Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Frederik Tingager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
    Utroligt ærgerlig afgang :-( Tingager var min yndlingsspiller, især efter han tissede blod og alligevel fortsatte efter halvlegen.. øv øv øv.
    Absolut!
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Vi er en udviklingsklub, som i gode år kan komme i top 6, men for det meste må ligge i den tunge ende og koncentrere os om overlevelse først. Det er realiteterne. Top 6-snakken bør indstilles; for du har ret i, at man forsøger at tale noget op, der ikke kan holde til det.

      Kigger man på top 6, så er der 3 selvskrevne pladser, set fra økonomi. Så er der FCN, der bare bliver ved med at hive talenter op ad hatten. Det er ret imponerende (og irriterende), men vi har bare slet ikke det talentset-up. AaB har gjort det samme tidligere, men det ligner lidt, at de er ved at køre kolde. Så er der AGF, som efterhånden er mere end et mulehår foran mht økonomi. At de så ikke kan køre en fodboldklub, det er jo en Århus-historie. Men altså: der er ca. 1-2 pladser tilbage i top 6, som forventeligt kan gå til 7-8 klubber. Almindelig hovedregning siger, at man skal være ualmindeligt dygtig, hvis man skal forvente en top 6 placering mere end hvert 4.år.
      Hvis vi havde en bedre ledelse, med større snilde, evner, held, skarphed, what have you, ud i transfer og/eller taktik, så ville vi ikke forblive en udviklingsklub for evigt.

      Vi har før skabt tophold med vores dårlige træningsfaciliteter; så bør vi også kunne skabe top-6 hold med vores mindre budget, der stadig hører til i den region, hvor top-6 altid bør være realistisk, hvis man vel at mærke formår at sætte et ordentlig hold sammen.

      Så det er ikke kun vores økonomi og faciliteter, der forhindrer os i at bevæge os fremad - det gør den ledelse, hvis handlinger forhindrer udvikling og sætter kædereaktionen i gang, der kan skabe optimismen, der vil generere flere ressourcer på både kort og lang sigt.

      Så man skal ikke være "ualmindeligt dygtig" - bare bedre end den nuværende ledelse.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Nå ja men så kan vi da lige så godt sælge grytebust også nu vi er i gang. Suk...

        Comment


          Trist dag...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
            Trist dag...
            Meget. Og frygter det bliver en gyser af et forår for os.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Tingager fløj til Malaga på træningslejr med resten af Eintracht B. truppen tidligt i morges, så han er hurtigt igang.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Hvis vi havde en bedre ledelse, med større snilde, evner, held, skarphed, what have you, ud i transfer og/eller taktik, så ville vi ikke forblive en udviklingsklub for evigt.

                Vi har før skabt tophold med vores dårlige træningsfaciliteter; så bør vi også kunne skabe top-6 hold med vores mindre budget, der stadig hører til i den region, hvor top-6 altid bør være realistisk, hvis man vel at mærke formår at sætte et ordentlig hold sammen.

                Så det er ikke kun vores økonomi og faciliteter, der forhindrer os i at bevæge os fremad - det gør den ledelse, hvis handlinger forhindrer udvikling og sætter kædereaktionen i gang, der kan skabe optimismen, der vil generere flere ressourcer på både kort og lang sigt.

                Så man skal ikke være "ualmindeligt dygtig" - bare bedre end den nuværende ledelse.

                MvH ChrisOB
                Horsens og Hobro klare sig ganske godt med få midler. Det handler i bund og grund om, at være skarpe på indkøb. Vi har alt for mange fejl køb, som vi gang på gang skal rydder op i. Så mangler vi ambitioner - det er ikke en ambition med det 5 højeste budget at blive i top 6. Det ville være en ambition, at vi altid skal være i top 6 og udfordre til medaljer. De ambitioner kunne måske også trække nogle spillere til som vil død med trøjen på, og ikke som f.eks. tændstikken, som aldrig har vist noget som virker som vindementalitet. Bo Henriksen finder spillere som vil vinde - så de findes der ude, og med vores budget, så vil en dygtiger mand end JH også kunne sikre os en base, så vi (næsten) altid er i top 6 og af og til udfordre 3. pladsen. Jo vi kunne have ligget nr. 4 hvis vi ikke havde tabt til SIF, men ret beset så har vi mere spillet til en 8. end til en 4. plads.

                Comment


                  Jeg husker det som om, at enkelte herinde hurtigt vurderede, at Tingager aldrig ville blive god nok til bare Superliga-niveau. Fordi han var for stor og tung.

                  Er der nogle der vil æde deres ord? 😀

                  Stærkt af Tingager. Skidt for os.
                  Ryger Grytebust også, er det definitivt farvel til top 6.

                  Comment


                    Frederik Tingager
                    @Ftingager
                    ·
                    35 min
                    Tak for en fantastisk tid i den stribede trøje! Har nydt hvert evig eneste sekund. Nu forsætter rejsen i Eintracht Braunschweig.
                    Det var udslagsgivende for min tid i OB, at @kennethemilp kom til klubben. Han lærte mig om spillet.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Hvis vi havde en bedre ledelse, med større snilde, evner, held, skarphed, what have you, ud i transfer og/eller taktik, så ville vi ikke forblive en udviklingsklub for evigt.

                      Vi har før skabt tophold med vores dårlige træningsfaciliteter; så bør vi også kunne skabe top-6 hold med vores mindre budget, der stadig hører til i den region, hvor top-6 altid bør være realistisk, hvis man vel at mærke formår at sætte et ordentlig hold sammen.

                      Så det er ikke kun vores økonomi og faciliteter, der forhindrer os i at bevæge os fremad - det gør den ledelse, hvis handlinger forhindrer udvikling og sætter kædereaktionen i gang, der kan skabe optimismen, der vil generere flere ressourcer på både kort og lang sigt.

                      Så man skal ikke være "ualmindeligt dygtig" - bare bedre end den nuværende ledelse.

                      MvH ChrisOB
                      Jeg er sådan set enig; meget kommer ned til dygtighed i dagligdagen. Og her synes jeg faktisk ikke, at vi er så dårligt stillet; men når jeg siger 'ualmindeligt dygtig', så vil jeg gerne stå ved det. Vi skal til dagligt være bedre end 5-6 ud af de andre 7-8 klubber, som vi er i båd med, for at komme i top 6. Det kan man ikke forvente kan lykkes år efter år. Indtil videre er det jo ikke lykkedes endnu for det 'nye' OB.
                      Jeg tror bare ikke på, at en dygtigere træner/sportschef automatisk ville rykke OB ind som fast top 6-hold. Forventningen er ganske enkelt urealistisk.
                      Hvis man skal have en realistisk forventning om 'fast top 6'; f.eks. 3 ud af 4 år, så skal der nok flere penge i budgettet. Og bedre træningsfaciliteter.

                      Comment


                        Det var vel kun et spørgsmål om tid før han rejste, og når det nu skal være, så er det altid noget, at det ikkeblev en anden superligaklub, der hentede ham.

                        Izunna ude, Tingager ude, hvis Grytebust så også smutter ... hvad gør vi nu. lille du?

                        Comment


                          Historien om Frederik Tingager i OB er en succeshistorie. Hentet i 2. division og nu solgt videre til udlandet. Hvor stor en succes afhænger selvfølgeligt i høj grad, hvor stort et beløb vi har modtaget.

                          Det er altid ærgerligt at miste en af sine bedste spillere, men med den korte forlængelse i sommers har det hele tiden ligget i kortene, at Tingager skulle videre på et tidspunkt – og det skulle være nu eller til sommer, hvis OB selv skulle have reel indflydelse på forhandlingsforløbet og have nogle mønter for ham. Det sker endda meget tidligt i vinduet, så man har bedre forudsætninger for at reagere på det. Så isoleret set er det vel (igen afhængigt af prisen) ganske fornuftigt at sælge ham nu. Held og lykke til ham, og spændende at se, hvad der kommer ind i stedet. For der kan ikke være tvivl om, at OB er nødt til at agere nu.

                          Personligt kan jeg godt lide Tverskov, og jeg kan bedst lide ham som stopper. Vi er selvfølgeligt alt for tynde i forsvaret nu, men jeg vil egentligt hellere have, at man bruger krudtet på en god, defensivt orienteret central midt med pondus, og så kunne jeg godt leve med en fornuftig gardering til forsvaret (gerne en med noget fremtidsperspektiv).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Jeg husker det som om, at enkelte herinde hurtigt vurderede, at Tingager aldrig ville blive god nok til bare Superliga-niveau. Fordi han var for stor og tung.

                            Er der nogle der vil æde deres ord? 😀

                            Stærkt af Tingager. Skidt for os.
                            Ryger Grytebust også, er det definitivt farvel til top 6.
                            Jeg var en af skeptikerne og æder gerne mine ord.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Historien om Frederik Tingager i OB er en succeshistorie. Hentet i 2. division og nu solgt videre til udlandet. Hvor stor en succes afhænger selvfølgeligt i høj grad, hvor stort et beløb vi har modtaget.

                              Det er altid ærgerligt at miste en af sine bedste spillere, men med den korte forlængelse i sommers har det hele tiden ligget i kortene, at Tingager skulle videre på et tidspunkt – og det skulle være nu eller til sommer, hvis OB selv skulle have reel indflydelse på forhandlingsforløbet og have nogle mønter for ham. Det sker endda meget tidligt i vinduet, så man har bedre forudsætninger for at reagere på det. Så isoleret set er det vel (igen afhængigt af prisen) ganske fornuftigt at sælge ham nu. Held og lykke til ham, og spændende at se, hvad der kommer ind i stedet. For der kan ikke være tvivl om, at OB er nødt til at agere nu.

                              Personligt kan jeg godt lide Tverskov, og jeg kan bedst lide ham som stopper. Vi er selvfølgeligt alt for tynde i forsvaret nu, men jeg vil egentligt hellere have, at man bruger krudtet på en god, defensivt orienteret central midt med pondus, og så kunne jeg godt leve med en fornuftig gardering til forsvaret (gerne en med noget fremtidsperspektiv).
                              Hvad så med de 4 kampe hvor KEP sidder uden for med karantæne? Eller hvis Tverskov eller KEP bliver skadet? Hvad med forsvar på dødbolde? Gyte er en super målmand, men han har ikke forcen i feltet. Nu mister vi vores bedste defensive header. (Hvis Joan også ryger så de 2 bedste defensive headere). Hvis der ikke lander mindst en 1-1 erstatning, så kommer vi til at spille 2 spændende kampe mod EFB om lov til at spille i superligaen næste sæson.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                                Personligt kan jeg godt lide Tverskov, og jeg kan bedst lide ham som stopper. Vi er selvfølgeligt alt for tynde i forsvaret nu, men jeg vil egentligt hellere have, at man bruger krudtet på en god, defensivt orienteret central midt med pondus, og så kunne jeg godt leve med en fornuftig gardering til forsvaret (gerne en med noget fremtidsperspektiv).
                                Vil det være tilfredsstillende for dig, hvis vi lukkede vinduet med en central midt til start 11 og en forsvarer til bredden?

                                Comment

                                Working...
                                X