Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Politiktråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Spændende tider vi lever i ...
    SF trådt ud af regeringen og som forudset ville regeringen få det svært ved at føre rød politik i hele perioden.
    http://ob.dk/forum/permalink/527372/...ad.aspx#528389
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #32
      Så kan det være sf kan gå tilbage til deres kerne politik og føre rød politik igen

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
        Så kan det være sf kan gå tilbage til deres kerne politik og føre rød politik igen
        Lige præcis ... men bedst er det da nok for S og R der nu kan føre den politik de reelt gerne vil uden at skulle tage hensyn til SF. Det vil sige at de i ro og mag kan lave alle de reformer de vil på det økonomiske område med V og K og skulle de så finde nogle penge kan de lave sociale tiltag med E og SF ....

        Jeg tror at vi kan se frem til en tid i politik med lidt mere ro på og lidt flere reformer uden en masse ballade. Det er godt for S frem mod næste valg og SF kan sige at de sagde stop "i tide" og vinde lidt tilbage og måske overleve.

        Samtidigt betyder det så også at V kan sige at de er det naturlige valg når regeringen nu ikke kunne overleve som tiltænkt og at det jo var det man sagde op til valget.

        Generelt tror jeg at vi kommer mere tilbage til "normalen" ved dette træk dog med den kæmpe forskel at S og V kommer til at lave meget sammen hvilket alt andet lige vil sige at at der bliver lavet politik for størstedelen af Danmarks befolkning (målt på stemmer) og dermed langvarige løsninger ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
          Så kan det være sf kan gå tilbage til deres kerne politik og føre rød politik igen
          Er der snart flere SFŽere tilbage til at føre den..? Nu er Ole Sohn også Socialdemokrat...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #35
            Ole Sohn er ikke skiftet (han benægter i hvert fald).

            Men Ida Auken har lige meddelt, at hun skifter til De Radikale... Det synes jeg er det endelige søm i SF's kiste.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af OnkelGobber Se indlæg
              Ole Sohn er ikke skiftet (han benægter i hvert fald).

              Men Ida Auken har lige meddelt, at hun skifter til De Radikale... Det synes jeg er det endelige søm i SF's kiste.
              Til de Radikale! De Radikale!?
              Hun var ellers én af de få i SF, der virkede som om hun havde hovedet skruet rigtigt på. Det skifte er fuldstændig sindssygt i min bog. Men der sker noget med folk, når de kommer ind og arbejder med realpolitik. Så ryger der rigtig mange af de fine idealer...
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Til de Radikale! De Radikale!?
                Hun var ellers én af de få i SF, der virkede som om hun havde hovedet skruet rigtigt på. Det skifte er fuldstændig sindssygt i min bog. Men der sker noget med folk, når de kommer ind og arbejder med realpolitik. Så ryger der rigtig mange af de fine idealer...
                Ja. Jeg har også ganske svært ved at se, at hun passer ind i De Radikale. Dengang jeg var involveret i politik og SF, der mødte jeg hende flere gange og syntes ganske godt om hende, men der er fandme langt fra SF til de Radikale på mange områder.

                I øvrigt er der lige en FB-ven, som har gjort opmærksom på denne fremragende præ-nyhedsdækning fra DR: https://www.youtube.com/watch?v=Qjae4H0ZPK8

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Til de Radikale! De Radikale!?
                  Hun var ellers én af de få i SF, der virkede som om hun havde hovedet skruet rigtigt på. Det skifte er fuldstændig sindssygt i min bog. Men der sker noget med folk, når de kommer ind og arbejder med realpolitik. Så ryger der rigtig mange af de fine idealer...
                  Et skifte til S fra SF...tja, den kan man måske forstå. Men fra SF til De Radikale? Der har jeg det ligesom dig - jeg fatter det overhovedet ikke, hvordan man kan gå fra indædt SF'er til pludselig at ville være Radikal...

                  Jeg er temmelig tæt på at være helt færdig med dansk politik...lige meget hvem man stemmer på, og hvilke partiprogrammer man finder tiltalende, så kan man alligevel ikke regne med en skid, når først de sidder derinde på Borgen...de løber fra det ene løfte efter det andet. Skider deres partiprogrammer et langt stykke. Skifter parti næsten tiere end de fleste af os skifter underdrenge. Og så er de nogle værre vendekåber - mener ét den ene dag, men noget andet den næste dag. De eneste, der næsten kan holde deres rygge ranke, er folkene fra Enhedslisten (og nej, jeg stemmer ikke på dem) - de står sgu ved deres idealer (hvadend man så tænker om disse).
                  Mvh Kent

                  Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                  Comment


                    #39
                    http://www.business.dk/oekonomi/roed...mest-arvesoelv
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg

                      De eneste, der næsten kan holde deres rygge ranke, er folkene fra Enhedslisten (og nej, jeg stemmer ikke på dem) - de står sgu ved deres idealer (hvadend man så tænker om disse).
                      Det er så en ret ringe trøst, kan jeg oplyse dig om
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #41
                        Er egentlig meget enig med Fredericias borgmester Jakob Bjerregaard, i den udelding han kom med, i forbindelse med de mange partiskift:
                        "Jeg er nødt til at sige ligeud, at partihopperiet har taget overhånd. Jeg bryder mig ikke om det. Det er et svigt af vælgerne, og det skaber politikerlede. Hvis man skifter parti, bør man nedlægge sit mandat og tage en periode ude i samfundet, før man med troværdigheden i behold kan returnere til Christiansborg."
                        - Nicolai

                        Comment


                          #42
                          Og så røg Ole Sohn til A.
                          Hold kæft hvor er det en farce!!

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af OnkelGobber Se indlæg
                            Ole Sohn er ikke skiftet (han benægter i hvert fald).
                            Og så kom den så alligevel, efter flere dages benægtelser... Hvad mon han mener han har fået ud af at vente...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #44
                              Jeg savner den gamle "bræk-smiley".
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Jeg savner den gamle "bræk-smiley".
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X