Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den store VALG 2015-tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    mulighederne er mange, tror dog ikke Løkke kan og vil parkere dem på sidelinjen og køre hen over midten som Helle gjorde med enhedslisten.....den går ikke i hans nuværende situation. Tror mere på LA risikere at havne uden alt for meget indflydelse - netop fordi fællesmængden V, S og DF imellem er større
    Første aftale under den nye regering, og første aftale hvor Løkke fandt LAs mandater hos de røde i stedet...

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/reg...-roede-stemmer
    V, Dansk Folkeparti, Konservative, SF samt Alternativet.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Helt enig men jeg kunne godt forestille mig at der kommer et par mindre aftaler blot for at markere at politik også kan ske uden DF hvis de slet ikke vil bøje sig ... Luften ud af ballonen ..
      måske.....løkkes problem er jo bare at DF jo kan lege samme leg og stemme noget igennem med S og SF. Så tror ikke det er noget han vil gøre alt for meget i.....

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        måske.....løkkes problem er jo bare at DF jo kan lege samme leg og stemme noget igennem med S og SF. Så tror ikke det er noget han vil gøre alt for meget i.....
        Men gør Tulle det for meget er det reelt at vælte regeringen ... Det er Løkkes eneste "trumf" ...
        DF er jo godt klar over at de skuffer en masse vælgere der gerne havde set at de gik i regering ... Nu tager de ikke ansvar og det vil koste dem en masse stemmer ved et hurtigt valg ...
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Men gør Tulle det for meget er det reelt at vælte regeringen ... Det er Løkkes eneste "trumf" ...
          DF er jo godt klar over at de skuffer en masse vælgere der gerne havde set at de gik i regering ... Nu tager de ikke ansvar og det vil koste dem en masse stemmer ved et hurtigt valg ...
          det klart - han kan ikke trække det kort alt for meget - så mon ikke der går lidt "kold krig" i den mellem de to, de kan reelt holde den anden part ude men de har begge en interesse i at lege pænt sammen.

          jeg ved ikke hvor meget et hurtigt valg vil koste dem - men så længe løkke køre med så stor utroværdighed hvor skal de "borgelige midtervælgere" så gå hen?

          Comment


            og vi kommer ikke til at vente alt for længe før vi får en indikation af hvor DF står.....LA kræver Topskattelettelser i bytte for Pia K bliver formand for folketinget......

            Comment


              Så er krigen startet mellem LA og DF, Hvis de skal støtte Pia Kjærsgård som formand folketinget, skal DF lægge stemmer til topskattelettelser det bliver spændende og underholdende tid, spørgsmålet er om det er godt for DK. http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...paa-la/5629370

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                det klart - han kan ikke trække det kort alt for meget - så mon ikke der går lidt "kold krig" i den mellem de to, de kan reelt holde den anden part ude men de har begge en interesse i at lege pænt sammen.

                jeg ved ikke hvor meget et hurtigt valg vil koste dem - men så længe løkke køre med så stor utroværdighed hvor skal de "borgelige midtervælgere" så gå hen?
                Tror faktisk at Løkke blandt "de blå" vælgere har hentet en del troværdighedspoint i forbindelse med forhandlingerne .. Han er en dygtig politiker men sin egen største fjende ...
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Tror faktisk at Løkke blandt "de blå" vælgere har hentet en del troværdighedspoint i forbindelse med forhandlingerne .. Han er en dygtig politiker men sin egen største fjende ...
                  snakker vi forhandlingerne om regeringsgrundlaget? tvivler på der er meget at vinde der - de fleste nyder sommeren og er lettede over valgkampen er ovre. Desuden er det jo svært at se om han gjorde det godt. Personligt vil jeg jo mene det er et nederlag han ikke fik tøjlet DF fast - men hvor meget har han virkeligt villet det - det ved vi jo intet om.

                  Men ja manden er dygtig - og kan han fokusere på politik og forlig den næste periode, frem for underbukser og dyre flybilletter - så vil han troværdighed givet også vokse

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    snakker vi forhandlingerne om regeringsgrundlaget? tvivler på der er meget at vinde der - de fleste nyder sommeren og er lettede over valgkampen er ovre. Desuden er det jo svært at se om han gjorde det godt. Personligt vil jeg jo mene det er et nederlag han ikke fik tøjlet DF fast - men hvor meget har han virkeligt villet det - det ved vi jo intet om.

                    Men ja manden er dygtig - og kan han fokusere på politik og forlig den næste periode, frem for underbukser og dyre flybilletter - så vil han troværdighed givet også vokse
                    http://www.politiko.dk/nyheder/analy...ekke-rasmussen
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      tja syntes nu det er en del lavthængende frugter; håndværker fradrag og asyl opstramninger var de jo nærmest enige om. Og den grønnere profil de var nødt til at give hånadværkerfradraget viser vel også bare at de skulle have det lukket hurtigt - netop for at lægge godt fra land, efter et reelt valgnederlag og den svage position de har.

                      Så er der besparelserne på kommunerne....mig bekendt er de ikke godkendt i folketinget endnu så der kan jo stadig opstå nogle problemer.

                      Og så er der jo et par sager som bliver sjove at følge hen over sommeren - om de vokser sig store - ny udnævnt videnskabsminister der viser sig at være kreationist......det er ikke heldigt. Tvivler dog på der bliver det store ud af det.
                      Og så lukningen af Irak kommisionen. Den kan altså være giftig.....

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        tja syntes nu det er en del lavthængende frugter; håndværker fradrag og asyl opstramninger var de jo nærmest enige om. Og den grønnere profil de var nødt til at give hånadværkerfradraget viser vel også bare at de skulle have det lukket hurtigt - netop for at lægge godt fra land, efter et reelt valgnederlag og den svage position de har.

                        Så er der besparelserne på kommunerne....mig bekendt er de ikke godkendt i folketinget endnu så der kan jo stadig opstå nogle problemer.

                        Og så er der jo et par sager som bliver sjove at følge hen over sommeren - om de vokser sig store - ny udnævnt videnskabsminister der viser sig at være kreationist......det er ikke heldigt. Tvivler dog på der bliver det store ud af det.
                        Og så lukningen af Irak kommisionen. Den kan altså være giftig.....
                        enig omkring Irakkommisionen .. Den forstår jeg heller ikke ... Men ellers syntes jeg at det er ok selvom det som du siger er lavthængende frugter ... Men det har skabt noget tillid og troværdighed blandt tvivlerne ... Det er jeg ikke i tvivl om ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          enig omkring Irakkommisionen .. Den forstår jeg heller ikke ... Men ellers syntes jeg at det er ok selvom det som du siger er lavthængende frugter ... Men det har skabt noget tillid og troværdighed blandt tvivlerne ... Det er jeg ikke i tvivl om ..
                          jamen det er da helt fornuftigt, man står i en svag position og skal gerne virke handlekraftig. Og Løkke er indiskutabelt kommet bedre fra land end Helle gjorde.

                          Og så tror jeg Løkke priser sig lykkelig over at Søren Gade ikke fik en minister post, nu BlackWater bliver nævnt iforbindelse med Irak. Det kan godt være de har lukket kommissionen - men mon dog vi har hørt det sidste til det.....

                          Comment


                            og så havde jeg nok forventet mere af DF - havde håbet de trods alt ville være en form for værn mod alt for meget blå politik......men nu ved vi så hvor vi har dem - så må vi da håbe folk snart vågner op ifht dem.

                            http://politik.tv2.dk/valg2015/2015-07-03-df-afviser-at-blokere-for-kommuneaftale


                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              og så havde jeg nok forventet mere af DF - havde håbet de trods alt ville være en form for værn mod alt for meget blå politik......men nu ved vi så hvor vi har dem - så må vi da håbe folk snart vågner op ifht dem.

                              http://politik.tv2.dk/valg2015/2015-07-03-df-afviser-at-blokere-for-kommuneaftale


                              det er præcis sådan de har ageret i mange år....øget kommunalt/offentligt forbrug på 0,4%, blot for at acceptere 1% "afgift" til statskassen. Det er næppe det vælgerne har forstået i valgkampen
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                det er præcis sådan de har ageret i mange år....øget kommunalt/offentligt forbrug på 0,4%, blot for at acceptere 1% "afgift" til statskassen. Det er næppe det vælgerne har forstået i valgkampen

                                Jeg skal på ingen måde forsvare DFs ageren i denne her sag, men at gå ud og love i øst og vest er nok ikke den bedste måde på lang sigt at holde på vælgerne. Men jeg havde på ingen måde forventet at alt hvad de sagde og lovede, ville holde politik er jo kompromisets kunst, og ved fra dag et at modsætte sig alt hvad der kommer af forslag fra de øvrige partier i blå blok, ville DF selv være med til at gøre levetiden for regeringen kort. Desuden er det et velkendt fænomen at øget forbrug, eller øgede lønninger mm. bliver forsøgt hentet tilbage i statskassen, af de større eksempler kan nævnes Jens Otto Kraghs OMS fra 1962, som blev sat i verden for at hente penge ind, efter overenskomstforhandlingerne havde tilgodeset lønmodtageren. Det samme med kartoffelkuren i 80'erne. Det er måske lidt som at sammenligne æbler og pærer, men min pointe er at regeringen uanset farve, altid vil forsøge at hente penge hjem.

                                Comment

                                Working...
                                X