Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Uffe P stopper!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nogen der præcis hvad den "nye retning" er?
    Aner det ikke, men det er ret spændende at høre hvad de har af planer. Man kan jo kun gisne og eftersom Uffe P. vælger at stoppe kunne noget jo tyde på at den nye retning ikke er noget for ham. Uffe har tidligere udtalt sig meget negativt omkring fodbold akademier og det med at hente talenter som skal flytte hjemmefra osv. og det kan måske være det er nogle af de ting klubben ønsker at gøre op med. Men som sagt er det kun gisninger så vi må håbe klubben snart kommer med nogle udmeldinger. En mand som Tonni Hermansen har jo en fortid i FCMs akademi, så det kan jo være han har nogle gode erfaringer med derfra.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
      Aner det ikke, men det er ret spændende at høre hvad de har af planer. Man kan jo kun gisne og eftersom Uffe P. vælger at stoppe kunne noget jo tyde på at den nye retning ikke er noget for ham. Uffe har tidligere udtalt sig meget negativt omkring fodbold akademier og det med at hente talenter som skal flytte hjemmefra osv. og det kan måske være det er nogle af de ting klubben ønsker at gøre op med. Men som sagt er det kun gisninger så vi må håbe klubben snart kommer med nogle udmeldinger. En mand som Tonni Hermansen har jo en fortid i FCMs akademi, så det kan jo være han har nogle gode erfaringer med derfra.
      Ja havde lidt samme tanke. Spændende. Alt hvad der kan hjælpe os fremad på det punkt er velkommen

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
        Tak til Uffe. Hans arbejde og tilstedeværelse har altid givet og en form for tryghed for, at der blev arbejdet godt og seriøst med tingene.

        Mon det giver plads til Peter Bonde eller får T.Hermansen større ansvar?

        Vedr akademi, så synes jeg det isoleret set er det bedste valg ifht uddannelse af fodboldspillere, så håber det er den retning vi går.
        Ja, det bliver spændende at høre, hvad der er af planer i OB. Jeg er spændt!
        Uffe P. er jo et klubikon...ærgerligt, det samarbejde ikke fortsætter. Klubfolk betyder langt mere i en klub som OB end dygtige folk hentet udefra - for klubben. Måske nogen ude fra kan gøre arbejdet bedre? Det skal jo så åbenbart prøves.

        Mht. akademi - jeg krydser ALT hvad krydses kan for at OB ikke opretter en talentfabrik. Jeg ELSKER den måde OB hidtil har set på "det hele menneske" i stedet for at et talent "bare" er en vare, der skal paces frem til at blive en dygtig fodboldspiller. Så lever jeg gerne med et talent mindre gennem nåleøjet om året.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
          Aner det ikke, men det er ret spændende at høre hvad de har af planer. Man kan jo kun gisne og eftersom Uffe P. vælger at stoppe kunne noget jo tyde på at den nye retning ikke er noget for ham. Uffe har tidligere udtalt sig meget negativt omkring fodbold akademier og det med at hente talenter som skal flytte hjemmefra osv. og det kan måske være det er nogle af de ting klubben ønsker at gøre op med. Men som sagt er det kun gisninger så vi må håbe klubben snart kommer med nogle udmeldinger. En mand som Tonni Hermansen har jo en fortid i FCMs akademi, så det kan jo være han har nogle gode erfaringer med derfra.
          Har Tonny Hermansen ikke også haft en væsenlig finger med i at opbygge det koncept man har i Næsby?

          Umiddelbart gør Næsby det jo rigtig godt på ungdomssiden. Så hvis Tonny Hermansen ellers har haft noget med opbygningen af det, de kan præstere derude, så kunne han vel have nogle spændende input.

          Nogen der kender lidt konkret til Tonny Hermansens arbejde i Næsby tidligere?

          Comment


            #20
            Tak til en stor OB mand, og det kan ikke siges nok... Ærgerligt at det ender her, god vind fremover...

            Meget spændt på hvad fremtiden bringer, det kunne virke som en markant ændring...

            Skal vi frygte det er en af de rigmænd fra Uha Uha, som tidligere har ville skyde penge i faciliteterne i klubber i suppen... modsat at talenterne der kommer så er fra rigmændendes klubber og akademier..?
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Først og fremmest: Kæmpe tak til Uffe!
              Jeg har altid været enig med ham i den 'lokale' tilgang til prof fodbold, at akademier er spild af penge og talenter som oftest trives bedre ved at blive i mindre klubber og så tage 'fødekæden op' eller gå i talent-afdelinger hos den lokale superligaklub. Og så skal spillerne ikke glemme deres uddannelse/skolegang! Den tilgang synes jeg man skal fastholde: akademier med smarte navne og store løfter er der rigeligt af allerede.
              Meget, meget enig. Jeg tror ikke på, at man gør talenterne en tjeneste ved at isolere dem fra omverdenen og dreje alt om fodbold. Især ikke dem der ikke slår igennem.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #22
                Jeg mener det er et par år for sent, men bedre sent end aldrig. Han hører ikke til i noget der kan kaldes Det Ny OB. Men ingen tvivl om at han har gjort meget godt for klubben.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #23
                  Tak for alt Uffe. Dit engagement og din loyalitet er uvurderlig og vil altid stå i historiebøgerne som noget meget smukt!!

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Jeg mener det er et par år for sent, men bedre sent end aldrig. Han hører ikke til i noget der kan kaldes Det Ny OB. Men ingen tvivl om at han har gjort meget godt for klubben.
                    det kunne jeg godt tænke mig at du uddyber lidt mere. Specielt den sidste del om han ikke hører til i det "Det ny OB"
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Ja, det bliver spændende at høre, hvad der er af planer i OB. Jeg er spændt!
                      Uffe P. er jo et klubikon...ærgerligt, det samarbejde ikke fortsætter. Klubfolk betyder langt mere i en klub som OB end dygtige folk hentet udefra - for klubben. Måske nogen ude fra kan gøre arbejdet bedre? Det skal jo så åbenbart prøves.

                      Mht. akademi - jeg krydser ALT hvad krydses kan for at OB ikke opretter en talentfabrik. Jeg ELSKER den måde OB hidtil har set på "det hele menneske" i stedet for at et talent "bare" er en vare, der skal paces frem til at blive en dygtig fodboldspiller. Så lever jeg gerne med et talent mindre gennem nåleøjet om året.
                      Det kan jo være de nye tiltag ikke er negative, men bare ikke er Uffes kop te. Så er det fint at Uffe takker af i god ro og orden. Dermed står hans ikonstatus uanfægtet hen, hvilket er virkelig vigtigt.

                      Er ligeledes spændt på at følge, hvad der kommer til at ske. Stort, stort tak til Uffe P. Ja, her er tak kun et fattigt ord.

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                        Det kan jo være de nye tiltag ikke er negative, men bare ikke er Uffes kop te. Så er det fint at Uffe takker af i god ro og orden. Dermed står hans ikonstatus uanfægtet hen, hvilket er virkelig vigtigt.

                        Er ligeledes spændt på at følge, hvad der kommer til at ske. Stort, stort tak til Uffe P. Ja, her er tak kun et fattigt ord.

                        MvT
                        det behøves selvf. ikke, som du nævner ikke at være negativt med fornyelse, eller fortolkes negativt, for den sags skyld. Måske er det bare sådan at Uffe ikke ønsker at påtage sig det store arbejde det måske er at forandre hans "livsværk" i OB. Uffe er vel kendt som et familiemenneske der sætter pris på "ro på bagsmækken" for at at have den bedst mulige grund og afsæt til en god karriere som fodboldspiller. Jeg sætter også, som andre herinde, stor pris på hans tanker om "det hele menneske"
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          det behøves selvf. ikke, som du nævner ikke at være negativt med fornyelse, eller fortolkes negativt, for den sags skyld. Måske er det bare sådan at Uffe ikke ønsker at påtage sig det store arbejde det måske er at forandre hans "livsværk" i OB. Uffe er vel kendt som et familiemenneske der sætter pris på "ro på bagsmækken" for at at have den bedst mulige grund og afsæt til en god karriere som fodboldspiller. Jeg sætter også, som andre herinde, stor pris på hans tanker om "det hele menneske"
                          Min vinkel kan naturligvis være naiv. Men jeg ser sådan på det, at Uffe er et sted, hvor han ikke behøver bevise noget for nogen. Han behøver ikke kaste liv og sjæl ind i et projekt der ikke står minimum 75% Uffe på. Men det behøver projektet ikke være dårligt af. Der er intet i vejen med en god chili-karry-sovs - den passer bare ikke særlig godt til en rød bøf.

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Jeg mener det er et par år for sent, men bedre sent end aldrig. Han hører ikke til i noget der kan kaldes Det Ny OB. Men ingen tvivl om at han har gjort meget godt for klubben.
                            Hvad er "Det Ny OB"?

                            Comment


                              #29
                              Fuldstændig enig. Syntes modellen er fantastisk - og vi har jo også produceret nogle solide talenter + en masse der render rundt og spiller 2. division på fyn med en god skolegang i baggagen.

                              Falk og Eriksen har kæmpet for det boede i Middelfart og på trods af en masse fodbold træning mange landsholdsamlinger m.m forlangte de at de passede deres skole, det var nogle trætte drenge der selv måtte tage hjem fra Odense med tog og bus, efter en lang skoledag og træning.

                              Kan godt være de havde nået lige så langt i FCM, men i OB har de taget ansvar for dem selv og de har intet fået foræret.

                              Dem der ikke slog til har et fint udgangspunkt for deres videre tilværelse, intet kommer let her i livet.

                              Uffe P. har ofte været kritiseret for at være gammeldags, men han har beskyttet sine talenter og ikke forceret, bland andet prøvetræninger i udenlandske klubber har han været tilbageholdende med, for at give de unge (eller børn som de yngste jo er) ro og fokus,og ikke sætte "kriller" i hovedet på dem. Drømmende har de haft men der er ikke gået All in.

                              Syntes at resultatet viser sig fint nu, det er så også først i de sidste par år, at talenterne virkeligt har haft chancen for at slå igennem på førsteholdet.
                              Last edited by Ricardo; 08-03-2016, 10:38.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                                Hvad er "Det Ny OB"?
                                Du kan læse lidt tanker omkring "det nye OB" her:
                                http://www.tipsbladet.dk/blog/martin...r-giver-mening

                                Comment

                                Working...
                                X