skyde på mål er ganske udmærket. Men sideskiftet er i mine øjne også et tegn på at han er ved at tabe backpladsen til JBL.

                            18. Azer Busuladzic
                            Stadig langsom og skal lige vende og skal lige vende en runde hvergang han modtager bolden, men han er en afgørende faktor for at vores midtbane virker. Jeg synes han bliver bedre og er ikke så sikker på at jeg ønsker ham væk. JJT får ikke megen spilletid og Izuuna er langt fra det vi kender ham for.

                            8. Mohamed El Makrini
                            Bund solid, han tager ansvar og er rigtig gode til både at sætte fart i spillet og få ro på. Hans styrke i nærkampene er også rigtig god. Vores bedste køb i årevis og en spiller der er i gang med at hjælpe os tilbage i den rigtige ende af tabellen.

                            9. Rasmus Falk
                            For en uge siden var jeg lidt træt af historierne i pressen, og er ikke i tvivl om at de blev startet fra Falk lejren - Men jeg synes JH stod distancen. Men hold nu op han er en ener i superligaen. Det han kan på top niveau er for vildt. En af de bedste på en dag hvor kun en faldt igennem.

                            10. Rasmus Festersen
                            Han er fantastisk! Endnu en god kamp fra den kommende anfører. Han tager ansvar, løber, dribler, kæmper presser og scorer kasser. Allerede fra starten synes jeg at han var et godt køb. Men at det skulle blive så godt havde ingen vidst turde håbe på. Han bliver superliga topscorer i denne sæson. Det er god scouting!

                            28. Anders K. Jacobsen
                            For fanden (eller fan) AK. Han var min MOM. Jeg bære hans nummer på trøjen med samme stolthed og vilje som han bære verden flotteste klub trøje. Hans arbejdsindsats, ukuelige vilje og tro på tingene er så fedt at se. Velkommen hjem AK. Du kan sparke os til tops sammen med Festersen.

                            15. Izunna Uzochukwu
                            Det er en om'er! Den eneste som skuffer. Det gør han til gengæld også helt vildt.

                            21. Mathias Greve & 24. Oliver Lund
                            Ikke de store kommentarer til de to, men synes Greve havde fortjent mere end den sparsomme spilletid med det han har bevist. Oliver vil kun få det svære med fast spilletid fra nu af. Ikke at jeg har noget imod ham, men bundniveauet er for lavt. Men på toppen er han god nok, også hvis vi skal højere op.

                            Kent Nielsen
                            Fortjener en stor fin 5 tal for at sætte skik på holdet. Man kan tydeligt se en forandring, samt ideerne om hvor vi skal hen. Det her bliver godt. Ikke at det hele nu går op i en højere enhed, men han og JH er ved at skabe noget vi har sukket efter i flere sæsoner. Vi er på vej tilbage.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #29
                              Jeg sad med en meget underlig fornemmelse efter kampe.

                              3 point og 3 rigtig gode mål - men ind til det annulerede mål spillede OB ad helvede til. Fuldstændig blottet for vilje så jeg et OB-hold som spillede uden den fornødne energi og nerve - der var ingen ild i øjnene. Der blev lallet rundt. Falk smed den væk igen og igen og der mangler simpelthen kvalitet i boldomgang hos for mange spillere.

                              Hver gang de to centrale centerforsvarere har bolden er man forbandet nervøs, især HJ - han står jo og træder i bolden - han er pinlig i sin boldomgang. Det bliver farligt i alt for mange situationer, fordi Azer simpelthen ikke tilbyder sig nok i midten af banen. Det tvinger centerforsvaret tll at spille den imellem hinanden, tilbage til målmanden, som helst også vil spille sig ud af problemerne og så ud til en presset back i flere situationer. Jeg synes faktisk at det er forfejlet at forsøge at spille sig igennem det høje pres som FCN lægger, når vi tydeligvis ikke har spillerne til det. Taktikken burde have været at spille den højt over førstepresset og så vinde duellerne mod de duelmæssigt fysisk svage FCN-spillere. Jeg synes, at det er en kæmpe chance at tage i dag at forsøger at lade spillere med så dårlig boldomgang finde spilstationer op gennem banen - det er rent held at OB ikke taber i dag, selvom det ikke ser sådan ud på måltavlen.

                              Azer ligner for mig en spiller, der spiller bedst, når han prøver at tilkæmpe sig en plads, når han føler at han har den, falder han i niveau. alt for mange dårlige afleveringer og så varmer han den for meget. Han mangler det sidste overskud til at kigge op fra bolden og orintere sig hurtigt nok til at skille sig af med bolden hensigtsmæssigt.

                              Jeg lægger også mærke til at Desler mangler noget spilforståelse i nogle situationer. I stedet for at løbe bag om sin modspiller for at modtage bolden, bliver han stående og vil modtage bolden foran sin direkte modstander. Det betyder at han ingen meter vinder og det er uhyggeligt farligt, da afleveringen kan brydes af modstanderen - især når den kommer fra JH, som jo ikke magter at spille en hård indersideaflevering. Desler skal have rettet op på de valg.

                              De to forreste er bare outstanding - de har tæt på ingen afslutninger og scorer på det hele - det er fandme klasse.

                              Barret var temmelig anonym i dag - han laver ingen deciderede fejl men han er heller ikke et særligt aktiv for holdet i dag.

                              Ari indgik i nogle - tydeligvis instuderede - opspil, hvor han med rygger til modstanderen får flyttet bolden ud til Desler. Det ser rigtig fornuftigt ud. Det samme gør han faktisk i et par offensive aktioner omkring FCNs felt. Men han har også nogle elendige afleveringer, som er så lette at de bare ikke må ske.

                              Det som jeg savner er de super flotte angreb, som vi spillede med Zohore i efteråret. Det er tilfældigheder og store fejl der fører til OBs mål i dag. Jeg synes ikke, at OB har haft rigtig flow i angrebsspillet her i foråret. Det er enkeltmandsaktioner. Vi sætter ikke vores offensiv i scene - som i efteråret - de skal gøre det hele selv. Pointene er der men det er sgu en tynd omgang at se på.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Kent Nielsens arrige røst skar også tydeligt igennem på tv i flere omgange. Problemet er, som jeg ser det, at vi har svært ved at spille os ud af deres pres, når vi skal spille os ud nede fra. Så snart vi var etablerede på deres halvdel, så synes jeg egentligt, at det så meget fornuftigt ud.
                                Enig og det er der flere grunde til - de to centrale har jo ikke hvad der minder om teknik til at a) tæmme en bold tilfredsstillende hurtigt og b) spille en sikker hård aflevering. For det andet mangler midtbanen også at tilbyde sig noget mere og noget hurtigere - især når de to CFere er så rystende usikre på bolden. Falk og Ari skal være meget mere tilbydende. Ari gør det endda nogle gange, hvor det lykkes ok - men det skal jo være hel tiden.

                                Comment

                                Working...
                                X