Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sten Grytebust

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    https://www.bt.dk/superligaen/fc-koe...ste-oprustning

    LAD JER IKKE SKRÆMME AF OVERSKRIFTEN! DET ER IKKE GRYTEBUST!

    Flere, jeg selv i blandt, har nævnt Joronen som en mulig afløser for Grytebust. Det er ud til at han er på vej til Plastik. I så fald kan vi både afskrive at Grytebust ryger til FCK samt at Joronen skulle til os.
    Joronen er en klassekeeper, og hans potentiale er til meget mere end Horsens, måske også FCK. Så de gør en god handel. Jeg har dog hele tiden mest været bange for at det er Brøndby som for alvor kommer tættest på at kunne hente Gryte, men mon ikke de og Rønnow er interesseret i at han fortsætte til sommer og eventuelt får et mesterskab med i bagagen? Sælger vi Gryte i dette vindue, så bliver det til udlandet tror jeg.. Sker det først til sommer, så er Brøndby et ligeså godt bud som en udenlandsk, er jeg bange for.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
      https://www.bt.dk/superligaen/fc-koe...ste-oprustning

      LAD JER IKKE SKRÆMME AF OVERSKRIFTEN! DET ER IKKE GRYTEBUST!

      Flere, jeg selv i blandt, har nævnt Joronen som en mulig afløser for Grytebust. Det er ud til at han er på vej til Plastik. I så fald kan vi både afskrive at Grytebust ryger til FCK samt at Joronen skulle til os.
      Stor tak for advarslen. Du reddede mig fra en forfærdelig gyser!
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Grytebust er i øvrigt kommet på efterårets hold i Tipsbladet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
          https://www.bt.dk/superligaen/fc-koe...ste-oprustning

          LAD JER IKKE SKRÆMME AF OVERSKRIFTEN! DET ER IKKE GRYTEBUST!

          Flere, jeg selv i blandt, har nævnt Joronen som en mulig afløser for Grytebust. Det er ud til at han er på vej til Plastik. I så fald kan vi både afskrive at Grytebust ryger til FCK samt at Joronen skulle til os.
          Vil da absolut ikke gøre noget hvis Horsens mister både Sanneh og Joronen. Synes i forvejen at deres problemer med at holde en føring gør dem Sårbare i top 6, men hvis du samtidig fjerner deres 2 bedste (defensive) spillere så lysner det da.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
            Vil da absolut ikke gøre noget hvis Horsens mister både Sanneh og Joronen. Synes i forvejen at deres problemer med at holde en føring gør dem Sårbare i top 6, men hvis du samtidig fjerner deres 2 bedste (defensive) spillere så lysner det da.
            Også min tanke. Men de har stadig bare en evne til at finde nye der passer ind i konceptet.. Men det burde blive en fordel for os

            Comment


              Afhænger af om Horsens holder sig i top 6. Det virker som om, at BH kan finde billige spillere til hullerne. Mon ikke salg giver ham penge, og så kan han måske finde endnu bedre spillere og han får dem til at levere uden TAB, JH og KN snak om kontinuitet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Også min tanke. Men de har stadig bare en evne til at finde nye der passer ind i konceptet.. Men det burde blive en fordel for os
                Ifølge BT skifter Joronen først til sommer, hvis det bliver til noget.

                I øvrigt tør jeg slet ikke afskrive Horsens efter at have set, hvad det er lykkedes Bo Henriksen at stykke sammen af de stumper, han stod med få uger før sæsonstart. Det er godt nok en imponerende bedrift. Omvendt kan man måske finde lidt optimisme i, at de smeltede totalt sammen sidste forår.
                SLO

                Comment


                  https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...almand/6957588

                  6,5 mio. betaler FCK for Joronen, og det endda først fra sommer af. Ganske vidst, er Gryte lige 3½ år ældre end Joronen, men han har stået på et stabilt højt niveau i 2 år nu, hvor Joronen kun har præsteret det sidste halve år, og her har Gryte endda også lige været et nøk bedre. Set i lyset af, at de begge har kontraktudløb i sommeren 19, og Joronen altså kommer til at koste 6,5 for at få ham ét år før udløb, skal vi altså kunne lave i hvert fald 10 mio. på et salg af Gryte.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...almand/6957588

                    6,5 mio. betaler FCK for Joronen, og det endda først fra sommer af. Ganske vidst, er Gryte lige 3½ år ældre end Joronen, men han har stået på et stabilt højt niveau i 2 år nu, hvor Joronen kun har præsteret det sidste halve år, og her har Gryte endda også lige været et nøk bedre. Set i lyset af, at de begge har kontraktudløb i sommeren 19, og Joronen altså kommer til at koste 6,5 for at få ham ét år før udløb, skal vi altså kunne lave i hvert fald 10 mio. på et salg af Gryte.
                    Blandt andet har lønnen vel også noget at sige for købsprisen? Derudover skal vi også tænke på at det er to danske klubber der handles imellem, hvilket gør ham en anelse dyrere. Men ja, sælger vi til Brøndby, så tror jeg vi skal op på de 10 mio., men sælger vi til udlandet, så tænker jeg ikke at 7-8 mio. er skudt helt ved siden af.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...almand/6957588

                      6,5 mio. betaler FCK for Joronen, og det endda først fra sommer af. Ganske vidst, er Gryte lige 3½ år ældre end Joronen, men han har stået på et stabilt højt niveau i 2 år nu, hvor Joronen kun har præsteret det sidste halve år, og her har Gryte endda også lige været et nøk bedre. Set i lyset af, at de begge har kontraktudløb i sommeren 19, og Joronen altså kommer til at koste 6,5 for at få ham ét år før udløb, skal vi altså kunne lave i hvert fald 10 mio. på et salg af Gryte.
                      Jeg er ked af at breake det for jer, men Gryte er pænt overvurderet, hans held har været, at han er på et hold der ligner lort i store perioder. Han har nogle forcer som er fremtrædende, det er utvivlsomt. Han er hurtig og reaktionsstærk (det samme måske) som gør ham eminent på reflekser og mand / mand situationer. Han er stærk på fødderne som gør ham i stand til at agere første playmaker. Men så er det også det. Han er svag i luften og med sine 187 cm er han netop udfordret der. Der er mange klubber der simpelthen ikke vil tage en keeper under 1.90 og helst 1.93 og opefter ind. Rettere, overhovedet vil overveje det. Og så er hans clearinger heller ikke eminente. Mange bolde ryger retur i feltet og det er potentielt farligt. Vi har faktisk været gode til at cleare disse fra vores forsvarsspillere. Så at tro at han er en guldgruppe er i min optik forkert. Kan vi få 6,5 mio for ham i januarvinduet. Vil jeg næsten betragte det som det bedste stykke købmandskab JH har lavet i sin karriere.
                      Jesse Joronen er alt det en kommende klassekeeper skal have 1,97 hammer stærk i luften. Går godt med i spillet, rolig og holder sig på benene. Han er reaktionsstærk og ja kun 24.... så Joronen er i min bog dobbelt så meget værd som Grytebuste.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                        Jeg er ked af at breake det for jer, men Gryte er pænt overvurderet, hans held har været, at han er på et hold der ligner lort i store perioder. Han har nogle forcer som er fremtrædende, det er utvivlsomt. Han er hurtig og reaktionsstærk (det samme måske) som gør ham eminent på reflekser og mand / mand situationer. Han er stærk på fødderne som gør ham i stand til at agere første playmaker. Men så er det også det. Han er svag i luften og med sine 187 cm er han netop udfordret der. Der er mange klubber der simpelthen ikke vil tage en keeper under 1.90 og helst 1.93 og opefter ind. Rettere, overhovedet vil overveje det. Og så er hans clearinger heller ikke eminente. Mange bolde ryger retur i feltet og det er potentielt farligt. Vi har faktisk været gode til at cleare disse fra vores forsvarsspillere. Så at tro at han er en guldgruppe er i min optik forkert. Kan vi få 6,5 mio for ham i januarvinduet. Vil jeg næsten betragte det som det bedste stykke købmandskab JH har lavet i sin karriere.
                        Jesse Joronen er alt det en kommende klassekeeper skal have 1,97 hammer stærk i luften. Går godt med i spillet, rolig og holder sig på benene. Han er reaktionsstærk og ja kun 24.... så Joronen er i min bog dobbelt så meget værd som Grytebuste.

                        Skulle hilse fra Kasper Schmeichel og sige at dine teorier ikke helt holder vand....

                        Men enig i at Jesse J er en kommende klasse keeper. Måske også større end Grytebust

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                          Jeg er ked af at breake det for jer, men Gryte er pænt overvurderet, hans held har været, at han er på et hold der ligner lort i store perioder. Han har nogle forcer som er fremtrædende, det er utvivlsomt. Han er hurtig og reaktionsstærk (det samme måske) som gør ham eminent på reflekser og mand / mand situationer. Han er stærk på fødderne som gør ham i stand til at agere første playmaker. Men så er det også det. Han er svag i luften og med sine 187 cm er han netop udfordret der. Der er mange klubber der simpelthen ikke vil tage en keeper under 1.90 og helst 1.93 og opefter ind. Rettere, overhovedet vil overveje det. Og så er hans clearinger heller ikke eminente. Mange bolde ryger retur i feltet og det er potentielt farligt. Vi har faktisk været gode til at cleare disse fra vores forsvarsspillere. Så at tro at han er en guldgruppe er i min optik forkert. Kan vi få 6,5 mio for ham i januarvinduet. Vil jeg næsten betragte det som det bedste stykke købmandskab JH har lavet i sin karriere.
                          Jesse Joronen er alt det en kommende klassekeeper skal have 1,97 hammer stærk i luften. Går godt med i spillet, rolig og holder sig på benene. Han er reaktionsstærk og ja kun 24.... så Joronen er i min bog dobbelt så meget værd som Grytebuste.
                          Så Joronen er bare indlysende et kæmpe talent og kommende klassekeeper? Sidst jeg tjekkede definitionen på kommende klassekeepere, stod der ikke som kendetegn, at de typisk står med hatten i hånden som 24-årige og ender med at skrive under med Horsens.

                          Joronen har stået et rigtigt fint efterår i Horsens, men det er en halv sæson, hvor han har præsteret. Har det være en halvsæson uden fejl? Nej det har det nu altså ikke. https://streamable.com/6sbul

                          Jeg afviser ikke, at han også kan blive en rigtigt god målmand fremover, men det er ikke noget én god halvsæson slår fast med syvtommersøm, og det er slet ikke noget der i min bog beviser, at han skulle være bedre end Grytebust, eller bliver det på sigt for den sags skyld. Det er godt nok ikke mange mål af ovenstående slags, som han har lukket ind på to år nu.

                          "Hans held har været, at han er på et hold der ligner lort i store perioder". Så alle de point han har reddet, som mod AGF, Horsens, Brøndby, FCK og Hobro, hvor han åbenlyst har reddet point for os, det gælder ikke eller hvad? Så Stephan Andersen var heller ikke en god keeper for AB i 03/04, hvor han også havde nogle kampe med mirakelredninger, fordi at de var elendige og rykkede ud med et brag? Vås!

                          Og ligeså meget vås er det at påstå, at der er mange klubber der ikke vil tage en keeper under 1,90-1,93. Der er givetvis stadig nogle klubber tilbage, som har et så barokt syn på målmandsgerningen, men de fleste er da kommet videre. Lad mig præsentere dig for et par udmærkede keepere.

                          Jan Oblak - 1,89 cm
                          Hugo Lloris - 1,88 cm
                          Ederson - 1,88 cm
                          Pepe Reina - 1,88 cm
                          Marc Andre Ter Stegen - 1,87 cm
                          Roman Bürki - 1,87 cm
                          Keylor Navas - 1,85 cm

                          Uden at overdrive, så tør jeg godt påstå, at der er nogle udmærkede keepere blandt ovenstående, og at de spiller på ganske pæne adresser. Prøv evt. at fremfør din påstand nede på en bodega, der kan det godt være, at den ræsonerer, men blandt nogenlunde oplyste mennesker, fremstår den bare himmelråbende idiotisk.

                          Er Grytebust svag i luften? Jeg vedkender mig, at han ikke er noget monster der, men ligefrem svag synes jeg nu ikke der er belæg for at sige. Det er jo primært noget der er afgørende på dødbolde, og udover et uheldigt indgreb i Herning, husker jeg ikke mange gange, at vi har set Grytebust komme til kort. Nu lukkede vi så nogle mål ind på hjørnespark her i de sidste kampe i efteråret, men før det, var vi blandt de hold der lukkede absolut færrest mål ind på dødbolde i hele sidste sæson og det her efterår.

                          At få 6,5 millioner for en 28-årig keeper, som der er rimelig bred konsensus om er efterårets bedste, og som 3 ud af 13 Superligatrænere havde på deres top 5 over efterårets profiler, det er absolut ikke noget enestående stykke købmandsskab. Selvfølgelig skal OB have mere på nuværende tidspunkt. Rent sportsligt kunne han sagtens være mere end 6,5 millioner værd over det næste 1½ år af hans kontrakt som han har stået, især når vi ikke har nogen åbenlys afløser parat.
                          Last edited by Sheed; 13-12-2017, 21:25.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Så Joronen er bare indlysende et kæmpe talent og kommende klassekeeper? Sidst jeg tjekkede definitionen på kommende klassekeepere, stod der ikke som kendetegn, at de typisk står med hatten i hånden som 24-årige og ender med at skrive under med Horsens.

                            Joronen har stået et rigtigt fint efterår i Horsens, men det er en halv sæson, hvor han har præsteret. Har det være en halvsæson uden fejl? Nej det har det nu altså ikke. https://streamable.com/6sbul

                            Jeg afviser ikke, at han også kan blive en rigtigt god målmand fremover, men det er ikke noget én god halvsæson slår fast med syvtommersøm, og det er slet ikke noget der i min bog beviser, at han skulle være bedre end Grytebust, eller bliver det på sigt for den sags skyld. Det er godt nok ikke mange mål af ovenstående slags, som han har lukket ind på to år nu.

                            "Hans held har været, at han er på et hold der ligner lort i store perioder". Så alle de point han har reddet, som mod AGF, Horsens, Brøndby, FCK og Hobro, hvor han åbenlyst har reddet point for os, det gælder ikke eller hvad? Så Stephan Andersen var heller ikke en god keeper for AB i 03/04, hvor han også havde nogle kampe med mirakelredninger, fordi at de var elendige og rykkede ud med et brag? Vås!

                            Og ligeså meget vås er det at påstå, at der er mange klubber der ikke vil tage en keeper under 1,90-1,93. Der er givetvis stadig nogle klubber tilbage, som har et så barokt syn på målmandsgerningen, men de fleste er da kommet videre. Lad mig præsentere dig for et par udmærkede keepere.

                            Jan Oblak - 1,89 cm
                            Hugo Lloris - 1,88 cm
                            Ederson - 1,88 cm
                            Pepe Reina - 1,88 cm
                            Marc Andre Ter Stegen - 1,87 cm
                            Roman Bürki - 1,87 cm
                            Keylor Navas - 1,85 cm

                            Uden at overdrive, så tør jeg godt påstå, at der er nogle udmærkede keepere blandt ovenstående, og at de spiller på ganske pæne adresser. Prøv evt. at fremfør din påstand nede på en bodega, der kan det godt være, at den ræsonerer, men blandt nogenlunde oplyste mennesker, fremstår den bare himmelråbende idiotisk.

                            Er Grytebust svag i luften? Jeg vedkender mig, at han ikke er noget monster der, men ligefrem svag synes jeg nu ikke der er belæg for at sige. Det er jo primært noget der er afgørende på dødbolde, og udover et uheldigt indgreb i Herning, husker jeg ikke mange gange, at vi har set Grytebust komme til kort. Nu lukkede vi så nogle mål ind på hjørnespark her i de sidste kampe i efteråret, men før det, var vi blandt de hold der lukkede absolut færrest mål ind på dødbolde i hele sidste sæson og det her efterår.

                            At få 6,5 millioner for en 28-årig keeper, som der er rimelig bred konsensus om er efterårets bedste, og som 3 ud af 13 Superligatrænere havde på deres top 5 over efterårets profiler, det er absolut ikke noget enestående stykke købmandsskab. Selvfølgelig skal OB have mere på nuværende tidspunkt. Rent sportsligt kunne han sagtens være mere end 6,5 millioner værd over det næste 1½ år af hans kontrakt som han har stået, især når vi ikke har nogen åbenlys afløser parat.
                            Jeg skulle lige til at svare på det vrøvl BobbyG fik fyret af om Grytebust, men du har svaret perfekt her, så jeg siger bare ENIG .

                            Comment


                              @ Sheed:
                              👏👏👏
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Så Joronen er bare indlysende et kæmpe talent og kommende klassekeeper? Sidst jeg tjekkede definitionen på kommende klassekeepere, stod der ikke som kendetegn, at de typisk står med hatten i hånden som 24-årige og ender med at skrive under med Horsens.

                                Jeg påstår ikke at han er et indlysende kæmpetalent, det er dig der skriver det. Jeg siger blot at han besidder kvaliteter og en alder som langt flere klubber vil finde interessant.

                                Joronen har stået et rigtigt fint efterår i Horsens, men det er en halv sæson, hvor han har præsteret. Har det være en halvsæson uden fejl? Nej det har det nu altså ikke. https://streamable.com/6sbul

                                en keeper på 24 der begynder at vise stabilitet, er ikke udsædvaneligt. For at bruge dit eget eksempel så kan du jo kigge på hvornår f.eks. Kasper Schmeichel brød igennem....

                                Jeg afviser ikke, at han også kan blive en rigtigt god målmand fremover, men det er ikke noget én god halvsæson slår fast med syvtommersøm, og det er slet ikke noget der i min bog beviser, at han skulle være bedre end Grytebust, eller bliver det på sigt for den sags skyld. Det er godt nok ikke mange mål af ovenstående slags, som han har lukket ind på to år nu.

                                Det har jeg vel heller ikke postuleret, det er igen en holdning du pådutter mig for at gøre din argumentation stærkere.

                                "Hans held har været, at han er på et hold der ligner lort i store perioder". Så alle de point han har reddet, som mod AGF, Horsens, Brøndby, FCK og Hobro, hvor han åbenlyst har reddet point for os, det gælder ikke eller hvad? Så Stephan Andersen var heller ikke en god keeper for AB i 03/04, hvor han også havde nogle kampe med mirakelredninger, fordi at de var elendige og rykkede ud med et brag? Vås!

                                igen jeg påstår ikke at han er uden kvaliteter, det er noget du skyder mig i skoene. Men på et hold hvor der er åbentlyse mangler vil sidste skansen som oftes have meget og lave, og det er også tilfældet med Grytebuste.
                                Jeg skriver ingen steder, at han har løst den opgave dårligt.


                                Og ligeså meget vås er det at påstå, at der er mange klubber der ikke vil tage en keeper under 1,90-1,93. Der er givetvis stadig nogle klubber tilbage, som har et så barokt syn på målmandsgerningen, men de fleste er da kommet videre. Lad mig præsentere dig for et par udmærkede keepere.

                                Jan Oblak - 1,89 cm
                                Hugo Lloris - 1,88 cm
                                Ederson - 1,88 cm
                                Pepe Reina - 1,88 cm
                                Marc Andre Ter Stegen - 1,87 cm
                                Roman Bürki - 1,87 cm
                                Keylor Navas - 1,85 cm

                                Kald det bare vås, hvis du får det bedre af det. Samtidig så er der altid undtagelser der bekræfter reglen. At der blot af en fra din liste som er lavere end Gryte siger en del. Samtidig, så er dem du lister ekstremt stærke på andre punkter. Lloris som eksempel, er jo et klasse eksempel på en keeper der netop har været hæmmet af sin manglende evne i feltet. Eller vil du påstå at det også er vås? Han har dog spidskompetancer andre steder som duer niveauer over Grytebuste.

                                Uden at overdrive, så tør jeg godt påstå, at der er nogle udmærkede keepere blandt ovenstående, og at de spiller på ganske pæne adresser. Prøv evt. at fremfør din påstand nede på en bodega, der kan det godt være, at den ræsonerer, men blandt nogenlunde oplyste mennesker, fremstår den bare himmelråbende idiotisk.

                                du er velkommen til at benytte dit pæne sprog når vi en dag måske står ansigt til ansigt. Jeg vælger at betragte din retorik, som infantil.

                                Er Grytebust svag i luften? Jeg vedkender mig, at han ikke er noget monster der, men ligefrem svag synes jeg nu ikke der er belæg for at sige. Det er jo primært noget der er afgørende på dødbolde, og udover et uheldigt indgreb i Herning, husker jeg ikke mange gange, at vi har set Grytebust komme til kort. Nu lukkede vi så nogle mål ind på hjørnespark her i de sidste kampe i efteråret, men før det, var vi blandt de hold der lukkede absolut færrest mål ind på dødbolde i hele sidste sæson og det her efterår.

                                Han dominere på ingen måde et felt, og det tæller altså i en retning der er forkert, i forhold til at få ham solgt til monster priser. Eller vil du påstå at hans spidskompetancer udligner det på niveau med Lloris, Oblak og dem du ellers nævner?

                                At få 6,5 millioner for en 28-årig keeper, som der er rimelig bred konsensus om er efterårets bedste, og som 3 ud af 13 Superligatrænere havde på deres top 5 over efterårets profiler, det er absolut ikke noget enestående stykke købmandsskab. Selvfølgelig skal OB have mere på nuværende tidspunkt. Rent sportsligt kunne han sagtens være mere end 6,5 millioner værd over det næste 1½ år af hans kontrakt som han har stået, især når vi ikke har nogen åbenlys afløser parat.
                                ja her må jeg bare sige at vi er uenige, stadig baseret på den analyse jeg har lavet af Grytebuste.
                                At 3 superligatrænere vælger ham på efterårets hold, betyder jo også at der er 10 der ikke har valgt ham. Og siger vel ikke ret meget om Grytebust niveau andet end hans niveau i forhold til den liga han spiller i. Og her kan du vidst heller ikke anvende dine samligninger fra listen før.

                                Comment

                                Working...
                                X