Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fm 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fm 2014

    Nu har jeg i to forskellige spil - det ene singleplayer og det andet med en ven spillet med Everton. I det ene spil blev jeg nummer tre i første sæson. Anden sæson havde jeg egentlig en ret smal trup - hentede sågar Espen Ruud og Ronnie Schwarz fordi, den var så smal, at jeg måtte have noget bredde. Den sæson blev jeg så mester i, men sæsonen efter sejler det fuldstændigt efter, at min trup er blevet forstærket markant, og jeg spiller samme system.

    Det andet spil startede jeg op for mig selv, der blev jeg mester med Everton i første sæson fem point foran Chelsea, men IGEN sæsonen efter startede det med at sejle trods gode indkøb og samme taktik.

    Er der nogen, der kan forklare mig, hvad det er jeg har gjort forkert? Læser modstanderne ens taktik, giver de nye indkøb for meget omvæltning i truppen, eller er det noget helt tredje?

    #2
    Både og..

    Mht. bredde benytter jeg mig altid meget af lån i de første par sæsoner.

    De ting du nævner spiller utvivlsomt en stor rolle i dit holds præstationer. Har forsøgt at finde en blog jeg læste om emnet, men forgæves. I denne blog anbefalede han at man skiftede taktik ca. hver 1,5 sæson. Du kan godt fortsætte med eksempelvis en 4-2-3-1, men hvis du tidligere har spillet boldspillende med korte afleveringer, kan du nu skifte til en direkte spillestil med en targetman og tidlige indlæg (Targetmænd er i øvrigt hamrende effektivt i FM14). Jeg ved ikke om omvæltningerne nødvendigvis skal være så drastiske, da det kan være vanskeligt at klargøre truppen til det uden netop at skifte for meget ud. Dette er nemlig også noget som på den lange bane går udover holdet præstationer.
    Husker du at træne taktik i opstarten så de nye spillere er helt inde i den ved sæsonstart?

    Comment


      #3
      Jeg plejer faktisk mest at træne samarbejde og form i opstarten, men det kan da godt være, at jeg skal til at træne mere taktik. Det der undrede mig mest var bare, at selvom jeg blev mester i to (forskellige sæsoner) så, krakkelerede det sæsonen efter. Nu spillede jeg tredje sæson med mit "eget" spil, og der blev jeg 2'er og FA-cup-vinder.

      Kan forresten anbefale en angrebskonstellation bestående af Facundu Ferreyra og Aleksandar Mitrovic.

      Comment


        #4
        Mine 2 første sæsoner med Man. Utd endte med 2 anden pladser og 2 CL triumfer..
        Faktisk helt utroligt, da jeg i første sæson havde så mange skader..

        Men nu har jeg handlet ind for et par milliarder, tror jeg hahahaha...
        Så tredje sæson går meget bedre..

        Men jeg træner meget form i opstarten, så taktik(ker), samarbejde og balance..

        Comment


          #5
          Er i gang med mit andet spil nu... Vandt Serie A med Udinese i anden sæson, og i det nye spil vandt jeg Superligaen med OB i tredie sæson... Et eller andet sted går det sjove lidt af, når man vinder så hurtigt, i hvert fald Serie A, vil jo gerne bygge noget op over tid, for at etablere mig i toppen... Det svinger så meget fra sæson til sæson, og starten på sæsonen er, med enkelte undtagelser, altid sløj...

          Har i en tidligere tråd fået ad vide at det ikke betyder noget med træningsmængden, men det gør det altså, og man skal passe på med at gå for meget med på assistentes råd om træning, og så ellers holde sig så meget så muligt til sine egne idéer, men selvfølgelig, der kommer også gode råd derfra... For hård/meget træning vil give problemer i starten af sæsonen, og også i slutningen, og det er da også der jeg oplever det meste "brokkeri" fra spillerne...

          Økonomi:

          I OB starter man med minus på lønbudgettet, og i det hele taget ikke rigtig nogen muligheder, men synes godt nok ikke der er den store udfordring omkring dette, hvilket der heller ikke var i FM 13... Det tager ikke lang tid at komme oven på, så man kan spille med musklerne, og ellers kommer der bare et konsortium eller en rigmand og køber klubben... Der har i begge spil været overtagelses planer en-to gange pr sæson, og OB er da også blevet købt af en tyrkisk rigmand nu, så penge er intet problem, så skulle det da lige være det at de spillere man vil hente, godt ved at der er penge nok til at honorere dem... I øvrigt oplever jeg også, at de overtagelses planer, for det meste rammer i den sidste uge i transfervinduet, hvilket er uhyre irriterende, da der jo så bliver lukket ned for transfers...

          Tips:

          Træn Falk til pladsen helt fremme, han kan godt spille den, men bliver endnu bedre med den som den foretrukne, og scorer mange mål...

          Har du styr på økonomien, og sørger du for en god harmoni i truppen, ja så er du godt på vej i FM 14...

          Når du leder efter spillere, så skal du ikke gå for meget op i om en spiller bliver vurderet som urealistisk, prøv alligevel, for det meste er de faktisk interesserede, og også til en løn der kan lade sig gøre, alt efter hvem det er selvfølgelig, men altså, du skal ikke lade dig snyde, så tjek de urealistiske også...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #6
            Nu er jeg startet på fjerde sæson. Dette er mit hold:

            Comment


              #7
              Hey

              Er der andre der har hentet FM14 via STEAM?

              Jeg undrer mig over at der, når jeg starter et nyt karriere spil op, står version 14.0.0 ved 'valg af database' vinduet og ikke 14.2.2 som den skulle være opdateret til. Der står også version 14.2.2 nede i højre hjørne af startskærmen.

              Eller alt er måske som det skal være?

              Beyer
              "...Jeg tror man kan spare sig ihjel og kalde det ansvarlighed. ... fordi der er ingen der køber billet til økonomisk ansvarlighed."
              Citat: Dan Hammer

              Comment


                #8
                Hmm. Jeg startede et nyt spil så sent som i forgårs, men bed ikke lige mærke i hvad der stod da jeg startede det, men kan se under 'spilstatus' at det ihvertfald er 14.2.2. Har du checket der når du har oprettet spillet?

                Comment


                  #9
                  Så er jeg klar til at tage hul på første sæson med Everton.

                  GK: Howard
                  DR: Coleman
                  DC: Jagielka
                  DC: Heitinga
                  DL: Baines
                  DMC: Barry
                  MC: Diamé
                  MC: Essien
                  OMR: Barkley
                  OML: Piatti
                  ST: Lukaku

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af M_Beyer Se indlæg
                    Hey

                    Er der andre der har hentet FM14 via STEAM?

                    Jeg undrer mig over at der, når jeg starter et nyt karriere spil op, står version 14.0.0 ved 'valg af database' vinduet og ikke 14.2.2 som den skulle være opdateret til. Der står også version 14.2.2 nede i højre hjørne af startskærmen.

                    Eller alt er måske som det skal være?

                    Beyer
                    Databasen skal være 14.0.0, da det er den samme som fra starten. Det er først når der kommer en vinterupdate at den bliver ændret.

                    Så det er som det skal være.

                    Comment


                      #11
                      Jeg har forresten lavet en databasetilføjelse som man kan bruge hvis man ønsker 16 hold i Superligaen.

                      Den kan findes her: http://www.fmdanmark.dk/v4/index.php...g-med-16-hold/

                      Comment


                        #12
                        Hvordan ser det ud med prisen på Lukaku efter 1. sæson?
                        Håber jeg kan få lov at købe ham fri for et overkommeligt beløb, da han er kraftigt medvirkende til at jeg er ubesejret efter 9 ligakampe(5-4-0).
                        Last edited by Leander; 30-01-2014, 01:06.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Qwenned Se indlæg
                          Databasen skal være 14.0.0, da det er den samme som fra starten. Det er først når der kommer en vinterupdate at den bliver ændret.

                          Så det er som det skal være.
                          Jeg siger mange tak for svaret!
                          "...Jeg tror man kan spare sig ihjel og kalde det ansvarlighed. ... fordi der er ingen der køber billet til økonomisk ansvarlighed."
                          Citat: Dan Hammer

                          Comment


                            #14
                            Der kommer en opdateret version af LFCMarshalls update senere:
                            http://www.fm-base.co.uk/forum/downl...o=file&id=8488

                            EDIT: Så er den online.
                            Last edited by Leander; 03-02-2014, 19:04.

                            Comment


                              #15
                              Den er ikke så lav. Omkring 400 mio. siger mine scouts. Jeg havde i hvert fald ikke haft råd til at købe ham.

                              Comment

                              Working...
                              X