Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Uffe P stopper!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Uffe's afløser

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...lentchef-klar/

    Comment


      #32
      Jeg finder langt hen af vejen Uffes tanker og værdier dybt sympatiske, og hans integritet er værd at hylde. Men vi kommer jo heller ikke udenom, at der skal træning til i et elitemiljø af høj kvalitet, hvis man skal udvikle talenter, og der kan jeg godt frygte, at vores tilbud ganske simpelt ikke er attraktivt nok, i forhold til de akademiløsninger, som vinder frem rundt omkring. Tiderne har forandret sig, og de unge er meget tiltrukket af akademitanken. Jeg tænker, at det godt kan gøres, samtidigt med, at man bevarer nogle af de grundværdier Uffe stod for, vi skal i hvert fald ikke begynde at kopiere FCMs ækle fremfærd og værdier.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Jeg finder langt hen af vejen Uffes tanker og værdier dybt sympatiske, og hans integritet er værd at hylde. Men vi kommer jo heller ikke udenom, at der skal træning til i et elitemiljø af høj kvalitet, hvis man skal udvikle talenter, og der kan jeg godt frygte, at vores tilbud ganske simpelt ikke er attraktivt nok, i forhold til de akademiløsninger, som vinder frem rundt omkring. Tiderne har forandret sig, og de unge er meget tiltrukket af akademitanken. Jeg tænker, at det godt kan gøres, samtidigt med, at man bevarer nogle af de grundværdier Uffe stod for, vi skal i hvert fald ikke begynde at kopiere FCMs ækle fremfærd og værdier.
        Den kobling er jeg ikke sikker på, at jeg forstår. Man kan vel godt have et elitemiljø med højt niveau på træning uden et akademi. Desuden vil et akademi kræve faciliteter vi slet ikke har nu - Uffe eller ej.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Jeg finder langt hen af vejen Uffes tanker og værdier dybt sympatiske, og hans integritet er værd at hylde. Men vi kommer jo heller ikke udenom, at der skal træning til i et elitemiljø af høj kvalitet, hvis man skal udvikle talenter, og der kan jeg godt frygte, at vores tilbud ganske simpelt ikke er attraktivt nok, i forhold til de akademiløsninger, som vinder frem rundt omkring. Tiderne har forandret sig, og de unge er meget tiltrukket af akademitanken. Jeg tænker, at det godt kan gøres, samtidigt med, at man bevarer nogle af de grundværdier Uffe stod for, vi skal i hvert fald ikke begynde at kopiere FCMs ækle fremfærd og værdier.
          Jeg synes det er et spændende emne, og du er en af dem herinde jeg regner for at vide mest om emnet... kan du liste op hvad OB gør nu, og hvad akademierne gør...? Umiddelbart troede jeg hovedforskellen var muligheden for at bo der, men jeg fornemmer der er mere i det?

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Den kobling er jeg ikke sikker på, at jeg forstår. Man kan vel godt have et elitemiljø med højt niveau på træning uden et akademi. Desuden vil et akademi kræve faciliteter vi slet ikke har nu - Uffe eller ej.
            Det kan man jo ikke, hvis man ikke tiltrækker de bedste.

            Comment


              #36
              NU er det et par år siden, jeg var helt tæt på udviklingen, så min viden kan være forældet. Men så vidt jeg ved, har man haft tilknyttet uddannelsesinstitutioner, som har gjort det muligt, at spillerne kunne morgentræne, men i videst muligt omfang stadig bo hjemme, alternativt haft værtsfamilier.

              Har man et akademi, kan man langt hen af vejen levere et professionelt idrætsmiljø hele vejen rundt, lige fra træninger til kost, skolegang og lektier mv. Så det det hele optimeres til at få det maksimale ud af talentet. Selvom den nuværende model har fungeret ok, så kan det ikke hænge sammen for alle, at pendle rundt på Fyn på den måde, og FCM har kunne snuppe talenter på Fyn, fordi deres setup virker mere attraktivt (og samtidigt er de gode til, at stikke de unge mennesker blår i øjnene).

              Comment


                #37
                Jeg kan sagtens forstå tanken omkring et akademi - at man som ung kan koncentrere sig om at blive pisse dygtig til fodbold i et miljø, hvor det handler ene og alene om netop dét. Det kan også sagtens tænkes, at der kommer et stort talent ekstra ud af det - men det er vel svært lige at måle?
                Og jeg ved, at de helt unge teenagere, synes det er sejt - ja sejt - hvis man kan blive optaget på et fodboldakademi.

                Der hvor kæden hopper lidt af for mig, er at man risikerer at "tabe" en masse unge mennesker på gulvet rent samfundsmæssigt. Lad os lege at der er 20 unge håbefulde gutter på sådan et akademi. Den ene brager igennem og bliver en god superligaspiller og kan leve af at spille fodbold. Hvad med de resterende 19 gutter, der brugte 2-3-4 år på et fodboldakademi, hvor der kun blev fokuseret på fodbold og intet andet? Jo, de kan da godt nå at få sig en uddannelse, men de er så nogle år bagud i forhold til deres jævnaldrende. Er det et problem? Det ved jeg ikke helt. Måske er det.

                Jeg kan bedst li' tanken om, at man hjælper de unge mennesker med både prof. træning OG kræver af dem, at de ved siden af sørger for et grundlag der kan bringe dem videre i livet, hvis håbet om en prof fodboldtilværelse ikke står mål med virkeligheden.
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #38
                  Hvad angår Øens hold, så har praksis været, at OB kun rekrutterede de absolut bedste, og lod de næstbedste blive i klubberne så længe som muligt, med mulighed for Øens hold træningssamlinger. På den måde, kom OB ikke til at drive rovdrift, og man respekterede klubberne. Det kan jo godt være, man i højere grad, gerne vil samle både de bedste og næstbedste i en akademiløsning? det må vi se.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Jeg kan sagtens forstå tanken omkring et akademi - at man som ung kan koncentrere sig om at blive pisse dygtig til fodbold i et miljø, hvor det handler ene og alene om netop dét. Det kan også sagtens tænkes, at der kommer et stort talent ekstra ud af det - men det er vel svært lige at måle?
                    Og jeg ved, at de helt unge teenagere, synes det er sejt - ja sejt - hvis man kan blive optaget på et fodboldakademi.

                    Der hvor kæden hopper lidt af for mig, er at man risikerer at "tabe" en masse unge mennesker på gulvet rent samfundsmæssigt. Lad os lege at der er 20 unge håbefulde gutter på sådan et akademi. Den ene brager igennem og bliver en god superligaspiller og kan leve af at spille fodbold. Hvad med de resterende 19 gutter, der brugte 2-3-4 år på et fodboldakademi, hvor der kun blev fokuseret på fodbold og intet andet? Jo, de kan da godt nå at få sig en uddannelse, men de er så nogle år bagud i forhold til deres jævnaldrende. Er det et problem? Det ved jeg ikke helt. Måske er det.

                    Jeg kan bedst li' tanken om, at man hjælper de unge mennesker med både prof. træning OG kræver af dem, at de ved siden af sørger for et grundlag der kan bringe dem videre i livet, hvis håbet om en prof fodboldtilværelse ikke står mål med virkeligheden.
                    De går altså i skole på akademierne

                    Comment


                      #40
                      Jeg forstår bare ikke, at du kobler Uffes afgang sammen med et akademi. Du får det til at lyde som om (det kan godt være, at det er mig, der misforstår), at vi ikke har et akademi, fordi Uffe P. var der / det var imod hans tanker. Hvis der skal etableres et akademi, så skal puttes langt flere resourcer i det end Uffe P. har haft rådighed over. Langt flere!!

                      Jeg tvivler på, at der kommer et akademi nu. Det er simeplthen for dyrt. Desuden så synes jeg ikke, at der er noget, der tyder på, at vi mister vores bedste unge til akademierne (i hvert fald ikke endnu). Jeg kan kun komme i tanke om et enkelt tilfælde (Alexander Nicholajsen), hvor en fra vores OB A/S afdeling er skiftet til FCM's akademi. Så er der måske nogle klubber der er mere aggresive i rekrutteringen af de helt unge, hvor det er min opattelse, at OB kun henter, hvis de er "helt" sikre på, at de er gode nok (som du også selv skriver ift. Øens hold).
                      Det er ikke fordi jeg er decideret imod et akademi, og jeg kan også sagtens se nogle af de fordele du ridser op, men jeg har svært ved at se det ske i vores nuværende økonomiske situation, og med de udfordringer vi i forvejen har med faciliteterne. Synes altså heller ikke, at et akademi er den eneste måde at skabe en god træningskultur på

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        De går altså i skole på akademierne
                        Taget til efterretning :-)

                        Og det er rigtigt fint, hvis det er tilfældet.
                        Det afholder mig stadig ikke fra, at jeg synes, det er tidligt for unge mennesker at rejse "ud i verden" og væk fra trygge rammer, når dette kunne løses på anden vis. Omvendt kan det være med til at hærde dem. Jeg er som det ses lidt tve-delt i min holdning til akademier - det ses også i tidligere indlæg.
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #42
                          Jeg synes det er ok, hvis man giver mulighed for at spillere, hvis forældre bor langt fra Odense, kan bo sammen tæt på klubben - så længe det er et valg de selv tager. Så skal de naturligvis placeres på almindelige skoler (i eliteklasser hvor det er muligt at passe træningen).

                          Der hvor min grænse går er hvis man tager dem helt ud af samfundet og placerer skolegang på et akademi, hvor de får tingene foræret. Så risikerer man at stå med mange halv dygtige fodboldspillere, som ikke kan andet når deres drøm ikke bliver til noget.

                          Comment


                            #43
                            Er akademitanken og dette med at samle de små klubbers største talenter et sted den rigtige vej?
                            I politiken i dag fremgår det jo i en artikel at Tyskland og Belgiens store succes for en stor del skyldes at talenterne igennem en årrække blev ude i klubberne og udviklede evner på andre planer, såsom ansvar og personlighed. Dette tages også til indtægt for den store fremgang i de to nationers internationale succes.
                            Tankevækkende.

                            Comment


                              #44
                              Jeg har via nogle gode kontakter hørt at der er et akademi på vej, i et samarbejde mellem de største aktører i odenseansk elitesport. Både HC Odense, OB, Marienlyst Volley, OBK, OIK og Odense Cykel Klub skulle være med på ideen, som også bliver støttet økonomisk at Odense kommune. Tanken er at spillerne skal bor i området bag stadion, hvor den nuværende pædagog uddannelse ligger. Spillerne tager så herfra ud til den uddannelse de ønsker, hvad enten det er STX, HHX, HTX eller en erhversuddannelse. Synes det lyder som en spændende og anderledes tanke at tænke akademitanken, hvor spillerne får et socialtnetværk, både i klub, skole og akademi, og samtidig har mulighed for at få optimale muligheder for at udvikle sit talent. Hvornår det bliver effektueret er stadig uvist, og nok heller ikke realistisk til den kommende sæson, men fra 17/18 sæsonen, vil det ikke undrer mig, hvis Odense havde et sport samlet sports akademi.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Bravo Se indlæg
                                Jeg har via nogle gode kontakter hørt at der er et akademi på vej, i et samarbejde mellem de største aktører i odenseansk elitesport. Både HC Odense, OB, Marienlyst Volley, OBK, OIK og Odense Cykel Klub skulle være med på ideen, som også bliver støttet økonomisk at Odense kommune. Tanken er at spillerne skal bor i området bag stadion, hvor den nuværende pædagog uddannelse ligger. Spillerne tager så herfra ud til den uddannelse de ønsker, hvad enten det er STX, HHX, HTX eller en erhversuddannelse. Synes det lyder som en spændende og anderledes tanke at tænke akademitanken, hvor spillerne får et socialtnetværk, både i klub, skole og akademi, og samtidig har mulighed for at få optimale muligheder for at udvikle sit talent. Hvornår det bliver effektueret er stadig uvist, og nok heller ikke realistisk til den kommende sæson, men fra 17/18 sæsonen, vil det ikke undrer mig, hvis Odense havde et sport samlet sports akademi.
                                Det lyder virkeligt spændende

                                Comment

                                Working...
                                X