Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den store VALG 2015-tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    tror allerede de mærker det nu - presset stiger på dem fordi hvorfor skulle de ikke gå i regering? Der tror jeg også det ender, ikke med en blå flertals regering som der bliver kigget på lige nu - men nok med en VO regering, de 2 parter skal nok blive enige. Og det er nok også derfor LA gerne ser en flertals regering...ellers ender de med at stå udenfor indflydelse da VO jo sikkert vil kunne blive enige med S noget lettere....

    DF skal med i en regering, alt andet er en joke - og det vil komme til at koste dem, det er de også godt klar over.....men de kan ikke blive ved med at undslå sig - tror faktisk også det vil koste dem hvis de holde sig udenfor......
    Nej da. Det samlede danske politiske Østerbro/Frederiksberg presse-establishment, som hverken forstår DF eller ret meget udenfor Østerbro/Frederiksberg, vil hylde DF for deres klogskab. Når DF ikke går i regering, så vil dommen i elfenbenstårnet hedde: "Nøøj, hvor er DF smarte! Se - de gør det igen!" Ja, de slipper for ansvaret igen - og pressen vil hylde dem for det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Nej da. Det samlede danske politiske Østerbro/Frederiksberg presse-establishment, som hverken forstår DF eller ret meget udenfor Østerbro/Frederiksberg, vil hylde DF for deres klogskab. Når DF ikke går i regering, så vil dommen i elfenbenstårnet hedde: "Nøøj, hvor er DF smarte! Se - de gør det igen!" Ja, de slipper for ansvaret igen - og pressen vil hylde dem for det.
      Enten det eller også sælger Løkke totalt ud bare for at beholde posten, det er jo nok hans sidste omgang i manegen under alle omstændigheder, så jeg kan godt se en VO regering hvor Tulle har skrevet grundlaget og så alle forligene bliver lavet med S. Løkke får ikke andet ud af det end statsministerposten, men så kan han få en 3-4 år som statsminister, i stedet for at kaste håndklædet nu.

      Comment


        Tulle er i undertal på blå afdeling, jeg tror de 3 andre stiller sig på bagbenene hvis DF kommer for langt indenfor, og jeg tror egentlig mange har stemt på DF for at de lige netop skulle komme indenfor denne gang... Jeg ved ikke hvordan kabalen skal gå op, men jeg tror DF delvist, og også delvist selv vælger, at danse lidt efter de andre... Så kan de også indtage den vanlige rolle med at stå og råbe ude på sidelinjen hele tiden...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Det er tæt ... Men Løkke og Frederiksen mangler faktisk kun 9 mandater for at kunne lave en flertalsregering over midten .... Men desværre har R kun 8 og C kun 6 så det er bare ikke nok ... Radikale mistede et mandat for meget til alternativet ..

          Kan man ikke lokke en afhopper med et eller andet😜
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Tulle er i undertal på blå afdeling, jeg tror de 3 andre stiller sig på bagbenene hvis DF kommer for langt indenfor, og jeg tror egentlig mange har stemt på DF for at de lige netop skulle komme indenfor denne gang... Jeg ved ikke hvordan kabalen skal gå op, men jeg tror DF delvist, og også delvist selv vælger, at danse lidt efter de andre... Så kan de også indtage den vanlige rolle med at stå og råbe ude på sidelinjen hele tiden...
            Det forekommer mig ikke at DF er interesseret i at påtage sig et regeringsansvar...4 ultimative krav som er uspiselige for de øvrige. Et regeringsansvar vil også gøre det vanskeligt at komme med populistiske solomeldinger som disse:

            http://politiken.dk/debat/profiler/r...al-til-magten/
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Det er tæt ... Men Løkke og Frederiksen mangler faktisk kun 9 mandater for at kunne lave en flertalsregering over midten .... Men desværre har R kun 8 og C kun 6 så det er bare ikke nok ... Radikale mistede et mandat for meget til alternativet ..

              Kan man ikke lokke en afhopper med et eller andet
              det er jo fuldstændigt ligegyldigt - S og V ser sig begge som statsminister partier - så de kommer ikke til at sidde i regering sammen. Hvem skulle være statsminister? Løkkes blok vandt - men S blev størst.....

              Men tror til gengæld de kommer til at arbejde en del sammen hen over midten....

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Det forekommer mig ikke at DF er interesseret i at påtage sig et regeringsansvar...4 ultimative krav som er uspiselige for de øvrige. Et regeringsansvar vil også gøre det vanskeligt at komme med populistiske solomeldinger som disse:

                http://politiken.dk/debat/profiler/r...al-til-magten/
                Nu var Tulle selv ude i går og sige at han aldrig bruger ordet "ultimative" men der er ingen tvivl om de skal have meget med før de går i regering - og det kan helt sikkert blive for meget for Løkke. Tror dog han vil strække sig langt for at få dem med - og få dem tøjlet af et regeringsgrundlag.

                Og med det valg de har fået syntes jeg godt nok også det vil være grænsende til det useriøse hvis de undslår sig.

                - flertals regering bliver det dog ikke, den var vidst død fra starten

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Nu var Tulle selv ude i går og sige at han aldrig bruger ordet "ultimative" men der er ingen tvivl om de skal have meget med før de går i regering - og det kan helt sikkert blive for meget for Løkke. Tror dog han vil strække sig langt for at få dem med - og få dem tøjlet af et regeringsgrundlag.

                  Og med det valg de har fået syntes jeg godt nok også det vil være grænsende til det useriøse hvis de undslår sig.

                  - flertals regering bliver det dog ikke, den var vidst død fra starten
                  på den anden side har de DF ofte vist at de sælger ud af holdninger til dagpenge, efterløn mm blot for enkelte justeringer på asylområdet
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    på den anden side har de DF ofte vist at de sælger ud af holdninger til dagpenge, efterløn mm blot for enkelte justeringer på asylområdet
                    bestemt - men det havde nok været lettere at gøre hvis ikke de var blevet større end V.
                    - Sælger de sig for billigt kommer det i den grad til at bide dem i røven.....men det gør det nok også hvis de vælger rent faktisk at gå i regering

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      Nu var Tulle selv ude i går og sige at han aldrig bruger ordet "ultimative" men der er ingen tvivl om de skal have meget med før de går i regering - og det kan helt sikkert blive for meget for Løkke. Tror dog han vil strække sig langt for at få dem med - og få dem tøjlet af et regeringsgrundlag.

                      Og med det valg de har fået syntes jeg godt nok også det vil være grænsende til det useriøse hvis de undslår sig.

                      - flertals regering bliver det dog ikke, den var vidst død fra starten
                      Tulle siger det åbenbart ikke selv, men til gengæld er Morten Messerschmidt ikke bleg for for at bruge ord som "ufravigelige krav" i forbindelse med en regeringsdannelse...bobbob...ingen ved hvor DF er henne
                      Last edited by manner; 21-06-2015, 15:12.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Tulle siger det åbenbart ikke selv, men til gengæld er Morten Messerschmidt ikke bleg for for at bruge ord som "ufravigelige krav" i forbindelse med en regeringsdannelse...bobbob...ingen ved hvor DF er henne
                        Der er jo løse kanoner i alle partier ... Specielt hvis det kan sætte lidt pres på modparten før en forhandling ...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Der er jo løse kanoner i alle partier ... Specielt hvis det kan sætte lidt pres på modparten før en forhandling ...
                          ja der er løse kanoner - men som du mere end antyder - mon ikke også de bliver sendt i byen, der har jo også været diverse venstre folk ude og kommentere på grænsebommen, på hvor forfærdelig den vil være - kunne jo godt tænkes den tales op til et større problem end den i virkeligheden er - for at det ser større ud når man så giver efter.

                          Der er i hvertfald en masse spil igang i kuliserne....

                          Comment


                            Under mig lidt over Messerschmidt og andre fra DF der har været ude med deres holdninger til regeringsforhandlingerne. De burde vel klappe i, holde det internt og lade Tulle om det, mens forhandlingerne står på. Det ender vel med en V eller VK-regering (selvom K nok ikke får noget godt ud af at gå i regering) og vi skal til valg igen i 2017. I en smal V-regering skal Løkke i hvert fald levere en endnu større præstation end Schlüter. Den bliver svær.

                            MvT
                            Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Det er tæt ... Men Løkke og Frederiksen mangler faktisk kun 9 mandater for at kunne lave en flertalsregering over midten .... Men desværre har R kun 8 og C kun 6 så det er bare ikke nok ... Radikale mistede et mandat for meget til alternativet ..

                              Kan man ikke lokke en afhopper med et eller andet😜
                              http://www.altinget.dk/artikel/trads...tisk-sensation
                              Næsten først..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                haha kan sgu meget godt li' trads - han har gerne nogle vilde ideer han gerne deler ud af :)

                                Comment

                                Working...
                                X